Gå til innhold

Noen som er i samme situasjon som meg? Jeg kan ikke få barn, og jeg får dårlig samvittighet overfor mannen..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et barn fra før, han har ikke. 

Nå er det bare noen uker til vi skal gifte oss, og jeg har nesten lyst til å trekke meg pga det😕

Han har valgt meg uansett og han vil ikke høre snakk om det en gang, men jeg føler jeg tar fra han noe av det viktigste i livet. Han hadde blitt en fantastisk far og jeg syns det er forferdelig å ikke kunne gi han det..

Jeg har ikke egg, vi har forsøkt ivf, jeg begynner å bli for gammel til adopsjon, så eneste mulige løsningen er donoregg, men jeg er redd vi kaster bort penger på det..😏Vi har allerede brukt mye på ivf da vi har tatt det privat. 

Er jeg helt idiot som tenker på å gå fra en fantastisk mann pga dette? Man leser jo stadig her inne at man vurderer å gå fra mannen fordi han ikke ønsker barn ol🙄

Anonymkode: 78a00...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når han vil ha deg uansett, så ja da er du idiot! La han bestemme hva som er viktig for han ;) 

Anonymkode: 026bf...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i samme situasjon, hadde to barn fra før, han ingen. Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke ble gravid med han, men det klaffet i alle fall ikke. Og hans svømmere var helt ok, og vi forsøkte prøverør. Vi har nå vært sammen i ti år etter at vi forsto at det ikke ble barn. Han har valgt meg, sier han, og sånn er det bare. Jeg vet han har gått gjennom en sorgprosess angående dette, men saken er nå helt avklart for han. Så det er absolutt mulig!

Anonymkode: 41dd7...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa forresten hele veien at dette nok var et større problem for meg enn for han. Mulig det er slik for dere også?

Anonymkode: 41dd7...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i en liknende situasjon i hvert fall. Jeg har barn fra før, men ikke han. Problemet er ikke at jeg ikke blir gravid, men at jeg hver gang jeg blir gravid spontanaborterer. Jeg begynner nå å frykte at vi aldri vil lykkes med å få barn pga antall aborter, alder og lave eggreserver. Jeg har aldri tenkt  på å gå fra han på grunn av dette (selvfølgelig ikke), men jeg kjenner på dårlig samvittighet. Det er ikke funnet noe galt på undersøkelser, så vet ikke hvor årsaken ligger, men jeg føler på at jeg ikke kan gi han noe han sterkt ønsker og som er veldig sentralt i de fleste menneskers liv. For meg er den sorgen jeg føler at jeg påfører mannen min ved at vi kanskje ikke får barn, nesten like stor som det å miste hver gang jeg spontanaborterer.

Jeg tenker at du må la det være opp til mannen din, ikke gå fra han fordi du føler at han burde hatt barn. Det er ikke like viktig å få barn for alle mennesker, og når du har barn, har jo han også barn i livet sitt, selv om de ikke er hans biologiske. Stol på at mannen din har valgt deg framfor et potensielt barn med en potensiell annen. Tenk også på at det ikke er sikkert at han ville ha fått barn med noen annen heller. Skjønner at det er vanskelige følelser for deg. Kanskje du burde snakke mer med mannen din om dette?

Anonymkode: 26f24...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han vil jo ha barn, og som du sier, det er det største i livet. På et vis frarøver du ham det. 

Anonymkode: 9a759...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo valgt deg. Og skulle han andre seg, så kan jo han få barn i 30 år til. 

Anonymkode: 705f3...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Han har jo valgt deg. Og skulle han andre seg, så kan jo han få barn i 30 år til. 

Anonymkode: 705f3...25f

Angre!

Anonymkode: 705f3...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har et barn fra før, han har ikke. 

Nå er det bare noen uker til vi skal gifte oss, og jeg har nesten lyst til å trekke meg pga det😕

Han har valgt meg uansett og han vil ikke høre snakk om det en gang, men jeg føler jeg tar fra han noe av det viktigste i livet. Han hadde blitt en fantastisk far og jeg syns det er forferdelig å ikke kunne gi han det..

Jeg har ikke egg, vi har forsøkt ivf, jeg begynner å bli for gammel til adopsjon, så eneste mulige løsningen er donoregg, men jeg er redd vi kaster bort penger på det..😏Vi har allerede brukt mye på ivf da vi har tatt det privat. 

Er jeg helt idiot som tenker på å gå fra en fantastisk mann pga dette? Man leser jo stadig her inne at man vurderer å gå fra mannen fordi han ikke ønsker barn ol🙄

Anonymkode: 78a00...c60

De innleggene du tenker på her (setningen jeg har uthevet), handler ikke om folk i din situasjon. Det handler om kvinner som ønsker seg flere barn, mens mannen sier at han ikke vil. Jeg har ikke lest et eneste innlegg her inne om kvinner som vil gå fra mannen fordi han ikke kan få barn. Videre handler det om at kvinnen, i tilfellene der mannen ikke vil, blir rådet til å finne ut hva som er viktig for henne; mannen eller barn. Det har også vært innlegg her om menn som ikke vil ha (flere) barn, men som nekter å bruke prevensjon eller sterilisere seg, og truer kvinnen med at han går fra henne hvis hun ikke tar abort hvis hun skulle bli gravid.

I ditt tilfelle så vet jo mannen om at du ikke kan få barn. Det er ikke sånn at du ikke vil, men later som for å lure ham heller. Du har vært helt åpen og ærlig om det, og dere har forsøkt å få barn. Og noen ganger går det ikke, og dette vet mannen. Og selv om han ikke kan få barn med deg, så har han valgt deg. Og da tenker jeg at du må stole på at han velger det som er riktig for ham. Du er riktig for ham, og han velger deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar! Det hjelper å høre det fra andre, for jeg føler jeg låser meg litt i egne tanker🙈

Han er veldig tydelig på at han heller vil ha meg om han må velge, og jeg stoler på han, og han skal få bestemme selv. Jeg må bare prøve å legge fra meg den dårlige samvittigheten!

Anonymkode: 78a00...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi strevde med å få barn, feilen lå hos meg så jeg kjenner følelser dine. Anbefaler å sjekke ut muligheten til å bli fosterforeldrene. Vi fikk en baby, og her er adopsjonsprosessen snart i gang. En fantastisk måte å få barn på. ( vi har også biologiske barn  etter mange ivf) men hadde jeg visst det jeg vet i dag hadde jeg ikke brukt flere hundre tusen  på ivf når jeg vet hvor like fantastisk det er å få fosterbarn😃

Anonymkode: da899...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi strevde med å få barn, feilen lå hos meg så jeg kjenner følelser dine. Anbefaler å sjekke ut muligheten til å bli fosterforeldrene. Vi fikk en baby, og her er adopsjonsprosessen snart i gang. En fantastisk måte å få barn på. ( vi har også biologiske barn  etter mange ivf) men hadde jeg visst det jeg vet i dag hadde jeg ikke brukt flere hundre tusen  på ivf når jeg vet hvor like fantastisk det er å få fosterbarn😃

Anonymkode: da899...210

Vi snakker om det, og tanken er at vi skal begynne å se på det om noen år😊

Anonymkode: 78a00...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...