Gå til innhold

Jeg sliter og har det vondt med meg selv,hvordan få hjelp?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Må bare korte ned historien min her.

da jeg var liten 7-14år opplevde jeg at min far mishandlet min stemor både fysisk og psykisk, det var mest psykisk men om det var alkohol inn i bildet ble det fysisk. Jeg har stoppet krangler mellom den,tørket opp blod etter at min far har slått osv...jeg har tidligere gått til psykolog i nesten 10 år,men føler at jeg har en diagnose som ADHD eller noe. 

Mine symptomer:

-mye sur og irritabel, jeg tåler ikke mye motstand, har det rotete hjemme,klarer ikke ha orden, mye sliten og lite energi, jeg er ofte nedenfor og føler jeg ikke er god nok, jeg har fortsatt mye mareritt om at min far er etter meg,skal drepe meg og andre, får ofte en skamfølelse inni meg, mister venner da jeg skyver de fra meg,føler meg ofte urettferdig behandlet, sier ting rett ut uten å tenke meg om og klarer ikke føre samtaler med folk og sliter med å holde orden i regninger og div.

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med innlegget,men føler ikke psykolog hjelper,har også gått i gruppeterapi. Jeg har prøvd antidepresjonsmedisiner uten å føle meg bedre. 

Nå er det 4 år siden jeg gikk til psykolog(bup) og jeg er redd de kontakter barnevernet om jeg forteller hvordan jeg har det. Jeg gjør alt for barna mine og de betyr alt for meg. 

 

Noen råd til meg?

Anonymkode: a2e36...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I tillegg tror jeg at noe har skjedd da jeg var liten i forhold til misbruk,dette trodde min psykolog engang også, dette fordi jeg  tidligere reagerte med sinne om en mann tullet med meg F.eks.  

Anonymkode: a2e36...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med kronisk hodepine og mye anspenthet og smerter i kroppen. Akkurat nå er jeg bare så sliten av å ikke få noe hjelp eller noe medisiner som hjelper. 

Anonymkode: a2e36...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, ikke vær redd for å søke hjelp. De tar ikke å ringer barnevernet av den grunn.

Jeg er enslig mor, har ptsd, alvorlig depresjon, er suicidal, og har spiseforstyrrelse. Og min psykolog ringer ikke barnevernet. Da psykologen mener at barna har det bra, selv om jeg sliter så mye, og jeg er ikke til fare for de. Nå har jeg jo selv og oppsøkt hjelp, for å bli bedre.

Jeg sliter med veldig mye av det du sliter med, konsentrasjon, klarer ikke regninger, sliter med husarbeid, ja sliter med å få til de minste ting. Men min psykolog sier at hos meg er det ikke ADHD. Det er ptsd.

Så hvorfor ikke prøve psykolog igjen, det er stor forskjell på psykologer, og hjelpen du får. Jeg går på DPS nå, og føler jeg har kommet til den psykologen, som passer best for meg.

På DPS så kan de og finne ut, om du har ADHD, eller om det er noe annet. Men jeg tenker at det er jo viktig å prøve å få hjelp, selv om det ikke virket så bra første gangen.

Anonymkode: f1807...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det 1cf skriver. Ikke vær redd for å oppsøke hjelp på nytt. Det med behandler handler i tillegg til behandlerens profesjonalitet og dyktighet mye om kjemi mellom deg og behandleren. Ellers kan det også være at du kan ha bedre effekt av å gå til en psykolog som er spesialist på traumebehandling.

Bestill deg en time til legen din og hør om du på nytt kan søkes til psykolog, om det finnes en traumespesialist i nærheten.

Kan også være at du vil ha god hjelp av psykomotorisk fysioterapi, så be legen din også om en henvisning til det. Det er dessverre ofte ventelister for å komme til, men det er verdt å vente på.

Du er tydeligvis motivert for å få det bedre, så ring legen din i morgen og bestill en time og ta det derfra. Lykke til :)

Anonymkode: ef620...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

For det første, ikke vær redd for å søke hjelp. De tar ikke å ringer barnevernet av den grunn.

Jeg er enslig mor, har ptsd, alvorlig depresjon, er suicidal, og har spiseforstyrrelse. Og min psykolog ringer ikke barnevernet. Da psykologen mener at barna har det bra, selv om jeg sliter så mye, og jeg er ikke til fare for de. Nå har jeg jo selv og oppsøkt hjelp, for å bli bedre.

Jeg sliter med veldig mye av det du sliter med, konsentrasjon, klarer ikke regninger, sliter med husarbeid, ja sliter med å få til de minste ting. Men min psykolog sier at hos meg er det ikke ADHD. Det er ptsd.

Så hvorfor ikke prøve psykolog igjen, det er stor forskjell på psykologer, og hjelpen du får. Jeg går på DPS nå, og føler jeg har kommet til den psykologen, som passer best for meg.

På DPS så kan de og finne ut, om du har ADHD, eller om det er noe annet. Men jeg tenker at det er jo viktig å prøve å få hjelp, selv om det ikke virket så bra første gangen.

Anonymkode: f1807...1cf

Tusen takk for svar:) det var både godt å lettende å lese. Jeg har en personlighetsforstyrrelse men de vet ikke helt hvilken. Kanskje jeg skal få fastlegen til å henvise meg på nytt. Kan jeg spørre om du får noe medisin som faktisk hjelper?

Anonymkode: a2e36...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig i det 1cf skriver. Ikke vær redd for å oppsøke hjelp på nytt. Det med behandler handler i tillegg til behandlerens profesjonalitet og dyktighet mye om kjemi mellom deg og behandleren. Ellers kan det også være at du kan ha bedre effekt av å gå til en psykolog som er spesialist på traumebehandling.

Bestill deg en time til legen din og hør om du på nytt kan søkes til psykolog, om det finnes en traumespesialist i nærheten.

Kan også være at du vil ha god hjelp av psykomotorisk fysioterapi, så be legen din også om en henvisning til det. Det er dessverre ofte ventelister for å komme til, men det er verdt å vente på.

Du er tydeligvis motivert for å få det bedre, så ring legen din i morgen og bestill en time og ta det derfra. Lykke til :)

Anonymkode: ef620...a28

Tusen takk:) skal ringe legen. 

Anonymkode: a2e36...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...