Gå til innhold

April 2018


1-2-3 <3

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, Nordpolen skrev:

Jeg tok ctg i dag pga svangerskapsdiabetes. Lille frøken sovedyr var så rolig at de la meg inn. En time etter innleggelse tok de ny test, og hun presterte vel innafor normalen. Så nå må jeg sove her til i morgen, og ta en ekstratest. 

Litt unødvendig, men glad de sjekker selvfølgelig. 

Åh, men så godt hun viste aktivitet!! Men det er jo også så fint at de tar godt vare på deg og bebis og at de sjekker grundig 🙌🏼👶🏼❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 minutes ago, Nordpolen said:

Jeg tok ctg i dag pga svangerskapsdiabetes. Lille frøken sovedyr var så rolig at de la meg inn. En time etter innleggelse tok de ny test, og hun presterte vel innafor normalen. Så nå må jeg sove her til i morgen, og ta en ekstratest. 

Litt unødvendig, men glad de sjekker selvfølgelig. 

Jeg sitter faktisk og drikker solo og spiser sjokolade fordi jeg syns frøkna har vært rolig i dag. Skal på UL i morgen 1030.

Jeg har stresset i dag. Ryddet og sortert og ommøblert 3åringens rom + vært alene med henne i kveld. Har steinhard mage pga kynnere. Det er jo bevegelse og liv inni der. Bare litt roligere enn normalt. Så antar at alt er i skjønneste orden inne der.

Godt du blir passet på på sykehuset 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg sååå lettet. UL i dag viste at bebisen ligger godt festet langt nede i bekkenet i HODELEIE!! Det var deilig å få bekreftet! Da er d bare å vente  da :strix:

37+0 i dag 🐣🐤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jordmor i dag, og jenta ligger fortsatt med hode nede. Fikk en kommentar her fra ei venninne som sa magen min har sunket litt også. Jordmor syns kanskje det virker som hodet er festet, iom at hun ligger såpass dypt nede. Vi får se, virker lovende i allefall :) Den siste uken har jeg begynt å slite med tung pust og ubehag når jeg ligger på ryggen.. Håper tiden fremover går fort, er ubehagelig å sove om dagen. Syns jeg blir veldig trykket ned i madrassen på siden, og på ryggen er det som sagt tungt. Sliter med å finne god sovestilling. 

Ellers er alt strålende. Vekta har stått stille siden sist gang, noe jeg egentlig ikke forstår med min daglige sjokolade og middagssoving. Men når det er sagt så klarer jeg ikke spise vanlige mengder lenger, blir fort mett. Så ligger vel noe i det. Er glad for at babyen er så aktiv hver dag, så trenger jeg ikke bekymre meg. Alt i alt veldig positivt innstilt :) Nå er jo jeg "bare" 33+5, gleder meg på deres vegne som har kommet lenger. Det er sannelig ikke langt igjen  :strix: 

Endret av Lissygloss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Lissygloss skrev:

Var hos jordmor i dag, og jenta ligger fortsatt med hode nede. Fikk en kommentar her fra ei venninne som sa magen min har sunket litt også. Jordmor syns kanskje det virker som hodet er festet, iom at hun ligger såpass dypt nede. Vi får se, virker lovende i allefall :) Den siste uken har jeg begynt å slite med tung pust og ubehag når jeg ligger på ryggen.. Håper tiden fremover går fort, er ubehagelig å sove om dagen. Syns jeg blir veldig trykket ned i madrassen på siden, og på ryggen er det som sagt tungt. Sliter med å finne god sovestilling. 

Ellers er alt strålende. Vekta har stått stille siden sist gang, noe jeg egentlig ikke forstår med min daglige sjokolade og middagssoving. Men når det er sagt så klarer jeg ikke spise vanlige mengder lenger, blir fort mett. Så ligger vel noe i det. Er glad for at babyen er så aktiv hver dag, så trenger jeg ikke bekymre meg. Alt i alt veldig positivt innstilt :) Nå er jo jeg "bare" 33+5, gleder meg på deres vegne som har kommet lenger. Det er sannelig ikke langt igjen  :strix: 

Kjenner meg veldig igjen med det med å finne god sovestilling. Blir liksom strekk i ryggen når man ligger på siden, og ryggen har jeg ikke sjans til å ligge på. Men ellers er jeg i veldig god form og er veldig glad om dagen :D 

Du og jeg får heie frem de andre som er litt lenger, og så holde ut sammen når de andre har født. Jeg er 34+1 idag! Så vi er jo i samme båt :hjerte: Men jeg synes de siste ukene har gått latterlig fort. Sist gang jeg sa det, var jeg 32 uker, og så knipset jeg liksom. Også er jeg 34. Bare 3 uker igjen til permisjon nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodet har ikke festet seg her.. :( 37+2, men skal til jordmor i morgen! Har ikke hatt så veldig mye nedpress, så er vel kanskje ikke noe håp for at det har festet seg enda heller?! 

Håper iallefall hun holder seg med hodet ned helt frem til fødsel🙊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også i uke 37, bevegelig hodeleie. Har ikke noe tro på at det vil feste seg heller, det var ikke engang festa da jeg ble satt i gang i uke 42 med førstemann. Men ut kommer de allikevel. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, MilleMarmelade said:

Jeg er også i uke 37, bevegelig hodeleie. Har ikke noe tro på at det vil feste seg heller, det var ikke engang festa da jeg ble satt i gang i uke 42 med førstemann. Men ut kommer de allikevel. 😊

Jepp! Og jeg har forstått det som at det på ingen måte er noen indikasjon på at bebisen kommer ut raskere selvom hodet er festet. Så det blir spennende å se når bebisene begynner å komme her😍💃🏃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nordpolen skrev:

Hvem har termin først her inne? Noen som nærmer seg veldig? 

Vet ikke hvem som har først; men jeg har 13.april. 20 dager igjen, syns det er veldig nærme :P Hehe

Når har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spennende altså!😍 Men hvem som helst kan jo egentlig få først.. Har dere hatt mye murringer, nedpress eller andre «modningstegn»? Jeg føler egentlig ikke at det skjer noe som helst😂 Klar for modningsakupunktur fra og med tirsdagen! Håper det setter ting i sving 🤗👍🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da leder jeg, har termin 10.4! 😁 Men null tegn til modning og ingen tro eller behov for at noe skal skje før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olalalala... Hormonell søndag. Griner og er irritert og føler meg overkjørt av en traktor! Hormoner altså. Stakkars mann og barn 🙈🙈🙈 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Atemor skrev:

Olalalala... Hormonell søndag. Griner og er irritert og føler meg overkjørt av en traktor! Hormoner altså. Stakkars mann og barn 🙈🙈🙈 

 

Lov med noen sånne dager - men godt vi snart er i mål 🙈 

Her er vi i gang med ymse «modnings-øvelser» 😅 Setter alle kluter til verks her nå, selvom jeg ikke helt har trua på kjerringråd! Om ikke annet så får vi tiden til å gå😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, FrøkenKokos said:

Lov med noen sånne dager - men godt vi snart er i mål 🙈 

Her er vi i gang med ymse «modnings-øvelser» 😅 Setter alle kluter til verks her nå, selvom jeg ikke helt har trua på kjerringråd! Om ikke annet så får vi tiden til å gå😂 

Husk å ikke stresse med det bare 💖 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Hildeks said:

Termin 04.april, så her er vi veldig nærme mål :bolledeig: spennende uker i vente for oss alle nå :strix:

Heldige du 💖 det er jo nå straks det :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser havregrøt med ekstra kanel og prøver å gå en liten tur hver dag. Kan da ikke skade å forsiktig prøve litt;-) :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Atemor skrev:

Hvordan går det med dere damer?

Under en uke igjen til termin, rosabrun utflod og masse modnings/maserier.. er stort sett trøtt hele døgnet, bortsett fra i går, da tok jeg og minstemann å klargjorde terrassen for våren :)

Gleder meg vilt til å få han ut nå altså! Hvordan går det med deg? :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutes ago, Hildeks said:

Under en uke igjen til termin, rosabrun utflod og masse modnings/maserier.. er stort sett trøtt hele døgnet, bortsett fra i går, da tok jeg og minstemann å klargjorde terrassen for våren :)

Gleder meg vilt til å få han ut nå altså! Hvordan går det med deg? :sol:

Åh!! Det er så spennende 😍

38+0 her. I går hadde jeg utflod med blodspor og har hatt masse mensensmerter og intense kynnere 😍 med forrige gikk vannet to dager etter utflod med blodspor. Så jeg er veeldig spent. Samtidig tør jeg ikke håpe på noe. Vet jo at det kan gå noen uker til 🙈😍🤞

Jeg lurer på hvordan fødselen  starter. Hvordan fødselen blir. Hvordan lillebror ser ut? Om han er frisk og rask. Om ammingen vil gå lettere denne gangen (det var et herk sist). 

Forsøker å nyte den siste tiden med alene tid og masse tid med 3åringen 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Atemor skrev:

Åh!! Det er så spennende 😍

38+0 her. I går hadde jeg utflod med blodspor og har hatt masse mensensmerter og intense kynnere 😍 med forrige gikk vannet to dager etter utflod med blodspor. Så jeg er veeldig spent. Samtidig tør jeg ikke håpe på noe. Vet jo at det kan gå noen uker til 🙈😍🤞

Jeg lurer på hvordan fødselen  starter. Hvordan fødselen blir. Hvordan lillebror ser ut? Om han er frisk og rask. Om ammingen vil gå lettere denne gangen (det var et herk sist). 

Forsøker å nyte den siste tiden med alene tid og masse tid med 3åringen 💖

Ååå så spennende da du! Skal se det blir fødsel på deg nå, uansett ikke lenge igjen heldigvis💖

Dette blir fødsel nr 4 på meg, og alle dei tre forrige har starta forskjellig, så er superspent på hvordan og når denne fødselen har tenkt å starte 🌞 

Nyter tiden vi også før vi plutselig blir 6 (!!!) 🙈 

Skikkelig spennende dager altså! 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Hildeks said:

Ååå så spennende da du! Skal se det blir fødsel på deg nå, uansett ikke lenge igjen heldigvis💖

Dette blir fødsel nr 4 på meg, og alle dei tre forrige har starta forskjellig, så er superspent på hvordan og når denne fødselen har tenkt å starte 🌞 

Nyter tiden vi også før vi plutselig blir 6 (!!!) 🙈 

Skikkelig spennende dager altså! 💙

Magefølelsen min sier at denna er seig, så det er nok bare kroppen som lurer meg. Men d er ingen tvil om at kroppen jobber med noe. For det stikker meg her og der og kynnerne kommer hyppigere og er mer intense. Masse mensensmertemurringer og det lyner til i lysken nederst i magen med jevne mellomrom. Så jeg får bare vente. Prøver å ikke tenke på det og bare ta det som det kommer, men det er lettere sagt enn gjort 😍💖🙈

Spennende å høre at alle 3 fødsler har vært forskjellig. Herremin jeg er spent ass! 🐥🐤🐣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...