Gå til innhold

Jeg blir gal.. Kan noen hjelpe?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om det er jeg som må skjerpe meg til de grader, eller hva.. Men jeg er veldig hormonell, trøtt hele tiden, humørsvingninger og tar lett på vei for ting.. Både i form av at jeg kan gråte, som at jeg blir sint.

Så, min samboer er jo da den som får oppleve dette. Og jeg er så lei av at han kommer med spydige kommentarer etc. Og jeg føler så absolutt at han ikke forstår hva som foregår inni kroppen, og ikke minst hodet, mitt?!

Jeg har sagt utallige ganger at under svangerskapet blir han nødt til å svelge en del kameler, tåle en god del mer enn ellers og muligens få noen skyllebøtter han ikke fortjener. Men jeg har unnskyldt meg på forhånd, og det var ok. Og gjerne etter dumme hendelser, når jeg lander igjen, kan jeg unnskylde..

Men han gir seg aldri. HVER gang jeg er humørsyk og "trenger" utløp, blir det krig. Han gir aldri etter, sier aldri unnskyld, tar aldri på seg skyld, det er alltid meg. Er dette vanlig? Han sier allerede han er dritt lei, og jeg er ikke engang 8 uker på vei.. Jeg er så sliten...

Er jeg helt på bærtur, eller bør han være litt mer behjelpelig?? Ber han kjøpe bøker, slik at han kan få litt mer forståelse for humøret mitt.
Takk for alle svar.

Anonymkode: aaad4...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du bør kunne forvente litt mer forståelse. Finn noen artikler om akkurat dette med humørsvingninger, hormoner og lignende som kan oppstå i svangerskap. Står vel gjerne på mange av disse fra uke til uke også under pappa/partner. Om disse tingene som man kan forvente, og må ta hensyn til. Let litt, så finner du sikkert.

Anonymkode: 9a8d8...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gjør ikke en vanskelig situasjon noe enklere når han holder på slik nei🙄 Enig over her. Prøv å Finn artikler der det står at den hormonelle delen er helt normal. Dette er noe veldig mange menn må gjennom, og han klarer å ta seg samme og takle det som en ordentlig mann. 

Anonymkode: 00aab...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei syntes ikke han høres "normal" ut!   Høres ut som en tulling.   Det er jo ikke din feil at graviditeten bringer med seg humørsvingninger.  Du må be han ta seg sammen og oppføre seg som en mann. Fordi nå blir han snart far, og det er mye mye mer kameler som må svelges da enn det er i graviditeten. Hvis han ikke takler en gravid dame så takler han hvertfall ikke et barn.

Anonymkode: ebe1e...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei syntes ikke han høres "normal" ut!   Høres ut som en tulling.   Det er jo ikke din feil at graviditeten bringer med seg humørsvingninger.  Du må be han ta seg sammen og oppføre seg som en mann. Fordi nå blir han snart far, og det er mye mye mer kameler som må svelges da enn det er i graviditeten. Hvis han ikke takler en gravid dame så takler han hvertfall ikke et barn.

Anonymkode: ebe1e...519

Akkurat det jeg mener også! Men det falt ikke i god jord.. Jeg er visst den som er verstingen. Og han vil ikke innse den barnslige oppførselen, og at det ikke er akseptabelt. Verken ovenfor meg under svangerskapet, eller når vi får et barn sammen!

Tvi, tvi.. Håper alt ordner seg til slutt.. (Gi meg styrke)

Anonymkode: aaad4...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, dette er hans del av det å vente barn. Med alt vi skal gå gjennom av kvalme, utmattelse, hodepine, hetetokter, store forandringer i kroppen, blodprøver, urinprøver, spark i ribbein innenfra, blære som blir til trampoline, kynnere, bekkenløsning og ikke minst fødsel, amming, renselse... the list goes on.. så må da han klare å holde kjeft og ta seg sammen littegrann! Det er DERE som venter barn ikke bare du. Ta han med deg på kontroll og be legen/jordmor snakke med han. Han skal bli far, da bør han snart bli voksen. 

 

 

 

 

Anonymkode: 6826a...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...