Gå til innhold

Pedleder i barnehagen til mini bruker mye sminke


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, amandine skrev:

Nå har du ikke fått med deg innholdet i tråden tror jeg, i iveren etter å ta sug lut. Hadde du gått i pumps og kort skjørt som pedleder hadde du heller ikke vært antrukket etter oppgaven. Alt til sin tid. I HI var det nevnt " mye sminke", senere i diskusjonen har andre elementer også kommet på banen.  

Det er overraskende at du ikke ser sammenhengen mellom antrekk/ utseende og arbeidsplass og hva som passer hvor. Det får meg til å tro at du gjerne vil være elefanten i glassmagasinet som ikke vet hvilke rammer man beveger seg innenfor i forskjellige sosiale settinger.

Mangel på dannelse kan man også kalle det. 

det er ikke vi på dib eller vi folk i gaten som bestemmer hva som er passende antrekk eller sminkenivå på vilkårlige arbeidsplasser, være seg private eller offentlige. .  det bestemmes stort sett av arbeidsplassen. 

personlig har jeg på min arbeidsplass i kontorlandskap et visuelt problem med en del shortskledde herremenn om sommeren. den er ikke kjekt å sitte på møter og se rett hjem. har også hendt at shortsen er kort og vid, slik at stellet blir liggende eksponert for seg selv på stolen. 

jeg innser at når ingen får påpakning for antrekket, er det jeg og mine fordommer som har et problem. ikke profesjonaliteten på arbeidsplassen.  dette fordi det ikke er jeg som setter normene. 

Anonymkode: cfcda...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

det er ikke vi på dib eller vi folk i gaten som bestemmer hva som er passende antrekk eller sminkenivå på vilkårlige arbeidsplasser, være seg private eller offentlige. .  det bestemmes stort sett av arbeidsplassen. 

personlig har jeg på min arbeidsplass i kontorlandskap et visuelt problem med en del shortskledde herremenn om sommeren. den er ikke kjekt å sitte på møter og se rett hjem. har også hendt at shortsen er kort og vid, slik at stellet blir liggende eksponert for seg selv på stolen. 

jeg innser at når ingen får påpakning for antrekket, er det jeg og mine fordommer som har et problem. ikke profesjonaliteten på arbeidsplassen.  dette fordi det ikke er jeg som setter normene. 

Anonymkode: cfcda...3f1

Seriøst? Les gjennom det du skriver en gang til og se om du vil endre litt på argumentene dine 😂😂😂

Anonymkode: f430d...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke du heller, siden du var så opptatt med å ta meg istedet for å diskutere saken.

Anonymkode: 1a9b3...3e7

Jeg er ikke ute etter å ta noen,  jeg ønsket bare å poengtere at tråden ikke dreide seg om én spesifikk pedleders antrekk, men om hva som er ok og ikke. Noen( og jeg aner ikke hvem ettersom jeg ikke sjekker anonymkoder)  mente videre at jeg syntes utringninger er skadelig for barn. Jeg mener ikke det, og det oppfatter jeg ikke at sug lut mener heller, men vi er begge enige i - og det virker det som om du også er - at det er visse koder som følges i arbeidslivet som ellers. Alt for mye sminke ( og merk "alt for", det er ikke en nøyaktig angitt mengde), for korte bukser, synlig undertøy,  for dype utringninger etc er alle eksempler på ting som ikke er profesjonelt, avhengig av hvor du jobber. I tillegg kommer jo en del krav som bunner i feks hygiene og annet. I den kategorien finner du falske negler, ringer, parfyme, sigarettrøyk osv.

Selvfølgelig er det variasjoner i hva som passer hvor,  men det er enhvers ansvar ( om man har et snev av dannelse) å føre seg og å kle seg korrekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, amandine skrev:

Jeg er ikke ute etter å ta noen,  jeg ønsket bare å poengtere at tråden ikke dreide seg om én spesifikk pedleders antrekk, men om hva som er ok og ikke. Noen( og jeg aner ikke hvem ettersom jeg ikke sjekker anonymkoder)  mente videre at jeg syntes utringninger er skadelig for barn. Jeg mener ikke det, og det oppfatter jeg ikke at sug lut mener heller, men vi er begge enige i - og det virker det som om du også er - at det er visse koder som følges i arbeidslivet som ellers. Alt for mye sminke ( og merk "alt for", det er ikke en nøyaktig angitt mengde), for korte bukser, synlig undertøy,  for dype utringninger etc er alle eksempler på ting som ikke er profesjonelt, avhengig av hvor du jobber. I tillegg kommer jo en del krav som bunner i feks hygiene og annet. I den kategorien finner du falske negler, ringer, parfyme, sigarettrøyk osv.

Selvfølgelig er det variasjoner i hva som passer hvor,  men det er enhvers ansvar ( om man har et snev av dannelse) å føre seg og å kle seg korrekt. 

Det er fortsatt 1950 å kalle kvinner med mye sminke og utfordrende antrekk for horer. Det er milevis fra "upassende antrekk/stil" og "hore som hører hjemme på Skippergata". 

Anonymkode: 1a9b3...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er fortsatt 1950 å kalle kvinner med mye sminke og utfordrende antrekk for horer. Det er milevis fra "upassende antrekk/stil" og "hore som hører hjemme på Skippergata". 

Anonymkode: 1a9b3...3e7

Men du skjønte uten tvil at hum satte det på spissen, vil jeg tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, amandine skrev:

Men du skjønte uten tvil at hum satte det på spissen, vil jeg tro?

Jeg tror ikke du skal gå ut fra at hun skjønte noe som helst, sånn stort sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, sug lut skrev:

Jeg tror ikke du skal gå ut fra at hun skjønte noe som helst, sånn stort sett.

Det var virkelig rette ræva som feis, sånn satt på spissen :D

Anonymkode: 1a9b3...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

det er ikke vi på dib eller vi folk i gaten som bestemmer hva som er passende antrekk eller sminkenivå på vilkårlige arbeidsplasser, være seg private eller offentlige. .  det bestemmes stort sett av arbeidsplassen. 

personlig har jeg på min arbeidsplass i kontorlandskap et visuelt problem med en del shortskledde herremenn om sommeren. den er ikke kjekt å sitte på møter og se rett hjem. har også hendt at shortsen er kort og vid, slik at stellet blir liggende eksponert for seg selv på stolen. 

jeg innser at når ingen får påpakning for antrekket, er det jeg og mine fordommer som har et problem. ikke profesjonaliteten på arbeidsplassen.  dette fordi det ikke er jeg som setter normene. 

Anonymkode: cfcda...3f1

Den siste innsikten der var veldig rar. Det kan være mange andre forklaringer enn at det er du og dine fordommer som har et problem. Du kan faktisk ha en arbeidsplass som ikke legger vekt på omdømme og profesjonalitet, dinglemennene kan ha en leder som ikke tør si i fra, dinglefantene kan være trassige ansatte som ikke tar imot signaler fra sine ledere osv. Å se rett inn på dinglestellet til en kollega er langt utenfor det akseptable for de fleste av oss som ikke er ansatt på strippeklubb eller på urologisk avdeling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.8.2017 den 18.22, Anonym bruker skrev:

Jeg syntes det ser utrolig jålete ut med så mye sminke når man jobber i barnehage. 

Hva syntes du?

Anonymkode: 8bba5...7e6

Atte hva? 

Jeg blir stadig overrasket over hvor mye rart folk kommenterer ang. barnehager, men ærlig talt! 

Hilsen barnehage ansatt

Anonymkode: c8cf2...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12. august 2017 den 18.57, Anonym bruker skrev:

Så bleieskift og bakterier derfra er ok å ta med til måltidene? Not in my book. Ikke klag når du får omgangssyke gang på gang.

Anonymkode: e0c9c...26f

Neppe sminkens skyld likevel...

Anonymkode: bb957...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Iiiiik skrev:

Den siste innsikten der var veldig rar. Det kan være mange andre forklaringer enn at det er du og dine fordommer som har et problem. Du kan faktisk ha en arbeidsplass som ikke legger vekt på omdømme og profesjonalitet, dinglemennene kan ha en leder som ikke tør si i fra, dinglefantene kan være trassige ansatte som ikke tar imot signaler fra sine ledere osv. Å se rett inn på dinglestellet til en kollega er langt utenfor det akseptable for de fleste av oss som ikke er ansatt på strippeklubb eller på urologisk avdeling. 

Er det normalt å vise kjønnsorganene sine til kollegaer på urologisk avdeling? 

Anonymkode: 1a9b3...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det normalt å vise kjønnsorganene sine til kollegaer på urologisk avdeling? 

Anonymkode: 1a9b3...3e7

Ha ha, nei. Men dinglefanter ser man der 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Atte hva? 

Jeg blir stadig overrasket over hvor mye rart folk kommenterer ang. barnehager, men ærlig talt! 

Hilsen barnehage ansatt

Anonymkode: c8cf2...1c6

Visste du ikke at barnehage og barnehageansatte er fritt vilt, spesielt her inne?

Anonymkode: 39564...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at ord som hore, neger, soper eller mongo, trenger en ikke bruke sånn satt på spissen, for å få frem et poeng. Det er smakløst og tankeløst. 

 

Anonymkode: d3e27...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at ord som hore, neger, soper eller mongo, trenger en ikke bruke sånn satt på spissen, for å få frem et poeng. Det er smakløst og tankeløst. 

 

Anonymkode: d3e27...ae2

Oh da tenker jeg at det første er én ting, de tre andre ordene er noe helt annet.

Anonymkode: e0c9c...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Oh da tenker jeg at det første er én ting, de tre andre ordene er noe helt annet.

Anonymkode: e0c9c...26f

Det er det ikke. Det første er negativ karakteristikk av et menneske basert på kjønn og fordommer mot kvinnens seksualitet. Hørt ordet slutshaming noen gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ulovlig å sjikanere folk på grunn av kjønn, hudfarge, seksuell legning og/eller funksjonsnedsettelse. 

Tenker det er helt greit å bare holde seg unna slike negative karakteristikker. Det er krenkende og ikke morsomt. 

Det er alle grupper som må kjempe for rettferdig behandling i samfunnet. Og ja, det gjelder også kvinner. 

 

Anonymkode: d3e27...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at ord som hore, neger, soper eller mongo, trenger en ikke bruke sånn satt på spissen, for å få frem et poeng. Det er smakløst og tankeløst. 

 

Anonymkode: d3e27...ae2

Det første ordet er vel strengt tatt en yrkestittel?  Nå må vi slutte å bli så krenka for alt, må være lov å bruke et slikt ord for å få fram et (godt) poeng på et diskusjonsforum.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er faktisk ulovlig å sjikanere folk på grunn av kjønn, hudfarge, seksuell legning og/eller funksjonsnedsettelse. 

Tenker det er helt greit å bare holde seg unna slike negative karakteristikker. Det er krenkende og ikke morsomt. 

Det er alle grupper som må kjempe for rettferdig behandling i samfunnet. Og ja, det gjelder også kvinner. 

 

Anonymkode: d3e27...ae2

Hore er ikke en seksuell legning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hjertefru skrev:

Det første ordet er vel strengt tatt en yrkestittel?  Nå må vi slutte å bli så krenka for alt, må være lov å bruke et slikt ord for å få fram et (godt) poeng på et diskusjonsforum.

 

"Hore" har for lengst sluttet å være yrkestittel, og brukes i dag i 99 % av tilfeller om jenter som har utsvevende seksualliv. Slik har det blitt brukt lenge - det er et skjellsord slik det blir brukt i dag. Den riktige yrkestittelen er for øvrig "prostituert". Det er rart at det på kvinneforum ikke er greit å kalle noen for "barnehagetante" fordi det er stigmatiserende og likestillingsfiendtlig, men helt ok å kalle kvinner med mye sminke for horer. Og nei, det er ikke greit å bruke stigmatiserende skjellsord, som brukes for å kontrollere kvinnenes seksualitet, på et forum der flesteparten av brukere er kvinner. Det er heller ikke et godt poeng at kvinner som bruker mye sminke hører til å Skippergata. Det er et poeng som var godt på 1950-tallet.

Anonymkode: 1a9b3...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...