Gå til innhold

Ingen vektnedgang. Hva gjør jeg feil?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 1.68 høy og veier 83 kilo. 34 år og to barn. 

Til vanlig spiser jeg 6-7 knekkebrød + middag i løpet av en dag. Middagen kan være alt fra laks og ris til spagetti. ( Vil at barna skal ha et naturlig forhold til mat), Begrenser inntak av pasta og ris. Poteter spiser jeg lite av. Spiser så mye grønnsaker jeg vil. Som pålegg på knekkebrød pleier jeg å spise hvitost og kaviar, skinke og lett majones eller leverpostei. Drikker ofte et glass Pepsi max i løpet av kvelden. Ellers drikker jeg for det meste vann. En sjelden gang drikker jeg melk.  Av og til spiser jeg sjokolade med 86% kakao. Hvis vi er på besøk ( ikke hver uke) spiser jeg et eller to kakestykker el lignende.

 

Hva gjør jeg feil?

Anonymkode: ef051...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du spiser enormt mange knekkebrød i løpet av en dag i mine øyne. Du spiser ikke for mye, men ganske ensidig. Bytt ut noen av knekkebrødmåltidene med noe annet. F.eks havregrøt, grønnsaker og dipp, omelett, salat, avokado, frukt og smoothie

Anonymkode: fcb7b...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg spist 6-7 knekkebrød + pasta eller ris om dagen ville jeg lagt på meg. Enig med første som svarte, bytt ut knekkebrødene med noe annet.

Anonymkode: 8f324...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye knekkebrød og karbohydrater ja. Jeg har gått ned 20 kg på 1 år, og skal ned 5 til. Måltidene mine er følgende:

Frokost: vann, 2 knekkebrød med magert pålegg, agurk, tomat,paprika, 1/2 glass appelsinjuice

Mellommåltid 1: vann, en frukt 

Lunsj:vann, salat med litt kylling eller skinke biter og 1/4 avokado 

Mellommåltid 2: vann, en skyr

Middag: vann, kjøtt/ fugl / fisk, varierende grønnsaker eller salat

Kvelds: vann, et glass ekstra lettmelk, en skive grovbrød med magert pålegg.

Koser meg med litt godis på lørdag, spiser f.eks pizza med familien osv.

Trener 4 ganger i uka, styrke og kardio.

Anonymkode: 6ea7e...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Jeg byttet faktisk ut brødskiver med knekkebrød nettopp for å kutte ned på karbohydrater, men det er tydeligvis ikke nok. Jeg er bekymret får at det blir for mange kalorier hvis jeg skal bytte ut knekkebrød med andre matvarer. Og jeg er bekymret for at det gir for lite metthetsfølelse slik at jeg ender opp med å spise mer. 

 

Hva er ok å spise? Müsli med tørket frukt og melk? Skyr? Byggrynsgrøt?

 

HI

Anonymkode: ef051...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar. Jeg byttet faktisk ut brødskiver med knekkebrød nettopp for å kutte ned på karbohydrater, men det er tydeligvis ikke nok. Jeg er bekymret får at det blir for mange kalorier hvis jeg skal bytte ut knekkebrød med andre matvarer. Og jeg er bekymret for at det gir for lite metthetsfølelse slik at jeg ender opp med å spise mer. 

 

Hva er ok å spise? Müsli med tørket frukt og melk? Skyr? Byggrynsgrøt?

 

HI

Anonymkode: ef051...932

Omelett, havregrøt, omelett, cottage cheese, avokado, smøøthie, masse grønnsaker

Anonymkode: fcb7b...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Omelett, havregrøt, omelett, cottage cheese, avokado, smøøthie, masse grønnsaker

Anonymkode: fcb7b...96a

Lavkarbokosthold? Minst mulig karbohydrater?

 

HI

Anonymkode: ef051...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lavkarbokosthold? Minst mulig karbohydrater?

 

HI

Anonymkode: ef051...932

Ikke lavkarbo når det er i tillegg til noe knelkkebrød, ris og pasta

Anonymkode: fcb7b...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mye knekkebrød og karbohydrater ja. Jeg har gått ned 20 kg på 1 år, og skal ned 5 til. Måltidene mine er følgende:

Frokost: vann, 2 knekkebrød med magert pålegg, agurk, tomat,paprika, 1/2 glass appelsinjuice

Mellommåltid 1: vann, en frukt 

Lunsj:vann, salat med litt kylling eller skinke biter og 1/4 avokado 

Mellommåltid 2: vann, en skyr

Middag: vann, kjøtt/ fugl / fisk, varierende grønnsaker eller salat

Kvelds: vann, et glass ekstra lettmelk, en skive grovbrød med magert pålegg.

Koser meg med litt godis på lørdag, spiser f.eks pizza med familien osv.

Trener 4 ganger i uka, styrke og kardio.

Anonymkode: 6ea7e...fb5

Tusen takk for at du delte menyen din. Blir du mett på dette kostholdet? Synes det ser så lite mettende ut....

HI

Anonymkode: ef051...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest på innholdet i det du spiser? Smør, kaviar, leverpostei og majones kan bli ganske mange kalorier. Olje er det også veldig mye kalorier i så tenk deg om når du lager middag.

Et husman knekkebrød med kokt skinke og agurk er det nesten ikke kalorier i, men et annet type knekkebrød med brunos eller dansk leverpostei kan det være masse kalorier i.

Jeg spiser yoplait 0.0% yoghurt eller gresk yogurt med havregryn og bær (f.eks blåbær) i til frokost.

Anonymkode: 30c14...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn å skrive opp alt du putter i munnen (vei maten) og beregn hvor mange kcal det blir. Skal du ned i vekt uten å bevege deg noe serlig må du kanskje ligge på ned i 1400 kcal om dagen før å gå langsomt nedover. De fleste får en aha-opplevelse når de ser hvor mye de faktisk spiser. 

Anonymkode: 04279...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 1.68 høy og veier 83 kilo. 34 år og to barn. 

Til vanlig spiser jeg 6-7 knekkebrød + middag i løpet av en dag. Middagen kan være alt fra laks og ris til spagetti. ( Vil at barna skal ha et naturlig forhold til mat), Begrenser inntak av pasta og ris. Poteter spiser jeg lite av. Spiser så mye grønnsaker jeg vil. Som pålegg på knekkebrød pleier jeg å spise hvitost og kaviar, skinke og lett majones eller leverpostei. Drikker ofte et glass Pepsi max i løpet av kvelden. Ellers drikker jeg for det meste vann. En sjelden gang drikker jeg melk.  Av og til spiser jeg sjokolade med 86% kakao. Hvis vi er på besøk ( ikke hver uke) spiser jeg et eller to kakestykker el lignende.

 

Hva gjør jeg feil?

Anonymkode: ef051...932

Dersom jeg hadde spist den mengden der ville forbrenningen min faktisk gått ned til sparebluss (den gjorde det). Jeg spiste ca den mengden der før og gikk IKKE ned i vekt. Gikk 5×turer pr uke i raskt tempo. Er 3 år yngre enn deg.

Når jeg begynte å spise mer, gikk jeg faktisk ned i vekt. Kroppen ble gladere, jeg stressa mindre og kroppen kom mer i balanse. Vet du hvor mange kalorier du får i deg? Og trener du også? Husk at det viktigste er en sunn kropp du trives i, og at vekta heller ikke skal være for lav.

Anonymkode: bd09b...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...