Gå til innhold

Flere som enda er mye dårlig i 2.trimester og ikke får rørt seg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er frustrert denne gangen. Første svangerskap var jeg fysisk god form hele veien, trente som før, spiste sunt og la på meg 10kg. De forsvant med en gang. 

Nå som jeg er i uke 15 har jeg ikke hatt en treningsøkt enda, har bare vært sengeliggende, kvalm, ingen energi, spist for å holde kvalmen i sjakk, og er fortsatt like dårlig. Gjør jeg "mye" (lever i bhg, rydder litt hjemme/oppvask/klesvask) en times tid etter levering, er jeg heeeelt ferdig og må legge meg ned å sove 2-3timer. 

Hvordan skal dette gå? Jeg er sjokkert over formen og skuffet over å ikke bli bedre. Vet jo det bør snart gå over, men hører gjerne fra dere, hvordan dere har/har hatt det. 

Er så spent på når jeg vil komme meg i form, når jeg kan trene/hvertfall gå turer og være mer opplagt. Skjemmes faktisk litt av å gå sånn i ukesvis.

tips og råd mottas med takk!

Anonymkode: 82cd8...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

On 11.8.2017 at 6:35 PM, Anonym bruker said:

Jeg er frustrert denne gangen. Første svangerskap var jeg fysisk god form hele veien, trente som før, spiste sunt og la på meg 10kg. De forsvant med en gang. 

Nå som jeg er i uke 15 har jeg ikke hatt en treningsøkt enda, har bare vært sengeliggende, kvalm, ingen energi, spist for å holde kvalmen i sjakk, og er fortsatt like dårlig. Gjør jeg "mye" (lever i bhg, rydder litt hjemme/oppvask/klesvask) en times tid etter levering, er jeg heeeelt ferdig og må legge meg ned å sove 2-3timer. 

Hvordan skal dette gå? Jeg er sjokkert over formen og skuffet over å ikke bli bedre. Vet jo det bør snart gå over, men hører gjerne fra dere, hvordan dere har/har hatt det. 

Er så spent på når jeg vil komme meg i form, når jeg kan trene/hvertfall gå turer og være mer opplagt. Skjemmes faktisk litt av å gå sånn i ukesvis.

tips og råd mottas med takk!

Anonymkode: 82cd8...2bf

Høres ut som meg. Det er mer krevende med svangerskap når man har flere barn. Du får tenke at du ruger og skaper et nytt liv 💕

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da trer jeg inn i uke 15 også.. Formen er helt ok, men har heller ikke trent på ca 2 mnd!! Grusomt.. Såpass med energi har jeg ikke. 
Men slutter du/dere med folsyre nå som dere trer inn i 2.trimester?

Anonymkode: fbddc...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor ba meg fortsette med folsyre til glasset er tomt. Det skal være påvist at det er bra for utviklingen videre. Men det var ikke behov for å kjøpe nytt glass. Jeg hadde nylig begynt på mitt, så jeg tar fortsatt i uke 21. Var noen uker jeg var så kvalm at de bare kom opp igjen uansett. 

Formen er forresten ikke forandret. Ingen energi å finne her og kvalmen vedvarer. Har ikke trent en økt eller gått en tur hvor pulsen stiger noe. Forferdelig å tenke på.

Hi

Anonymkode: 139ad...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei. Du er ikke alene. Nå skal det vere sagt at jeg kommer meg ut. Men er helt ferdig etterpå,så må prioritere hva jeg gjør. Har også 4 barn fra før som tar sin del❤

Har også en lite forståelsefull jobb, så er 100%sykmeldt nå, synest det er alt for tidlig.Er bare 15 uker på vei. Men har også lært at man må ta vare på seg selv, ingen andre som gjør det for deg😊

 

Håpet formen blir litt bedre for deg snart ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Hippåhoppsann skrev:

Hei. Du er ikke alene. Nå skal det vere sagt at jeg kommer meg ut. Men er helt ferdig etterpå,så må prioritere hva jeg gjør. Har også 4 barn fra før som tar sin del❤

Har også en lite forståelsefull jobb, så er 100%sykmeldt nå, synest det er alt for tidlig.Er bare 15 uker på vei. Men har også lært at man må ta vare på seg selv, ingen andre som gjør det for deg😊

 

Håpet formen blir litt bedre for deg snart ❤

Nå nærmer jeg meg termin og er og har vært sengeliggende hele svangerskapet. Så formen ble aldri bedre. Men har gjort som Du sier, en må bare ta vare på seg selv. Lykke til i svangerskapet!

Anonymkode: 139ad...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Uke 16 og spyr fortsatt.. men formen er bedre enn 1 tri.. bekymrer meg mer for væskeinntak..  liker egentlig ikke smaken på noe flytende denne gangen.. og det synes jeg er travelt.. prøver å få i meg litt saft, men blir ofte for søtt. Vann smaker forferdelig 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...