Gå til innhold

Pedleder i barnehagen til mini bruker mye sminke


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syntes det ser utrolig jålete ut med så mye sminke når man jobber i barnehage. 

Hva syntes du?

Anonymkode: 8bba5...7e6

Foreslår at du sender en skriftlig klage (i tre eksemplarer) til styrer, bydelsdirektør og statsministeren ... du har litt lite å gjøre, ikke sant?? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså det er ulike mennesker som jobber i bhg akkurat som det er ulike mennesker som jobber i butikk, legekontor, advokatfirmaer etc, enkelte sminker seg ikke og noen går ikke og henter posten eller går ut med søppel uten og sminke seg, så la nå alle få sminke seg så mye eller lite de vill! Så lenge barna ikke tar skade av det så ser jeg ikke problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Hva med å kjøpe en flaske av en duft du liker i sommergave/julegave til henne? :)

Jeg er enig med hun som skrev innlegget du svarte på. Har også opplevd å få et parfymedynket barn hjem hver eneste dag. 

Hvis du tror det dreier seg om type duft har du ikke skjønt poenget. 

Det er rett og slett uprofesjonelt å dynke seg i parfyme når man jobber så tett på barn!

Anonymkode: 309d1...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mamma_til_2 skrev:

Altså det er ulike mennesker som jobber i bhg akkurat som det er ulike mennesker som jobber i butikk, legekontor, advokatfirmaer etc, enkelte sminker seg ikke og noen går ikke og henter posten eller går ut med søppel uten og sminke seg, så la nå alle få sminke seg så mye eller lite de vill! Så lenge barna ikke tar skade av det så ser jeg ikke problemet.

Hm. Jeg har jobbet et sted med dresscode. Vi hadde regler for hvordan vi skulle være kledt. I mange andre yrker er det uniformer. Det er regler for smykker etc pga hygiene. 

Dette dreier seg ikke om å ha ulik personlighet. Dette dreier seg om å fremstå profesjonell i det yrket man har. Det er nokså vanlig med regler i mange yrker, hvorfor skulle ikke det gjelde ansatte i barnehage? Er det ikke så nøye med dem? Har de ikke et like vel ansett yrke som oss andre?

Anonymkode: 309d1...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig med hun som skrev innlegget du svarte på. Har også opplevd å få et parfymedynket barn hjem hver eneste dag. 

Hvis du tror det dreier seg om type duft har du ikke skjønt poenget. 

Det er rett og slett uprofesjonelt å dynke seg i parfyme når man jobber så tett på barn!

Anonymkode: 309d1...eee

Det er ganske vanlig at man blir immun mot egen parfyme. Dersom damen får en my duft vil hun begrense bruken. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Det er ganske vanlig at man blir immun mot egen parfyme. Dersom damen får en my duft vil hun begrense bruken. 

 

Men i utgangspunktet burde hun ikke brukt parfyme i det hele tatt på jobb. På samme måte som ringene og de lange neglene,  de dype utringningene og det synlige undertøyet hører det ikke hjemme på jobb i barnehagen.   Det handler om respekt og forståelse for yrket man utøver og menneskene(barna) man er der for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MammantilNurket skrev:

Det er ganske vanlig at man blir immun mot egen parfyme. Dersom damen får en my duft vil hun begrense bruken. 

 

Parfyme er en uting i barnehage

Anonymkode: 39564...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Parfyme er en uting i barnehage

Anonymkode: 39564...646

Ser ikke problemet så lenge det er i normale mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, denne tråden minner meg om da sønnen min på fire ble hentet av sin gamle far på 50+. Entusiastisk drar fireåringen faren i retning av den pene ped lederen på 30...:

"kom og kjenn pappa, hun lukter så godt!"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/13/2017 den 13.29, amandine skrev:

Men i utgangspunktet burde hun ikke brukt parfyme i det hele tatt på jobb. På samme måte som ringene og de lange neglene,  de dype utringningene og det synlige undertøyet hører det ikke hjemme på jobb i barnehagen.   Det handler om respekt og forståelse for yrket man utøver og menneskene(barna) man er der for.

Ringer og lange negler ser jeg kan være et problem. Men hvordan skader dype utringninger og synlig undertøy ungene?

Anonymkode: 4a347...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ringer og lange negler ser jeg kan være et problem. Men hvordan skader dype utringninger og synlig undertøy ungene?

Anonymkode: 4a347...332

Hvis du hadde lest hva jeg skrev ser du at jeg ikke mener det skader barna men at det handler om respekt for yrket og for de man møter.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ringer og lange negler ser jeg kan være et problem. Men hvordan skader dype utringninger og synlig undertøy ungene?

Anonymkode: 4a347...332

Vil du kle deg som hore så er ikke arbeidsplassen din en barnehage, men Skippergata. På jobb må du i de aller fleste yrker faktisk forholde deg til en mer eller mindre uttalt forventning om hvordan du skal være kledd. Den kan være kodifisert eller ikke, men den er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sug lut skrev:

Vil du kle deg som hore så er ikke arbeidsplassen din en barnehage, men Skippergata. På jobb må du i de aller fleste yrker faktisk forholde deg til en mer eller mindre uttalt forventning om hvordan du skal være kledd. Den kan være kodifisert eller ikke, men den er der.

Satt på spissen😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, sug lut skrev:

Vil du kle deg som hore så er ikke arbeidsplassen din en barnehage, men Skippergata. På jobb må du i de aller fleste yrker faktisk forholde deg til en mer eller mindre uttalt forventning om hvordan du skal være kledd. Den kan være kodifisert eller ikke, men den er der.

hvem er det som stempler folk som hore ut fra utseende, da? er det du? gamle griser? folk med fordommer? de snevre? eller alle sammen pluss noen til?

ser man uprofesjonell ut på arbeidsplassen er dette en sak for leder å ta opp. har ikke det skjedd, så er vel utseende akseptabelt. 

Anonymkode: cfcda...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Vil du kle deg som hore så er ikke arbeidsplassen din en barnehage, men Skippergata. På jobb må du i de aller fleste yrker faktisk forholde deg til en mer eller mindre uttalt forventning om hvordan du skal være kledd. Den kan være kodifisert eller ikke, men den er der.

Vil du se ut som avdanket husmor med null sminke, joggebukse og hårknute, så er din plass i hjemmet med gryter og vaskefiller. Sånn satt på spissen. 

Mye sminke betyr ikke hore. Jeg jobber i offentlig sektor og har foundation, concealer, primer, mascara, eyeliner, lett øyenskygge og svak blyant for bryn. Det er MYE sminke, men jeg ser ikke horete ut for det. Har flere kollegaer som også har på like mye sminke. De ser heller ikke ut som horer. Vi går til og med i pumps og skjørt litt over kneet, tenk deg det!

Anonymkode: 1a9b3...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

hvem er det som stempler folk som hore ut fra utseende, da? er det du? gamle griser? folk med fordommer? de snevre? eller alle sammen pluss noen til?

ser man uprofesjonell ut på arbeidsplassen er dette en sak for leder å ta opp. har ikke det skjedd, så er vel utseende akseptabelt. 

Anonymkode: cfcda...3f1

Hun tror jo at sminke er et klesplagg siden hun skriver "vil du kle deg som hore". Mest sannsynlig aldri brukt sminke i sitt liv. For hi nevnte ikke noe om klesstil, kun sminke.

Anonymkode: 1a9b3...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil du se ut som avdanket husmor med null sminke, joggebukse og hårknute, så er din plass i hjemmet med gryter og vaskefiller. Sånn satt på spissen. 

Mye sminke betyr ikke hore. Jeg jobber i offentlig sektor og har foundation, concealer, primer, mascara, eyeliner, lett øyenskygge og svak blyant for bryn. Det er MYE sminke, men jeg ser ikke horete ut for det. Har flere kollegaer som også har på like mye sminke. De ser heller ikke ut som horer. Vi går til og med i pumps og skjørt litt over kneet, tenk deg det!

Anonymkode: 1a9b3...3e7

Nå har du ikke fått med deg innholdet i tråden tror jeg, i iveren etter å ta sug lut. Hadde du gått i pumps og kort skjørt som pedleder hadde du heller ikke vært antrukket etter oppgaven. Alt til sin tid. I HI var det nevnt " mye sminke", senere i diskusjonen har andre elementer også kommet på banen.  

Det er overraskende at du ikke ser sammenhengen mellom antrekk/ utseende og arbeidsplass og hva som passer hvor. Det får meg til å tro at du gjerne vil være elefanten i glassmagasinet som ikke vet hvilke rammer man beveger seg innenfor i forskjellige sosiale settinger.

Mangel på dannelse kan man også kalle det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, amandine skrev:

Nå har du ikke fått med deg innholdet i tråden tror jeg, i iveren etter å ta sug lut. Hadde du gått i pumps og kort skjørt som pedleder hadde du heller ikke vært antrukket etter oppgaven. Alt til sin tid. I HI var det nevnt " mye sminke", senere i diskusjonen har andre elementer også kommet på banen.  

Det er overraskende at du ikke ser sammenhengen mellom antrekk/ utseende og arbeidsplass og hva som passer hvor. Det får meg til å tro at du gjerne vil være elefanten i glassmagasinet som ikke vet hvilke rammer man beveger seg innenfor i forskjellige sosiale settinger.

Mangel på dannelse kan man også kalle det. 

Jeg er ikke ute etter å ta noen, men å kalle en dame for hore fordi hun bruker mye sminke er så 1950... Jeg jobber forresten ikke i barnehage, men annet sted i offentlig sektor.

Anonymkode: 1a9b3...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke ute etter å ta noen, men å kalle en dame for hore fordi hun bruker mye sminke er så 1950... Jeg jobber forresten ikke i barnehage, men annet sted i offentlig sektor.

Anonymkode: 1a9b3...3e7

Du skjønte ikke hva jeg skrev, åpenbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, amandine skrev:

Du skjønte ikke hva jeg skrev, åpenbart.

Ikke du heller, siden du var så opptatt med å ta meg istedet for å diskutere saken.

Anonymkode: 1a9b3...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jegt lurer fremdeles på hva hi mener er mye sminke. Men som så ofte her inne, så er hi forduftet fra tråden.
Hvorfor gidder man å opprette en tråd hvis man ikke gidder å delta i den?

Anonymkode: 39564...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2017 den 15.53, MammantilNurket skrev:

Ser ikke problemet så lenge det er i normale mengder.

Heldigvis så er det flere og flere barnehager som ikke er enig med deg i dette

Anonymkode: 39564...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...