Gå til innhold

Bleieslutt, nekter bæsje på do eller potte.


Olsokmamma

Anbefalte innlegg

Vesla ble tre år nå i juli, og nå har vi seriøs bleieslutt på gang. Er veldig redd for å stresse henne, så jeg spør om råd her. Det er helt utrolig, jeg har jo vært igjennom dette her før, men hun er en attpåklatt og jeg har helt glemt hvordan man gjorde dette.

Endelig er det finvær også, så det er greit sånn. Hun ville ikke på do selv om vi har både ring og krakk, det er tydeligvis veldig skummelt. Men potten tisser hun i, jeg tar henne med dit når jeg selv må og oftere, og hun tisser og er så stolt. De siste dagene har vi ikke hatt et eneste tisseuhell. Jeg fotfølger henne resten av dagen, for hun prøver lurer seg unna :   Under bord, bak dører osv : Når storarbeidet er på gang. Når hun gjør det, gjemmer seg mener jeg, skynder jeg meg på do med henne, men da er det ofte for sent. Og så gråter hun og det er ikke greit.

Kan noen av dere som har dette ferskt  inne fortelle meg hvordan dere gjør dette? Vi har tatt fri fra barnehagen den her uka for å trene på dette, barnehagen sa de er veldig behjelpelig med dette når hun kommer tilbake neste uke. Vi har ikke fått til å starte før nå pga ferie osv. Når hun har gjort litt uhell, skal jeg la henne sitte på potta til hun sier i fra, eller så lenge som jeg synes? For jeg vet jo hun ikke er ferdig med storarbeidet. Hva er for lenge å sitte slik? Huff, skjemmes litt av meg selv for å spørre dere om slike ting.

Det jeg er bekymret for er at jeg skal stresse henne, gjøre dette traumatisk for henne osv. Enn at jeg skulle bli slik en bekymret mamma, da storesøsteren var 3 år for 12 år siden hadde jeg ikke noen tanker om det, jeg gjorde det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...