Gå til innhold

Ang barnehagetilvenning av 1 åring..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For 2 uker siden startet 1,5 åringen vår i barnehage. Vi brukte god tid på tilvenning, men nå etter at uke 2 er overstått er det fremdeles kjempevanskelig synes vi. 

Hen er hysterisk når vi går inn porten i barnehagen, og har helt angst for at vi skal forlate hen der. Når vi har dratt går det bedre, de klarer stort sett å avlede hen etter en stund, og resten av dagen er som regel bra for uten at hen kan bli lei seg ved måltider f.eks. 

Så det jeg egentlig lurer på er deres erfaringer med barnehagestart på 1 åringer? 
Når går denne hysteriske gråten over ved levering om morningene? 
 

Anonymkode: 58ace...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres helt normalt ut. Det går over etter hvert. Vanskelig å si mer enn det, det er individuelt.

Anonymkode: 67b28...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i bhg og det varierer hvordan tilvenningen går. Har opplevd at det går kjempebra og 2 mnd etterpå så har barnet fått en reaksjon.

Min lille gutt hadde ingen reaksjon, var glad og nysgjerrig på folk. Vi tok 2 uker ferie 1 1/2 mnd etter han startet og da fikk vi vår første og eneste reaksjon da vi skulle levere han etter ferien.

 

Er spent nå på minisom starter nå til uken

Anonymkode: 20d05...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig inviduelt, noen reagerer lite, noen bruker lang tid og noen får reaksjon først etter en stund. Stoler dere helt på at de ansatte gjør sitt beste, har god kommunikasjon og viser dere det til deres barn? Det er noe av det viktigste dere kan gjøre, å vise full tillit til de ansatte.

Anonymkode: 128f9...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

For 2 uker siden startet 1,5 åringen vår i barnehage. Vi brukte god tid på tilvenning, men nå etter at uke 2 er overstått er det fremdeles kjempevanskelig synes vi. 

Hen er hysterisk når vi går inn porten i barnehagen, og har helt angst for at vi skal forlate hen der. Når vi har dratt går det bedre, de klarer stort sett å avlede hen etter en stund, og resten av dagen er som regel bra for uten at hen kan bli lei seg ved måltider f.eks. 

Så det jeg egentlig lurer på er deres erfaringer med barnehagestart på 1 åringer? 
Når går denne hysteriske gråten over ved levering om morningene? 
 

Anonymkode: 58ace...534

Kanskje den går over i 3 årsalderen? . De små gråter fordi de er glade i foreldrene sine, ikke fordi de hater barnehagen

Anonymkode: 19130...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går seg som oftes til. Hen er seriøst det dummeste uttrykket som finnes. 

Anonymkode: 99d4a...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det går seg som oftes til. Hen er seriøst det dummeste uttrykket som finnes. 

Anonymkode: 99d4a...530

Helt enig. Jeg får ikke med meg essensen i innlegg som bruker hen, fordi det irriterer meg veldig. Enten har man en hun eller en han, og har man en hen så har man mye større problem enn gråt ved levering i barnehagen.

Anonymkode: 3e82d...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det går seg som oftes til. Hen er seriøst det dummeste uttrykket som finnes. 

Anonymkode: 99d4a...530

Men det er kjempeviktig å passe på anonymiteten og siden hi sitt barn nok er den eneste ettåringen i landet  som har barnehagestart i august skjønner jeg godt ar hun føler for å anonymisere innlegget sitt. 

Ellers så går det seg alltid til, men noen barn trenger godt tid på å bli trygge. Noen ganger kommer de også inn i en vane med å gråte. Det blir nok snart bedre. 

Anonymkode: 0a9fc...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her måtte vi bruke 4 uker på tilvenninng siden snart 1-åringen var ganske utrygg i starten. Men det gikk seg knirkefritt til bare vi tok oss nok til og vi har ikke hatt skriking på ved levering mer enn maks 2 ganger på et år. Siden vår jente var utrygg over tid (vi hadde nylig flyttet og hadde ikke noe nettverk, så hun hadde bare vært sammen med meg og far frem til da) tok personalet henne i bæresele dersom hun virket lei seg og utrygg. Fantastisk :) Hun elsker bhg og gleder seg til å komme dit hver dag, løper inn og roper knapt hadet til oss. Veldig trygg på personalet og de koser og er så gode med de små.

Anonymkode: d4d08...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her måtte vi bruke 4 uker på tilvenninng siden snart 1-åringen var ganske utrygg i starten. Men det gikk seg knirkefritt til bare vi tok oss nok til og vi har ikke hatt skriking på ved levering mer enn maks 2 ganger på et år. Siden vår jente var utrygg over tid (vi hadde nylig flyttet og hadde ikke noe nettverk, så hun hadde bare vært sammen med meg og far frem til da) tok personalet henne i bæresele dersom hun virket lei seg og utrygg. Fantastisk :) Hun elsker bhg og gleder seg til å komme dit hver dag, løper inn og roper knapt hadet til oss. Veldig trygg på personalet og de koser og er så gode med de små.

Anonymkode: d4d08...47a

Gode Gud. Nå røpet du at du har barnehagetilvenning med ei jente. Nå vet ALLE hvem du er🙀

Anonymkode: 99d4a...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Gode Gud. Nå røpet du at du har barnehagetilvenning med ei jente. Nå vet ALLE hvem du er🙀

Anonymkode: 99d4a...530

Jeg er så tøff at det kan jeg leve med 😅

Anonymkode: d4d08...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er så tøff at det kan jeg leve med 😅

Anonymkode: d4d08...47a

😂😂

Anonymkode: 99d4a...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså..... 

uansett hvilket "normalt" innlegg med helt enkle spørsmål jeg klikker innom, så er som regel halvparten av svarene idiotiske, sarkastiske, unødvendige oppgulp fra folk som ikke har noe vettug å svar på spørsmålet til HI. 

 

Hva er det som feiler dere? Hvorfor MÅ dere finne noe å pirke på i hvert eneste innlegg når dere ikke har noe fornuftig svar? Er det så sykt vanskelig å bare klikke dere videre uten å måtte spre rundt dere med sure oppstøt? 

Har dere et kjipt liv? Er dere sånn i virkeligheten også, utenfor forumer? Hvis dere snakker med noen face to face og dere synes de ordlegger seg feil, kommenterer dere det på en spydig måte da kanskje? Eller er dere hyggelige og svarer normalt i samtalen? Tipper det siste! Hva med å oppføre seg som et voksent menneske på nett også? Det er ikke så vanskelig nemlig! 

Når dere klarer å lage kvalme på en helt enkel tråd om barnehagestart, lurer jeg virkelig på hva som sirkulerer oppi pappen på dere altså. Skjerp dere, vær mot andre som dere vil at andre skal være mot dere! 

 

Til HI; det går seg til snart skal du se :-)&

Anonymkode: 58ace...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså..... 

uansett hvilket "normalt" innlegg med helt enkle spørsmål jeg klikker innom, så er som regel halvparten av svarene idiotiske, sarkastiske, unødvendige oppgulp fra folk som ikke har noe vettug å svar på spørsmålet til HI. 

 

Hva er det som feiler dere? Hvorfor MÅ dere finne noe å pirke på i hvert eneste innlegg når dere ikke har noe fornuftig svar? Er det så sykt vanskelig å bare klikke dere videre uten å måtte spre rundt dere med sure oppstøt? 

Har dere et kjipt liv? Er dere sånn i virkeligheten også, utenfor forumer? Hvis dere snakker med noen face to face og dere synes de ordlegger seg feil, kommenterer dere det på en spydig måte da kanskje? Eller er dere hyggelige og svarer normalt i samtalen? Tipper det siste! Hva med å oppføre seg som et voksent menneske på nett også? Det er ikke så vanskelig nemlig! 

Når dere klarer å lage kvalme på en helt enkel tråd om barnehagestart, lurer jeg virkelig på hva som sirkulerer oppi pappen på dere altså. Skjerp dere, vær mot andre som dere vil at andre skal være mot dere! 

 

Til HI; det går seg til snart skal du se :-)&

Anonymkode: 58ace...534

Men HEN? Intetkjønnbarn liksom. 

Anonymkode: 99d4a...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men HEN? Intetkjønnbarn liksom. 

Anonymkode: 99d4a...530

Om noen vil anonymisere kjønnet på barnet sitt i et forum, HVA SÅ?! Det er vel ett fett om det da står hen eller h*n!

klikk deg videre hvis den ene bokstaven plager deg SÅ mye.

Hjelp så mye pirk dere legger dere oppi altså. Hva med å bruke tiden på noe hyggelig med familien i stedet? Eller rydd opp i alt som gjør livet ditt så kjipt at du må ta det ut på forumer!

Anonymkode: 58ace...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om noen vil anonymisere kjønnet på barnet sitt i et forum, HVA SÅ?! Det er vel ett fett om det da står hen eller h*n!

klikk deg videre hvis den ene bokstaven plager deg SÅ mye.

Hjelp så mye pirk dere legger dere oppi altså. Hva med å bruke tiden på noe hyggelig med familien i stedet? Eller rydd opp i alt som gjør livet ditt så kjipt at du må ta det ut på forumer!

Anonymkode: 58ace...534

Hmmm...hører man det singler i glass?

Anonymkode: 0a9fc...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hmmm...hører man det singler i glass?

Anonymkode: 0a9fc...da6

😂😂

Anonymkode: 99d4a...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...