Gå til innhold

Tar du noen gang ett oppgjør?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Med feks Facebook bekjente som strør om seg med halvsannheter og direkte usannheter vedr innvandring feks? Jeg har sett meg så lei på disse menneskene at jeg kan ikke annet enn å si min mening. Svært få sier de i mot. Ikke mange liker innleggene deres heller, men så merker jeg i samtaler med de som ikke er så veldig politisk oppdaterte og interesserte, at de faktisk får med seg disse hatske innleggene og tror på alt 😱 Det må jo liksom være noe i det... Blir så skremt at jeg skulle ønske flere kunne ta til motmæle 😔

Anonymkode: 54f4c...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, jeg har sagt fra ved flere anledninger. Problemet er bare (som her inne egentlig) at det alltids er noen som begynner å slenge dritt . Roper ut at jeg er naiv og preget av venstre-journalistikk. At jeg må våkne, og bare vent. Begynner ærlig talt å bli litt lei av det, så da tar jeg heller den feige veien ut og sletter dem. 

Anonymkode: a420d...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er glad for min lille vennelisten på Facebook, har aldri sett noen slike innlegg jeg. 

Anonymkode: 81bb3...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner jeg er glad for min lille vennelisten på Facebook, har aldri sett noen slike innlegg jeg. 

Anonymkode: 81bb3...1f6

Har ikke så mange jeg heller. Hos meg er det pappa som er verst. 😢

Anonymkode: a420d...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha bodd 4 år i Malmø, hvor det til tider var og er et absolutt kaos, så vil jeg si at mange såkalte 'usannheter' og 'skremmebilder' dessverre kan være tett opp til virkeligheten.

Anonymkode: 4b44c...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke så mange jeg heller. Hos meg er det pappa som er verst. 😢

Anonymkode: a420d...caa

Du får vel kunne snakke med din far? 

Det er mye dårlig i innvandringsdebatten på begge sider. Helt ekstremt faktisk. 

Anonymkode: 01144...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Etter å ha bodd 4 år i Malmø, hvor det til tider var og er et absolutt kaos, så vil jeg si at mange såkalte 'usannheter' og 'skremmebilder' dessverre kan være tett opp til virkeligheten.

Anonymkode: 4b44c...d83

Ja, i Malmø og Sverige, men nå bor jeg i Norge! Og jeg har sterk tro på at en inkluderende politikk ikke vil gi oss disse tilstandene i dette landet

Anonymkode: 54f4c...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, i Malmø og Sverige, men nå bor jeg i Norge! Og jeg har sterk tro på at en inkluderende politikk ikke vil gi oss disse tilstandene i dette landet

Anonymkode: 54f4c...01d

Hvis du tror at Norge er så mye bedre enn Sverige når det kommer til integrering kommer du til å bli svært skuffet. Det vises tendenser på at vi er på lik kurs som Sverige, og det er heller ikke mange politiske virkemidler som benyttes for å sikre integrering i alle ledd.

Anonymkode: 90cac...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker sjelden krefter på et slikt oppgjør, men jeg sletter folk fra vennelisten om de har slike meninger. Det er mitt valg.

Anonymkode: 03c0a...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. De menneskene som poster disse innleggene evner ikke å bruke kildekritikk uansett hvor mye jeg skulle ønske de gjorde det. Jeg leser det de skriver, og tenker mitt om dem inni meg. De kan ha mange andre gode egenskaper som mennesker selv om de er naive og ukritiske mht svogerforskning og hva de leser på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det en sjelden gang når det er så åpenbare faktafeil at jeg ikke greier å la det være, men jeg vet jo at det er fånyttes, for om de som postet var interessert i fakta så hadde de googlet før de postet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger,men jeg makter ikke de dumme nepene lenger så sletter heller. Får mark langt inni sjela av å lese sånt! Og det skremmende er at mange er mine kollegaer og vi jobber i hjemmesykepleien 😑skulle fåtg sparken hadde det vært opp til meg,er ikke forenelig med slikt menneskesyn og en slik type jobb!

 

Anonymkode: f0295...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det innimellom men det er som å dunke hodet inn i en betongvegg. 

For å orke juleferie med svigers har jeg måttet skjule Facebook-postinger fra svigerfar. Han er vel egentlig den eneste som legger ut sånt.

Jeg sitter egentlig og grubler over hva som er den beste medisinen mot dette. For meg som har folk av utenlandsk opprinnelse på alle kanter, både på jobb og i nærmiljøet, er mye av skremselspropagandaen helt absurd. Men mange av disse kommentarfeltkrigerne sitter jo og innbiller seg på ramme alvor at det er like før Norge blir en shariastat. Hvor skal man begynne hvis man skal gå inn i noe sånt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har heldigvis ikke venner med rasistiske tendenser. Jeg har derimot et par svært alternative. Disse er innbarkede antivaxxere, og tror seriøst på at kreft bør behandles med linfrøolje og kesam. Noe av det de legger ut kan dementeres med ett minutt på Google. Det verste er at de jobber med helse (private foretak). De tar altså betalt for å spre pseudokunnskapen sin. Jeg har hatt lyst til å kommentere på noe av det de legger ut, men vet godt at det er fånyttes. 

Anonymkode: fa148...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har heldigvis ikke venner med rasistiske tendenser. Jeg har derimot et par svært alternative. Disse er innbarkede antivaxxere, og tror seriøst på at kreft bør behandles med linfrøolje og kesam. Noe av det de legger ut kan dementeres med ett minutt på Google. Det verste er at de jobber med helse (private foretak). De tar altså betalt for å spre pseudokunnskapen sin. Jeg har hatt lyst til å kommentere på noe av det de legger ut, men vet godt at det er fånyttes. 

Anonymkode: fa148...2e7

Ja, kjenner til det. En god venninne er blitt helt healing- og alternativ-frelst. Det drøsser ut artikler om sesamfrøets legende egenskaper, og lignende artikler som "Finn ditt indre fabeldyr." Gah. 🙄

Anonymkode: a420d...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...