Gå til innhold

Forvirret av ukesregning


Smmr

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er litt forvirret av hvordan man regner ukene og lurte på om noen kunne forklare meg med teskje? Jeg har to ulike apper som begge sier at jeg nå er i uke 6(5+6) og har også sett dette på nett, men da jeg snakket med legen sa hun at jeg er i uke 5. Er jeg da 5 eller 6 uker på vei?

Min lege har satt meg opp til førstegangskontroll 21.september- er jeg da akkurat ferdig med uke 12 eller er jeg da i uke 14 eller hva?

Takk fra en førstegangsmamma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! 😊

5+6 betyr 5 fullgåtte uker + 6 ekstra dager. I dag er du 6+0, altså 6 fullgåtte uker. I morgen når du er 6+1, har du begynt på din syvende uke, men den er ikke fullført enda. Det er ikke så rart du blir forvirret 😊 Helsevesenet regner alltid 5+0 t.o.m. 5+6 som uke 5, og 6+0 t.o.m. 6+1 som uke 6 osv 😊 

Den 21. september er du 12+1, altså 12 fullgåtte uker + 1 ekstra dag 😊 Iflg appene dine har du da begynt på uke 13, men den er som sagt ikke fullgått enda 😊 

Håper du ble klokere 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, vi_ønsker_flere_barn skrev:

Hei! 😊

5+6 betyr 5 fullgåtte uker + 6 ekstra dager. I dag er du 6+0, altså 6 fullgåtte uker. I morgen når du er 6+1, har du begynt på din syvende uke, men den er ikke fullført enda. Det er ikke så rart du blir forvirret 😊 Helsevesenet regner alltid 5+0 t.o.m. 5+6 som uke 5, og 6+0 t.o.m. 6+1 som uke 6 osv 😊 

Den 21. september er du 12+1, altså 12 fullgåtte uker + 1 ekstra dag 😊 Iflg appene dine har du da begynt på uke 13, men den er som sagt ikke fullgått enda 😊 

Håper du ble klokere 😅

Hei!

 

Ja, jeg ble klokere, tusen hjertelig takk for at du forklarte det så forståelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...