Gå til innhold

Solan


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Beklager, men for meg blir det "Solan Gundersen" med en gang...

Men for all del, jeg har hørt særere altså :) 

Anonymkode: eaf0d...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Beklager, men for meg blir det "Solan Gundersen" med en gang...

Men for all del, jeg har hørt særere altså :) 

Anonymkode: eaf0d...10e

Ja, tenker på det jeg og, men synes ikke det er så mye verre enn f. eks Ronja (røverdatter). 

HI

Anonymkode: f9cbd...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, tenker på det jeg og, men synes ikke det er så mye verre enn f. eks Ronja (røverdatter). 

HI

Anonymkode: f9cbd...79c

Jo, ser jo hva du mener... Men assosiasjonen for meg iallefall blir litt forskjellig. Da Ronja var ei råtøff jente, som viste at jenter kan være både krigere og diplomater så var Solan ei litt nevrotisk , små egoistisk skjære... 

så kan det være at etterhvert som Solan kanskje blir mer brukt så blir ikke linken til Kjell Aukrust så sterk heller :) Pluss at det barnet sin generasjon vil jo sansynligvis ikke tenke som oss om det, vi som vokste opp med de. 

Liker du navnet, og syntes det passer, så kjør på :) (det er jo ikke et "mobbenavn")

Anonymkode: eaf0d...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja klart de☺ synes Solan er litt stilig jeg, Min gutt heter Theodor å noen tenker sikker på bamsen Teodor, men jeg bryr meg ikke ☺

Anonymkode: 0b134...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar!

Ønsker å bruke et litt uvanlig navn, som samtidig ikke er vanskelig å stave/uttale eller som han kan mobbes for. Tror ikke dagens barn har noe særlig forhold til flåklypa, og vi heter heldigvis ikke Gundersen til etternavn :)

hi

Anonymkode: f9cbd...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Med en gang jeg hørte det, så tenkte jeg nei! Men nå har jeg sagt det for meg selv flere ganger og merker at jeg har begynt å like det, det er jo egentlig et flott og artig navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2017 den 14.55, Anonym bruker skrev:

Takk for svar!

Ønsker å bruke et litt uvanlig navn, som samtidig ikke er vanskelig å stave/uttale eller som han kan mobbes for. Tror ikke dagens barn har noe særlig forhold til flåklypa, og vi heter heldigvis ikke Gundersen til etternavn :)

hi

Anonymkode: f9cbd...79c

Dagens barn har forhold til Flåklypa. Det er jo bare få år siden det ble laget to nye filmer. 

Anonymkode: e8ff1...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 18.11.2017 den 0.47, inimini skrev:

Ble det Solan?

Morsomt at du spør :) Barnet er ikke født enda (termin om 2 uker), men om det blir gutt så blir det Solan ja. Til tross for en del blandede tilbakemeldinger, har mannen og jeg konkludert med at det er et råtøft navn :D 

Anonymkode: f9cbd...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Morsomt at du spør :) Barnet er ikke født enda (termin om 2 uker), men om det blir gutt så blir det Solan ja. Til tross for en del blandede tilbakemeldinger, har mannen og jeg konkludert med at det er et råtøft navn :D 

Anonymkode: f9cbd...79c

Helt enig med deg! Kjempefint og kult navn☺

Anonymkode: cb299...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 19.11.2017 den 23.26, Anonym bruker skrev:

Morsomt at du spør :) Barnet er ikke født enda (termin om 2 uker), men om det blir gutt så blir det Solan ja. Til tross for en del blandede tilbakemeldinger, har mannen og jeg konkludert med at det er et råtøft navn :D 

Anonymkode: f9cbd...79c

Ble det Solan?☺☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...