Gå til innhold

Koffein i svangreskapet?!


FrkFrix

Anbefalte innlegg

Lurer litt på hvilke erfaringer, tips og råd dere der ute har ang kaffe, te, energidrikk etc under svangerskapet.

Jeg er ikke så glad i verken kaffe eller te, men i disse dager hvor jeg er så umåtelig trøtt, frister det med en boks energidrikk.
Har vel lest noe om maks mengde på 200mg daglig. Så tenker selv at det ikke vil skade med typ max en boks i uka?!

Og om det skulle være riv ruskanes galt å drikke dette, og jeg må ty til ei kopp med kaffe for å holde gluggene oppe; 
Hvor mye drikker dere daglig?

Takk for eventuelle svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, energidrikk?!?!?! Det var min umiddelbare tanke. Jeg får høyere/raskere blodsukkerstigning av koffein og sukker sammen (testet det en gang med sånn måler), så når jeg drikker noe med koffein nå spiser jeg maks et par sjokoladebiter til(men stort sett aldri).

Det er noe med at høyt blodsukker hos mor kan ha negativ påvirkning på fosteret/barnet (senere). Husker ikke helt på stående fot, så du kan gjerne google altså 😇

Jeg drikker en liten kopp kaffe til frokost, og kanskje en liten en senere på dagen. To ganger har jeg drukket en stor kopp til frokost, men da var det ikke mer den dagen. 

Leste noe om at for mye koffein kan gi lavere fødselsvekt og det er jo ikke bra!!!

Husk at det er koffein i cola, pepsi max, cola zero osv osv osv. (Herregud det er mye rart vi må passe på...)

Anonymkode: 80fcd...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi, energidrikk?!?!?! Det var min umiddelbare tanke. Jeg får høyere/raskere blodsukkerstigning av koffein og sukker sammen (testet det en gang med sånn måler), så når jeg drikker noe med koffein nå spiser jeg maks et par sjokoladebiter til(men stort sett aldri).

Det er noe med at høyt blodsukker hos mor kan ha negativ påvirkning på fosteret/barnet (senere). Husker ikke helt på stående fot, så du kan gjerne google altså 😇

Jeg drikker en liten kopp kaffe til frokost, og kanskje en liten en senere på dagen. To ganger har jeg drukket en stor kopp til frokost, men da var det ikke mer den dagen. 

Leste noe om at for mye koffein kan gi lavere fødselsvekt og det er jo ikke bra!!!

Husk at det er koffein i cola, pepsi max, cola zero osv osv osv. (Herregud det er mye rart vi må passe på...)

Anonymkode: 80fcd...d41

Takk for svar! :) 

Ja, altså.. Jeg drikker jo verken kaffe eller cola. Derfor jeg hadde et lite håp om at en energidrikk i ny og ne ikke ville skade. 
Kanskje uansett best å vente til første kontroll, og stille slike spørsmål til jordmor eller lege?

Og fy søren, JA, så mye å passe på!! Er jo så nervøs for å gjøre noe galt som kan skade fosteret.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, FrøkenKokos skrev:

Takk for svar! :) 

Ja, altså.. Jeg drikker jo verken kaffe eller cola. Derfor jeg hadde et lite håp om at en energidrikk i ny og ne ikke ville skade. 
Kanskje uansett best å vente til første kontroll, og stille slike spørsmål til jordmor eller lege?

Og fy søren, JA, så mye å passe på!! Er jo så nervøs for å gjøre noe galt som kan skade fosteret.....

Jeg blir overrasket om du får grønt lys på energidrikk, men fortell gjerne om du gjør det! Er så lei av alt vi ikke kan hele tiden. Gubben drikker og spiser hva han vil, mens jeg sitter her med eplemosten min og vann da 🙄

Anonymkode: 80fcd...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir overrasket om du får grønt lys på energidrikk, men fortell gjerne om du gjør det! Er så lei av alt vi ikke kan hele tiden. Gubben drikker og spiser hva han vil, mens jeg sitter her med eplemosten min og vann da 🙄

Anonymkode: 80fcd...d41

Frem til da, så har jeg veldig lyst til å stole på denne :)  Virker jo harmløs ift mye annet! Hehe

IMG_8405.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...