Gå til innhold

Begynner i 3. klasse. Ny sekk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Eller fortsette med førsteklassesekken?

Anonymkode: 6c587...e40

Er den fremdeles hel og fin og sitter godt er det ingen grunn å bytte.

Mine fikk ny til 4. og 5. Da var den ene sin så utrolig stygg og misfarget (hett tips: kjøp aldri skilesekker som er hovedsaklig hvit...). Den andre sin begynte å bli liten og hadde en defekt glidelås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den ikke er utslitt og dere valgte litt fornuftig i 1.klasse trenger dere ikke å bytte. 

Om barnet hater sekken sin eller intenst ønsker seg ny, ville jeg like vell kjøpt ny sekk. Det er viktig at ungene gleder seg til skolestart. Sekk, pennal øl skal ikke ødelegge det for mine barn.

Anonymkode: f00cc...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har fått nye sekker i 2.trinn og 4.trinn.

Her vi bor får 1.trinn utdelt sekk ved skolestart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min tredjeklassing får ikke ny sekk i år. Den hun har passer fortsatt fint, pluss at den er hel og pen. Til fjerde får hun nok ny.

Anonymkode: 5b979...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste fikk ny til tredje, han var den lengste gutten i klassen og førsteklassesekken så ut som et latterlig lite egg på ryggen hans ;)

Nest eldste fikk ny til fjerde klasse.

Yngste skal begynne i tredje nå og vi snakket litt om det for hun er ganske lang og kan fint hoppe til neste størrelse nå, og det er litt greit med større sekk så de kan slenge jakka i den osv (førsteklassesekken er veldig liten når du har både bøker, matboks og pennal i den). Men hun valgte selv å vente et år, de fleste venninnene skulle vente til neste år og da ville hun også det.

Anonymkode: 3a991...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset lønner det seg visst å være minst.

Ny nå til tredje.

Største søster fikk til syvende😬

Anonymkode: 73cd0...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste fikk til 3. klasse pga at den ble for liten, mellomste fikk til 4. klasse og minste starter på skolen nå. Regner med hun må ha ny til 3. klasse da hun er lang for alderen.

Anonymkode: 8a6f7...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis den ikke er utslitt og dere valgte litt fornuftig i 1.klasse trenger dere ikke å bytte. 

Om barnet hater sekken sin eller intenst ønsker seg ny, ville jeg like vell kjøpt ny sekk. Det er viktig at ungene gleder seg til skolestart. Sekk, pennal øl skal ikke ødelegge det for mine barn.

Anonymkode: f00cc...c76

Kjedelig om øl ødelegger for barna dine ved skolestart;)

Anonymkode: da427...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste fikk ny til 4. klasse. 

Yngste begynner i 3. nå, men må holde ut med 1. klassesekken et år til. Han er lang, 140 cm, men sekken passer helt fint, og tror ikke han bryr seg stort om motivet på sekken. 

Anonymkode: f5d6b...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En som begynner i tredje klasse her. Han har ikke ytret ønske om ny. Sekken han fikk i første klasse, er like fin som ny. 

Han har kun 1 lesebok, 2 kladdebøker og ipad+ mat iden. Sånnsett vil den nok holde i mange år😅. Men regner med han får ny neste år.

Anonymkode: 55503...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har de fått skolesekk fra trygg trafikk/kommunen i førsteklasse. Sønnen var én av tre som brukte den i 2. klasse, og syns det var litt kjipt å ikke få ny da. Så han har fått ny nå til 3.klasse, og gleder seg veldig til å bruke den om ei uke ☺👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ene fikk ny sekk i fjerde og syvende tror jeg. Hun andre fikk ny i sjette. Veldig varierende mengde bøker de har med seg og hvordan sekken sitter på de. Minste kjøpte seg ny liten sekk, for de som egentlig var beregnet på hun syns hun var for stor å ha på ryggen. Hun en lita og hun har aldri mye bøker i sekken, veldig mange leker går på data eller løse ark. 

Anonymkode: c6ad7...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk de ny sekk da de begynnte i 4. Klasse. Det er pga at når de begynner i 4. får de flere bøker, og da blir den lille førsteklasse sekken for liten 😊

Anonymkode: cabbe...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får de førsteklassesekk fra kommunen og Trygg Trafikk. Så fikk de ny til 2. klasse, og så til 4. eller 5. Når de begynner i 4. trenger de gjerne mer plass i sekken, for de har mer lekser og flere bøker med hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på om den passer. 

Her var jr veldig fornøyd med sekken sin, også etter 2 års skolegang. Han skulle egentlig bruke den i 3 klasse også, men fikk da noen kjipe slengkommentarer fra et par av guttene i klassen på at han hadde barnslig sekk (Beckmann motiv). 

Han ønsket seg derfor en mer nøytral sekk, og fikk det.  

 

 

Anonymkode: d978b...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...