Gå til innhold

Hva tenker du om dette;


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror jeg ville forsøkt å endre meg selv. Se hva som skjer om du beholder fjernkontrollen. Se hva som skjer om du begynner å bevege deg selvsikkert og sexy rundt i all din fedme. Ville forsøkt å snakke med han. 

Han tjener mest og deler sine penger med deg og fine barn? Det tyder i mot psykopat. Om du er blitt usikker på deg selv, og han ikke klarer å løfte deg? Det er noe annet enn at han har tråkket deg ned.

Er han psyco må du vekk. Er du deprimert må du ha han til å løfte deg selv. 

Er han en hardtarbeidende mann, som jobber gor inntjening til familien, så er han viktig og oppofrende. Da er kommunikasjon problemet. 

Akkurat hvor hånlig er han mot dine barn? Du sier ellers er det likt. Antar at fellesbarn er yngre? Det er du som vet, om problemet er han, eller problemet er deg? Du har ikke gitt oss nok info. Kanskje du bør snakke med en profesjonell for å sortere? 

Anonymkode: f9c13...3c1

Når jeg setter hardt mot hardt ender det ofte i en grusom konfrontasjon som ender i kjeft og så kald front. Det er derfor jeg har valgt minste motstands vei og prøver å tekkes .

Anonymkode: ada6c...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En mann som behandlet barna mine slik hadde vært sparket ut for lengst. 

Dette er systematisk nedbryting av både barna og deg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mellomste barn på 6 år tisset seg ut, da skjelte han han ut og spurte om han var en baby siden han oppfører seg som en baby . Så nektet han han å skifte for han mente han skulle få stå i skammen en stund. Så er det generell latterliggjøring der barnet har hovedrollen i vitsen. Han skjeller de ut for de ikke spiser opp maten sin, han har kallenavn på de osv. Så kan han snu på hælen og være på mange måter veldig raus og snill. Han er ett utrolig sammensatt menneske. På den ene siden er han verdens beste, og så har han den andre siden der han er veldig krass og hånlig. 

Slik er han også mot meg. Hvis vi har en relativt liten uenighet fyrer han løs med alt han vet sårer meg. Da er jeg ubrukelig og burde takke min skaper for at han holder ut med meg . Han mener jeg aldri vil klare meg uten han. Tidligere brukte han min dårligere økonomi mot meg men da jeg insisterte på delt økonomi sluttet han å argumentere med det. Nå går det mer på at jeg ikke har nære relasjoner i min egen familie, og det skal si noe om hvor håpløs jeg er.

Samtidig stiller han veldig opp for meg.

Siden han er så delt så blir jeg helt forvirret og lurer på om det er meg, eller han, det er noe galt med.

Anonymkode: ada6c...caa

En mann som hadde utsatt ungen min for en slik behandling, hadde vært ute av døren før ante hva som traff han!

Du kan ikke utsette ungene dine for dette, det er din forbanna plikt å skjerme dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Miss Marple* skrev:

En mann som hadde utsatt ungen min for en slik behandling, hadde vært ute av døren før ante hva som traff han!

Du kan ikke utsette ungene dine for dette, det er din forbanna plikt å skjerme dem!

Ja jeg skjønner det nå. 😔

Anonymkode: ada6c...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mellomste barn på 6 år tisset seg ut, da skjelte han han ut og spurte om han var en baby siden han oppfører seg som en baby . Så nektet han han å skifte for han mente han skulle få stå i skammen en stund. Så er det generell latterliggjøring der barnet har hovedrollen i vitsen. Han skjeller de ut for de ikke spiser opp maten sin, han har kallenavn på de osv. Så kan han snu på hælen og være på mange måter veldig raus og snill. Han er ett utrolig sammensatt menneske. På den ene siden er han verdens beste, og så har han den andre siden der han er veldig krass og hånlig. 

Vet faren til barner at du lar stefaren behandle han sånn?
Dette må du stoppe med en eneste gang, allerede i dag. Enten så må han ut, eller så må du og ungene ut. Det er din plikt som mamma og beskytte barna dine, og det gjør du ikke nå.

Mannen din er på ingen måte verdens beste. Han er en tyrann og en barnemishandler

Anonymkode: 2738e...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet faren til barner at du lar stefaren behandle han sånn?
Dette må du stoppe med en eneste gang, allerede i dag. Enten så må han ut, eller så må du og ungene ut. Det er din plikt som mamma og beskytte barna dine, og det gjør du ikke nå.

Mannen din er på ingen måte verdens beste. Han er en tyrann og en barnemishandler

Anonymkode: 2738e...3ea

Barnefar ga meg beskjed for lenge siden at han ikke var intr i å være pappa lenger.

Anonymkode: ada6c...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnefar ga meg beskjed for lenge siden at han ikke var intr i å være pappa lenger.

Anonymkode: ada6c...caa

Stakkars unge som blir sviktet av alle voksne han burde kunne stole på

Anonymkode: 2738e...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skader barna dine ved å fortsette å bo sammen med denne mannen. Det han gjør mot barna dine er barnemishandling og psykisk vold mot barn.

En ting er at du lar deg selv utsette for dette og lar barna vokse opp som tilskuere til dette, det er ille nok. Men når også barna blir direkte utsatt for psykisk vold av mannen din, da har det gått altfor lang. Det er omsorgssvikt fra din side å fortsette å bo sammen med ham.

Nå må du planlegge livet ditt, HI! Anbefaler deg å kontakte nærmeste krisesenter for å få støtte i prosessen, for både du og barna lever med psykisk vold. Så ringer du fvk og ber om time til mekling. Og så setter du i gang alt praktisk, finne et sted å bo, planlegge egen økonomi osv.

Anonymkode: 4aab4...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna dine trenger voksne som elsker dem betingelsesløst, som trøster og passer på, og som hjelper med å bygge selvfølelsen og selvtilliten deres. 

Mannen din latterliggjør barna, blant annet ved å bruke kallenavn på dem, og han påfører dem skam, for eksempel når en "stor" gutt tisser seg ut, og ikke får lov til å skifte på seg. 

Du MÅ gå fra ham!

Hilsen lærer som treffer så utrolig mange barn som sliter psykisk. 

Anonymkode: 5372e...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mellomste barn på 6 år tisset seg ut, da skjelte han han ut og spurte om han var en baby siden han oppfører seg som en baby . Så nektet han han å skifte for han mente han skulle få stå i skammen en stund. Så er det generell latterliggjøring der barnet har hovedrollen i vitsen. Han skjeller de ut for de ikke spiser opp maten sin, han har kallenavn på de osv. Så kan han snu på hælen og være på mange måter veldig raus og snill. Han er ett utrolig sammensatt menneske. På den ene siden er han verdens beste, og så har han den andre siden der han er veldig krass og hånlig. 

Slik er han også mot meg. Hvis vi har en relativt liten uenighet fyrer han løs med alt han vet sårer meg. Da er jeg ubrukelig og burde takke min skaper for at han holder ut med meg . Han mener jeg aldri vil klare meg uten han. Tidligere brukte han min dårligere økonomi mot meg men da jeg insisterte på delt økonomi sluttet han å argumentere med det. Nå går det mer på at jeg ikke har nære relasjoner i min egen familie, og det skal si noe om hvor håpløs jeg er.

Samtidig stiller han veldig opp for meg.

Siden han er så delt så blir jeg helt forvirret og lurer på om det er meg, eller han, det er noe galt med.

Anonymkode: ada6c...caa

HI

Men ta tak da kvinne !!!! Han ødelegger deg og barna ! Faen så typisk ! Han er jo snill også... Hvis mannen min hadde kalt barnet vårt for baby én eneste gang når barnet vårt hadde tisset seg ut som 6 åring, hadde han fått så ørene flagret! Han hadde ALDRI turt å si noe sånt igjen. 

 Får de kjeft for å ikke spise opp maten sin??? 

SER DU IKKE AT DU LAR HAN ØDELEGGE BARNA ! Det du beskriver er jo skadelig for barna dine! Din jobb er å beskytte dem! Du er verdifull! Du er bra nok! Du finner deg en annen mann. Vær så snill. Jeg gråter for barna dine!

Tenk å stå i skammekroken for å tisse på seg. 😢Jeg har ikke ord. Skulle ønske jeg ikke hadde lest dette innlegget. Jeg vil hjelpe barna dine og deg vekk! ❤

Anonymkode: 12fc8...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg skjønner det nå. 😔

Anonymkode: ada6c...caa

Jeg håper du skjønner det i morgen også. Dette må du seriøst fikse. Jeg lover deg at det går bra!❤ Hvor i landet bor du?

Anonymkode: 12fc8...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt beskjed til samboer at jeg kommer til å flytte fra han. 

Takk for sparket bak!

Anonymkode: ada6c...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har gitt beskjed til samboer at jeg kommer til å flytte fra han. 

Takk for sparket bak!

Anonymkode: ada6c...caa

Bra! Hvordan tok han det?

Uansett, skaff deg hjelp og støtte, for tiden fremover kan bli tøff og du vet ikke hva han gjør for ev. å manipulere deg fremover.

Anonymkode: 4aab4...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mellomste barn på 6 år tisset seg ut, da skjelte han han ut og spurte om han var en baby siden han oppfører seg som en baby . Så nektet han han å skifte for han mente han skulle få stå i skammen en stund. Så er det generell latterliggjøring der barnet har hovedrollen i vitsen. Han skjeller de ut for de ikke spiser opp maten sin, han har kallenavn på de osv. Så kan han snu på hælen og være på mange måter veldig raus og snill. Han er ett utrolig sammensatt menneske. På den ene siden er han verdens beste, og så har han den andre siden der han er veldig krass og hånlig. 

Slik er han også mot meg. Hvis vi har en relativt liten uenighet fyrer han løs med alt han vet sårer meg. Da er jeg ubrukelig og burde takke min skaper for at han holder ut med meg . Han mener jeg aldri vil klare meg uten han. Tidligere brukte han min dårligere økonomi mot meg men da jeg insisterte på delt økonomi sluttet han å argumentere med det. Nå går det mer på at jeg ikke har nære relasjoner i min egen familie, og det skal si noe om hvor håpløs jeg er.

Samtidig stiller han veldig opp for meg.

Siden han er så delt så blir jeg helt forvirret og lurer på om det er meg, eller han, det er noe galt med.

Anonymkode: ada6c...caa

At det ikke går an å snakke med mannen uten at han fyrer løs alle kanonene, drar inn alt han mener er feil med deg er bare uakseptabelt og psykisk terror. Ikke sikkert han er obs på hvordan han virker på folk, dette bør forklares ham av en profesjonell.

Det er lett å kaste ut psykopatibegrepet, det går fint å være drittsekk uten å være psykopat. Ikke så fan av nevnte dr Phil, men det sitatet som ble nevnt lenger oppe er det sannhet i. Har erfart det selv. Menn respekterer ikke en kvinne som er for opptatt av å please. Men ikke så lett å stå opp for seg selv når et slikt skjevt forhold har etablert seg. Enig i at du bør snakke med en psykolog eller lignende. 

Den manglende sexen er en stor varsellampe....på så mange plan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å lese om dyssosial personlighetsforstyrrelse samt personer med psykopatiske trekk. Denne mannen minner om min eks. Det er umulig å leve et normalt og godt liv med psykisk vold... Du har hatt det tøft lenge og du har også tøffe tak foran deg før livet blir bedre. Søk hjelp og støtte hos fastlege og familievernkontor, vær åpen og ærlig med familie og venner. Nå trenger du en stor heiagjeng rundt deg. Sannsynligvis blir ikke livet ditt bedre før du bryter ut av forholdet. Jeg håper du finner styrke til å gå - både for din egen og dine barns del. Gå og se deg aldri tilbake❤️ 

Lykke til på veien videre!❤️

Anonymkode: 053ce...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bra! Hvordan tok han det?

Uansett, skaff deg hjelp og støtte, for tiden fremover kan bli tøff og du vet ikke hva han gjør for ev. å manipulere deg fremover.

Anonymkode: 4aab4...1e9

Jeg begrunnet det med hvordan han er mot barna. Da sa han at han ikke har gjort noe galt, og at han ikke kommer til å ville endre seg på dette punktet, så hvis jeg følte det slik så var det nok best for oss alle at vi flytter fra hverandre.

Anonymkode: ada6c...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hjertefru skrev:

At det ikke går an å snakke med mannen uten at han fyrer løs alle kanonene, drar inn alt han mener er feil med deg er bare uakseptabelt og psykisk terror. Ikke sikkert han er obs på hvordan han virker på folk, dette bør forklares ham av en profesjonell.

Det er lett å kaste ut psykopatibegrepet, det går fint å være drittsekk uten å være psykopat. Ikke så fan av nevnte dr Phil, men det sitatet som ble nevnt lenger oppe er det sannhet i. Har erfart det selv. Menn respekterer ikke en kvinne som er for opptatt av å please. Men ikke så lett å stå opp for seg selv når et slikt skjevt forhold har etablert seg. Enig i at du bør snakke med en psykolog eller lignende. 

Den manglende sexen er en stor varsellampe....på så mange plan.

Kan du utdype det du sier om den manglene sexen? Jeg lurer oppriktig.

Anonymkode: ada6c...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du utdype det du sier om den manglene sexen? Jeg lurer oppriktig.

Anonymkode: ada6c...caa

Tja, er han utro? Ikke noe kjærlighet der?Hvorfor vil han ikke ha sex med deg? Kjøper ikke forklaringa om at du veier for mye...

Et par som ikke har sex med hverandre har lettere for å miste tålmodigheten med hverandre i hverdagen. Må mange måter er sex et slags "lim" i et forhold.

Endret av Hjertefru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg begrunnet det med hvordan han er mot barna. Da sa han at han ikke har gjort noe galt, og at han ikke kommer til å ville endre seg på dette punktet, så hvis jeg følte det slik så var det nok best for oss alle at vi flytter fra hverandre.

Anonymkode: ada6c...caa

Bra at han er så tydelig på at han ikke har tenkt å endre seg på dette punktet og tilsynelatende tar bruddet "bra". Men vær som sagt obs på hvordan han er fremover, kom deg bort så fort som mulig og sørg for å ha et støtteapparat rundt deg, både av profesjonelle og venner. Jeg blir ikke forundret om han tror du ikke vil gjøre alvor av skillsmissen.

Anonymkode: 4aab4...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt flere spm til deg for å avklare mere: 

1. Har han vært gift/samboer før? Vet du noe om hans tidligere forhold og hvorfor de ble avsluttet? Hvordan har han evt omtalt disse kvinnene? 

2. Det at han ikke reagerer mer på at du legger deg på sofaen er for meg mangel på empati og omsorg. Viser han genuint omsorg og empati for deg i andre situasjoner? 

3. Sier han at han elsker deg/ er glad i deg, og sier han det til barna? 

Anonymkode: 9e8b4...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hjertefru skrev:

Tja, er han utro? Ikke noe kjærlighet der?Hvorfor vil han ikke ha sex med deg? Kjøper ikke forklaringa om at du veier for mye...

Et par som ikke har sex med hverandre har lettere for å miste tålmodigheten med hverandre i hverdagen. Må mange måter er sex et slags "lim" i et forhold.

Jeg føler at det skyldes at han ikke elsker meg. Kanskje det er derfor jeg jobber så hardt for å gjøre han fornøyd?

Men nå er forholdet over.

Anonymkode: ada6c...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Litt flere spm til deg for å avklare mere: 

1. Har han vært gift/samboer før? Vet du noe om hans tidligere forhold og hvorfor de ble avsluttet? Hvordan har han evt omtalt disse kvinnene? 

2. Det at han ikke reagerer mer på at du legger deg på sofaen er for meg mangel på empati og omsorg. Viser han genuint omsorg og empati for deg i andre situasjoner? 

3. Sier han at han elsker deg/ er glad i deg, og sier han det til barna? 

Anonymkode: 9e8b4...691

Han har vært gift i 13 år før meg. Han beskrev forholdet som dødt lenge før hun til slutt flyttet fra han. Han sa hun var en kjedelig type , som aldri ville være med på noe. Han er veldig utadvendt og alltid festens midtpunkt, hun var mer en "grå mus". Han har aldri snakket stygt om henne.

Nei han er lite kjærlig . Hvis jeg tar rundt han står han stivt og venter på at jeg skal slippe. Sex er rett på sak , helt uten forspill. Vi har sex 1-2 ganger i året.

Han sier aldri at han elsker meg. Han sier det noen ganger til sitt biologiske barn, men sjelden. Han er derimot omsorgsfull mot barnet sitt.

I begynnelsen av forholdet sa han det til meg. Han var også mer omsorgsfull . Sexen har alltid vært uinspirert .

Han gidder ikke bruke tid på å blidgjøre meg, eller rose meg osv. Så det med sofaen tenker nok han at er mitt valg, og at jeg da kan ha det så godt. At motivasjonen min er at han skal få det bedre siden han klager støtt over å ha sovet dårlig når vi sover sammen bryr han seg ikke om.

Anonymkode: ada6c...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg føler at det skyldes at han ikke elsker meg. Kanskje det er derfor jeg jobber så hardt for å gjøre han fornøyd?

Men nå er forholdet over.

Anonymkode: ada6c...caa

Det kan desverre høres ut som du har rett i det. At han tar bruddet såppas bra tyder på det samme.

Fra det lille innblikket du gir av livet ditt tror jeg du får det bedre alene. Oppførselen overfor barna er.... ikke bra, for å si det forsiktig.

Ønsker deg og barna all mulig lykke til fremover <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hjertefru skrev:

Det kan desverre høres ut som du har rett i det. At han tar bruddet såppas bra tyder på det samme.

Fra det lille innblikket du gir av livet ditt tror jeg du får det bedre alene. Oppførselen overfor barna er.... ikke bra, for å si det forsiktig.

Ønsker deg og barna all mulig lykke til fremover <3

Takk for det.

Anonymkode: ada6c...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er langt mer med det første ekteskapet hans enn det han har fortalt deg. Når han sier hun var kjedelig og en grå mus så snakker han jo egentlig stygt om henne. Husk på at hun gikk fra ham. Den grå musen gikk fra festens midtpunkt... noe å tenke på. Jeg vil tro hun kunne fortalt en nesten identisk historie som det du nå har med denne mannen. Han virker å ha enorme problemer med nære relasjoner.

Godt du kommer deg unna, HI! Lykke til videre - livet kommer til å bli mye bedre både for deg og barna dine når du får i gang et eget liv!

Anonymkode: 4aab4...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...