Gå til innhold

Noen som har erfaring med Letrozol?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ny her!👋🏻👋🏻

Jeg skal ta Letrozol dag 3 til 7 i naturlig syklus, noen som har erfaring? Jeg tok det forrige forsøk også, men lyktes ikke. Begynner mitt 6.fryseforsøk nå snart. Håper på svar 😊

Anonymkode: 2bc5c...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

Så spennende - hvordan har det gått til nå? Fått eggløsning? Hvordan var siste letrozol-syklus, fikk du eggløsning?

Jeg har tatt letrozol denne måneden, har PCO og ekstremt lange sykluser! Jeg er på CD51 idag. Erfaringen på enkel dose letrozol (første forsøk) så langt:

CD3-7: 1 stk tablett hver dag
CD16-25: samleie annenhver dag for å treffe EL, gynekologen antok EL mellom CD 21-24. 
CD 30: blodprøve for å bekrefte EL - negativ.
CD 34-CD42: spotting ca annenhver dag, noen dager ganske mye. jeg har aldri spottet en dag i mitt liv, så det er nytt.. Gynekologen avkrefter at dette er vanlig mens (pga slimhinnetykkelse og modning av egg i eggstokken) 
CD 38: UL hos gynekolog for å sjekke slimhinne før ny runde (dobbel dose) letrozol. Gynekologen finner overraskende nok et stort og fint egg (ca 14mm) som er på vei ned, forventet EL dag 46-47. Begynner med sink-tilskudd.
CD 44: Ømme bryster, skikkelig oppblåst i magen. Spottingen er helt borte.
CD 45-47: Ekstremt ømme brystvorter og økt sexlyst
CD 48- : begynt på Wild Yam, to stk morgen og kveld, for å hjelpe kroppen med progesteron.
CD 48-51(idag): ømheten er borte, hatt mye stikking nederst i magen på venstre side, "føler meg" gravid (#håpefull)

IKM er ca 29.-31. august. Skal ta ny blodprøve på onsdag (CD 53) for å sjekke om EL har vært nå, og at kroppen produserer de hormonene den skal. 

Forrige syklus var på 48 dager, så det virker som at Letrozol har økt lengden på folikkelfasen en god del, da denne syklusen ser ut til å bli ca 63 dager.... Grusomt lenge. Jeg håper virkelig at lille spiren jeg så på UL fester seg og kommer ut som en frisk baby i mai 2018 <3

Skikkelig spent på å høre andres erfaringer! Det finnes så lite nyttig å lese om letrozol foreløpig, så har du f.eks lykkes så kommenter gjerne! Så er du med på å spre håp til de som trenger det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk svar på eggløsningsblodprøvene mine idag: 

Tatt 7-8 dager etter antatt EL:

FSH 2
LH 5
Progesteron 37
Østradiol 0,63

Dette var i følge gynekologen flotte eggløsningsverdier.

Det stemte også bra, for idag fikk jeg opp to streker på graviditetstest, 10dpo. <3 Har egentlig følt meg gravid siden 4 dpo, uten at jeg kan forklare hvorfor, har aldri vært gravid før.. Nå gleder jeg meg bare til IKM om 4 dager, og håper at lille spira fester seg permanent. <3

Jeg hadde dermed EL på CD 47 denne syklusen, etter første runde med enkel dose letrozol. Det er håp! 
I tillegg har jeg tatt tilskudd av C-vitamin, D-vitamin, sink, B-kompleks, folat og Omega3 hele syklusen, og ikke spist godteri/sjokolade/drukket brus. Jeg er hundre prosent sikker på at det er viktig å ha stabilt blodsukker for å få EL når man har PCO! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...