Gå til innhold

Kan jeg være gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Nå kommer det til å komme et langt innlegg om vår historie, så hvis du ikke gidder å lese er det supert om du bare tar en titt på spm nederst.

Vi er et ungt par som ønsker å få barn. Jeg hadde en p-stav for å hindre graviditet frem til 12. juli. Tok den ut etter kun 3mnd da vi ville ha barn. Hadde en salgs menssyklus selv med p stav, en 3dagers lang liten blødning hver 5. uke. Disse menstruasjonene var mye kortere og svakere enn det jeg har hatt før jeg begynte med hormonell prevensjon. Sist "mens" begynte 4. juli.

Fikk beskjed om at ettervirkningene av p staven kunne vare Max ut den dagen jeg tok den ut. Etter p staven ble tatt ut har vi prøvd å bli gravide ofte. Vi har vanligvis sex flere ganger om dagen (unge og spreke vet du :D) og det har vi fortsatt med. Fikk en bitteliten blødning den 8. juli, men hadde fått klar beskjed fra HFU (helsestasjonen for ungdom) at dette ikke kunne være en reaksjon på at p stav ble tatt ut, da jeg har hatt regelmessige blødninger med p staven. Tenkte da med en gang at dette kunne være en festeblødning. Det var kun litt blod og den varte i 1-1,5 dag. 

Skulle kjøpe gtest, men kjøpte feil. Så satt plutselig med 10 eggløsningstester, Hehe. Så tok jeg en slik eggløsningstest den dagen jeg skulle ha eggløsning, men den viste negativt. Det var slike clear blue digitale eggløsningstester som kan vise 4 fertile dager. Så syns det var veldig merkelig at det ikke slo ut. 

Vi fortsatte å prøve, både å få barn, få eggløsning og å få positiv graviditetstest. Alle testene har vært negative. Men plutselig får jeg positivt på eggløsningstest den 24/07. Da gikk det rett på fast smilefjes, selv om jeg dagen før hadde hatt rund sirkel uten ansikt. Testen hoppet altså over det blinkende smilefjeset, som egentlig skal komme mellom. Da jeg i dag demonterte den ved å mate ut testpinnen var det to streker der -er dette normalt ?

Tok i dag en cb digital gtest med ukesindikator, den viste " ikke gravid ". Ble litt desperat og begynte å demontere testen. Inni var det to bånd, et bånd med to streker (en sterk og en svak) og et bånd med en veldig svak strek. Legger ved bilde, men båndet med en strek viser tydeligere strek på ekte. 

Skal til legen på fredag for å ta blodprøver for å påvise graviditet.

1. Kan den lille blødningen ha vært festeblødning?

2. Kan positiv eggløsningstest når man ikke skal ha eggløsning påvise sjanse for graviditet?

3. Er det normalt at cb eggløsningstest viser to streker når testpinnen mates ut?

4. Kan cb digital gtest vise "ikke gravid" på displayet, men tolkes som gravid når man åpner og demonterer testen?

5. Er det for tidlig å prøve å påvise graviditet ved hjelp av blodprøver nå på fredag, dvs 3 dager før ventet mens?

6. Og sist men ikke minst: er det noen sjanse for at jeg er gravid?

åpen for all slags svar, både positive og negative, og fra personer med mye og lite erfaring. Selv er vi ikke erfarne med dette i det hele tatt, så bruk helst ikke forkortelser som dpo el osv, da jeg bruker lang tid på å slå opp hvert ord haha. På forhånd -tusen takk!

IMG_2612.JPG

IMG_2613.PNG

IMG_2614.JPG

Anonymkode: e48a9...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser nå at streken på det nederste båndet ikke synes i det hele tatt på bildene...... den syns bedre i virkeligheten men er fortsatt ikke veldig tydelig

Anonymkode: e48a9...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis er du ikke gravid siden testen viser ikke gravid. 

Du bør slutte å stresse, og heller slappe mer av. Har selv stresset med å bli gravd i 4 mnd nå, og ble gravid først når jeg tok ferie, og klarte å slappe av og ikke tenke på meg selv som en babymaskin.

Anonymkode: b0439...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er dere? Du er nok ikke gravid når testen ikke slår ut, og om du ikke er kommet til ikm engang skjønner jeg virkelig ikke behovet for å dra til legen for å måle hcg🤔 tenk all den tiden du bruker opp for de som faktisk trenger å dra til lege.... 

 

Ang spørsmålet om eggløsningstester, så viser den to steker ja, men får å få smil og ikke rundt må den være sterkere enn kontrollstreken... 

Anonymkode: b59e1...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om jeg hang med på all infoen, men du hadde p-stav fram til den 12.juli, og hadde en liten blødning den 8.juli?

Anonymkode: ec42c...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde p stav frem til 12. juli, fikk blødning 15. juli. Hadde en slags mens fa 4. juli. 

Anonymkode: e48a9...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gamle er dere? Du er nok ikke gravid når testen ikke slår ut, og om du ikke er kommet til ikm engang skjønner jeg virkelig ikke behovet for å dra til legen for å måle hcg🤔 tenk all den tiden du bruker opp for de som faktisk trenger å dra til lege.... 

 

Ang spørsmålet om eggløsningstester, så viser den to steker ja, men får å få smil og ikke rundt må den være sterkere enn kontrollstreken... 

Anonymkode: b59e1...d50

Der er slik at jeg er i en livssituasjon som gjør det nødvendig å påvise en eventuell graviditet så fort som mulig. Dette er grunnet alvorlig sykdom og tablettbruk. 

Anonymkode: e48a9...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde p stav frem til 12. juli, fikk blødning 15. juli. Hadde en slags mens fa 4. juli. 

Anonymkode: e48a9...1ef

Ok. Er du sikker på syklusene dine da, slik at du faktisk hadde rukket og hatt eggløsning (el) etter forrige mens, før blødningen den 15.? Hvis ikke, er du jo ikke gravid.

Anonymkode: ec42c...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Der er slik at jeg er i en livssituasjon som gjør det nødvendig å påvise en eventuell graviditet så fort som mulig. Dette er grunnet alvorlig sykdom og tablettbruk. 

Anonymkode: e48a9...1ef

Da spør du legen om hcg prøven. Det er ikkje alle som forstår det kvifor før ikm.

Skulle du ikkje være gravid så bruk billigere el tester og gravid tester. Det vil koste flesk til slutt.

Det finnes Internett sider der det selger billigere tester. Jeg er storkjøper på Ebay og når jeg ser det går vegen bruker jeg CB sine ukes indikator.

Jeg temper og da får du god kontroll over syklusen og el tester ved siden av. 

Vist du ikkje har heilt kontroll når el er venta starter du og teste på dag 7 og kvar dag til den blir positiv og til den blir negativ. Positiv vil egget slippe fra 12 til 36 timer etter siste positive el test. Temper du i tillegg vil du finne når egget er sluppet. 

Googel på Temping, el tester og syklus sekret. 

Anonymkode: 6c62e...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da spør du legen om hcg prøven. Det er ikkje alle som forstår det kvifor før ikm.

Skulle du ikkje være gravid så bruk billigere el tester og gravid tester. Det vil koste flesk til slutt.

Det finnes Internett sider der det selger billigere tester. Jeg er storkjøper på Ebay og når jeg ser det går vegen bruker jeg CB sine ukes indikator.

Jeg temper og da får du god kontroll over syklusen og el tester ved siden av. 

Vist du ikkje har heilt kontroll når el er venta starter du og teste på dag 7 og kvar dag til den blir positiv og til den blir negativ. Positiv vil egget slippe fra 12 til 36 timer etter siste positive el test. Temper du i tillegg vil du finne når egget er sluppet. 

Googel på Temping, el tester og syklus sekret. 

Anonymkode: 6c62e...707

Bare rette litt på deg. Hvis man skal fortsette å ta eggløsningstester frem til den blir negativ kan egget slipper før 12 timer etter siste positive. Jeg har brukt assistert befruktning  (inseminasjon) fikk positiv på kvelden, fortsatt positiv på morgen kl 08, var inne 11.30-12.00 og tok da ul i forbindelse med inseminasjon, egget hadde sluppet. 

Anonymkode: b59e1...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Der er slik at jeg er i en livssituasjon som gjør det nødvendig å påvise en eventuell graviditet så fort som mulig. Dette er grunnet alvorlig sykdom og tablettbruk. 

Anonymkode: e48a9...1ef

Da er det jo forståelig, og absolutt nødvendig 😊

Anonymkode: b59e1...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt sex så kan du selvfølgelig være gravid. Her inne kan du spekulere deg grønn, men du vil jo ikke vite noe mer sikkert før om en stund alikevel... evt om 8,5-9mnd da ;) 

Anonymkode: 16b9a...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare rette litt på deg. Hvis man skal fortsette å ta eggløsningstester frem til den blir negativ kan egget slipper før 12 timer etter siste positive. Jeg har brukt assistert befruktning  (inseminasjon) fikk positiv på kvelden, fortsatt positiv på morgen kl 08, var inne 11.30-12.00 og tok da ul i forbindelse med inseminasjon, egget hadde sluppet. 

Anonymkode: b59e1...d50

Les så ser du at jeg skriver fra siste positive test slipper egget 12 til 36 timer etter det. Da må du forteller dei som trykker bruksanvisningen om el tester at det er feil. Da har alle som kjøper el tester feil info om om det.

Negativ test er for å bekrefta at det har vert positiv tester på gang. Jeg stopper ikkje og teste når jeg får positiv test pga den kan bli positiv 2 eller 3 dager for noen. 

Anonymkode: 6c62e...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Les så ser du at jeg skriver fra siste positive test slipper egget 12 til 36 timer etter det. Da må du forteller dei som trykker bruksanvisningen om el tester at det er feil. Da har alle som kjøper el tester feil info om om det.

Negativ test er for å bekrefta at det har vert positiv tester på gang. Jeg stopper ikkje og teste når jeg får positiv test pga den kan bli positiv 2 eller 3 dager for noen. 

Anonymkode: 6c62e...707

Da må du fortelle de på klinikkene for ufrivillig barnløshet at de tar feil også, for de sier fra første positive test slipper egget ca 12-36 timer etter 😜 

Men til hi, legg inn aksjer og så mye som mulig fra første positiv og fram til etter den er negativ så bør dere jo treffe 😊

Anonymkode: b59e1...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da må du fortelle de på klinikkene for ufrivillig barnløshet at de tar feil også, for de sier fra første positive test slipper egget ca 12-36 timer etter 😜 

Men til hi, legg inn aksjer og så mye som mulig fra første positiv og fram til etter den er negativ så bør dere jo treffe 😊

Anonymkode: b59e1...d50

Det er det som står i bruksanvisningen på mine tester.

Nå ble jeg litt forvirra...

Anonymkode: dfc02...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er det som står i bruksanvisningen på mine tester.

Nå ble jeg litt forvirra...

Anonymkode: dfc02...7f2

På cb sine står det iallefall at fra første positive test er det fra det 48 timer fra da som du er mest fruktbar 😊 og står videre at lh-økning kommer 24-36 timer før egget slipper 😜 og derfor er du mest fertil dagen det oppdages og dagen etter 😊 

Men hva mente du at stod i din bruksanvisning? Det jeg sa (som du kommenterte på) eller ho andre anonym? 😅

Anonymkode: b59e1...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På cb sine står det iallefall at fra første positive test er det fra det 48 timer fra da som du er mest fruktbar 😊 og står videre at lh-økning kommer 24-36 timer før egget slipper 😜 og derfor er du mest fertil dagen det oppdages og dagen etter 😊 

Men hva mente du at stod i din bruksanvisning? Det jeg sa (som du kommenterte på) eller ho andre anonym? 😅

Anonymkode: b59e1...d50

Dei som har opp til 3 dager med positiv når slipper egget da ?

Jeg hadde positiv test lørdag og søndag fram til kl 14 og negativ kl 17. Men tempen vart høy kl 5 i natt ( natt til onsdag). Da stemmer ikkje din uttalelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, UTGÅTT PÅ DATO MEN DET ER MULI skrev:

Dei som har opp til 3 dager med positiv når slipper egget da ?

Jeg hadde positiv test lørdag og søndag fram til kl 14 og negativ kl 17. Men tempen vart høy kl 5 i natt ( natt til onsdag). Da stemmer ikkje din uttalelse.

Det jeg har skrevet over er jo det som står på CB sin eggløsningstest og som jeg har fått beskjed om av sykehuset, så er vel strengt talt ikke min uttalelse😅🙈 

Men hvorfor blander du inn tempen? Hvordan vet du at tempen ikke har steget 12 timer etter at egget har sluppet f.eks? Eller at kanskje tempen ble høy for at en svømmer traff det allerede slupne egget ditt?🙈🤔 spør ikke for å være teit, men fordi jeg faktisk lurer...

Alle tre gangene jeg har blitt gravid har jeg vært inne til behandling  (uten hormoner) 12-36 timer etter første positive eggløsningstest og da har egget sluppet allerede alle tre gangene🤔  men jeg har aldri fortsatt å teste etter behandling for å se hvor lenge etter en test er positiv, for det har jeg ikke hatt behov for å vite for behandling har allerede funnet sted... 

Anonymkode: b59e1...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok ikke gravid. Det første du bør gjøre er å vente på din første menstruasjon uten hormonell påvirkning. Så kan man tenke at eggløsning er ca 14 dager etter den dagen du fikk mensen, med andre ord bør dere ha masse sex fra ca ti dager etter du fikk mensen og iallefall en uke fremover. Dette krever at du har mensen ca hver fjerde uke hver gang.

hvor gamle er dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg har skrevet over er jo det som står på CB sin eggløsningstest og som jeg har fått beskjed om av sykehuset, så er vel strengt talt ikke min uttalelse😅🙈 

Men hvorfor blander du inn tempen? Hvordan vet du at tempen ikke har steget 12 timer etter at egget har sluppet f.eks? Eller at kanskje tempen ble høy for at en svømmer traff det allerede slupne egget ditt?🙈🤔 spør ikke for å være teit, men fordi jeg faktisk lurer...

Alle tre gangene jeg har blitt gravid har jeg vært inne til behandling  (uten hormoner) 12-36 timer etter første positive eggløsningstest og da har egget sluppet allerede alle tre gangene🤔  men jeg har aldri fortsatt å teste etter behandling for å se hvor lenge etter en test er positiv, for det har jeg ikke hatt behov for å vite for behandling har allerede funnet sted... 

Anonymkode: b59e1...d50

Tempen blir høy når egget har sluppet. Så da indikerer det at jeg har hat eggløsning rundt 36 timer etter sist positiv test. Dersom første positive test er det snakk om 3 dager. Da er jo Temping heil feil ut fra eksperter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, UTGÅTT PÅ DATO MEN DET ER MULI skrev:

Tempen blir høy når egget har sluppet. Så da indikerer det at jeg har hat eggløsning rundt 36 timer etter sist positiv test. Dersom første positive test er det snakk om 3 dager. Da er jo Temping heil feil ut fra eksperter.

Ja, jeg vet ikke 🤔 men er jo det jeg har skrevet som står på clear blue sine eggløsningstester og som sykehuset har sagt så er det jeg har forholdt meg til 😊 har funka tre ganger her, men vi er jo alle forskjellige 🤔😕 

Prøvde å lese litt om det du skrev ang eggløsningstester og siste positive men kan ikke finne det noe sted... sånn i forvoldt til spørsmålet ditt om man har positiv tre dager, men som sagt jeg har aldri fortsatt å teste etter inseminasjonen da 😅

Anonymkode: b59e1...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket litt opp på hvordanbligravid og der står det at tempen stiger etter eggløsningen. Så når det stiger er det bevis på at man har hatt eggløsning.  Og videre står det at eggløsningen som regel finner sted dagen før tempen stiger🤔 

Anonymkode: b59e1...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Sjekket litt opp på hvordanbligravid og der står det at tempen stiger etter eggløsningen. Så når det stiger er det bevis på at man har hatt eggløsning.  Og videre står det at eggløsningen som regel finner sted dagen før tempen stiger🤔 

Anonymkode: b59e1...d50

Helt riktig :)

Anonymkode: 91e92...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Wednesday, July 26, 2017 den 21.15, UTGÅTT PÅ DATO MEN DET ER MULI skrev:

Dei som har opp til 3 dager med positiv når slipper egget da ?

Jeg hadde positiv test lørdag og søndag fram til kl 14 og negativ kl 17. Men tempen vart høy kl 5 i natt ( natt til onsdag). Da stemmer ikkje din uttalelse.

Med det jeg skrev nederst her nå ang temping så stemmer det vel brått? Eller regner jeg helt feil? 😅 og når tempet du sist før den kl 5? 😊

Anonymkode: b59e1...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Med det jeg skrev nederst her nå ang temping så stemmer det vel brått? Eller regner jeg helt feil? 😅 og når tempet du sist før den kl 5? 😊

Anonymkode: b59e1...d50

Det som anonym skrev og er rett, som du retta på. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...