Gå til innhold

Jeg er så stolt av meg selv.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gått fra å bli mamma som 16- åring, til å ha denne økonomien som 23- åring. Det har vært beintøft, men verdt all jobben. Har et mye rikere liv, på alle plan, enn mine jevnaldrende uten barn. Eat your heart out, suckers! 

IMG_0231.PNG

Anonymkode: 820bb...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er du i minus på kredittkortet når du har over 200 000 på konto?🙄

Anonymkode: bfc0c...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var glad på dine vegne helt til siste setning. Hva er poenget med skadefryd? Spesielt når du mener du har et rikt liv?

Anonymkode: a6397...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke 200 000 på konto og sier det har vært beintøft vettu... De som klarer spare 200 000 har det ikke beintøft. Jeg antar at du enten har arvet eller tatt et lån ( som derfor er på konto nå frem til det blir brukt)

 

Nei jeg er ikke misunnelig eller noe bare så det er sagt...Synes bare det er et merkelig innlegg, spes pga den siste kommentaren din

Endret av Eliseflisa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj.. litt merkelig innlegg! Hva var poenger ditt? At du har tohundretusen? Jeg har trehundretusen som jeg har spart på 7 år!! Skryter ikke av den grunn på et forum! 

Anonymkode: aa34f...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Eliseflisa skrev:

Du har ikke 200 000 på konto og sier det har vært beintøft vettu... De som klarer spare 200 000 har det ikke beintøft. Jeg antar at du enten har arvet eller tatt et lån ( som derfor er på konto nå frem til det blir brukt)

 

Nei jeg er ikke misunnelig eller noe bare så det er sagt...Synes bare det er et merkelig innlegg, spes pga den siste kommentaren din

Det er klart det har vært beintøft å komme hit, tviler på at det er mange av oss som ble alenemødre som 16åring som har slik økonomi etter 7år. 

Og ja, jeg forstår at det er vanskelig å tro på at jeg har klart dette, men dette er verken lån eller arv, kun egen innsats! 

Anonymkode: 820bb...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du gjort for å komme dit? Hva har du jobbet med?

Eller har du bodd gratis hos foreldre, og spart overgangsstønaden.

Jeg ble selv mamma i svært ung alder, og de første årene, hadde vi ikke mye penger, for jeg studerte, måtte betale husleie, strøm, mat, klær, utstyr osv. Og jeg studerte i flere år, måtte jo først fullføre videregående, så høyskole. Så for meg tok det flere år, før det startet å komme penger på konto. Men nå har jeg en utdannelse, en bra jobb, og økonomien er så mye bedre.

Anonymkode: 8802d...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du vil skrive et innlegg for å skryte av deg selv er så sin sak, men det ser litt teit ut å lime inn bilde av kontobalansen din. Helt ærlig: Vi driter i den. Vi kan godt gratulere deg med strålende bragder, men bevis er unødvendig. Særlig når du stort sett har minus. Betal kredittgjelda di!

Nå som du har spart penger kanskje du bør jobbe med å modne litt. Du oppfører deg nemlig som en liten undomsskoleelev som sender ut mail til hele skolen etter å ha fått en tålelig god karakter på en skolestil. Skjerp deg.

Anonymkode: e991c...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt flott å uttrykke stolthet over man har oppnådd. Helt uspiselig å i samme slengen rakke ned på bortimot alle andre i samme aldersgruppe.

Hvis du er fornøyd med livet ditt, skjønner jeg ikke helt behovet for å hovere. Kan du ikke bare nyte at du har det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange av de årene har du bodd hos foreldrene dine? Hvor mye har andre bidratt med av gaver til deg og barnet (vogn, seng osv). Hvor mye har familie og venner vært gratis barnevakt. Det er meget sjelden at de som får barn i så ung alder ikke får støtte fra andre rundt seg. Støtte som til sammen blir ganske mange penger om man skulle gjort tid og gaver om til kroner å ører.

Supert at du ikke har søla bort pengene dine altså, men betal kredittgjelden din, og se om du kan klare å modnes litt også!

Anonymkode: ab7e1...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er klart det har vært beintøft å komme hit, tviler på at det er mange av oss som ble alenemødre som 16åring som har slik økonomi etter 7år. 

Og ja, jeg forstår at det er vanskelig å tro på at jeg har klart dette, men dette er verken lån eller arv, kun egen innsats! 

Anonymkode: 820bb...772

Det er ikke vanskelig å tro på det. Mange som klarer det. Men bra jobba

Anonymkode: fc410...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange jeg kjenner tror at det å være alenemor er en økonomisk gavepakke i form av tilskudd fra staten så de fleste blir vel ikke så imponert. 

 

Jeg synes det uansett er bra at du fokuserer på å ha en sunn økonomi og sparer/investerer i stedet for å forbruke mer enn du trenger. Uansett hvor pengene kommer fra. Det er voksent av deg og mange på min alder (27) som ikke klarer å beherske seg nok til å gjøre det samme. 

 

Regner med at du har huslån på 2.3 og 180k i bsu? Hvis kontoen på 180 k ikke er bsu bør du betale ned lånet med disse pengene (lavere innskuddsrente enn lånerente) evnt investere i noe som gir høyere forventet avkastning enn lånerenten. 

 

Ingen problem å ha saldo på kredittkortet så lenge alt er nedbetalt før renter løper. Regner med du har det pga. bonus/poeng og rabatter. Det er bare smart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

At du vil skrive et innlegg for å skryte av deg selv er så sin sak, men det ser litt teit ut å lime inn bilde av kontobalansen din. Helt ærlig: Vi driter i den. Vi kan godt gratulere deg med strålende bragder, men bevis er unødvendig. Særlig når du stort sett har minus. Betal kredittgjelda di!

Nå som du har spart penger kanskje du bør jobbe med å modne litt. Du oppfører deg nemlig som en liten undomsskoleelev som sender ut mail til hele skolen etter å ha fått en tålelig god karakter på en skolestil. Skjerp deg.

Anonymkode: e991c...96e

Kredittgjelda på 500kr? 

Anonymkode: 820bb...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mange av de årene har du bodd hos foreldrene dine? Hvor mye har andre bidratt med av gaver til deg og barnet (vogn, seng osv). Hvor mye har familie og venner vært gratis barnevakt. Det er meget sjelden at de som får barn i så ung alder ikke får støtte fra andre rundt seg. Støtte som til sammen blir ganske mange penger om man skulle gjort tid og gaver om til kroner å ører.

Supert at du ikke har søla bort pengene dine altså, men betal kredittgjelden din, og se om du kan klare å modnes litt også!

Anonymkode: ab7e1...4f6

Det er hele poenget, jeg har ikke fått mer hjelp enn andre i min situasjon, men jeg har klart meg så mye bedre enn de fleste. Og hvilken kredittgjeld snakker du om, du skjønner at 500kr er lommerusk for meg? 

Anonymkode: 820bb...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorofo har du pengene på konto når du sitter med huslån?

Jeg ville betalt inn 150 000 kr på huslånet og hatt 100 000 kr på buffer.

Anonymkode: 85ae2...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...