Gå til innhold

Hvordan fortelle sjefen om graviditet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan fortalte dere det? 

Har kun jobbet i jobben 1 år, og er eneste i min stilling, så tror ikke de kommer til å hoppe i taket🙈 har 2 barn på 4 og 6 frå før, mulig de antar jeg er ferdig😊 en på vei nå, og vi ser for oss en til etter hvert😄

Anonymkode: db660...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer også på det samme, og når fortelle det , når ingen spesiell tilrettelegging kreves? Jeg tenker at jeg ikke forteller noen av kollegene det før jeg har sagt det til sjefen.

Hvor langt er du på vei? Selv er jeg 9 uker.

 

Anonymkode: 21412...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lurer også på det samme, og når fortelle det , når ingen spesiell tilrettelegging kreves? Jeg tenker at jeg ikke forteller noen av kollegene det før jeg har sagt det til sjefen.

Hvor langt er du på vei? Selv er jeg 9 uker.

 

Anonymkode: 21412...762

Enig med deg der, sjefen først så resten😊 jeg er ikke en sånn "se på meg" -type, så jeg kommer uansett til å synes det er ubehagelig å ha fokus på meg😐🙈 kommer ikke til å si det før etter kl i uke 12, og nærmeste familie har fått vite det. 

Men hvordan, det kommer jeg til å gruble på et par uker til🤔 

 

 

Anonymkode: db660...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg fortalte sjefen om at jeg var gravid allerede samme uka som jeg hadde testa positivt.. Da hadde jeg 6 forskjellige tester som var positive liggende hjemme, tatt over hele uka. Jeg satt på kontoret hennes og hun begynte å legge frem planene sine om å omrokkere på avdelingene, at hun tenkte på å flytte litt på ansatte. Jeg følte da at jeg måtte si ifra om at jeg var gravid, slik at hun kunne ta med dette i planleggingen. Jeg var da sikkert i uke 4-5. Hun ble veldig glad og syntes dette var fantastiske nyheter, og takket meg for tilitten. Jeg ble veldig ukomfortabel og hadde egentlig ikke lyst til å fortelle noe før uke 8-12, hadde iallefall lyst på en fagkyndig bekreftelse på graviditeten før jeg fortalte det til noen. Men nå som hun vet det så er det nå greit, jeg slipper å tenke noe mer over hvordan det blir godtatt av sjefen iallefall. 

Sjefen sa foresten at det var innmarri greit å få tidlig beskjed om graviditet, for da kan hun raskere sende inn søknad til NAV om ´´unntak fra arbeidsgiveransvar for sykepenger til arbeidstaker som har sykefravær på grunn av svangerskap´´. Det vil si at arbeidsplassen slipper å betale for de dagene / ukene / månedene du blir sykmeldt på grunn av graviditeten, NAV vil betale dette. Det hjelper litt å tenke på at hvis jeg skulle bli syk, så ødelegger ikke det noe for de som er på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, oransjelefantina said:

Jeg fortalte sjefen om at jeg var gravid allerede samme uka som jeg hadde testa positivt.. Da hadde jeg 6 forskjellige tester som var positive liggende hjemme, tatt over hele uka. Jeg satt på kontoret hennes og hun begynte å legge frem planene sine om å omrokkere på avdelingene, at hun tenkte på å flytte litt på ansatte. Jeg følte da at jeg måtte si ifra om at jeg var gravid, slik at hun kunne ta med dette i planleggingen. Jeg var da sikkert i uke 4-5. Hun ble veldig glad og syntes dette var fantastiske nyheter, og takket meg for tilitten. Jeg ble veldig ukomfortabel og hadde egentlig ikke lyst til å fortelle noe før uke 8-12, hadde iallefall lyst på en fagkyndig bekreftelse på graviditeten før jeg fortalte det til noen. Men nå som hun vet det så er det nå greit, jeg slipper å tenke noe mer over hvordan det blir godtatt av sjefen iallefall. 

Sjefen sa foresten at det var innmarri greit å få tidlig beskjed om graviditet, for da kan hun raskere sende inn søknad til NAV om ´´unntak fra arbeidsgiveransvar for sykepenger til arbeidstaker som har sykefravær på grunn av svangerskap´´. Det vil si at arbeidsplassen slipper å betale for de dagene / ukene / månedene du blir sykmeldt på grunn av graviditeten, NAV vil betale dette. Det hjelper litt å tenke på at hvis jeg skulle bli syk, så ødelegger ikke det noe for de som er på jobb. 

Det visste jeg ikke. Jeg er gravid og sykemeldt hele uka i uke 5 og har ikke planer om å fortelle om graviditeten før OUL. 

Anonymkode: 6dddb...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...