Gå til innhold

April 2018


1-2-3 <3

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Stoort ønske om en til... said:

Tror ikke hodet her har festet seg, enda... Skal til kontroll på tors så får vel vite det da.

Sliter veldig med kynnere. Uansett hva jeg gjør så får jeg de. Vaske gulv, gå tur ute, reise meg opp, får kynnere. På kvelden kommer de enda oftere. Dette er veldig slitsom 😖 Tar magnesium da dette skal hjelpe, men synes egentlig ikke det blir bedre... Ellers er formen ok og alt annet er klart til babyens ankomst 😀

Kynnere av alt her også. Til og med av å ta på meg klær 🙈 får håpe det betyr ay kroppen blir meget klar for fødsel når den tid kommer :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Hildeks said:

Her er alt klart for den lille :) bare fire små uker igjen til termin ! Har mye vonde kynnere, kommer til og med regelmessig hver kveld og varer i noen timer.. skal på ul til uka nå, vekstkontroll, så gleder meg til å se lille igjen  :strix: 

Vekstkontroll ja. Er det noe du har bestilt selv? Eller er det noe alle får?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Atemor skrev:

Vekstkontroll ja. Er det noe du har bestilt selv? Eller er det noe alle får?

Vekstkontrollen er fordi jeg går på medisiner, fikk ikke vekstkontroll med dei to første:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Hildeks said:

Vekstkontrollen er fordi jeg går på medisiner, fikk ikke vekstkontroll med dei to første:)

Da skjønner jeg:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har jeg virkelig begynt å gjøre klart, men da sa ryggen takk for seg før lunsj i går. I dag sov jeg til 12 etter at ungene var levert, måtte ha på vekkerklokke for å rekke jm-timen 😜

Hodet er forholdsvis langt ned, men ikke festa. Jm mente iallefall hun sannsynligvis ikke kom til å snu seg, og det er veldig beroligende! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde skikkelig mensenmurringer i dag tidlig. Håper det er hodet som driver og fester seg. Skal på kontroll i morgen eller fredag.  Spent på hva jm sier da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Atemor skrev:

Jeg hadde skikkelig mensenmurringer i dag tidlig. Håper det er hodet som driver og fester seg. Skal på kontroll i morgen eller fredag.  Spent på hva jm sier da!

Hvordan går det med deg nå?💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutes ago, Mandys said:

Hvordan går det med deg nå?💖

Går fint. Har en del kynnere i dag. Murringene har roet seg igjen. Men det er tydelig at kroppen forbereder seg 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns magen plutselig vokser sånn. Og den er så hard. Jeg håper ikke det er bebisen som fyller hele magen, da er d mye baby inni der. Hadde håpet på å få kontroll på sv.kontrollen i dag. Men det blir nok fredag siden jeg ikke har hørt noe i dag.. 

Klarer dere å kjenne hva som er hva/hvor på bebisen? 

Får dere en uggen følelse når dere ligger på ryggen nå? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Atemor skrev:

Jeg syns magen plutselig vokser sånn. Og den er så hard. Jeg håper ikke det er bebisen som fyller hele magen, da er d mye baby inni der. Hadde håpet på å få kontroll på sv.kontrollen i dag. Men det blir nok fredag siden jeg ikke har hørt noe i dag.. 

Klarer dere å kjenne hva som er hva/hvor på bebisen? 

Får dere en uggen følelse når dere ligger på ryggen nå? 

 

Jeg klarer ikke å bli klok på hvordan baby ligger, eller hva som buler ut her og der :o Men hun har liggi med hodet ned i ganske mange uker, så håper hun fortsatt gjør det..

Ellers ligger jeg helt fint på ryggen; sover slik hver natt :) 35+0 i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble jeg 100% SM. Ble kjempesvimmel helt ut av det blå. Gjentatte ganger. Alt var fint med urin, blodtrykk og CRP. Men legen ville at jeg skulle ta det med ro. Føles egentlig veldig godt!

Jeg har hentet ut 3 gratispakker (babybox). Apotek1, Rema1000 og Kiwi! og jeg er så imponert over pakkene. Da jeg hentet ut pakker til storesøster for 3 år siden var det mye reklame. Alle disse hadde masse fint! Bleier, smokker, flasker, body, puppekrem, hele pakker med bind og truseinnlegg... jeg er helt over meg her assa 😍 #nestingmodus 

Hvordan er det med dere denne uken? Har dere det fint? :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er motsatt av deg, atemor, jeg syns babyboksene var bedre før! 😜 Husker ikke hva vi fikk for 3 og 5 år siden, men det var mere bleier, nattbind istedetfor truseinnlegg, mange flasker og smokker, masse vareprøver, termometer, stellematte, vognleke og i det hele tatt. 

Formen er grei, men gleder meg til å starte permisjon om ei uke!!! Det skal bli så godt!! Det begynner å merkes at jeg drasser rundt på 20kg ekstra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.3.2018 den 13.49, Atemor skrev:

I dag ble jeg 100% SM. Ble kjempesvimmel helt ut av det blå. Gjentatte ganger. Alt var fint med urin, blodtrykk og CRP. Men legen ville at jeg skulle ta det med ro. Føles egentlig veldig godt!

Jeg har hentet ut 3 gratispakker (babybox). Apotek1, Rema1000 og Kiwi! og jeg er så imponert over pakkene. Da jeg hentet ut pakker til storesøster for 3 år siden var det mye reklame. Alle disse hadde masse fint! Bleier, smokker, flasker, body, puppekrem, hele pakker med bind og truseinnlegg... jeg er helt over meg her assa 😍 #nestingmodus 

Hvordan er det med dere denne uken? Har dere det fint? :strix:

Jeg var dårlig i går også. Ut på ettermiddagen fikk jeg hjertebank, følte meg små kvalm, sliten og så blek ut. Føltes som om jeg ikke fikk puste så jeg la meg i senga men ble ikke bedre. Vurderte å ringe ambulanse men det gav seg litt på kvelden og så sovnet jeg. Idag er formen fin igjen, puh... Skal til jm på onsdag så håper blodtrykket er fint.

Gleder meg til ungen er født, da jeg frykter svangerskapsforgiftning, fikk det nemlig med førstemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutes ago, Stoort ønske om en til... said:

Jeg var dårlig i går også. Ut på ettermiddagen fikk jeg hjertebank, følte meg små kvalm, sliten og så blek ut. Føltes som om jeg ikke fikk puste så jeg la meg i senga men ble ikke bedre. Vurderte å ringe ambulanse men det gav seg litt på kvelden og så sovnet jeg. Idag er formen fin igjen, puh... Skal til jm på onsdag så håper blodtrykket er fint.

Gleder meg til ungen er født, da jeg frykter svangerskapsforgiftning, fikk det nemlig med førstemann.

 

Sikker på at du ikke skulle sjekket urin og blodtrykk før onsdag da? Bedre med en sjekk for mye enn en for lite?

Høres litt ut som meg. Jeg har funnet ut at det kommer bår jeg sitter rett opp og ned eller ligger på ryggen.. var på sv.kontroll i dag. Og i dag var blodtrykket normalt igjen og det var ingen utslag på urinen. Hadde litt høyt blodtrykk til meg og være og 2 leukosytter på urin i går. 

Litt kjipt på kontrollen i dag. Hadde en lang og fin fødselssamtale. Ble veldig overrasket over et par ting. Blant annet at sykehuset jeg skal føde på har både badekar og dusjmuligheter. Jeg fikk jo ikke tilbud om noe av dette sist. Men d var fordi jeg lå hele natta alene med en møkkajordmor som sa jeg ikke hadde rier. Våknet med 6,5 cm. Jeg hadde ikke forstått at det er i den fasen man ofte får tilbud om alt mulig.... men tilbake til d kjipe... jm klarer ikke å si om bebisen ligger i hodeleie eller seteleie. Så jeg blir sendt på UL i uke 37 for å se.. ugg.. jeg som håpte hun skulle si hodeleie og festet...🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen min på onsdag. Da sjekket de urin og BT og det så fint ut. 

Jeg vet at svangerskapsforgiftning kan komme fort, men sååå fort? 

Men jeg følger med hver dag og sjekker med mannen min om jeg begynner å få vann i kroppen og om føttene er hovne og slike ting... Uansett er det snart over. Det blir godt å møte babyen 😁😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det min tur til å få babyshower 💖 superkoselig! Det er såå hyggelig med tid med jentene. God mat. Skravling og masse kos 💖

Har altså så mye mensenmurringer og mye utflod. Har dere det? Modning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det fint! Jobber fortsatt 60 % og er i god form! Men. Kjenner at det er helt fantastisk å tenke på at det bare er 6 arbeidsdager igjen til permisjon. Fordelt på et par uker. 

 

I går ble jeg overraska med babyfest. Og det var veldig koselig. Noen hjemmefra kom ned for anledningen. Jeg visste ikke det da, har hengt med de hele helga:p alt var tilpassa min svangerskapsdiabetes, hehe. Flott pynta med grønt, blått, oransj og rosa! Lille frøkna blir fargerik ;)

På fredag ble også en tre år lang erstatningssak avslutta. Advokaten ville st vi skulle «vinne» før fødsel, en mindre ting å tenke på. Så det var helt fantastisk deilig! 

Nyter rolige dager :)

håper alle er relativt så klare som dere kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9. mars 2018 den 21.50, Stoort ønske om en til... skrev:

Jeg var hos legen min på onsdag. Da sjekket de urin og BT og det så fint ut. 

Jeg vet at svangerskapsforgiftning kan komme fort, men sååå fort? 

Men jeg følger med hver dag og sjekker med mannen min om jeg begynner å få vann i kroppen og om føttene er hovne og slike ting... Uansett er det snart over. Det blir godt å møte babyen 😁😍 

Jeg var hos jm i går, fikk beskjed om ketose i urinen og høyt blodtrykk.. Så må tilbake å teste i morgen!! Gruer meg... Er så redd det skal være noe!! :o 

Og en annen ting; noen av dere som har eller har hatt maserier/modningsrier? 
Jeg har hatt en slags mageknip, som kommer i etapper. Startet på mandag, holdt på kanskje av og på 30-60 minutter, så ga det seg. Innimellom der måtte jeg også på toalettet, så jeg tenkte jeg bare var dårlig i magen...
Så skjedde det på nytt i går kveld, bare at denne gangen varte det lenger.. Skikkelige tak i magen, pustet meg rolig gjennom, så slapp det. Av og på i godt over en time. Fløy også på do typ 3 ganger ila denne tiden. Følte meg også ekstremt kvalm, som om magen skulle vrenge seg.. Så ga det seg, og ikke kjent noe siden det :P 

Høres dette bare ut som vanlig mageknip, eller er det kroppen som gjør seg klar? Jeg aaaaner ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9.3.2018 at 9:50 PM, Stoort ønske om en til... said:

Jeg var hos legen min på onsdag. Da sjekket de urin og BT og det så fint ut. 

Jeg vet at svangerskapsforgiftning kan komme fort, men sååå fort? 

Men jeg følger med hver dag og sjekker med mannen min om jeg begynner å få vann i kroppen og om føttene er hovne og slike ting... Uansett er det snart over. Det blir godt å møte babyen 😁😍 

Hvordan gikk d hos legen i går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutes ago, FrøkenKokos said:

Jeg var hos jm i går, fikk beskjed om ketose i urinen og høyt blodtrykk.. Så må tilbake å teste i morgen!! Gruer meg... Er så redd det skal være noe!! :o 

Og en annen ting; noen av dere som har eller har hatt maserier/modningsrier? 
Jeg har hatt en slags mageknip, som kommer i etapper. Startet på mandag, holdt på kanskje av og på 30-60 minutter, så ga det seg. Innimellom der måtte jeg også på toalettet, så jeg tenkte jeg bare var dårlig i magen...
Så skjedde det på nytt i går kveld, bare at denne gangen varte det lenger.. Skikkelige tak i magen, pustet meg rolig gjennom, så slapp det. Av og på i godt over en time. Fløy også på do typ 3 ganger ila denne tiden. Følte meg også ekstremt kvalm, som om magen skulle vrenge seg.. Så ga det seg, og ikke kjent noe siden det :P 

Høres dette bare ut som vanlig mageknip, eller er det kroppen som gjør seg klar? Jeg aaaaner ikke....

Hva betyr d når det er ketose i urinen? 

godt de følger opp og du blir sjekket på nytt i morgen. Vi er så langt på vei nå, så om det skal være noe og du må settes i gang eller ta ut kidden så vil trolig alt gå kjempefint:-)

Jeg tror ikke jeg hadde maserier med forrige. Men jeg har mye kynnere, både hyppigere og vondere, mensenmurringer og en mage som reagerer fort på alt mulig. Så kroppen er nok i klargjøringsmodus. Hadde du det før du var hos jm. Hva sa hun?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Atemor skrev:

Hva betyr d når det er ketose i urinen? 

godt de følger opp og du blir sjekket på nytt i morgen. Vi er så langt på vei nå, så om det skal være noe og du må settes i gang eller ta ut kidden så vil trolig alt gå kjempefint:-)

Jeg tror ikke jeg hadde maserier med forrige. Men jeg har mye kynnere, både hyppigere og vondere, mensenmurringer og en mage som reagerer fort på alt mulig. Så kroppen er nok i klargjøringsmodus. Hadde du det før du var hos jm. Hva sa hun?

 

Aner ikke hva ketose vil si, så jeg får spørre når jeg skal dit i morgen! (Vil ikke Google, da blir jeg vel helt gal i hodet)

Jeg hadde det på mandag, men nevnte ikke det hos jm i går, da jeg trodde det var vanlig mageknip jeg hadde hatt! :/ Men iom at jeg fikk noe veldig tilsvarende i går kveld, bare litt mer intenst, og over lengre tid, skal jeg spørre i morgen :)  Kroppen er nok i gang med forberedelser!! Bare litt ekkelt når jeg ikke vet hva som er normalt, og hva man ikke skal kjenne.. Jaja, skulle det være sv.forgiftning blir jeg jo satt i gang, og det går nok kjempefint :) Men skulle vel aller helst drøye 2 uker (midt i oppussing av soverom🙈) noe som er litt ugunstig nå med høyt blodtrykk! Hehe

Men - frøkna kommer når hun kommer! Jeg er klar :D og kjempeflott med god oppfølging!! Så håper blodtrykket har sunket og at urinen er topp i morgen🌸🙌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, FrøkenKokos said:

Aner ikke hva ketose vil si, så jeg får spørre når jeg skal dit i morgen! (Vil ikke Google, da blir jeg vel helt gal i hodet)

Jeg hadde det på mandag, men nevnte ikke det hos jm i går, da jeg trodde det var vanlig mageknip jeg hadde hatt! :/ Men iom at jeg fikk noe veldig tilsvarende i går kveld, bare litt mer intenst, og over lengre tid, skal jeg spørre i morgen :)  Kroppen er nok i gang med forberedelser!! Bare litt ekkelt når jeg ikke vet hva som er normalt, og hva man ikke skal kjenne.. Jaja, skulle det være sv.forgiftning blir jeg jo satt i gang, og det går nok kjempefint :) Men skulle vel aller helst drøye 2 uker (midt i oppussing av soverom🙈) noe som er litt ugunstig nå med høyt blodtrykk! Hehe

Men - frøkna kommer når hun kommer! Jeg er klar :D og kjempeflott med god oppfølging!! Så håper blodtrykket har sunket og at urinen er topp i morgen🌸🙌🏻

Du merker det når det blir rier i hvertfall. Det kommer med jevnlige tak og økt intensistet ;-) 

Godt du følges godt opp 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Atemor skrev:

Du merker det når det blir rier i hvertfall. Det kommer med jevnlige tak og økt intensistet ;-) 

Godt du følges godt opp 💖

Ja, det merkes nok ja :bond: Blir litt spennende også!! Selvom jeg gruer meg veldig..
Bare hun venter til 37+0 er jeg veldig fornøyd (jeg føler hun kommer på overtid, så stresser ikke med det akkurat) Hehe <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Atemor skrev:

Du merker det når det blir rier i hvertfall. Det kommer med jevnlige tak og økt intensistet ;-) 

Godt du følges godt opp 💖

Ville ikke stolt på at de kommer med jevnlige tak, det har det ikke gjort hos meg med de 2 første😊 kom til sykehuset med 8 cm andre fødsel (10 min kjøring), og full åpning med første (5 cm ved sjekk hos jm før ambulanse på glatte veier til sykehus). Mye av grunnen til at jeg "ventet så lenge" hjemme var at riene kom i rykk og napp, noe også sykehuset ba meg avvente til de kom jevnlig. 

Så bare ver klar over at det kansje stemmer for mange, men er ikke nødvendigvis fasiten😊 lykke til alle sammen!

Anonymkode: 20860...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Atemor skrev:

Hvordan gikk d hos legen i går?

Blodtrykket var litt høyere enn sist, urinen var fin. JM vil at jeg tar nytt blodtrykk på fredag. Blir litt bekymret men får vente til imorgen og se. Formen er ellers fin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...