Gå til innhold

April 2018


1-2-3 <3

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Sljee skrev:

Hurra!!!!! Nå ble jeg veldig glad på dine vegne😄👏🏻 jeg kan tenke meg du ble en del kilo lettere selv. Hehe ja, det var det da! Er det åpen bar??

Hehe, koselig å høre☺️ det er nok serveri G og deretter åpen bar😬 og men mine festeglade venner kommer jeg nok umulig unna med noen dårlige unnskyldninger...Må nok si det til noen av de nærmeste hvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Siri83 skrev:

Hehe, koselig å høre☺️ det er nok serveri G og deretter åpen bar😬 og men mine festeglade venner kommer jeg nok umulig unna med noen dårlige unnskyldninger...Må nok si det til noen av de nærmeste hvertfall. 

Du får forsikre deg om at de kanskje har noe alkoholfritt som ser ut som vin eller champis?😄 hehe ja, det er kanskje lurest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Sljee said:

Så spennende da! Ja, de tok en stix av urinprøven min, de skulle uansett sjekke om jeg hadde sukker etc i urinen☺️ det gjorde legen min også, han spurte bare når siste menstruasjon var, også kom terminen opp automatisk. Det blir vel endret når jeg skal på ultralyd eller noe sånt, vil jeg tro. Usikker om jeg skal fortsette med kontrollene til han eller om jeg skal gjøre det til jordmor, føler kanskje hun har litt mer peiling enn en mannlig lege?🙈

Åh, så spennende med snart ultralyd da! Jeg ble henvist til tidlig ultralyd, så jeg får tilkallelse i posten. Hvor langt er du på vei?

10 uker, så blir 11 på ultralyd. Min fastlege sa at de fleste tok kontrollene hos jordmor, så da tror jeg at jeg skal gjøre det fremover. Er like i nærheten også så passer jo bra. Så bra at du ble henvist til tidlig ultralyd da :) det blir fint å vite litt mer om tingenes tilstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎22‎.‎08‎.‎2017 den 21.25, Sljee skrev:

Jeg er øm når jeg trykker litt nederst i magen, litt murringer, litt øm/av og til stikkinger i puppene, småkvalm om jeg går lenge mellom måltid, trøtt og tisser mer enn hva jeg egentlig gjør! 

Hva med deg?😊

Jeg har fortsatt ganske få symptomer (hvis noen). Kanskje litt ømme pupper, og kaaaaanskje litt mer trøtt enn vanlig, null kvalme og må ikke tisse oftere. Gleder meg til UL neste uke så jeg slipper å lure på om jeg fortsatt er gravid.

Så gøy å lese om dere andre som har symptomer, er litt småmisunnelig på dere.

Gratulerer masse til alle på 1 trimester. Håper vi følger hverandre til termin og at alt går bra med alle :):):) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Holzhaus skrev:

10 uker, så blir 11 på ultralyd. Min fastlege sa at de fleste tok kontrollene hos jordmor, så da tror jeg at jeg skal gjøre det fremover. Er like i nærheten også så passer jo bra. Så bra at du ble henvist til tidlig ultralyd da :) det blir fint å vite litt mer om tingenes tilstand. 

Så kjekt da! Åh, da tror jeg også at jeg gjør det😊 veldig glad i legen min altså, men til syvende og sist så føler jeg at det er bedre men en kvinne. Ja, jeg ønsket det da jeg mistet forrige gang, så vil gjerne bli litt fulgt opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stoort ønske om en til... skrev:

Jeg har fortsatt ganske få symptomer (hvis noen). Kanskje litt ømme pupper, og kaaaaanskje litt mer trøtt enn vanlig, null kvalme og må ikke tisse oftere. Gleder meg til UL neste uke så jeg slipper å lure på om jeg fortsatt er gravid.

Så gøy å lese om dere andre som har symptomer, er litt småmisunnelig på dere.

Gratulerer masse til alle på 1 trimester. Håper vi følger hverandre til termin og at alt går bra med alle :):):) 

Skjønner at du gleder deg til UL, men jeg har sett på noen forum at det er flere som ikke har symptomer😊 men jeg skjønner at du tenker på det da, hadde gjort det samme selv. 

 

Gratulerer til deg også - og ja, det håper jeg!!😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 9 og er så sinnsykt kvalm på kvelden spesielt! Går rundt å brekker meg i en pose hele kvelden :( Håper det roer seg snart 🦋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, 1-2-3 <3 skrev:

Uke 9 og er så sinnsykt kvalm på kvelden spesielt! Går rundt å brekker meg i en pose hele kvelden :( Håper det roer seg snart 🦋

Samme her, er bare blitt verre og verre 😬 Hoihoi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært litt roligere de siste dagene ogs sterkere test, men i går ble jeg plutselig ops på at jeg sjeldent tisser.... Husker ikke hvordan jeg hadde det forrige svangerskap. Blir jo selvfølgelig bekymret med en gang. Tisser dere ofte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe er galt. Tok test forrige uke som viste gravid 2-3. Tok test igjen idag og den viste gravid 2-3. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sniker meg litt stille inn her.

Fant ut først i dag at jeg er gravid. Testa ikke forrige syklus, for mensen kom som vanlig på dagen, og jeg har NULL symptomer. Når det nå nærmet seg ny ikm tok jeg en test, og fikk litt sjokk. Raskt to streker på strimel, og Cb viste 3+! Her har kroppen min lurt meg, og holdt det hemmelig!

Så da blir vel termin ca 11.04. Tørr nesten ikke tro på at det er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Pinkie skrev:

Samme her, er bare blitt verre og verre 😬 Hoihoi!

Uff🤢 Er du 9 uker også? Godt vi er flere, selv om jeg ikke unner deg å ha det slik☺️ Men det er noe med at en ikke er den eneste 😅 Håper det går seg til snart. Har lest noe om at hormonene når toppen eller noe i denne/ neste uke. Håper det betyr at det ble litt verre nå, før det blir bedre. små skritt mot uke 12. La tiden gå fort 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 1-2-3 <3 skrev:

Uff🤢 Er du 9 uker også? Godt vi er flere, selv om jeg ikke unner deg å ha det slik☺️ Men det er noe med at en ikke er den eneste 😅 Håper det går seg til snart. Har lest noe om at hormonene når toppen eller noe i denne/ neste uke. Håper det betyr at det ble litt verre nå, før det blir bedre. små skritt mot uke 12. La tiden gå fort 🤞

Jepp, 9+0 idag. 😷 Hehe, ja skjønner hva du mener. 😉 Ingen symptomer til å begynne med, men er bare blitt verre og verre. Aha, det forklarer jo endel 🤔 Håper det og at det gir seg etterhvert. Jepp, åå vil bare at disse ukene skal svisje avgårde!! 🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som allerede har vært til lege og tidlig ul; var det lett og få henvisning eller må man krangle litt? Og hvor raskt fikk dere time til ul etterpå? Jeg vet jo ikke hvor langt jeg er på vei (to ukers slingringsmonn), det bør vel være god nok grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Stoort ønske om en til... skrev:

Noe er galt. Tok test forrige uke som viste gravid 2-3. Tok test igjen idag og den viste gravid 2-3. :(

Er det mulig at du var 2 uker forrige uke og 3 uker nå? Hvor nøyaktige er de testene, egentlig? Hvordan er intervallene de måler ihft forventede verdier, osv. Prøv å slapp av, det trenger ikke å være noe galt. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, MilleMarmelade skrev:

Dere som allerede har vært til lege og tidlig ul; var det lett og få henvisning eller må man krangle litt? Og hvor raskt fikk dere time til ul etterpå? Jeg vet jo ikke hvor langt jeg er på vei (to ukers slingringsmonn), det bør vel være god nok grunn?

Jeg ringte legesenteret, sa at jeg ville ha en svangerskapskontroll, at jeg hadde mistet i mai og at jeg gjerne ville bli litt fulgt opp nå. Fikk time akkurat én uke etter jeg ringte! Nevnte til legen på onsdag (som var) at jeg  gjerne ville ha en tidlig ultralyd og da svarte han "jeg tenkte jeg skulle foreslå det samme, så jeg sender en henvisning med en gang". På fredagen så fikk jeg innkallelse til tidlig UL som er den 18 september 😊 måtte ikke krangle i det hele tatt. 

Endret av Sljee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, MilleMarmelade skrev:

Er det mulig at du var 2 uker forrige uke og 3 uker nå? Hvor nøyaktige er de testene, egentlig? Hvordan er intervallene de måler ihft forventede verdier, osv. Prøv å slapp av, det trenger ikke å være noe galt. 😊

Har lett som en gal på nettet og funnet ut at cb er ikke helt til å stole på. Den krever visstnok veldig høyt nivå av hcg for at den skal vise 3+. Normalverdiene er veldig forskjellig men det tar ikke cb hensyn til. Ble litt lettet. Men slapper ikke helt av før jeg får sett et bankende hjerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.8.2017 den 18.32, Pinkie skrev:

Jepp, 9+0 idag. 😷 Hehe, ja skjønner hva du mener. 😉 Ingen symptomer til å begynne med, men er bare blitt verre og verre. Aha, det forklarer jo endel 🤔 Håper det og at det gir seg etterhvert. Jepp, åå vil bare at disse ukene skal svisje avgårde!! 🙏🏻

Uff, ja! Som jeg skulle sagt det selv 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo har d 😊 Så ømme pupper at jeg blir gal .. men er diabetiker, og synes at blodsukkeret ikke er så stabilt el lavt som d bør være v graviditet. D kan bety at alt ik er som d bør være, men d vet jeg ik før ul. Blir sikkert i midten av september ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kun øm i den ene puppen😆 Men godt å høre at flere har murringer. 

Jeg kan lite om diabetes, men prøv å ikke bekymre deg for mye, mest sannsynlig er alt i orden (lett for meg og si OG jeg bekymrer meg hele tiden selv🙈) Men kanskje du kan få henvisning loggfører pga det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt 2 blodprøver etter jeg fikk positive tester, og det har økt fra 193 mandag forrige uke til 1900 fredag forrige uke 👍🏻 Har blitt henvist til gynekologisk for ultralyd så de kan fastsette termin 😊 Jeg har selv regnet meg frem til at termin er ca 1. Mai ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, ungmamma2014 skrev:

Jeg har tatt 2 blodprøver etter jeg fikk positive tester, og det har økt fra 193 mandag forrige uke til 1900 fredag forrige uke 👍🏻 Har blitt henvist til gynekologisk for ultralyd så de kan fastsette termin 😊 Jeg har selv regnet meg frem til at termin er ca 1. Mai ❤️

Gratulerer🎉

Fikk du ta hcg-prøver og henvisning "uten grunn"? Misforstå meg rett altså, skulle så gjerne hatt det selv. Fikk lov å ta én hcg-test, men legen mente at så lenge den var over 5 så visste vi at jeg er gravid. Ønsket å ta en til for å senke skuldrene litt, og henvisning til ul hadde vært helt gull!

(Har mistet i ma før jeg fikk sønnen min, derfor så bekymret)

Endret av Siri83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Siri83 skrev:

Gratulerer🎉

Fikk du ta hcg-prøver og henvisning "uten grunn"? Misforstå meg rett altså, skulle så gjerne hatt det selv. Fikk lov å ta én hcg-test, men legen mente at så lenge den var over 5 så visste vi at jeg er gravid. Ønsket å ta en til for å senke skuldrene litt, og henvisning til ul hadde vært helt gull!

(Har mistet i ma før jeg fikk sønnen min, derfor så bekymret)

Jeg har ikke hatt mensen siden starten av juni, og tok mange negative hjemmetester og en negativ blodprøve. Tenkte egentlig at da var jeg ikke gravid og la tanken litt "død". Fortsatte å teste for morroskyld og plutselig hadde jeg 3 positive tester ❤️ Da gikk jeg til legen og prøvde å forklare at jeg hadde hatt negative tester, men plutselig fått positivt (hvor vanskelig er det å akjønne det..?). Fortalte at mensen er uregelmessig, og at jeg ville ta en ny blodprøve for å sjekke. Det fikk jeg, og den var positiv. Men legen mente at hcg-nivået var for lavt, så hun ville at jeg tok en ny test. Siden den også var positiv og stigende hcg ville hu ha meg henvist til gynekologisk. 

 

Skjønner at det er frustrerende og at du blir bekymret når du ikke blir tatt på alvor. Søstra mi mistet i ma i november. Hu ble gravid igjen i februar og fikk god oppfølging og ultralyd i starten, så jeg ville bare stått på mitt og si at du vil ha ihvertfall en blodprøve for å bli litt mindre bekymret ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...