Gå til innhold

Valg 2017!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, Fru Banderas skrev:

-for det er nemlig ikke mulig å ha både pupper og hjerne samtidig.

Det er klart jeg har mange meninger om politikk! Jeg har stemt Rødt i flere år, men vil i år stemme på AP, for det viktigste på kort (og dermed på lang) sikt er regjeringsskifte, mener jeg.

Hvorfor? Jeg er helt imot markedstankegangen, om at markedet skal styre, alt kan selges, alt kan privatiseres, alt bør kunne være åpent nesten 24/7 og hvis arbeiderne ikke liker å jobbe sent eller helg kan de bare finne seg en annen jobb. Skattelette for de som har mest, samtidig som man tar bort penger fra de som har minst (uføre m.m.). Det var kortversjonen.

For øvrig er de fleste AP-politikerne mye mer pøkbare enn de fra Høyre, for ikke å snakke om FrP.
 

Ja, hvis man har pupper som profilbilde og stemmer på politikere ut fra hvor "pøkbare" de er, så har man ikke mye mellom ørene akkurat...

Anonymkode: eb165...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Darwinia:-)
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, hvis man har pupper som profilbilde og stemmer på politikere ut fra hvor "pøkbare" de er, så har man ikke mye mellom ørene akkurat...

Anonymkode: eb165...d50

Det samme kan vel sies om folk som ikke kjenner igjen en åpenbar spøk. Trodde du virkelig at hun mente det helt alvorlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Darwinia:-) skrev:

Det samme kan vel sies om folk som ikke kjenner igjen en åpenbar spøk. Trodde du virkelig at hun mente det helt alvorlig?

Vel, hun har jo skrevet at karakteristikken "latterlig" kan være objektiv fakta tidligere i tråden, så summen av alt... jah. Merk at jeg ikke har latterliggjort folk som stemmer noe annet enn meg, har ikke påstått at deres parti eller syn var latterlige, idiotiske og så videre. Likevel er jeg en av de få i tråden som har fått sleivkjeftede kommentarer. Hvorfor er det ingen i tråden som har fremsatt "elegant spøk" om AP-velgere for eksempel? Ikke stuerent nok?

Anonymkode: eb165...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått SV etterfulgt av Rødt og MDG på flere valgomater, så SV får min støtte (noe de har gjort i 20 år)... 

Anonymkode: 7bf5e...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2017 den 20.32, Anonym bruker skrev:

Ser aldri slike kommentarer når folk gir sin stemme til andre partier, f. eks. AP

Anonymkode: eb165...d50

sier kanskje noe om de som skriver slike kommentarer og partiene de evt stemmer da?

Anonymkode: f77cc...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demokratiet vårt er flott og det største partiet er ikke det som automatisk har rett. Det er også slik at et lands frihetskjemper er et annet lands terrorist. Så sannheten kommer an på ståsted. Når det er sagt så gjenstår 94,4% av befolkningen dersom man tar bort stemmene fra både Rødt og SV. Jeg lurer veldig på hvordan det må være å leve i et land og mene at nær sagt alle andre tar feil og at man nær sagt er alene om den politiske løsningen. Man må jobbe i en bedrift med 200 ansatte for å finne en annen kollega som mener det samme som seg om man stemmer Rødt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, mipsmaster skrev:

Demokratiet vårt er flott og det største partiet er ikke det som automatisk har rett. Det er også slik at et lands frihetskjemper er et annet lands terrorist. Så sannheten kommer an på ståsted. Når det er sagt så gjenstår 94,4% av befolkningen dersom man tar bort stemmene fra både Rødt og SV. Jeg lurer veldig på hvordan det må være å leve i et land og mene at nær sagt alle andre tar feil og at man nær sagt er alene om den politiske løsningen. Man må jobbe i en bedrift med 200 ansatte for å finne en annen kollega som mener det samme som seg om man stemmer Rødt. 

For mitt vedkomne dreier det seg ikke om at alle andre tar feil overhodet, grunnen til at jeg har stemt Rødt er for å dra noen av sakene (om arbeid spesielt) enda litt lengre mot venstre. Ville ikke ønsket Moxnes som statsminister f.eks.. men jeg syns det hadde vært fint med noen som har enda sterkere meninger om noen sentrale saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2017 den 13.26, Anonym bruker skrev:

Problemet er jo at vi har forskjellige definisjoner av hva som er å styre landet på riktig måte. Mange som stemmer AP mener at deres måte er det eneste riktige, og alle andre er idioter. Selvfølgelig skal man først og fremst skal tenke på egne innbyggere, selv om man selvfølgelig skal hjelpe andre. Eller mener du at man skal tenke på alle andre først? Tror du virkelig at hvis nordmenn må flykte til for eksempel Somalia, Iran, Tyrkia, så vil de få lov til å bygge kirker, gå med magetopper og lårkort, bli servert svinekjøtt og få store subsidier i tiden de enda ikke har arbeid? Vi kan ikke bare forvente å få, helt enig, men vi kan ikke gi bort alt vi har tjent opp, til andre. Tror du at andre land styres etter prinsippet: "først alle andre, så vi"? Selvfølgelig vil regjeringer i alle land først se på egne innbyggeres interesse. Det er naturlig og viktig. Hvis kan ikke har et bærekraftig samfunn og en stat der egne borgere har rettigheter og beskyttelse, kan man ikke hjelpe andre. Det blir som på fly - ta oksygenmasken over egen munn og nese før du hjelper barn og andre.

Anonymkode: eb165...d50

Det finnes kirker i Tyrkia, mange tyrkiske kvinner/jenter går med magetopp, korte skjørt/ shorts/kjoler. Har du egentlig sett hvor opptatt tyrkiske damer er av utseende? Jeg er i Tyrkia nå og gud bedre meg, her sprader de rundt i bikinier som så vidt dekker det som bør dekkes😂 PG svinekjøtt? Joda, ingen problem å få tak i det. Er faktisk en butikk her hvor jeg er som bare selger svin 

Anonymkode: 8a47a...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2017 den 16.01, Fru Banderas skrev:

For mitt vedkomne dreier det seg ikke om at alle andre tar feil overhodet, grunnen til at jeg har stemt Rødt er for å dra noen av sakene (om arbeid spesielt) enda litt lengre mot venstre. Ville ikke ønsket Moxnes som statsminister f.eks.. men jeg syns det hadde vært fint med noen som har enda sterkere meninger om noen sentrale saker.

Interessant. Kan du utdype hva du mener med å dra saker lengre mot venstre? At de settes på agendaen i noen TV-debatter der Moxsnes er med?

Sålenge rødt ikke kommer i regjering og de er heller ikke på Stortinget, så kan jeg ikke se at de har makt til å påvirke noen saker. De har representanter i en del fylkesting og flere kommunestyrer. Partiet har ingen ordførere, men fire varaordførere. Jeg vil påstå at stemmen din er bortkastet i et storringsvalg, men kan ha betydning i lokalvalg alt ettersom hvor du bor. Siden regjeringen enten blir AP og de partiene de trenger for å få flertall eller Høyre og de partiene de trenger for å få flertall. Så ville jeg anbefalt deg å stemme AP eller til nød SV for en mulighet for at det blir en regjering på venstresiden. Jeg stemmer selv Høyre, så jeg stemmer ikke taktisk, men jeg ville også foreslått at en FrP-velger hadde stemt på Høyre hvis Høyre lå dårlig an. Uten et stort Høyre, blir det AP og resten. FrP folk vil heller ha Høyre enn AP ved makten. Jeg vil anta at du heller vil ha AP enn Høyre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siv er ærlig, men er 85% uenig med politikken hennes. Erna er omtrent i samme gate. Jeg er litt mer enig med AP, men Støre er en fæl løgnhals av typen "gjør som jeg sier, ikke som jeg lever". 

De 3 største partiene er altså de 3 jeg liker minst. 

Kunne tenkt meg å stemme SP, men det er jo i praksis en stemme til AP. 

Lander vel på Rødt :)

Anonymkode: e8311...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5. august 2017 den 19.02, Anonym bruker skrev:

Hvem får DIN stemme i årets stortingsvalg?Min går til Ap:-)

Anonymkode: 35bb1...6ab

Høyre.. stemmer alltid på dem ,ALDRI på ap de er klysete, heller Erna enn Jonas... og alt det baksnakking fra AP synes jeg ikke noe om

Anonymkode: f3e51...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14. august 2017 den 18.28, Anonym bruker skrev:

Ap. Må ha regjeringsskifte. Orker ikke Siv og Sylvi i maktposisjoner.

Anonymkode: 002cc...f1d

de 2 er de mest ærligste av alle, og det er synd de blir borte , Folk elsker tydeligvis flytninger i dette landet og alle er velkommen, er så mostander av det, de bør hjelpes der de er

Anonymkode: f3e51...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

de 2 er de mest ærligste av alle, og det er synd de blir borte , Folk elsker tydeligvis flytninger i dette landet og alle er velkommen, er så mostander av det, de bør hjelpes der de er

Anonymkode: f3e51...dae

Det er noe med tonen og argumentasjonsmåten til de som stemmer Frp.. Dette går igjen i kommentarfelt i nettaviser, på fb og også her. Det er så enkelt og naivt, og samtidig så ureflektert aggressivt. De slenger ut sånt som dette; at folk i dette landet tydeligvis elsker flyktninger. Ser de ikke selv hvor håpløst dette er i en diskusjon? De legger sine egne skrudde oppfatninger inn som premiss for den videre argumentasjonen, og dundrer i vei. Sikkert derfor de er overbevist om at Siv og Sylvi er så ærlige, de er rett og slett ganske enkle.

Anonymkode: 002cc...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er noe med tonen og argumentasjonsmåten til de som stemmer Frp.. Dette går igjen i kommentarfelt i nettaviser, på fb og også her. Det er så enkelt og naivt, og samtidig så ureflektert aggressivt. De slenger ut sånt som dette; at folk i dette landet tydeligvis elsker flyktninger. Ser de ikke selv hvor håpløst dette er i en diskusjon? De legger sine egne skrudde oppfatninger inn som premiss for den videre argumentasjonen, og dundrer i vei. Sikkert derfor de er overbevist om at Siv og Sylvi er så ærlige, de er rett og slett ganske enkle.

Anonymkode: 002cc...f1d

Jeg tenker at de som stemmer rødgrønt er så ureflekterte og argumentasjonen er sånn ovenfra og ned holdning. Akkurat som de rødgrønne har monopol på verdi debatten og hva som er sannhet. 

Føler venstresiden er en saueflokk. 

Anonymkode: ca176...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

de 2 er de mest ærligste av alle, og det er synd de blir borte , Folk elsker tydeligvis flytninger i dette landet og alle er velkommen, er så mostander av det, de bør hjelpes der de er

Anonymkode: f3e51...dae

Du er tydeligvis ikke norsk selv. Hvorfor plager det deg så veldig at andre får innpass?

Anonymkode: edac6...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at de som stemmer rødgrønt er så ureflekterte og argumentasjonen er sånn ovenfra og ned holdning. Akkurat som de rødgrønne har monopol på verdi debatten og hva som er sannhet. 

Føler venstresiden er en saueflokk. 

Anonymkode: ca176...dd3

Utdyp gjerne hvorfor du "tenker" at de som stemmer rødgrønt er så ureflekterte. Og hvorfor du "føler" at ventresiden er en saueflokk.

Anonymkode: 002cc...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2017 den 12.06, mipsmaster skrev:

Interessant. Kan du utdype hva du mener med å dra saker lengre mot venstre? At de settes på agendaen i noen TV-debatter der Moxsnes er med?

Sålenge rødt ikke kommer i regjering og de er heller ikke på Stortinget, så kan jeg ikke se at de har makt til å påvirke noen saker. De har representanter i en del fylkesting og flere kommunestyrer. Partiet har ingen ordførere, men fire varaordførere. Jeg vil påstå at stemmen din er bortkastet i et storringsvalg, men kan ha betydning i lokalvalg alt ettersom hvor du bor. Siden regjeringen enten blir AP og de partiene de trenger for å få flertall eller Høyre og de partiene de trenger for å få flertall. Så ville jeg anbefalt deg å stemme AP eller til nød SV for en mulighet for at det blir en regjering på venstresiden. Jeg stemmer selv Høyre, så jeg stemmer ikke taktisk, men jeg ville også foreslått at en FrP-velger hadde stemt på Høyre hvis Høyre lå dårlig an. Uten et stort Høyre, blir det AP og resten. FrP folk vil heller ha Høyre enn AP ved makten. Jeg vil anta at du heller vil ha AP enn Høyre. 

Vel, så vidt jeg vet så sitter verken venstre eller KrF i dagens regjering. Men jammen har disse små partiene fått uttelling for mange av sine saker. Så selv om Rødt ikke havner i regjering, så kan AP bli nødt til å samarbeide med dem om enkeltsaker, for å kunne få flertall i Stortinget. Voila! Rødt drar ap mer mot venstresiden. Ut fra meningsmålinger gjort i dag, så har rødt en oppslutning på nesten 5%, dvs 8-9 mandater på stortinget. 

Anonymkode: 3edaf...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sp! Det eneste partiet som vil ha oss ut av Schengen, og innføre permanent grensekontroll. 

Anonymkode: 81008...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2017 den 23.41, Anonym bruker skrev:

Vel, så vidt jeg vet så sitter verken venstre eller KrF i dagens regjering. Men jammen har disse små partiene fått uttelling for mange av sine saker. Så selv om Rødt ikke havner i regjering, så kan AP bli nødt til å samarbeide med dem om enkeltsaker, for å kunne få flertall i Stortinget. Voila! Rødt drar ap mer mot venstresiden. Ut fra meningsmålinger gjort i dag, så har rødt en oppslutning på nesten 5%, dvs 8-9 mandater på stortinget. 

Anonymkode: 3edaf...2ad

Venstre og KrF fikk gjennom en del hjertesaker fordi de var i regjering, mot at de ikke lenger skulle være det. 

Jeg tror ikke AP ønsker å være i regjering med rødt i det hele tatt. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arbeiderpartiet/ap-jonas-slik-kan-min-regjering-bli/a/24104246/ 

https://www.nrk.no/partibarometer/ nesten 5% ? Da må de ha falt voldsomt. Er 1,8% nå. Rødt kommer ikke i regjering selv om AP måtte gjøre det. Personlig tror jeg det blir blått igjen, men det er en spådom. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mipsmaster skrev:

Venstre og KrF fikk gjennom en del hjertesaker fordi de var i regjering, mot at de ikke lenger skulle være det. 

Jeg tror ikke AP ønsker å være i regjering med rødt i det hele tatt. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arbeiderpartiet/ap-jonas-slik-kan-min-regjering-bli/a/24104246/ 

https://www.nrk.no/partibarometer/ nesten 5% ? Da må de ha falt voldsomt. Er 1,8% nå. Rødt kommer ikke i regjering selv om AP måtte gjøre det. Personlig tror jeg det blir blått igjen, men det er en spådom. 

 

Ved en eventuell mindretallsregjering med AP (pluss SV og Sp?) så kan AP bli nødt til å samarbeide med de andre partiene på venstresida for å få gjennomslag i Stortinget. Kommer Rødt inn på Stortinget, så er det meget sannsynlig at en eventuell rød-grønn regjering vil trenge Rødts støtte, og da har Rødt en mulighet til å også forhandle fram sine saker. Uansett motviljen fra ap til samarbeid med rødt, så kan det hende de ikke har noe valg! 

 

Pluss at Venstre og KrF fikk vel ikke gjennom sine hjertesaker kun mot at de ikke skulle være med i regjeringen? Høyre og FrP trenger deres stemmer for å få flertall i storinget. De er jo en mindretallsregjering! De har altså parlamentarisk støtte fra venstre og KrF.

Anonymkode: 3edaf...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...