Gå til innhold

Valg 2017!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Fru Banderas skrev:

Jeg syns ikke det er mobbing å kalle en spade for en spade.

Frp og Trump ER latterlige, og det er objektiv fakta.

Ikke drit deg så ut da. Objektivt er noe når det er avskåret fra meninger, preferanser og lignende - forskning, fysikkens lover og andre fakta. At mange synes frp er latterlig, er ingen fakta, men SUBJEKTIVE meninger. 

Anonymkode: eb165...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke drit deg så ut da. Objektivt er noe når det er avskåret fra meninger, preferanser og lignende - forskning, fysikkens lover og andre fakta. At mange synes frp er latterlig, er ingen fakta, men SUBJEKTIVE meninger. 

Anonymkode: eb165...d50

Jeg mener FrP er latterlige - subjektiv mening.

FrP ER latterlige - objektiv fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fru Banderas skrev:

Jeg mener FrP er latterlige - subjektiv mening.

FrP ER latterlige - objektiv fakta.

Dagens!! 😂😂😂

Anonymkode: 6482f...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dagens!! 😂😂😂

Anonymkode: 6482f...56f

Hvorfor var det så rasende festlig? 

Er helt enig, jeg.

Anonymkode: b7317...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fru Banderas skrev:

Jeg mener FrP er latterlige - subjektiv mening.

FrP ER latterlige - objektiv fakta.

Som sagt - vær så snill og ikke drit deg så ut. Google gjerne ordet fakta. 

Anonymkode: eb165...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, gale damen skrev:

Hvorfor det? Blir man automatisk avskåret fra å ha refleksjoner og egne tanker når man får barn?

Av den enkle grunn at man ofte får litt mykere verdier etter at man får barn, samt et ønske om at de skal vokse opp i en snill verden. Med snill verden mener jeg at man hjelper hverandre, gir folk en mulighet og snakket pent om hverandre etc 

Anonymkode: d1089...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Definitivt FrP eller Høyre!

Ville aldri i verden stemt ap, sv, rødt, sp eller mdg. 

Stemte KrF rn gang for mange år siden, men de er helt ute på viddene sammen med de andre nå. Sauer...

Anonymkode: 42939...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Wow.

Og nettopp derfor stemmer ikke jeg FrP. Har aldri vært fan av den "dem" og "oss"-inndelingen.

Når alt kommer til alt er vi alle mennesker og like mye verdt, og mammahjertet mitt gråter for de uskyldige barna som blir bombet ihjel i bl.a. Syria

JA til å hjelpe mennesker i nød ❤️🙏🏼

Anonymkode: 367a3...e98

Når du gir din stemme skal du tenke med hodet ditt og ikke hjertet.

Det er faktisk slik at man må ha en OSS og DEM inndeling når man snakker om innvandring. I hvert fall så lenge du ønsker å ha et Norge og Europa slik du ha nå, der du og dine barn tar det for gitt at du har et trygt sosialsystem, der lovverket blir fulgt og du som borger og ikke minst kvinne har rettigheter.

Innvandrere som kommer de siste få åra er flyktninger, men de flykter ikke fra forfølgning og krig men fra fattigdom og elendighet. Helt kurant ønske å få et bedre liv, men asylretten er ikke til for dette.

Å kalle en spade for en spade: velstand i Europa har sine grenser, det samme gjelder evne å integrere mennesker i samfunnet. Jeg er ikke villig å ofre mer enn allerede nå.

Og enda en spade: enhver forbedring i Afrika blir bokstavelig talt spist opp av befolkningsveksten. Det er allerede nå over 1 milliard. Innen 2050, altså når dine barn er blitt voksen og ikke gammel, er det 2 milliarder (ta en liten googlesøk). Tror du at Afrika, en failed continent, klarer å ernære og gi alle disse en jobb? Hva tror du kommer til å skje? Jeg gir ikke min stemme til et parti som vil åpne hjertet (og grenser og lommebok) til å ta imot alle disse stakkars mennesker.

Anonymkode: 905ac...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Av den enkle grunn at man ofte får litt mykere verdier etter at man får barn, samt et ønske om at de skal vokse opp i en snill verden. Med snill verden mener jeg at man hjelper hverandre, gir folk en mulighet og snakket pent om hverandre etc 

Anonymkode: d1089...843

Og da mener du sv er veien å gå, med en leder som måtte gå av som statsråd pga korrupsjon? 

Anonymkode: ca176...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Når du gir din stemme skal du tenke med hodet ditt og ikke hjertet.

Det er faktisk slik at man må ha en OSS og DEM inndeling når man snakker om innvandring. I hvert fall så lenge du ønsker å ha et Norge og Europa slik du ha nå, der du og dine barn tar det for gitt at du har et trygt sosialsystem, der lovverket blir fulgt og du som borger og ikke minst kvinne har rettigheter.

Innvandrere som kommer de siste få åra er flyktninger, men de flykter ikke fra forfølgning og krig men fra fattigdom og elendighet. Helt kurant ønske å få et bedre liv, men asylretten er ikke til for dette.

Å kalle en spade for en spade: velstand i Europa har sine grenser, det samme gjelder evne å integrere mennesker i samfunnet. Jeg er ikke villig å ofre mer enn allerede nå.

Og enda en spade: enhver forbedring i Afrika blir bokstavelig talt spist opp av befolkningsveksten. Det er allerede nå over 1 milliard. Innen 2050, altså når dine barn er blitt voksen og ikke gammel, er det 2 milliarder (ta en liten googlesøk). Tror du at Afrika, en failed continent, klarer å ernære og gi alle disse en jobb? Hva tror du kommer til å skje? Jeg gir ikke min stemme til et parti som vil åpne hjertet (og grenser og lommebok) til å ta imot alle disse stakkars mennesker.

Anonymkode: 905ac...7cd

Akkurat det siste du nevner der tenker jeg mye på også. Det snakkes så mye om bærekraftig utvikling i forhold til utslipp, plast i havet, bekjempe fattigdom, utdanning etc. Altså, grep vi må ta for å sikre vår videre eksistens her på jorden. Men jeg har ikke hørt fra et eneste hold at dette med å begrense befolkningsvekst må være et fokus. Er det for betent å tenke at man må ta grep for å hindre at befolkningsveksten eksploderer her på jorda? At fattige mennesker uten mulighet til å forsørge verken seg selv eller andre får et ubegrenset antall barn, som fødes inn i sult, flukt, krig etc.? I områder der det er tørke og ikke nok ressurser til å fø de som allerede bor der, bør det ikke i det minste være en tanke om prevensjonsveiledning? Skal man stå og se på at det fødes et endeløst antall barn som sulter og dør? Naturen setter jo på en måte en naturlig grense for hvor stor befolkning den klarer å bære, bør man ikke lytte til dette? 

Anonymkode: 17a4c...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når du gir din stemme skal du tenke med hodet ditt og ikke hjertet.

Det er faktisk slik at man må ha en OSS og DEM inndeling når man snakker om innvandring. I hvert fall så lenge du ønsker å ha et Norge og Europa slik du ha nå, der du og dine barn tar det for gitt at du har et trygt sosialsystem, der lovverket blir fulgt og du som borger og ikke minst kvinne har rettigheter.

Innvandrere som kommer de siste få åra er flyktninger, men de flykter ikke fra forfølgning og krig men fra fattigdom og elendighet. Helt kurant ønske å få et bedre liv, men asylretten er ikke til for dette.

Å kalle en spade for en spade: velstand i Europa har sine grenser, det samme gjelder evne å integrere mennesker i samfunnet. Jeg er ikke villig å ofre mer enn allerede nå.

Og enda en spade: enhver forbedring i Afrika blir bokstavelig talt spist opp av befolkningsveksten. Det er allerede nå over 1 milliard. Innen 2050, altså når dine barn er blitt voksen og ikke gammel, er det 2 milliarder (ta en liten googlesøk). Tror du at Afrika, en failed continent, klarer å ernære og gi alle disse en jobb? Hva tror du kommer til å skje? Jeg gir ikke min stemme til et parti som vil åpne hjertet (og grenser og lommebok) til å ta imot alle disse stakkars mennesker.

Anonymkode: 905ac...7cd

Signerer mye av det. Ja, rikt land som Norge skal hjelpe andre land som er mindre heldige. Men det er ikke det samme som at alle i nød skal komme hit. Norge har territoriale grenser og økonomiske begrensninger. Det er ikke menneskerett å være rik, eller å bo i Norge - og nå snakker jeg om dem som flykter fra fattigdom og ikke forfølgelse. En annen ting er integreringskrav - det stilles alt for små krav til integrering i dag. Nei, det skal ikke tas med i vurderingen av skyld i voldtektssak at du kommer fra annen kultur. Det bør heller ikke tillates at myndighetspersoner innen islam står åpent på TV og radio og sier at norske kvinner ber om å bli voldtatt slik de går rundt alene og kler seg i korte skjørt. Det skal heller ikke tillates kjønnssegregering i skolen i form av kjønnsdelt svømmeundervisning eller fritak fra slik undervisning hvis kravet til kjønnsdelt undervisning ikke imøtekommes. Det bør ikke tillates at asylsøkere som har kommet til Norge fordi det er fare for deres liv i hjemlandet, reiser hjem på ferie hvert år, der jentene blir omskåret og jenter og gutter blir giftet bort. Har du flyktet fra landet ditt fordi du kan bli torturert og drept der, så har du ingenting i det landet å gjøre så lenge du er her i Norge på grunn av beskyttelsesbehov. Reiser du hjem på ferie, så er det ingen fare for ditt liv der. Da skal du ikke være i Norge på det grunnlaget at det er for farlig i ditt hjemland - da er du rett og slett lykkejeger.

Jeg er selv utenlandsk statsborger, har bodd i Norge i 15 år, har norsk utdanning og norske barn. Vi følger norske lover og tradisjoner, selv om vi også har beholdt mye av mitt lands tradisjoner. Mine barn lærer mitt morsmål og mitt lands kultur. Jeg har aldri mottatt noe støtte som utlending, men måtte jobbe nesten fra dag 1 i landet. Jeg måtte lære meg norsk, skaffe meg utdanning og fast jobb før jeg fikk kjøpt hus, bil osv. Jeg har aldri krevd at arbeidsgiver, skolen til barna eller andre tar hensyn til min kultur, religion eller tradisjoner. Jeg forstår ikke hva som er så vanskelig med å følge enkle regler og respektere tradisjoner i det landet som har tatt deg imot.

Anonymkode: eb165...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Av den enkle grunn at man ofte får litt mykere verdier etter at man får barn, samt et ønske om at de skal vokse opp i en snill verden. Med snill verden mener jeg at man hjelper hverandre, gir folk en mulighet og snakket pent om hverandre etc 

Anonymkode: d1089...843

Ja, for utsagn som "like greit at du ikke har stemmerett", "partiet du stemmer for er latterlig" og "det er riktig og viktig å latterliggjøre slike som deg" representerer myke verdier i en snill verden der man snakker pent om hverandre? Da kan jeg like gjerne droppe de "myke" verdiene altså.

Anonymkode: eb165...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når du gir din stemme skal du tenke med hodet ditt og ikke hjertet.

Det er faktisk slik at man må ha en OSS og DEM inndeling når man snakker om innvandring. I hvert fall så lenge du ønsker å ha et Norge og Europa slik du ha nå, der du og dine barn tar det for gitt at du har et trygt sosialsystem, der lovverket blir fulgt og du som borger og ikke minst kvinne har rettigheter.

Innvandrere som kommer de siste få åra er flyktninger, men de flykter ikke fra forfølgning og krig men fra fattigdom og elendighet. Helt kurant ønske å få et bedre liv, men asylretten er ikke til for dette.

Å kalle en spade for en spade: velstand i Europa har sine grenser, det samme gjelder evne å integrere mennesker i samfunnet. Jeg er ikke villig å ofre mer enn allerede nå.

Og enda en spade: enhver forbedring i Afrika blir bokstavelig talt spist opp av befolkningsveksten. Det er allerede nå over 1 milliard. Innen 2050, altså når dine barn er blitt voksen og ikke gammel, er det 2 milliarder (ta en liten googlesøk). Tror du at Afrika, en failed continent, klarer å ernære og gi alle disse en jobb? Hva tror du kommer til å skje? Jeg gir ikke min stemme til et parti som vil åpne hjertet (og grenser og lommebok) til å ta imot alle disse stakkars mennesker.

Anonymkode: 905ac...7cd

"Innvandrere som kommer de siste få åra er flyktninger, men de flykter ikke fra forfølgning og krig men fra fattigdom og elendighet"

Du har vel ikke følgt med på nyhetene de siste årene du? De fleste som har kommet til Norge de siste årene er fra Syria, Irak og Eritrea. Som du burde vite så er Syria i full krig, kan nevne Assad og IS. Irak har vært i oppløsning siden vesten blandet seg inn og fjernet Saddam. Og i Eritrea så er det mange som flykter pga tortur og forfølgelse. Det er vel en grunn til at nesten ingen syrere og eritreere får avslag på asylsøknaden sin. 

Anonymkode: 8a47a...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Innvandrere som kommer de siste få åra er flyktninger, men de flykter ikke fra forfølgning og krig men fra fattigdom og elendighet"

Du har vel ikke følgt med på nyhetene de siste årene du? De fleste som har kommet til Norge de siste årene er fra Syria, Irak og Eritrea. Som du burde vite så er Syria i full krig, kan nevne Assad og IS. Irak har vært i oppløsning siden vesten blandet seg inn og fjernet Saddam. Og i Eritrea så er det mange som flykter pga tortur og forfølgelse. Det er vel en grunn til at nesten ingen syrere og eritreere får avslag på asylsøknaden sin. 

Anonymkode: 8a47a...623

Du bør heller se på statistikken over alle flyktninger som blir sendt tilbake igjen eller snudd ved grensa, blant annet de som har kommet via grensa med Russland. Alle disse er økonomiske flyktninger. Så har vi hatt en del flyktninger som ikke trives og foretrekker å reise tilbake til flyktningleirene i Libanon osv. fordi her i Norge er det kaldt, vanskelig å sosialiseres, mye regn, man må vaske etter seg på asylmottakene og så videre.

Anonymkode: eb165...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Hjertefru skrev:

Nysgjerrig på hvorfor du syns det er skummelt at jeg jobber med eldre....

Fordi jeg stemmer FrP eller fordi jeg har sett uheldige situasjoner der alt ikke er rosenrødt mellom eldre par der en eller begge er pleietrengende?

Mange som har holdt sammen alt for lenge av de vet du. Selv om jeg er enig i prinsippet om at de som regel skal bo sammen :)

Er du svigermoren min? 😅 

Her stemmer jeg AP. Jeg respekterer folk som stemmer FrP, men jeg håper det kun er et få tall som gjør det. FrP er gjeng med egoister som ikke klarer å sette landet vårt i perspektiv. Det eneste dem ser er Norge og bare lille Norge. En regjering skal kunne styre et land på rikig måte. Og for meg, så er det å stille opp og hjelpe andre. Ikke bare i vårt eget land, men også i resten av verden. Skal vi noen gang komme i en krise og trenge hjelp, så vi vil få igjen for vår egen innsats ved å få hjelp av andre. På en rettferdig måte. En kan ikke bare forvente å få, man må gjøre noe for det. 

Når det gjelder eldreomsorgen lover alle partiene det ene og det andre. Det viktigste for meg er at de eldre skal ha det bra. Alle skal ha et godt tilbud, både i eget hjem og ved sykehjem. 

Anonymkode: 30554...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du svigermoren min? 😅 

Her stemmer jeg AP. Jeg respekterer folk som stemmer FrP, men jeg håper det kun er et få tall som gjør det. FrP er gjeng med egoister som ikke klarer å sette landet vårt i perspektiv. Det eneste dem ser er Norge og bare lille Norge. En regjering skal kunne styre et land på rikig måte. Og for meg, så er det å stille opp og hjelpe andre. Ikke bare i vårt eget land, men også i resten av verden. Skal vi noen gang komme i en krise og trenge hjelp, så vi vil få igjen for vår egen innsats ved å få hjelp av andre. På en rettferdig måte. En kan ikke bare forvente å få, man må gjøre noe for det. 

Når det gjelder eldreomsorgen lover alle partiene det ene og det andre. Det viktigste for meg er at de eldre skal ha det bra. Alle skal ha et godt tilbud, både i eget hjem og ved sykehjem. 

Anonymkode: 30554...ee6

Problemet er jo at vi har forskjellige definisjoner av hva som er å styre landet på riktig måte. Mange som stemmer AP mener at deres måte er det eneste riktige, og alle andre er idioter. Selvfølgelig skal man først og fremst skal tenke på egne innbyggere, selv om man selvfølgelig skal hjelpe andre. Eller mener du at man skal tenke på alle andre først? Tror du virkelig at hvis nordmenn må flykte til for eksempel Somalia, Iran, Tyrkia, så vil de få lov til å bygge kirker, gå med magetopper og lårkort, bli servert svinekjøtt og få store subsidier i tiden de enda ikke har arbeid? Vi kan ikke bare forvente å få, helt enig, men vi kan ikke gi bort alt vi har tjent opp, til andre. Tror du at andre land styres etter prinsippet: "først alle andre, så vi"? Selvfølgelig vil regjeringer i alle land først se på egne innbyggeres interesse. Det er naturlig og viktig. Hvis kan ikke har et bærekraftig samfunn og en stat der egne borgere har rettigheter og beskyttelse, kan man ikke hjelpe andre. Det blir som på fly - ta oksygenmasken over egen munn og nese før du hjelper barn og andre.

Anonymkode: eb165...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyre

Når det gjelder holdninger som å hjelpe flest, gjør meg best holdingen her inne, så lurer jeg på om de har forstått at ingen poster på statsbudsjettet betales med empati. Hvis innvandring er svaret, hva i all verden er spørsmålet?

På toppen av hundremillioner mennesker som sulter og dør av sykdommer har vi 65 millioner mennesker som er flyktninger. Løser innvandring og folkeflytting dette om vi tar inn 0 eller 30 000 flyktninger som er dagens politiske spørsmål på det området? Tallet fattige, sultende og flyktninger øker med et tosifret antall millioner hvert år. Å hjelpe noen tusen uten å løse problemet, helt til velferdsstaten ikke kan bestå hjelper ikke Norge og LØSER IKKE problemet i de andre landene. Er tanken "jaja, litt avlastning  før alt går til helvete både hos oss og hos dem" tanken?  Det løser ikke det faktiske problemet om Norge tar i mot 2 millioner flyktninger i året. Det kan ikke gjentas ofte nok. Det er  feil medisin. Våre nye landsmenn har ikke kompetansen som trengs. Barna deres jobber heller ikke mye. Det burde være forbudt å være villig til å la Norge påta seg større utgifter uten at det er fastslått hvor inntektene skal tas fra. Vi kan ikke en gang skatte oss ut fra utfordringene rundt eldrebølgen. Flere må i jobb. Vi må jobbe lengre. Kvinner må i større grad jobbe 100% enn i dag. Vi må ta til takke med de nest beste medisinene for flere typer kreft, som Norge gjør på flere typer i dag. Resten av Europa har godkjent et av dem som vi ikke tar inn. Det er noe med å ønske sine egne barn er greit land å bo i. 

Globalt sett er Norge det landet som gir størst andel av bruttoinntekt til utviklingshjelp. Ja, de blåblå har ikke forandret noe av dette. Har vi et problem med å gjøre for lite for andre i dette landet? Virkelig? 

Anonymkode: 03908...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Høyre

Når det gjelder holdninger som å hjelpe flest, gjør meg best holdingen her inne, så lurer jeg på om de har forstått at ingen poster på statsbudsjettet betales med empati. Hvis innvandring er svaret, hva i all verden er spørsmålet?

På toppen av hundremillioner mennesker som sulter og dør av sykdommer har vi 65 millioner mennesker som er flyktninger. Løser innvandring og folkeflytting dette om vi tar inn 0 eller 30 000 flyktninger som er dagens politiske spørsmål på det området? Tallet fattige, sultende og flyktninger øker med et tosifret antall millioner hvert år. Å hjelpe noen tusen uten å løse problemet, helt til velferdsstaten ikke kan bestå hjelper ikke Norge og LØSER IKKE problemet i de andre landene. Er tanken "jaja, litt avlastning  før alt går til helvete både hos oss og hos dem" tanken?  Det løser ikke det faktiske problemet om Norge tar i mot 2 millioner flyktninger i året. Det kan ikke gjentas ofte nok. Det er  feil medisin. Våre nye landsmenn har ikke kompetansen som trengs. Barna deres jobber heller ikke mye. Det burde være forbudt å være villig til å la Norge påta seg større utgifter uten at det er fastslått hvor inntektene skal tas fra. Vi kan ikke en gang skatte oss ut fra utfordringene rundt eldrebølgen. Flere må i jobb. Vi må jobbe lengre. Kvinner må i større grad jobbe 100% enn i dag. Vi må ta til takke med de nest beste medisinene for flere typer kreft, som Norge gjør på flere typer i dag. Resten av Europa har godkjent et av dem som vi ikke tar inn. Det er noe med å ønske sine egne barn er greit land å bo i. 

Globalt sett er Norge det landet som gir størst andel av bruttoinntekt til utviklingshjelp. Ja, de blåblå har ikke forandret noe av dette. Har vi et problem med å gjøre for lite for andre i dette landet? Virkelig? 

Anonymkode: 03908...936

Dette er veldig sant. 

1. Vi i Norge MÅ redusere levestandarden vår for å klare å opprettholde velferdsmodellen. Det er dessverre ikke tilstrekkelig å skattelegge de rikeste mer, dette vil berøre oss alle: kvinner i heltidsstillinger, øke pensjonsalderen, færre navere, mindre sosislhjelp osv. Dette kommer til å skje enten vi liker det eller ikke. I dag stikker vi hodet i sanden og lar sosialismen kvele oss sakte, men sikkert. 

2. Vi må slutte å behandle symptomene og i stedet ta ondet ved roten. Selv om Norge tar imot så mange invadere vi klarer løser ikke det noe som helst i den store sammenhengen. Det er millioner av mennesker som har problemer. Befolkningsveksten må stoppes! Demokrati må kreves!

Nordmenn liker å stemme med hjertet og ikke hjernen. Våre barn må betale prisen for det. Å være empatisk, medmenneskelig og raus er det viktigste for mange. Så vidt jeg vet vil ikke impulsiv empati med kortsiktige løsninger dekke inn Norges gigantunderskudd når oljen er brukt opp. Jeg tror på langsiktige løsninger. På bærekraft. På hjernen. 

Anonymkode: 6482f...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når du gir din stemme skal du tenke med hodet ditt og ikke hjertet.

Det er faktisk slik at man må ha en OSS og DEM inndeling når man snakker om innvandring. I hvert fall så lenge du ønsker å ha et Norge og Europa slik du ha nå, der du og dine barn tar det for gitt at du har et trygt sosialsystem, der lovverket blir fulgt og du som borger og ikke minst kvinne har rettigheter.

Innvandrere som kommer de siste få åra er flyktninger, men de flykter ikke fra forfølgning og krig men fra fattigdom og elendighet. Helt kurant ønske å få et bedre liv, men asylretten er ikke til for dette.

Å kalle en spade for en spade: velstand i Europa har sine grenser, det samme gjelder evne å integrere mennesker i samfunnet. Jeg er ikke villig å ofre mer enn allerede nå.

Og enda en spade: enhver forbedring i Afrika blir bokstavelig talt spist opp av befolkningsveksten. Det er allerede nå over 1 milliard. Innen 2050, altså når dine barn er blitt voksen og ikke gammel, er det 2 milliarder (ta en liten googlesøk). Tror du at Afrika, en failed continent, klarer å ernære og gi alle disse en jobb? Hva tror du kommer til å skje? Jeg gir ikke min stemme til et parti som vil åpne hjertet (og grenser og lommebok) til å ta imot alle disse stakkars mennesker.

Anonymkode: 905ac...7cd

Sakens kjerne er vel at alle i stor grad stemmer med hjertet, i hvert fall at politisk orientering svært sjelden utelukkende er rasjonell og fornuftig. Med mine øyne er dine argumenter i stor grad preget av redsel for hva en endret asylpolitikk vil føre til for dine etterkommere. Helt greit det altså, men det er rart å ikke innse at dette også er noe annet enn fornuft. J

eg er villig til å ofre mer enn det vi gjør allerede nå. Når jeg ser meg rundt, er det ikke mange som ofrer mye. Innvandringen til Norge er liten sammenlignet med veldig mange andre land, og du må gjerne argumentere deg blå rundt at dette er en dråpe i havet, men for de som utgjør dråpene, er det svært verdifullt å få asyl i Europa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det løser ikke det faktiske problemet om Norge tar i mot 2 millioner flyktninger i året. Det kan ikke gjentas ofte nok. Det er  feil medisin. Våre nye landsmenn har ikke kompetansen som trengs.

Anonymkode: 03908...936

Wohoooo ho ho ho, vent litt, er du litt full? I hvilket partiprogram leste du det løftet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Fru Banderas skrev:

Wohoooo ho ho ho, vent litt, er du litt full? I hvilket partiprogram leste du det løftet?

Du får 10 epler i året og du spiser 2 epler i året. Hvor mange epler har du etter 5 år og hvor god er strategien dersom målsettingen er at det skal eksistere 0 epler? Bytt ut epler med flyktninger. 

Anonymkode: 03908...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Fru Banderas skrev:

Wohoooo ho ho ho, vent litt, er du litt full? I hvilket partiprogram leste du det løftet?

Hvis du ikke har noe å bidra med i diskusjonen enn å si at andre er latterlige og fulle, hvorfor diskuterer du i det hele tatt? Har du noe matnyttig å si om POLITIKKEN til de forskjellige partiene? Noe konkret altså? Muligens ikke, og det er ikke noe rart når man har pupper som profilbilde...

Anonymkode: eb165...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎06‎.‎08‎.‎2017 den 22.17, Anonym bruker skrev:

Av den enkle grunn at man ofte får litt mykere verdier etter at man får barn, samt et ønske om at de skal vokse opp i en snill verden. Med snill verden mener jeg at man hjelper hverandre, gir folk en mulighet og snakket pent om hverandre etc 

Anonymkode: d1089...843

Javisst, der kan vi jo være enige. Jeg har fått mykere verdier etter at jeg fikk barn. Jeg vil definitivt at de skal vokse opp i en så "snill" verden som mulig.

Det kunne likevel ikke falle meg inn å gi min stemme til hverken sv eller rødt. Jeg ser ikke at de har enerett på det du kaller myke verdier, men heller at de er praktisk talt uten kontakt med virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.8.2017 den 10.39, Anonym bruker skrev:

Hvis du ikke har noe å bidra med i diskusjonen enn å si at andre er latterlige og fulle, hvorfor diskuterer du i det hele tatt? Har du noe matnyttig å si om POLITIKKEN til de forskjellige partiene? Noe konkret altså? Muligens ikke, og det er ikke noe rart når man har pupper som profilbilde...

Anonymkode: eb165...d50

-for det er nemlig ikke mulig å ha både pupper og hjerne samtidig.

Det er klart jeg har mange meninger om politikk! Jeg har stemt Rødt i flere år, men vil i år stemme på AP, for det viktigste på kort (og dermed på lang) sikt er regjeringsskifte, mener jeg.

Hvorfor? Jeg er helt imot markedstankegangen, om at markedet skal styre, alt kan selges, alt kan privatiseres, alt bør kunne være åpent nesten 24/7 og hvis arbeiderne ikke liker å jobbe sent eller helg kan de bare finne seg en annen jobb. Skattelette for de som har mest, samtidig som man tar bort penger fra de som har minst (uføre m.m.). Det var kortversjonen.

For øvrig er de fleste AP-politikerne mye mer pøkbare enn de fra Høyre, for ikke å snakke om FrP.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...