Gå til innhold

April 2018


1-2-3 <3

Anbefalte innlegg

3 hours ago, Anonym bruker said:

Ville ikke stolt på at de kommer med jevnlige tak, det har det ikke gjort hos meg med de 2 første😊 kom til sykehuset med 8 cm andre fødsel (10 min kjøring), og full åpning med første (5 cm ved sjekk hos jm før ambulanse på glatte veier til sykehus). Mye av grunnen til at jeg "ventet så lenge" hjemme var at riene kom i rykk og napp, noe også sykehuset ba meg avvente til de kom jevnlig. 

Så bare ver klar over at det kansje stemmer for mange, men er ikke nødvendigvis fasiten😊 lykke til alle sammen!

Anonymkode: 20860...3ad

Åj! Det er jo vesentlig. Jeg var iallefall ikke i tvil når noe var på gang hos meg. Merker veldig forskjell på de kjente kynnerne og plagene og "nå er noe på gang" vondtene. Det var vel egentlig budskapet mitt. Men alle er forskjellige og ingen fødsler er like:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, Stoort ønske om en til... said:

Blodtrykket var litt høyere enn sist, urinen var fin. JM vil at jeg tar nytt blodtrykk på fredag. Blir litt bekymret men får vente til imorgen og se. Formen er ellers fin..

Det er godt å vite at de følger tett opp når noe er annerledes eller utenfor din egen normal 🌻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ville ikke stolt på at de kommer med jevnlige tak, det har det ikke gjort hos meg med de 2 første😊 kom til sykehuset med 8 cm andre fødsel (10 min kjøring), og full åpning med første (5 cm ved sjekk hos jm før ambulanse på glatte veier til sykehus). Mye av grunnen til at jeg "ventet så lenge" hjemme var at riene kom i rykk og napp, noe også sykehuset ba meg avvente til de kom jevnlig. 

Så bare ver klar over at det kansje stemmer for mange, men er ikke nødvendigvis fasiten😊 lykke til alle sammen!

Anonymkode: 20860...3ad

Oi, nei da er det ikke godt å vite.. Jeg har ganske lav terskel for å ringe sykehuset når vi nærmer oss såpass som vi gjør nå! Og jeg har ekstrem fødselsangst og skal føde på et sykehus hvor de har liten pågang, så der kommer jeg tidlig inn evt :P Og de har tid til at jeg kan komme opp "når som helst" for sjekk hvis jeg er i tvil. Så føler meg ganske trygg sånn sett :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk sier, du er da ikke så stor til å ha så kort tid igjen. Er det et salgs «kompliment» eller en reell bekymring? Jeg blir litt stressa av det. 

Jeg var et knøtt da jeg ble født, og hadde egentlig sett for meg at lille her også blir litt lita. Men nå blir jeg litt bekymra når alle skal kommentere. 

Skal heldigvis på ekstra ul pga svskapsdiabetes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutes ago, Nordpolen said:

Når folk sier, du er da ikke så stor til å ha så kort tid igjen. Er det et salgs «kompliment» eller en reell bekymring? Jeg blir litt stressa av det. 

Jeg var et knøtt da jeg ble født, og hadde egentlig sett for meg at lille her også blir litt lita. Men nå blir jeg litt bekymra når alle skal kommentere. 

Skal heldigvis på ekstra ul pga svskapsdiabetes

Folk ass!!! Jeg er så lei av at folk kommenterer størrelse på magen til gravide. Enten den ene eller andre veien!!! 

Hør på magefølelsen din og hva jm sier. Og er du i tvil så be om en ny UL kontroll ganske snart... 

Vet om mange som har hatt små mager som føder normalt store og sunne barn. Alt kommer jo an på hvordan du bærer ditt barn 💜

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Atemor skrev:

Folk ass!!! Jeg er så lei av at folk kommenterer størrelse på magen til gravide. Enten den ene eller andre veien!!! 

Hør på magefølelsen din og hva jm sier. Og er du i tvil så be om en ny UL kontroll ganske snart... 

Vet om mange som har hatt små mager som føder normalt store og sunne barn. Alt kommer jo an på hvordan du bærer ditt barn 💜

 

Hva er det med folk som må kommentere gravid mager??!! Det irriterer meg så voldsomt. Ikke nok med det så må de sammenlikne med sin mage "du har da ikke mage, JEG derimot var stor som en hval...." 

En annen ting jeg blir litt irritert over er at med en gang man sier man er gravid så får man høre om andres svangerskap og fødsel. Enten man vil eller ei. Har jeg spurt deg om din graviditet? Nei. Vil jeg høre din fødselshistorie? Nei. Hvorfor forteller du meg det da???!?? 😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er altså så varm om sagen. Svetter av ingenting. Kan sitte stille og svetten renner. Ikke feber. Masse liv i magen. Sendte sms til jordmor for å høre om jeg burde bekymre meg, men hun sa at det var helt normalt så lenge allmennetilstanden var normal, det var normalt liv i magen  og jeg ille hadde feber så skulle jeg ikke bekymre meg. 

Jeg er spent på kontrollen på tirsdag. Gleder meg sånn til å få svar på hvilket leie denne kidden ligger i... tenk at ila 4-6uker så er vi mammaer :strix:

Tenker på å pakke fødebaggen. Men får meg liksom ikke til å gjøre det...syns det er overraskende vanskelig å vite hva jeg skal pakke! 

Dere som har barn fra før. Hvordan gjorde dere det med avtale med barnepass når fødselen starter? Fødselen starter jo aldri når man tror... 

For noen spennende uker 🌻🤰

 

Endret av Atemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vite leiet (både onsdag og i dag) og hun ligger fortsatt med hodet ned! Ikke festa seg da, men godt nede👍🏻

Blodtrykket hadde steget, men jeg er fortsatt innafor visstnok. 145/85 eller noe. Men igjen: ny sjekk på mandag!! Godt en blir fulgt opp😍👍🏻 

Fødebagen min er nesten ferdigpakket! Om jeg har pakket for mye eller for lite, vil tiden vise. Stresser ikke så fælt med det. Bor 30 min unna sykehuset, så i verste fall får samboer kjøre hjem å hente mer 😊🧡 

Gleder meg veldig til vesla kommer!! Vi skal sette sammen baby-bay’n i dag😍 Det blir koselig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom jobben med en gave til den første av fem som skal føde. Da måtte jeg spørre de om magen, hehe. Vi ble skjønt enige om at på bilder ser mager mindre ut, og at jeg har passe stor mage, hehe. Skal til UL på onsdag uansett. Skal sjekke størrelse pga av svangerskapsdiabetes. 

I dag spurte jeg min venninne som er jordmor om hvilke kroppsdeler på babyen min som lager buler på magen min. Fikk det beste svaret.... bildet som er under. Jeg hadde trodd at det var føttene som stakk ut på min høyre side, men det er jo knærne! Og føttene som stikker opp øverst. Ikke så lett å vite hvordan de ligger. Dette er da hvordan en baby ligger hvis den ligger klar til fødsel :)

Jeg har begynt på fødebag... Siden jeg har svangerskapsdiabetes og ikke har fått spist noe særlig sukkert på en stund, så var en pose smash det første jeg pakket :P

 

54289092549__4AE334E7-B135-40FD-BD6A-9B87ED976E59.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Atemor skrev:

Jeg er altså så varm om sagen. Svetter av ingenting. Kan sitte stille og svetten renner. Ikke feber. Masse liv i magen. Sendte sms til jordmor for å høre om jeg burde bekymre meg, men hun sa at det var helt normalt så lenge allmennetilstanden var normal, det var normalt liv i magen  og jeg ille hadde feber så skulle jeg ikke bekymre meg. 

Jeg er spent på kontrollen på tirsdag. Gleder meg sånn til å få svar på hvilket leie denne kidden ligger i... tenk at ila 4-6uker så er vi mammaer :strix:

Tenker på å pakke fødebaggen. Men får meg liksom ikke til å gjøre det...syns det er overraskende vanskelig å vite hva jeg skal pakke! 

Dere som har barn fra før. Hvordan gjorde dere det med avtale med barnepass når fødselen starter? Fødselen starter jo aldri når man tror... 

For noen spennende uker 🌻🤰

 

Når nr to skulle komme, bodde vi langt unna familien, men hadde turnusen til ei god venninne for ukene rundt termin og et par andre venner i bakhånd. I tillegg sa naboene at de kom til å ha på tlf om natten hvis det skulle bli akutt behov. (vi bodde i rekkehus) 

Jeg hadde termin en torsdag og den helga skulle alle potensielle barnevakter bort, men takket være en storm, holdt de fleste seg hjemme. Riene startet natt til fredag, eldste ble levert i bhg på morgenen og så organiserte far henting og etterhvert overnatting når vi så at det tok litt tid på føden. 

Jeg er fremdeles litt irritert på meg selv fordi jeg ikke sendte med sekken med ekstra tøy, bleier og tannbørste i bhg, for den hadde jeg jo pakket for lenge siden!  men jeg var jo strengt tatt opptatt med å puste meg gjennom rier! 😝

Nå bor besteforeldrene rett ved, men jeg håper fødselen starter mens ungene er i bhg slik at vi kan dra på sykehuset i fred og ro! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så sinnsykt vondt/ubehagelig når jeg får nedpress, føles ut som babyen ligger og vrir hodet sitt mot en nerve som ligger i klem i bekkenet. Andre som har det slik? Håper virkelig ikke dette skal fortsette slik i 4 (termin) til 6 uker😑😑

Anonymkode: 20860...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/16/2018 at 11:55 PM, Anonym bruker said:

Har så sinnsykt vondt/ubehagelig når jeg får nedpress, føles ut som babyen ligger og vrir hodet sitt mot en nerve som ligger i klem i bekkenet. Andre som har det slik? Håper virkelig ikke dette skal fortsette slik i 4 (termin) til 6 uker😑😑

Anonymkode: 20860...3ad

Hvordan vondt får du?

Jeg syns bare ting er generelt ubehagelig. Føler meg helt sprengt. Vondt å sitte, vondt å ligge. Ubehagelig murringer/nedpress/etellerannet nedi bekkenet. Tidlig denne uken var magen plutselig så liten. Nå er sen plutselig kjempestor 😨😍🙈 Hva betyr dette? Bra med kontroll på tirsdag kjenner jeg 🙈😍👨‍👩‍👧‍👦

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 dager igjen til termin - 37+0 i morgen, det blir litt av en milepæl 😍 

Men som dere skriver; jeg har ikke noe smerter, murringer etc... Har mye vondt i bekkenet etter noen timer med oppussing osv! Men utenom er jeg veldig oppegående og lite plager.. Kan dette da være tegn på at modning absolutt ikke er i gang? Eneste jeg kjenner til i blandt er nedpress! Føles rart, men går fort over.. Åhh, vil jo gjerne kjenne masse «tegn», da jeg har et lite ønske om at hun skal komme bittelitt før termin🙊🌸 Eller kan alt bare skje helt plutselig, uten noe særlig modningstegn?! 

Håper alle har det bra 😊👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, FrøkenKokos said:

25 dager igjen til termin - 37+0 i morgen, det blir litt av en milepæl 😍 

Men som dere skriver; jeg har ikke noe smerter, murringer etc... Har mye vondt i bekkenet etter noen timer med oppussing osv! Men utenom er jeg veldig oppegående og lite plager.. Kan dette da være tegn på at modning absolutt ikke er i gang? Eneste jeg kjenner til i blandt er nedpress! Føles rart, men går fort over.. Åhh, vil jo gjerne kjenne masse «tegn», da jeg har et lite ønske om at hun skal komme bittelitt før termin🙊🌸 Eller kan alt bare skje helt plutselig, uten noe særlig modningstegn?! 

Håper alle har det bra 😊👍🏻

Tror folk kjenner dette veeeldig forskjellig. Mamma klatret i stiger og pusset opp til legen ba henne roe ned 2 uker før termin. Hun hadde raske og gode fødsler. Så tror dette er superindividuelt. Man kan jo ha masse plager og murringer uten modning også 🙈🙈 spennende uker assa 💖💖

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Atemor skrev:

Tror folk kjenner dette veeeldig forskjellig. Mamma klatret i stiger og pusset opp til legen ba henne roe ned 2 uker før termin. Hun hadde raske og gode fødsler. Så tror dette er superindividuelt. Man kan jo ha masse plager og murringer uten modning også 🙈🙈 spennende uker assa 💖💖

 

Ja, er nok veldig individuelt! Men skulle gjerne følt litt på kroppen at den "gjør seg klar".. Føle at jeg nærmer meg 😋 Hodet har heller ikke festa seg enda, det er vel også på høy tid snart?? Jeg kjenner lite nedlesset igrunn.... Lukter overtid og igangsettelse lang vei dette🙈 Hehe. 

Absolutt spennende uker! ❤️ Måtte de gå fort...🙈😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, FrøkenKokos skrev:

Ja, er nok veldig individuelt! Men skulle gjerne følt litt på kroppen at den "gjør seg klar".. Føle at jeg nærmer meg 😋 Hodet har heller ikke festa seg enda, det er vel også på høy tid snart?? Jeg kjenner lite nedlesset igrunn.... Lukter overtid og igangsettelse lang vei dette🙈 Hehe. 

Absolutt spennende uker! ❤️ Måtte de gå fort...🙈😅

Svigerinnen min fødte 10 dager før termin, hun hadde ikke noe modning. Rask og fin fødsel ☺️ Det eneste hun merket, var at hun hadde masse energi på slutten. Hodet hadde ikke festet seg 3 dager før fødsel heller.

Håper dere har det bra 💖 Her er jeg i uke 34, og føler det går så fort nå. Har mye å gjøre, og kjenner at det skal bli fint med permisjon om 3 uker ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll igjen i dag. Alt var ok. Jm er ganske sikker på at bebisen ligger riktig vei. Hun ønsket allikevel (basert på erfaring fra forrige sv.skap) at jeg skulle få en ekstra UL for å få leiet bekreftet. Så på torsdag skal jeg få se nurket igjen 😍 

Jeg er spent :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Mandys skrev:

Svigerinnen min fødte 10 dager før termin, hun hadde ikke noe modning. Rask og fin fødsel ☺️ Det eneste hun merket, var at hun hadde masse energi på slutten. Hodet hadde ikke festet seg 3 dager før fødsel heller.

Håper dere har det bra 💖 Her er jeg i uke 34, og føler det går så fort nå. Har mye å gjøre, og kjenner at det skal bli fint med permisjon om 3 uker ❤️

Oi, var hun førstegangs? Men så spennende ☺️ har kjent en del nedpress nå i kveld faktisk, så kanskje hun fester seg snart?! Energi har jeg iallefall nok av; må skje noe hele tiden🙈 3 uker til termin på fredag!! 

7 timer siden, Atemor skrev:

Var på kontroll igjen i dag. Alt var ok. Jm er ganske sikker på at bebisen ligger riktig vei. Hun ønsket allikevel (basert på erfaring fra forrige sv.skap) at jeg skulle få en ekstra UL for å få leiet bekreftet. Så på torsdag skal jeg få se nurket igjen 😍 

Jeg er spent :strix:

Så heldig!! Alltid godt med en ultralyd😍 Hadde hodet festa seg? Antar hun klarte å kjenne hodet, hehe. Jeg fikk prøve ctg(?) for første gang i dag, det var igrunn ganske ålreit. Se til at alt er i skjønneste orden! (Var bare på jordmor-samtale på sykehuset) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, FrøkenKokos said:

Så heldig!! Alltid godt med en ultralyd😍 Hadde hodet festa seg? Antar hun klarte å kjenne hodet, hehe. Jeg fikk prøve ctg(?) for første gang i dag, det var igrunn ganske ålreit. Se til at alt er i skjønneste orden! (Var bare på jordmor-samtale på sykehuset) :) 

Hva er CTG? 

Hun sa ingenting om noe som var festet. Og hun er litt usikker på om det er hodet eller stumpen som er ned. Det er derfor hun vil ha meg på en UL.

Jeg har ganske mye mensenmurringet om dagen. Og masse kynnere. Tenk at storesøster "ble født i dag". 36+6 🤰😍🌻 

Jeg er så øm øverst i magen under ribbeina. Var så dum å google det og dr google dro svangerskapsforgiftningskortet med en gang. Så jeg ble litt stresset. Men da ville vel urinen hatt noen utslag i går. Og alt virker helt normalt i går. Det er vel bare trangt inni der..

Herreminhatt nå nærmer vi oss 💖💖💖

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctg er to belter som festes på magen og registrerer fosterlyd og eventuelle rier. Noen ganger får man også en knapp i hånda for å trykke hver gang man kjenner liv. 

Ctg brukes ofte i 20-30 min hvis man er inne til en sjekk pga enellerannen bekymring og noen ganger ved ankomst til føden og under fødsel ved behov.

Fineste lyden! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Atemor skrev:

Hva er CTG? 

Hun sa ingenting om noe som var festet. Og hun er litt usikker på om det er hodet eller stumpen som er ned. Det er derfor hun vil ha meg på en UL.

Jeg har ganske mye mensenmurringet om dagen. Og masse kynnere. Tenk at storesøster "ble født i dag". 36+6 🤰😍🌻 

Jeg er så øm øverst i magen under ribbeina. Var så dum å google det og dr google dro svangerskapsforgiftningskortet med en gang. Så jeg ble litt stresset. Men da ville vel urinen hatt noen utslag i går. Og alt virker helt normalt i går. Det er vel bare trangt inni der..

Herreminhatt nå nærmer vi oss 💖💖💖

 

Ja, som skrevet over her; Man fester noen elektroder av noe slag på magen som registrerer fosterlyden, bevegelser, sammentrekninger i magen, puls osv :) Fikk også den knappen for å registrere bevegelsene som jeg kjente. Jeg fikk ta testen for å «se hva det var». Og kommer til å få tilbud om å ta den ved senere anledninger om jeg vil, mens jeg likevel skal på sykehuset for å få akupunktur 😊🙌🏻

Om du har sv.forgiftning vil det slå ut på både protein i urinen og høyt blodtrykk! Bør holde seg unna Google... Skumle greier! Bedre å ringe føden å spørre hva det kan være :) 

Endret av FrøkenKokos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, FrøkenKokos skrev:

Oi, var hun førstegangs? Men så spennende ☺️ har kjent en del nedpress nå i kveld faktisk, så kanskje hun fester seg snart?! Energi har jeg iallefall nok av; må skje noe hele tiden🙈 3 uker til termin på fredag!! 

Så heldig!! Alltid godt med en ultralyd😍 Hadde hodet festa seg? Antar hun klarte å kjenne hodet, hehe. Jeg fikk prøve ctg(?) for første gang i dag, det var igrunn ganske ålreit. Se til at alt er i skjønneste orden! (Var bare på jordmor-samtale på sykehuset) :) 

Ja, hun var førstegangs :-) Såå spennende! Fy søren, det er ikke lenge igjen nå!! <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Mandys skrev:

Ja, hun var førstegangs :-) Såå spennende! Fy søren, det er ikke lenge igjen nå!! <3 

Åhh, gøy! Jeg vil også gjerne føde litt før termin🙊 Nå er det jo trygt for bebisen, så da kan hun bare komme så fort vi bikker april🌸 Når har du termin? (Førstegangs?!) Nå går det fort mot baby-tid, vår og trilleturer😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ctg i dag pga svangerskapsdiabetes. Lille frøken sovedyr var så rolig at de la meg inn. En time etter innleggelse tok de ny test, og hun presterte vel innafor normalen. Så nå må jeg sove her til i morgen, og ta en ekstratest. 

Litt unødvendig, men glad de sjekker selvfølgelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, FrøkenKokos skrev:

Åhh, gøy! Jeg vil også gjerne føde litt før termin🙊 Nå er det jo trygt for bebisen, så da kan hun bare komme så fort vi bikker april🌸 Når har du termin? (Førstegangs?!) Nå går det fort mot baby-tid, vår og trilleturer😍

Ja, ikke sant! Jeg sier heller ikke nei takk til litt før termin 🙈 Men hun får vente litt til. Er bare 34+0. Men har en liten anelse om at frøkna her lar vente på seg 😅👶🏼

Jeg er førstegangs jeg også ja!! Termin 5.mai. Har så mye å gjøre at dagene triller forbi!! Må trappe ned litt etter hvert, kjenner jeg for det begynner å bli tungt! Men får hvert fall holde ut til uke 37 😁❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...