Gå til innhold

Blødninger dagen etter samleie


mlini

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er gravid for første gang i fjerde eller femte uke, og opplevde i går og blø en god del noen timer etter samleie. Da jeg var på toalettet rett etter sex var det ikke noe blod, men neste gang jeg var på do var det en del blod i toalettet og på papiret. Blodet var da brunlig, som spotting. Jeg har lest at det er ganske normalt å blø etter samleie, men jeg har ikke funnet noen svar på hvor mye og hvor lenge som er vanlig. Nå er det et døgn siden vi hadde sex, og det er fremdeles blod på papiret når jeg går på do. I dag er blodet friskere og rødere, men lysere enn mensen. Har også brukt truseinnlegg i dag, og det er litt blod der også (mer enn bittelitt, men langt fra det jeg har når jeg har mensen. Ingen klumper.) Jeg har ikke hatt noen smerter. Jeg har heller ingen tegn på at jeg har gravid, bortsett fra at jeg har vært oppblåst flere dager. Jeg begynner derfor å bli bekymret for at det ikke er noe liv der. 

Er det noen som har hatt lignende erfaringer? Jeg skal til legen på onsdag, men synes det er så fryktelig lenge å vente. 

Hilsen ny bruker i forumet, som krysser fingrene for at dette er helt normalt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, mlini skrev:

Hei

Jeg er gravid for første gang i fjerde eller femte uke, og opplevde i går og blø en god del noen timer etter samleie. Da jeg var på toalettet rett etter sex var det ikke noe blod, men neste gang jeg var på do var det en del blod i toalettet og på papiret. Blodet var da brunlig, som spotting. Jeg har lest at det er ganske normalt å blø etter samleie, men jeg har ikke funnet noen svar på hvor mye og hvor lenge som er vanlig. Nå er det et døgn siden vi hadde sex, og det er fremdeles blod på papiret når jeg går på do. I dag er blodet friskere og rødere, men lysere enn mensen. Har også brukt truseinnlegg i dag, og det er litt blod der også (mer enn bittelitt, men langt fra det jeg har når jeg har mensen. Ingen klumper.) Jeg har ikke hatt noen smerter. Jeg har heller ingen tegn på at jeg har gravid, bortsett fra at jeg har vært oppblåst flere dager. Jeg begynner derfor å bli bekymret for at det ikke er noe liv der. 

Er det noen som har hatt lignende erfaringer? Jeg skal til legen på onsdag, men synes det er så fryktelig lenge å vente. 

Hilsen ny bruker i forumet, som krysser fingrene for at dette er helt normalt! 

Småblødninger – ofte etter samleie
Dette er en vanlig årsak til blødning i svangerskapet. Og den er nesten alltid ufarlig. I livmorhalsen og skjeden er det blodrike slimhinner. Disse kan lett blø. Og da er det jo ikke svangerskapet som er opphav til blødning. Mange opplever at de blør litt etter samleie, og da er det som regel fra disse slimhinnene. Noen opplever også slike småblødninger helt uprovosert. Det kan være lurt å ta det litt rolig etter en slik liten blødning, men samleie kan ikke alene utløse spontanabort.

https://www.babyverden.no/gravid/dette-bor-du-vite-om-blodninger-i-svangerskapet/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg har lest mange lignede artikler, men det står jo ingenting om hvor mye eller hvor lenge som er vanlig å blø. Jeg blør fremdeles, og nå er det to dager siden. Lurer på om andre har hatt det sånn? Kanskje det ikke var samleiet som utløste det likevel?

Jeg har bestilt meg en innvendig ul hos privat klinikk på mandag. Håper  alt er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, mlini skrev:

Takk for svar. Jeg har lest mange lignede artikler, men det står jo ingenting om hvor mye eller hvor lenge som er vanlig å blø. Jeg blør fremdeles, og nå er det to dager siden. Lurer på om andre har hatt det sånn? Kanskje det ikke var samleiet som utløste det likevel?

Jeg har bestilt meg en innvendig ul hos privat klinikk på mandag. Håper  alt er bra!

Ønsker deg lykke til☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt forrige svangerskap blødde jeg hver gang jeg gjorde nr2💩😉, men ikke fra rompa altså. Jordmor sa det var normalt pga slimhinnene. Blødde i varierende grad, mest friskt blod og mer enn litt på papiret. Det ble en unge til slutt likevel 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har jeg fått svar på HCG-prøver, og utviklingen gikk som den skulle! :) Så hvis noen med blødninger leser dette, så var det i alle fall ikke SA på meg, selv om jeg blødde varierende mengde i fire dager. Nå er jeg veldig lettet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...