Gå til innhold

Leggerutiner og søvn


ida87_thea_andrine

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på snart 8 mnd, jeg har faste leggerutiner som jeg har brukt fra dag én.

Problemet i det siste er at han vil ha den tredje luren rundt 14.30 og sover ca halv time. Når han våkner er han så sutrete (akkurat som han har sovet for lite) ingenting hjelper. 

Tidligere har han lagt seg kl19.00 men har etterhvert måtte jeg legge han kl 18 og nå i det siste klarer han ikke lenger en til 17.30 og da er han så irritert og overtrøtt at det er vanskelig å få han til å slappe av å sovne.. og han har begynt å våkne kl 04.45 men det er ikke så rart når han legger seg så tidlig.

Hva skal jeg gjøre for å endre dette? Hva slags rutiner har dere gjennom dag mtp søvn og hvor gamle er baby?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd å holde han våken? Eller blir han sint av det? Sover han fra halv 6 til halv 5 på morgen?  Jeg har en 4 mnd baby som er litt sånn som din. Han sover fra 19-05 eller 06. Jeg pleier å bade han.  Pysj så amme. Tar ofte mer enn 30 min å få han til å sove. Babyen min blir i dårlig humør om han blir vekket etter å ha sovet. Sover han for lenge på dagen? 

Anonymkode: e3675...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han blir veldig sint og han blir så trøtt at jeg synes synd på han.. han bare griner om jeg prøver. Ja, sover fra 17.30 til 05 og skal absolutt ikke klage på det. Men skulle gjerne sett at timene fra 16-17.30 er koselige og ikke bare grin. Han blir veldig grinete om jeg vekker han så lar han sove til han våkner. Vet ikke om han sover for lenge på dagen, han våkner av seg selv og første lur varer ca 1,5 time og andre lur ca 0.5 time og samme lur nr 3. Jeg gir han grøt gjerne kl 16.45(prøver å drøye til kl 17) så tar vi kvelds stell og så prøver jeg at han skal få se litt på fantorangen men da er han gjerne så trøtt at han bare griner så da legger jeg han gir han flaske i sengen og så sovner han alt mellom 5 min - 25 min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved 8 mnd går babyene gjennom et utviklingstrinn som bl.a. gjerne forstyrrer søvn og søvnmønster, kan være det er det, i så fall er det en fase en bare må komme seg igjennom ;)

Anonymkode: 0cd42...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at det er det og at dette bare vil gå seg til av seg selv...🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...