Gå til innhold

Når dere leverer og henter i barnehagen..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Samme hvem man snakker med vel, man skal jo få samme informasjon uansett. En pedleder vet ikke mer og dagen enn assistentene, såpass informert skal de alle være.

Anonymkode: a7c21...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker med den som er der. Hva slags stillingsbeskrivelse de har er meg revnene likegyldig. Regner med at de beskjedene jeg ev. har kommer dit dem skal. Har også foreldresamtale hvert halvår med ped.leder som holder i massevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker med den første jeg møter på. Er ikke så nøye på hvem. Min erfaring er at assistentene gjerne har hatt mer å gjøre med barnet enn ped leder i løpet av dagen.

Om morgenen snakker jeg med den som har garderobevakt

Anonymkode: 232f0...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte blir det ikke mer enn hei og hadet. Sønnen min er 5 år å forteller fint om dagen han har hatt selv,å har det skjedd noe spesielt så tar de voksne det opp med meg når de ser meg.Lurer jeg på noe så kommer det litt ann på hva det er,med tanke på hvem jeg snakker med. Skal jeg be om råd om hvordan jeg bør takle min ekstrmt utagerende sønn så går jeg til pedagogisk leder for hun kjenner han best og har følgt han tettere opp enn de andre ansatte.Føles også litt tryggere å snakke med henne ettersom det er hun jeg føler at jeg kjenner best.

Anonymkode: 93ae8...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme hvem det er vel . Jeg ser ikke ned på vikarer eller assistenter

Anonymkode: e7480...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg snakker med den som er på jobb. Pga jobben er vi blant de første som leverer om morgenen, og det er bare den som har tidligvakt som er på jobb. Det er ikke ped.leder hver eneste dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker med den jeg møter... noen ganger er det pes leder, andre ganger er det ikke.

Kun hvis det er spesifikke episoder, som feks når han kom hjem med bitemerker , eller slet med at noen faste ertet de som gikk på do (så de ikke turte) ber jeg spesifikt om pedleder. Det er fordi hun som regel har total oversikt, og bør varsles om sånt. 

Anonymkode: b1f25...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg er ped leder er det tidligvakten som kommer ut i garderoben uansett om det er med el en av kollegaene mine. Vil noen snakke med meg om noe spesielt er det bare til å si fra, men jeg kan ikke alltid gå i garderoben.

Anonymkode: dfd63...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker ikke med noen. Har ikke behov for oppdatering på hver minste lille ting...

Anonymkode: c86cf...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Snakker ikke med noen. Har ikke behov for oppdatering på hver minste lille ting...

Anonymkode: c86cf...fc1

Koselig. Så normal høflighet ved å si hei, ønske om en fin dag når du leverer....eller når du henter kort samtale med den/de som har vært sammen med det kjæreste du Har?

Anonymkode: fcffa...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Koselig. Så normal høflighet ved å si hei, ønske om en fin dag når du leverer....eller når du henter kort samtale med den/de som har vært sammen med det kjæreste du Har?

Anonymkode: fcffa...43e

Du liker å overtolke og la fantasien din løpe fritt?? 😄 Alltid like fristende å fremstille andre som idioter skjønner jeg, men det sier egentlig mest om deg  

Jeg sier selvsagt hei/ha det, ha en fin dag osv til de som tilfeldigvis er i garderoben. Om det er andre forelder eller ansatte varierer. 

Og selv om du slenger om deg med klisjeer om at barna er det kjæreste jeg har så trenger jeg fortsatt ikke daglig oppdatering om at Per har bæsjet én gang i dag og spist to skiver til lunsj. Han er blid og fornøyd. Det holder. 

Anonymkode: c86cf...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du liker å overtolke og la fantasien din løpe fritt?? 😄 Alltid like fristende å fremstille andre som idioter skjønner jeg, men det sier egentlig mest om deg  

Jeg sier selvsagt hei/ha det, ha en fin dag osv til de som tilfeldigvis er i garderoben. Om det er andre forelder eller ansatte varierer. 

Og selv om du slenger om deg med klisjeer om at barna er det kjæreste jeg har så trenger jeg fortsatt ikke daglig oppdatering om at Per har bæsjet én gang i dag og spist to skiver til lunsj. Han er blid og fornøyd. Det holder. 

Anonymkode: c86cf...fc1

Les ditt første svar!

Anonymkode: fcffa...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår bhg skal vi i prinsippet snakke med pedleder som er kontaktperson for barnet når vi kommer eller henter (om det ikke er noe spesielt skal vi uansett gi beskjed om at vi har komt/at barnet blir hentet) , men de jobber selvsagt ikke 7-1630 så "andrevalget" er å ta kontakt med en av assistentene.

 

For meg hadde det vært det samme, barnehageassistentene er like kapable til å ta imot barnet mitt eller fortelle meg om dagen og si hade. Det er barnehagens "regel" for å ha en dobbelt trygghet på at barnehagen har fått med seg hvilke barn som har kommet og at barnet er hentet (av foresatte eller noen som foresatte har gitt beskjed om at skal hente den dagen), de er redd for "rot" hvis voksne som har ansvaret for en haug andre barn og ikke mitt, skal holde oversikt over det. 

Anonymkode: 9b4b8...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakker med den som snakker til meg :) bryr meg ikke om hvem, bare de forteller hvordan dagen til barnet mitt har vert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...