Gå til innhold

hvor mye betalt for bare en time barnevakt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg har vært dagmamma i tre dager i forrige uke å ble enige om 2000 kr for det.Denne uken har de spurt om jeg komme i morgen å bare passe barna en time.Det er veldig upraktisk for meg ettersom det er over en time med buss hver vei å bussen koster 77 kr per vei. Men har valgt å si ja likevel ettersom jeg vet ikke har noen andre å spørre om hjelp  Men hvor mye tar jeg betalt for bare en time da? Har også jobbet onsdag og i dag denne uken derfor det blir litt vanskelig å si nei i morgen.

Anonymkode: b095d...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må jo i det minste ta såpass at du får dekket bussen og enda har litt overskudd. Du skal jo ikke gjøre det med tap.

Personlig synes jeg det er litt merkelig at du ikke har avtalt betaling først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo først bare snakk om å jobbe tre dager i forrige uke også plutselig trengte de meg tre dager til denne uken. De skal betale meg i morgen så hun spurte etter kontonummeret mitt i dag,men stusser litt på at hun ikke spurte om beløpet hun skal overføre.Jeg har hvertfall skrevet helt tydlig at jeg kunne passe barna tre dager for 2000 kr,så regner med at de da skjønner at det blir dyrere om jeg passer tre dager til.

Anonymkode: b095d...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de ikke levere og hente barna hos deg den ene timen? Du får vel det samme for tre dager denne uka som du fikk for tre dager forrige uke? Uavhengig av om det er kortere arbeidstid.

 

Anonymkode: 1386f...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan de ikke levere og hente barna hos deg den ene timen? Du får vel det samme for tre dager denne uka som du fikk for tre dager forrige uke? Uavhengig av om det er kortere arbeidstid.

 

Anonymkode: 1386f...cc6

hun har ikke bil så det hadde blitt lang reisevei. Er usikker på hvilken betaling hun ser for seg når jeg bare skal komme en time i morgen.De er utlandsk så er litt redd for at de har misforstått her å kun betaler 2000 kr i morgen.

Anonymkode: b095d...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å du har fortsatt ikke lært deg å svare på en skikkelig måte nei..

Anonymkode: b095d...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Å du har fortsatt ikke lært deg å svare på en skikkelig måte nei..

Anonymkode: b095d...669

Ja, for din måte å kommunisere med andre på er imponerende. Så imponerende at du må spørre på er forum hva du kommer til å få betalt for å sitte barnevakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Evablaum skrev:

Ja, for din måte å kommunisere med andre på er imponerende. Så imponerende at du må spørre på er forum hva du kommer til å få betalt for å sitte barnevakt. 

Nei jeg spurte hva jeg kan ta betalt for å sitte en time barnevakt.

Anonymkode: b095d...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser at jeg har fått inn 3360 spørs om det er fra henne..Får ikke sett enda hvem pengene er kommet fra,men venter ikke penger fra noen andre ettersom jeg står uten inntekt denne måneden.

Anonymkode: b095d...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ser at jeg har fått inn 3360 spørs om det er fra henne..Får ikke sett enda hvem pengene er kommet fra,men venter ikke penger fra noen andre ettersom jeg står uten inntekt denne måneden.

Anonymkode: b095d...669

Fint beløp det for 6 dager+ 1 time

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt merkelig å ikke runde opp til 3400 kr da men men..

har bare jobbet 5 hele dager + en time imorgen

Anonymkode: b095d...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avtalen var 2000 for tre dager forrige uke. Dermed burde du få det samme for denne uken. Selv om det bare er én time i morgen så bruker du over to timer tilsammen i reisetid, dvs. du bruker en halv dag for å passe de ungene en enkelt time, da mener jeg at du bør få betalt for hele dagen, dvs. 2000 for de 2 dagene + en time denne uken, og 2000 for forrige uke. Om hun nå har betalt deg 2000 for forrige ukes tre dager og 1360 for to og en halv dag denne uken, da synes jeg det er veldig gnient, spesielt med tanke på at du har rundt 1000 kr. i utgifter til buss til og fra disse dagene.

Krev full betaling for disse tre dagene også!

Anonymkode: 26b58...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Avtalen var 2000 for tre dager forrige uke. Dermed burde du få det samme for denne uken. Selv om det bare er én time i morgen så bruker du over to timer tilsammen i reisetid, dvs. du bruker en halv dag for å passe de ungene en enkelt time, da mener jeg at du bør få betalt for hele dagen, dvs. 2000 for de 2 dagene + en time denne uken, og 2000 for forrige uke. Om hun nå har betalt deg 2000 for forrige ukes tre dager og 1360 for to og en halv dag denne uken, da synes jeg det er veldig gnient, spesielt med tanke på at du har rundt 1000 kr. i utgifter til buss til og fra disse dagene.

Krev full betaling for disse tre dagene også!

Anonymkode: 26b58...e4f

Ja jeg var faktisk ikke klar over at bussen var så dyr så har faktisk brukt en god del penger på bare det.Hadde jeg visst at bussen ble så dyr så hadde jeg nok hvertfall sagt 2500 kr for tre dager.

Anonymkode: b095d...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal si det til henne. Og om hun krangler om prisen så sier du at du da ikke kan passe ungene hennes ved senere anledninger. I realiteten satt du igjen med 1400 kr. for tre dagers jobbing. Jobbet du da 8 timer pr. dag hadde du i realiteten 60 kr. timen, dvs. du er overhodet ikke urimelig om du krever kr. 2000 også for denne uken! :)

En ting er at du trengte pengene, men du skal heller ikke utnyttes.

Anonymkode: 26b58...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev nå at jeg tror kanskje de har gjort en feil å betalt for fem idag istedenfor seks dager.Får se hva hun svarer.

Anonymkode: b095d...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Evablaum skrev:

Fint beløp det for 6 dager+ 1 time

Fint beløp :eeeh: Er du morsom

Anonymkode: 64d75...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke krevet full betaling for de tre siste dagene men har sagt at jeg må nesten få lønn for når jeg bare passer en time også;for jeg har utgift på buss og itellegg har jeg jo over en time reisevei hver vei.

Anonymkode: b095d...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så pinlig! Det viste seg at pengene var fra NAV.Står nå at det er for barnebidrag men det skjønner jeg ikke ettersom den bare skal være på 3000 kr.Hvorfor får jeg 360 kr ekstra? Har hvertfall beklaget meg til hun jeg jobber for.

Anonymkode: b095d...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Herregud så pinlig! Det viste seg at pengene var fra NAV.Står nå at det er for barnebidrag men det skjønner jeg ikke ettersom den bare skal være på 3000 kr.Hvorfor får jeg 360 kr ekstra? Har hvertfall beklaget meg til hun jeg jobber for.

Anonymkode: b095d...669

Du er helt rå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evablaum skrev:

Du er helt rå! 

Hvordan i alle dager skal jeg gjette at NAV gir meg mer i barnebidrag enn avtalen jeg har med barnefaren?? Vi har en privat avtale om at han skal betale 3000 kr å NAV  skal kreve de inn. Da gir det ingen mening at jeg plutselig får 360 kr ekstra i barnebidrag! Derfor antok jeg selvsagr at det foreldrene som hadde betalt meg ettersom de sa at de skulle overføre pengene den dagen.

Anonymkode: b095d...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun spør nå om hvor mye hun skal overføre.Er 3500 kr grei pris?

Anonymkode: b095d...669

Hvordan skal vi vite om 3500kr er en grei pris, når du ikke har skrevet noe om hvilke dager du har sittet barnevakt (ukedag/ helg), om det har vært dag/ kveld/ nattestid, hvor mange timer... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er dagmammajobb så vil det jo selvsagt si på dagen. 7-30-15.30 i fem dager og en dag der jeg passet en time.

Anonymkode: b095d...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Når det er dagmammajobb så vil det jo selvsagt si på dagen. 7-30-15.30 i fem dager og en dag der jeg passet en time.

Anonymkode: b095d...669

Med den frekke tonen der, så kan du ha det så godt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...