Gå til innhold

Noen som bor i Bø i Telemark?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har vært på besøk der i sommer og falt pladask for plassen. Så vakkert med de flotte gårdene og bugnede kornåkrene, hyggelig sentrum og blide folk. 

Men hvordan er det å bo der? Spesielt som innflytter uten noen form for tilhørighet? Hvordan er skoler og barnehager? Og er det 'lett' å få jobb innen omsorg eller kontor/administrasjon? 

Anonymkode: 06f70...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg er ikke telemarking, men bodde i Bø når jeg studerte. Begynner å bli noen år siden (dessverre). 

I Bø kommune er det i overkant av 6000 innbyggere. I tillegg kommer rundt 2300 studenter. Studentene utgjør med andre ord en betydelig del av befolkningen. Litt usikker på om dette er positivt eller negativt for de "fastboende". 

Jeg trivdes i hvert fall veldig godt i Bø. Nå var jo jeg en del av studentmiljøet, så helt sammenlignbart blir det nok ikke. 

Anonymkode: 79bf2...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Bø er helt supert! Vi er innflyttere, og opplever Bø som en «bygdeby». Bra kulturtilbud.’, idrettsmiljø og en bygd i stor utvikling. Og ikke minst en fantastisk natur rundt oss😊 Jeg fikk meg jobb før vi flyttet (adm.stilling). Bø er også kun 2 t fra Oslo, så det er mange som pendler på den strekningen. Jeg opplever studentmiljøet som berikende for bygda, og at de gjør det til et ekstra fint sted å bo :) Anbefales! 

Anonymkode: 8422a...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...