Gå til innhold

Dere som er gravide


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Halllo :D det er så stille! Hvor langt er dere på vei og hvordan er formen? ☺️

Anonymkode: d251f...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9+1. Kvalm, sulten, sultenkvalm og trøtt. Olabuksa begynner å bli trang nå, sikkert pga luft, men det er iallefall ubehagelig å ha igjen knappen. Også grininga da, er jo et kapittel for seg selv :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18+3 føler meg helt fin, merker ikke engang at jeg er gravid.. Skal på ultralyd Mandag og gleder meg vilt til å se om det er en prins eller prinsesse inni der... <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, MammaMø85 skrev:

9+1. Kvalm, sulten, sultenkvalm og trøtt. Olabuksa begynner å bli trang nå, sikkert pga luft, men det er iallefall ubehagelig å ha igjen knappen. Også grininga da, er jo et kapittel for seg selv :cry3:

Samme her 😓 Skal du på tidlig ul?

Anonymkode: d251f...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+4 :) nå føler jeg meg egentlig veldig fin, etter å ha vært styggkvalm i 7 uker. Litt lett sliten, halsbrann og litt vonde hofter (som jeg håper er en strekk og ikke bekkenløsning), ellers bra :) føler meg endelig som meg selv igjen 👍😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samme her 😓 Skal du på tidlig ul?

Anonymkode: d251f...34e

Jeg var i uke 6 pga noen SA før. Alt var bra 😊 Skal du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8+2 her.

Er noe andpusten når jeg går, særlig i oppoverbakker.
Har de siste dagene begynt å føle meg småuggen, bortimot kvalm på ettermiddagene.
Ømme bryster som kommer og går.

Vil egentlig si at formen er fantastisk i forhold til tidligere svangerskap hvor jeg har måtte sykemeldes tidlig fordi jeg har hatt så mye plager helt fra før positiv test.

Anonymkode: 1418c...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

8+2 her.

Er noe andpusten når jeg går, særlig i oppoverbakker.
Har de siste dagene begynt å føle meg småuggen, bortimot kvalm på ettermiddagene.
Ømme bryster som kommer og går.

Vil egentlig si at formen er fantastisk i forhold til tidligere svangerskap hvor jeg har måtte sykemeldes tidlig fordi jeg har hatt så mye plager helt fra før positiv test.

Anonymkode: 1418c...fb5

skulle ikke være anonym

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+2. Oppblåst, småtrøtt, småkvalm, bekkenløsning på vei for fullt, større bryster, tisser oftere, småhormonell med lette tårer🙈 Kan jo ikke se serier lengre uten å sippe😂 Skal på tidlig ul neste onsdag. Pga flere sa før kjenner jeg det blir godt å få en bekreftelse på om ting er som de skal 🙈

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+1 nå siden vi har bikket midnatt ❤️ 

Det har så langt ikke vært noen symptomer / tegn / vondter / lyster eller noe... derfor har vi vært på to ultralyder allerede 😅 Synes det er litt vanskelig å "forstå" at jeg er gravid så jeg tar meg i å se på ultralydbilde og høre på lydopptaket av hjerteslagene titt og ofte... Bakovervendt livmor også så får nok ikke babybump på en god stund i følge gynekologen ☺️ 

Men misforstå meg rett, klager absolutt ikke ❤️ Ønsker alle sammen lykke til - spennende tider dette ☺️

Endret av KatjaBB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+2 ifølge Preglife. Formen er heldigvis stigende, men fortsatt elendig. Hva er vitsen med svangerskapskvalme😩 Skal på tidlig ultralyd i slutten av aug. Pga den ekstreme kvalmen som jeg ikke har opplevd tidligere så ble jeg bråbekymret for at det kan være 2 der inne🙈 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+1, trøtt, kvalm/brekninger, tisser masse og overdriver allle følelser jeg har. Veldig sint, veldig trist.. allerede klart å skape noen scener 🤦🏻‍♀️ Sist svangerskap opplevde vi en MA... Jeg beskymrer meg derfor heletiden over alt! Mest av alt at babyen skal dø og jeg går rundt lykkelig uviten 🤰🏻Akkurat som sist. Men prøver å tenke positivt ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32+1 - sliten og spent på å møte prinsessa om ikkje så mange veker. Slit med bekkenløysning og halsbrann :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6+1 og kjenner fremdeles ingenting til graviditeten. Nesten som jeg ønsker å bli kvalm, bare for å få følelsen av at det faktisk er noe der! Jeg har egentlig veldig lyst å si til min mor at jeg er gravid, men når jeg ikke kjenner noe føles det helt rart å si det til noen. Noen som kan kjenne seg igjen i det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, mlini skrev:

6+1 og kjenner fremdeles ingenting til graviditeten. Nesten som jeg ønsker å bli kvalm, bare for å få følelsen av at det faktisk er noe der! Jeg har egentlig veldig lyst å si til min mor at jeg er gravid, men når jeg ikke kjenner noe føles det helt rart å si det til noen. Noen som kan kjenne seg igjen i det? 

Har du barn fra før? Det er ikke alltid man merker så mye. Jeg skjønte ikke at jeg var gravid før jeg var 6/7 uker sist, da merket jeg det pga halsbrann. Samme som denne gang.( bare mye tidligere) det kan jo hjelpe med en privat ultralyd for å bare se at det faktisk er noe der ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, mlini skrev:

6+1 og kjenner fremdeles ingenting til graviditeten. Nesten som jeg ønsker å bli kvalm, bare for å få følelsen av at det faktisk er noe der! Jeg har egentlig veldig lyst å si til min mor at jeg er gravid, men når jeg ikke kjenner noe føles det helt rart å si det til noen. Noen som kan kjenne seg igjen i det? 

Jeg har det akkurat sånn som deg. Har heller ikke fortalt det til mamma enda, er 8+5. Har heller ikke mange symptomer på graviditet. (Nå tenker jeg i forhold til tidligere svangerskap hvor jeg har blitt veldig dårlig tidlig).
Var litt småuggen på ettermiddagene i begynnelsen av uka, og tenkte jippi, endelig, men så gikk det over, ikke kjent noe til det de siste dagene.
Skulle ønske privat ul hadde vært et alternativ, men den muligheten har vi ikke her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 1-2-3 <3 skrev:

Har du barn fra før? Det er ikke alltid man merker så mye. Jeg skjønte ikke at jeg var gravid før jeg var 6/7 uker sist, da merket jeg det pga halsbrann. Samme som denne gang.( bare mye tidligere) det kan jo hjelpe med en privat ultralyd for å bare se at det faktisk er noe der ;) 

Nei, dette er min første! Er halsbrann det eneste symptomet du har hatt til nå? Det eneste tegnet jeg kanskje har er at jeg er skikkelig oppblåst døgnet rundt, så på den måten ser jeg allerede gravid ut. Men jeg har alltid slete med oppblåsthet, derfor er det vanskelig å ta som et tegn. Tror likevel at det er mer av det nå enn til vanlig. Har vurdert privat ul, men har lyst å vente til uke 8 i alle fall. Innen da har forhåpentligvis noen flere tegn dukket opp :) Det er sikkert ingenting å bekymre seg for, men basert på alle disse mammaforumene, virker det som MA er så utrolig vanlig. Skulle aldri ha googlet! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2 store og snart 1 liten skrev:

Jeg har det akkurat sånn som deg. Har heller ikke fortalt det til mamma enda, er 8+5. Har heller ikke mange symptomer på graviditet. (Nå tenker jeg i forhold til tidligere svangerskap hvor jeg har blitt veldig dårlig tidlig).
Var litt småuggen på ettermiddagene i begynnelsen av uka, og tenkte jippi, endelig, men så gikk det over, ikke kjent noe til det de siste dagene.
Skulle ønske privat ul hadde vært et alternativ, men den muligheten har vi ikke her.

Er det ikke et tilbud der du bor mener du? Kjedelig! Jeg kommer nok til å ta det i uke 8 om ingen tegn har dukket opp til da. Hvis jeg klarer å vente så lenge! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mlini skrev:

Er det ikke et tilbud der du bor mener du? Kjedelig! Jeg kommer nok til å ta det i uke 8 om ingen tegn har dukket opp til da. Hvis jeg klarer å vente så lenge! 

Nei, er ikke tilbud om privat ul her hvor jeg bor. Skal til lege om 2 uker, kan jo kanskje da legge inn ønske om tidlig ul da siden jeg har hatt 2 sa tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11. august 2017 den 0.16, KatjaBB skrev:

12+1 nå siden vi har bikket midnatt ❤️ 

Det har så langt ikke vært noen symptomer / tegn / vondter / lyster eller noe... derfor har vi vært på to ultralyder allerede 😅 Synes det er litt vanskelig å "forstå" at jeg er gravid så jeg tar meg i å se på ultralydbilde og høre på lydopptaket av hjerteslagene titt og ofte... Bakovervendt livmor også så får nok ikke babybump på en god stund i følge gynekologen ☺️ 

Men misforstå meg rett, klager absolutt ikke ❤️ Ønsker alle sammen lykke til - spennende tider dette ☺️

Hvor fikk du tidlig ul? På sykehuset eller klinikk, og måtte du henvises via lege først? :) 

Lykke til videre i svangerskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@FrøkenKokos ☺️ Vi har vært på to forskjellige private klinikker i Trondheim, kan få time på dagen hvis man ønsker det - trenger ingen henvisning 👌🏼 

Endret av KatjaBB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, mlini skrev:

6+1 og kjenner fremdeles ingenting til graviditeten. Nesten som jeg ønsker å bli kvalm, bare for å få følelsen av at det faktisk er noe der! Jeg har egentlig veldig lyst å si til min mor at jeg er gravid, men når jeg ikke kjenner noe føles det helt rart å si det til noen. Noen som kan kjenne seg igjen i det? 

Kjenner meg veldig igjen ja 😆 12+3 idag og så langt merker jeg ingen ting 🙄 Men etter to tidlige ultralyder vet vi at det er noe veldig aktivt der inne ❤️ Nærmeste familie vet det, men mannen ønsker å starte å fortelle venner det også - føles bare merkelig, nesten så jeg "glemmer" det av og til.. Bestemt oss for å vente til 2.trimester om 1,5 uke 👍🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, KatjaBB skrev:

Kjenner meg veldig igjen ja 😆 12+3 idag og så langt merker jeg ingen ting 🙄 Men etter to tidlige ultralyder vet vi at det er noe veldig aktivt der inne ❤️ Nærmeste familie vet det, men mannen ønsker å starte å fortelle venner det også - føles bare merkelig, nesten så jeg "glemmer" det av og til.. Bestemt oss for å vente til 2.trimester om 1,5 uke 👍🏼 

Men da er du jo egentlig veldig heldig da, som har sluppet unna de verste plagene hele det første trimesteret :) Det er nok likevel litt mer betryggende å kjenne noen tegn av og til! Blir gøy nå når dere snart kan fortelle det - det blir sikkert litt mer virkelig da! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 uker på vei ☺  med 4 barnet.   Er sååå utrolig sliten, masse halsbrann, tisser konstant!! Mye vonde kynnere.  Men klager ikke da.... hehe...  Bare gleder meg så fælt til å se babyen nå, klarer nesten ikke vente 🤗   Bare irriterer meg at jeg ikke klarer trene nesten lenger.  Trener styrke, men nå gjør det vondt og blir jo kjempe sliten bare jeg går til bilen 😥       Edit: så nå at denne lå på 1 trimester ja 😃  sorry.

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 11.8.2017 den 0.16, KatjaBB skrev:

12+1 nå siden vi har bikket midnatt ❤️ 

Det har så langt ikke vært noen symptomer / tegn / vondter / lyster eller noe... derfor har vi vært på to ultralyder allerede 😅 Synes det er litt vanskelig å "forstå" at jeg er gravid så jeg tar meg i å se på ultralydbilde og høre på lydopptaket av hjerteslagene titt og ofte... Bakovervendt livmor også så får nok ikke babybump på en god stund i følge gynekologen ☺️ 

Men misforstå meg rett, klager absolutt ikke ❤️ Ønsker alle sammen lykke til - spennende tider dette ☺️

Jeg har det sånn også. Er i uke 6 med null symptomer. Er kjempe bekymret siden det virker som om "alle" har symptomer. Jeg har null kvalme null ømme bryster, appetitten er uendret. Skal til gynekolog på fredag men har dårlig følelse... Eneste er at mensen er uteblitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...