Gå til innhold

Kan du noe om hudlidelser?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid flass i hodebunnen. Hvis jeg bruker stylingprodukter i håret, får jeg også  kløe og små sår. 

Jeg har et slags flass på siden av nesevingene som skaller av. 

Når jeg har dusjet blir jeg ganske rød på overkroppen. Store røde områder. 

Jeg har i løpet av et år eller to fått et aknelignende utslett øverst på ryggen. 

Jeg har også de siste årene fått elveblest i ansiktet noen ganger, brått og tilsynelatende uten kjent årsak. 

 

Hva kan dette være? Én ting eller mye forskjellig? 

Anonymkode: 570a3...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan høres ut som seboreisk eksem. Det gir et litt flassende eksem på steder av kroppen hvor det er mye fettkjertler, samme stedene man får kviser i ungdommen. Nesevingene, hodebunnen og øverst på ryggen er typisk....

Jeg har også under øyebrynene og i pannen.

Når du googler og ser på bildene får du opp horroreksemplene, de færreste ser så ille ut som de bildene altså. Jeg holder det greit i sjakk med reseptbelagte kremer fra legen. Bruker de til huden heles også kan jeg gå perioder uten noen form for behandling også kommer det gjerne tilbake i stressede perioder o.l. Det er også litt hormonstyrt.

https://nhi.no/sykdommer/hud/andre-eksemer/seboreisk-eksem/

Men uansett hva slags eksem det er så kom deg til lege, få evt en henvisning til hudlege. Det er massevis av preparater og salver på markedet nå, og er du moderat angrepet kan du bli helt symptomfri med riktig behandling.

Anonymkode: e49f0...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan høres ut som seboreisk eksem. Det gir et litt flassende eksem på steder av kroppen hvor det er mye fettkjertler, samme stedene man får kviser i ungdommen. Nesevingene, hodebunnen og øverst på ryggen er typisk....

Jeg har også under øyebrynene og i pannen.

Når du googler og ser på bildene får du opp horroreksemplene, de færreste ser så ille ut som de bildene altså. Jeg holder det greit i sjakk med reseptbelagte kremer fra legen. Bruker de til huden heles også kan jeg gå perioder uten noen form for behandling også kommer det gjerne tilbake i stressede perioder o.l. Det er også litt hormonstyrt.

https://nhi.no/sykdommer/hud/andre-eksemer/seboreisk-eksem/

Men uansett hva slags eksem det er så kom deg til lege, få evt en henvisning til hudlege. Det er massevis av preparater og salver på markedet nå, og er du moderat angrepet kan du bli helt symptomfri med riktig behandling.

Anonymkode: e49f0...1c9

Takk for tips. Jeg må vel bare bite i det sure eplet og dra til legen :) 

Anonymkode: 570a3...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Takk for tips. Jeg må vel bare bite i det sure eplet og dra til legen :) 

Anonymkode: 570a3...dcf

Det eplet er ikke surt i det hele tatt skal jeg si deg. Veldig unødvendig å plages med noe det finnes gode medisiner og hjelp for.

Lykke til :)

 

Anonymkode: e49f0...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også høres ut som psoriasis, så ja, kom deg til legen. Alt er så mye bedre når man får hjelp og produktanbefalinger som letter symptomene :)

Anonymkode: 260af...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...