Gå til innhold

Gravid etter angrepille?


Ullsokk90

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg hadde ubeskyttet sex med min samboer  tre ganger mellom 3. og 4. August. Ifølge to apper som jeg har, så hadde jeg eggløsning 6. August. Jeg hadde mye murring i magen 4.-.6 August.

Tok Norlevo angrepille 7. August (82 timer etter det første samleie), grunnet at vi var langt vekk fra sivilasjon og hadde glemt kondomer. Til info så var ikke EllaOne tilgjengelig da jeg skulle kjøpe angrepille. 

Føler ikke jeg har fått noen endring i kroppen, i dag, 6 dager etter samleie og 3 dager etter eggløsning. Det eneste er at jeg har økt mengde gullaktig utflod. 

Har kjøpt en slik tidligtest fra CB, slik at jeg kan teste meg 14. August. Er altfor uttålmodig., hva tenker dere, hvor stor sjanse er det for at jeg er gravid?

Skulle det bli en baby, blir vi begge selvfølgelig glade, selv om vi godt kunne ventet et par måneder.:)

 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, sannsynligheten er der. Fordi angrepillen forskyver kun eggløsning, så om du tar pillen etter eggløsningen har vært, virker den jo selvfølgelig ikke. 
Dette er det mange som ikke vet og får seg en real smell når de er gravide. 

Sædcellene lever i eggelderene i flere dager, så om du hadde sex sist 04. og eggløsning 06, og tok angrepille 07. (etter eggløsning) er det veldig stor sjanse for du kan ha blitt gravid. 

Lykke til med testingen, håper du får svaret du håper på.

Anonymkode: 360a6...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, sannsynligheten er der. Fordi angrepillen forskyver kun eggløsning, så om du tar pillen etter eggløsningen har vært, virker den jo selvfølgelig ikke. 
Dette er det mange som ikke vet og får seg en real smell når de er gravide. 

Sædcellene lever i eggelderene i flere dager, så om du hadde sex sist 04. og eggløsning 06, og tok angrepille 07. (etter eggløsning) er det veldig stor sjanse for du kan ha blitt gravid. 

Lykke til med testingen, håper du får svaret du håper på.

Anonymkode: 360a6...c80

Jeg leser så mange steder at den også kan forsure miljøet veldig nedentil, slik at egget ikke fester seg. Et annet sted stod det derimot skrevet at det gjaldt kun EllaOne angrepillen, så det er ikke å bli klok på.

 

Endret av Ullsokk90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra felleskatalogen:

 

Virkningsmekanisme: Primær virkningsmekanisme er blokade og/eller forsinkelse av ovulasjon via hemming av stigning i luteiniserende hormon-konsentrasjonen (LH-peak). Levonorgestrel påvirker ovulasjonsprosessen hvis det tas før stigning av LH-konsentrasjonen har startet, men har ingen preventiv effekt når det tas senere i syklusen. Andelen av unngåtte graviditeter etter bruk varierer fra 52-85% av forventede graviditeter. Effekten synes å avta med tiden etter samleie og kroppsvekt.

 

har altså ingen preventiv effekt hvis det taes etter eggløsning. Siden ikke det er krise med bebis nå, så blir det vel ekstra spennende med graviditetstest. Husk at det for mange skal et par runder med prøving til før spiren sitter, så selv om den ikke har hatt effekt er det jo slett ikke sikkert du er gravid. Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Håpefull25 skrev:

Fra felleskatalogen:

 

Virkningsmekanisme: Primær virkningsmekanisme er blokade og/eller forsinkelse av ovulasjon via hemming av stigning i luteiniserende hormon-konsentrasjonen (LH-peak). Levonorgestrel påvirker ovulasjonsprosessen hvis det tas før stigning av LH-konsentrasjonen har startet, men har ingen preventiv effekt når det tas senere i syklusen. Andelen av unngåtte graviditeter etter bruk varierer fra 52-85% av forventede graviditeter. Effekten synes å avta med tiden etter samleie og kroppsvekt.

 

har altså ingen preventiv effekt hvis det taes etter eggløsning. Siden ikke det er krise med bebis nå, så blir det vel ekstra spennende med graviditetstest. Husk at det for mange skal et par runder med prøving til før spiren sitter, så selv om den ikke har hatt effekt er det jo slett ikke sikkert du er gravid. Lykke til :) 

I bruksanvisningen til Norlevo står det også: "Norlevo virker ved å hindre eggløsning. Det hindrer ikke et befruktet egg fra å feste seg til livmoren. Norlevo virker ikke hvis du allerede er gravid. Hvis du har ubeskyttet samleie etter at du har tatt Norlevo, vil det ikke forhindre graviditet."

Det er ikke lett å vite hva en skal tro, når det skrives mange steder at dette skjer, noe som sikkert skyldes feilinfo, også forum med spørsmål til lege og jordmor. Det står jo også flere steder skrevet at det er gjort studier om temaet, men at det ikke har kommet noen entydige resultater på at angrepillen hindrer egget fra å feste seg. Det som iallefall går igjen er at EllaOne er sterkere enn Norlevo. 

Huff, som dagene går sakte,, jeg har kjøpt en haug med tester fra billig-tester.no, og ser det sannsynlig at jeg ikke kommer til å klare å vente til mandagen, selv om det ikke er noe vits i å teste jeg før.. Testa meg allerede 4 dager etter samleie, hehe.:bond:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Ullsokk90 skrev:

I bruksanvisningen til Norlevo står det også: "Norlevo virker ved å hindre eggløsning. Det hindrer ikke et befruktet egg fra å feste seg til livmoren. Norlevo virker ikke hvis du allerede er gravid. Hvis du har ubeskyttet samleie etter at du har tatt Norlevo, vil det ikke forhindre graviditet."

Det er ikke lett å vite hva en skal tro, når det skrives mange steder at dette skjer, noe som sikkert skyldes feilinfo, også forum med spørsmål til lege og jordmor. Det står jo også flere steder skrevet at det er gjort studier om temaet, men at det ikke har kommet noen entydige resultater på at angrepillen hindrer egget fra å feste seg. Det som iallefall går igjen er at EllaOne er sterkere enn Norlevo. 

Huff, som dagene går sakte,, jeg har kjøpt en haug med tester fra billig-tester.no, og ser det sannsynlig at jeg ikke kommer til å klare å vente til mandagen, selv om det ikke er noe vits i å teste jeg før.. Testa meg allerede 4 dager etter samleie, hehe.:bond:  

Det som står i felleskatalogen kan du stole på :) 

ja, tenker du er spent! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2017 den 18.03, Håpefull25 skrev:

Det som står i felleskatalogen kan du stole på :) 

ja, tenker du er spent! 

Godt å høre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forventet menstruasjon om 8 dager (det er 6 dager siden eggløsning i dag), men har ikke hatt noe festeblødning. Hvor vanlig er det å få det, evt. ikke få det? Og når pleier den å komme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ullsokk90 skrev:

Jeg har forventet menstruasjon om 8 dager (det er 6 dager siden eggløsning i dag), men har ikke hatt noe festeblødning. Hvor vanlig er det å få det, evt. ikke få det? Og når pleier den å komme?

Festeblødning behøver ein ikkje ha. 

Anonymkode: 4d994...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det 7 dager igjen til forventet menstruasjon, og nok en negativ test. Jeg vet jo at det egentlig er for tidlig å teste seg, men blir jo håpefull når andre slår ut positivt 7 dagens før mens.:sukk:

IMG_0321.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en ny test i dag, negativ, CB sin tidligtest, jeg jeg telte feil ift. dager, så det er først i morra at det er 5 dager før forventet mens... Kunne ønske jeg hadde nok tålmodighet til å bare vente til søndagen før jeg tester meg,, blir jo like skuffet hver gang.. 

IMG_0329.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bare spørre hvorfor du tok angrepille når du åpenbart ønsker deg positiv test? 

Anonymkode: 2ef95...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan jeg bare spørre hvorfor du tok angrepille når du åpenbart ønsker deg positiv test? 

Anonymkode: 2ef95...f0f

Har en samboer som ønsket at vi tok angrepille og jeg var enig der og da, men angret fort etterpå. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kan nok svare deg på om du er gravid før du får enten en positiv test eller menstruasjon. Er nok bare å vente og se og selvsagt holde seg unna allohol i mellomtiden. Lykke til

Endret av Cybele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Cybele skrev:

Ingen kan nok svare deg på om du er gravid før du får enten en positiv test eller menstruasjon. Er nok bare å vente og se og selvsagt holde seg unna allohol i mellomtiden. Lykke til

Takk for det!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ullsokk90 skrev:

Nedtelling: 5 dager før forventet mens...

Clearblue digital test.

IMG_0362.JPG

Skal nok veldig mye til før en cb digital slår ut fem dager før forventet mens så om jeg hadde vært deg hadde jeg heller spart de pengene og venta med å bruke den til ikm 😜

Anonymkode: dc198...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vanskelig å si, vet ikke om spotting er vanlig for deg som et tegn på mens? 

Anonymkode: dc198...bd5

Fikk brunlig utflod de to dagene før forrige menstruasjon også. Men synes det var lysere i fargen denne gangen og mindre mengde. Hmm,, er ikke til å bli klok på det her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ullsokk90 skrev:

Fikk brunlig utflod de to dagene før forrige menstruasjon også. Men synes det var lysere i fargen denne gangen og mindre mengde. Hmm,, er ikke til å bli klok på det her..

Mest sannsynlig bare mensen som er på vei da 🤔 

Anonymkode: dc198...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mest sannsynlig bare mensen som er på vei da 🤔 

Anonymkode: dc198...bd5

Ja, virker sånn. Fortsatt negativ test. Det er dog ikke morgenurinen i dag, men venter jo mensen i morra, så den burde vel blitt positiv snart...  :/

IMG_0407.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ullsokk90 skrev:

Ja, virker sånn. Fortsatt negativ test. Det er dog ikke morgenurinen i dag, men venter jo mensen i morra, så den burde vel blitt positiv snart...  :/

IMG_0407.JPG

Jepp 😕 men du burde jo virkelig ta en samtale med kjæresten din i forhold til hvor mye du vil ha et barn, og finne ut ordentlig hva han tenker om det 😕🤔 må jo være vondt for deg å gå sånn ❤

Anonymkode: dc198...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...