Gå til innhold

Ikm uke 35 ✳


AkkMa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikm mellom 31. august og 6. september. Så kan hende jeg passer inn her 😊

Anonymkode: 11a72...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikm 31. august. Vært hos gynekologen idag, kunne se et stort og fint egg på vei ned! Prøver på vår første, pp2. Har pco og litt hormonutfordringer, så er på cd38 med forventet EL (utifra størrelsen på egget idag) cd47. Lol.. Andre har eggløsning på cd10 liksom. Her trenger egget tydeligvis "litt" ekstra god tid. Det tar på tålmodigheten å prøve med sykluser på 50-60 dager.

Jeg har troa på alle oss denne måneden! Ikm uke 35 ftw!

For min del blir det både sinktilskudd, C-vitaminer, hostesaft, grapefruktjuice, ananas og kanskje wild yam etter EL denne gangen. Fikk også tips fra Frøya-klinikken om å spise bokhvete. I tillegg er det good bye til sukker. Men det har det vært lenge, for å unngå ustabilt blodsukker. I teorien burde jeg være superfertil etter mange måneder med bra kosthold og fertilitetsernæring, men det gjenstår jo å se. Jeg heier forsiktig på mai-babyer for hele gjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikm 3.sep, hatt to SA i uke 5 siden mai, så blir relativt raskt gravid. Har 2 friske barn fra før, så satser på at vi lykkes snart og at spiren klorer seg fast. Ved den ene SA så blødde jeg litt helt fra egget festet seg med lette smerter fra høyre side, så mistenker exu som ordnet seg opp selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så villt, jeg har plutselig begynt å få bittelitt ømme pupper! Wow, det er seriøst ett år siden sist. Jeg tror det betyr at egget modner som det skal, og at eggløsningen nærmer seg! Spotter som en gal nå da, men i følge gynekologen min har det ingenting å si, heldigvis. Det er kun på grunn av letrozolen jeg har tatt. Fikk jo se egget svart på hvitt, som vokser og modnes inni min venstre eggstokk. Har andre begynt å få eggløsning nå? Skal dere teste for å finne dag? En del av meg ønsker å ikke teste (fordi det blir så mye ekstra styr og stress), men bare ha sex regelmessig og satse på at det klaffer og så finne ut at vi er gravide når jeg er sånn 8-9 uker på vei. Deeet hadde vært noe! #drømmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! :) 

Jeg sjekker ikke med tester denne gangen, men superoppblåst og crazy ømme brystvorter - har ikke hatt det sånn på ett helt år, tror jeg. Jeg velger å tro at det er EL i disse dager siden tegnene er såpass tydelige nå, og aksjer legges inn hver dag. Ifølge gynekologen skulle egget være klart om 1-2 dager. Håper letrozolen gjør at det slipper og at det klaffer denne gangen🤞🏼

Håper de neste ukene kan gå fort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt oppgitt på denne kroppen min. Har hatt stabil syklus lengde på 33 dager i minst 1 år. Og sist mnd testet jeg som vanlig med eltester men fikk aldri mer en blinkende smiley. Viste seg at mensen kom 6 dager før og jeg begynte å teste for eggløsning og ha sex 1 dag forseint. 

Så går ut i fra sist mnd syklus så jeg ikke skal gå glipp av den denne mnd også.. ds er forventet eggløsning nå på søndag. I går merket jeg litt stikninger på venstre side så ba mannen klatre på for sikkerhetsskyld. (Hadde sex for 3 dager siden også).. Var hos gynekologen i dag for utredning. Og der var alt fint.. mange egg og et gult legeme som viste at eggløsning var i går. Mandag istedet for søndag. Så hoppet enda 6 dager frem. Så gått fra å ha syklus på 33 dager til 28 dager så 22/23 dager nå. Hadde tenkt å begynne å elteste i dag det er jo ikke vits 🤣🤣🤣

Gyneklogenen mentw alt så supert ut.. kunne telle 12 og 17 egg i eggstokkene og et som hadde falt.. og alt så fint ut så ho trodde jeg ville være kjapt gravid igjen.. så da får vi se da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/7/2017 den 22.29, minera2011 skrev:

Ikm 3 så jeg er fortsatt med 👍 prøver på nr 3 her!

Ehh, ikm 26-28 i stedet nå. Kortere og kortere syklus for hver mnd nå.. 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, minera2011 said:

Jeg blir helt oppgitt på denne kroppen min. Har hatt stabil syklus lengde på 33 dager i minst 1 år. Og sist mnd testet jeg som vanlig med eltester men fikk aldri mer en blinkende smiley. Viste seg at mensen kom 6 dager før og jeg begynte å teste for eggløsning og ha sex 1 dag forseint. 

Så går ut i fra sist mnd syklus så jeg ikke skal gå glipp av den denne mnd også.. ds er forventet eggløsning nå på søndag. I går merket jeg litt stikninger på venstre side så ba mannen klatre på for sikkerhetsskyld. (Hadde sex for 3 dager siden også).. Var hos gynekologen i dag for utredning. Og der var alt fint.. mange egg og et gult legeme som viste at eggløsning var i går. Mandag istedet for søndag. Så hoppet enda 6 dager frem. Så gått fra å ha syklus på 33 dager til 28 dager så 22/23 dager nå. Hadde tenkt å begynne å elteste i dag det er jo ikke vits 🤣🤣🤣

Gyneklogenen mentw alt så supert ut.. kunne telle 12 og 17 egg i eggstokkene og et som hadde falt.. og alt så fint ut så ho trodde jeg ville være kjapt gravid igjen.. så da får vi se da. 

Ååå, så spennende! Syklusene dine beveger seg ned mot 20 og mine opp over 50. Great :P hva om vi fordeler det litt mellom oss! Jeg vil gjerne ha litt kortere enn 50 dager. 

Så bra at du har sjekket hos gynekologen, og gratulerer med gode nyheter! Du må holde oss oppdatert fremover, krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Tusenfryd84 said:

Jeg skulle egentlig hatt eggløsning i går, men her står jeg med nok en negativ el.test. Jeg blir så frustrert! 

Så kjedelig, jeg håper den dukker opp snart! Jeg har nesten aldri eggløsning selv, og jeg veit hvor intenst kjipt det er å ikke få positiv EL-test, så krysser fingrene for at den eggløsningen din bare er bittelitt forsinket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pco-prøver skrev:

Så kjedelig, jeg håper den dukker opp snart! Jeg har nesten aldri eggløsning selv, og jeg veit hvor intenst kjipt det er å ikke få positiv EL-test, så krysser fingrene for at den eggløsningen din bare er bittelitt forsinket.

Takk! 🙄 Krysser fingrene jeg også 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at EL var på tirsdag/onsdag, og jeg har begynt med wild yam, to morgen og to kveld. Noen erfaringer med dette? Jeg føler meg gravid, men er bare ca 4 dpo😋 Lol. Jeg vil så gjerne at det skal gå denne gangen, og jeg tror visualisering og positiv tankegang kan være avgjørende. Uansett så har jeg det så mye bedre om jeg får til å være mest mulig positiv! Nå gjelder det å finne på masse forskjellig frem til onsdag og ny blodprøvedag, og håpe at denne bekrefter at eggløsning har vært og at kroppen produserer de riktige hormonene. Deretter blir det i så fall graviditetstest neste fredag (10dpo).. hvor tidlig skal dere teste denne syklusen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt i samme tankegang som deg pco prøver.. føler liksom på meg at jeg er gravid. Er omtrent 6 dpo i dag. Tenkte prøve å ikke teste før neste helg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

Hiver meg inn her jeg :) Prøver ikke aktivt da jeg jeg fødte får 8 mnd siden, men om det kommer en til er jeg glad til :)

Jeg venter mensen 30 aug. Jeg vet jeg har 13 dagers lutealfase og eggløsningen var på Torsdag 17 ifølge fertilityfriend.

Jeg er 4 dpo, har ikke nødvendigvis trua da vi kun hadde sex ved et tilfelle rundt el, og jeg tror faktisk at det var nesten 2 døgn før.

Kjenner ingen forandringer forløpig, men like spennende hver gang dette her :)  Om det ikke blir barn nå, så velger vi å vente til apr/mai18 med å prøve aktivt og heller kjøre på i sikre perioder i mellomtiden.

Det skulle allikevel ikke forundre meg om det klaffer akkurat nå.. Itilfelle venter jeg mitt 5 barn :P<3

Når tester dere jenter? jeg tror jeg skal klare meg til Fredag jeg, blir vel da ca 8 dpo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...