Gå til innhold

mye symptomer full jobb vs lite symptomer ferie


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid nå med mitt 3. barn 4. svangerskap, da jeg hadde en sa i uke 8.

Alle svangerskapene tidligere har jeg hatt mye symptomer fra uke 5, hovnet bla opp særlig i hals, og måtte sykemeldes tidlig. Sist svangerskap da jeg mistet ble jeg veldig sliten, klarte ikke gjøre noe, og ble sykemeldt pga det også.

Nå tenker jeg, i de forrige svangerskapene har jeg vært i full jobb når jeg har blitt gravid. Sist svangerskap var det i tillegg en periode med mye å gjøre/mye stress på jobb akkurat da.
I dette svangerskapet ble jeg gravid mens jeg hadde ferie, rolige dager og lite å gjøre. Jeg har ingen symptomer på at jeg er gravid, kun uteblitt mens og større pupper.

Er i uke 7 nå, og har vært i jobb i 1 ukes tid. Er rolige dager på jobb nå også.

Kan dette ha en sammenheng, at jeg fikk tidligere og mer symptomer sist fordi jeg var stresset/sliten i utgangspunktet?

Jeg er så bekymret fordi jeg har så lite symptomer, siden jeg er vant å ha så mange. Prøver å finne årsaker til det.

Anonymkode: 18280...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dytter litt på det, må vel være noen med synspunkter på dette, evt noen som har blitt gravid både mens de har vært i jobb/stressende perioder, og mens de har hatt ferie/mindre stressende perioder?

HI

Anonymkode: 18280...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller bekymret meg i motsatt fall. Jeg har mistet mange ganger, og har klart å bære fram to. Det klarte jeg fordi jeg ble sykemeldt og kunne roe ned. 

Anonymkode: d944e...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det rolig på jobb nå, er ikke inne i en stressende periode, lurer bare på om det er årsaken til at jeg har lite symptomer på graviditet nå, og om at grunnen til mye symptomer kan ha vært fordi det var en stressende periode sist. 

Om jeg kjenner at jeg trenger det, så er jeg ikke sen med å hente ut en sykemelding. Men føler overhodet ikke at jeg trenger det nå, og håper selvfølgelig at de værste symptomene uteblir helt dette svangerskapet, og at jeg kanskje har mulighet å jobbe hele tiden. Jeg har en jobb jeg trives godt i.

HI

Anonymkode: 18280...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Latskapen har ingen grenser 

Anonymkode: 149b0...265

Hva mener du med det? At jeg henter ut sykemelding hvis jeg trenger det? Det tror jeg hvem som helst hadde gjort med de symptomene jeg har hatt i tidligere svangerskap, til tider så ille at jeg ikke kunne gå ned kjellertrappa uten å måtte ha pause halvveis fordi jeg ikke fikk nok luft. Det er vel ingen som kan gå på jobb da, hvor en stor del av jobben er å gå turer, gjøre husarbeid og ellers ting som krever mye mer av meg enn at jeg kan sitte i ro i en sofa, som var det jeg hadde kapasitet til da, i tillegg til å lage mat til meg selv.

Jeg håper somsagt at jeg slipper disse symptomene i dette svangerskapet, og at jeg kan jobbe så lenge som mulig. Er jeg lat da?

HI

Anonymkode: 18280...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...