Gå til innhold

April 2018


1-2-3 <3

Anbefalte innlegg

Åå, i dag har jeg fått babyshower - så utrolig koselig🌸 Aldri vært i det før heller, da jeg er «førstemann i gjengen». Men må bare si at det var ordentlig hyggelig, og de hadde virkelig stått på og ordnet😍 Ble helt rørt jeg.. 

Håper dere har en alle tiders helg, damer! Og at dere ruger godt😊👍🏻 Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, FrøkenKokos said:

Åå, i dag har jeg fått babyshower - så utrolig koselig🌸 Aldri vært i det før heller, da jeg er «førstemann i gjengen». Men må bare si at det var ordentlig hyggelig, og de hadde virkelig stått på og ordnet😍 Ble helt rørt jeg.. 

Håper dere har en alle tiders helg, damer! Og at dere ruger godt😊👍🏻 Klem

Åh 💜 så koselig! Det er stas. Visste du d eller var d en overraskelse?

Jeg fikk d med første barn. Forventer ikke noe denne gangen, men er litt spent. Det er stas å bli skjemt bort av gode venner nå mot slutten 💜🌻🌼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Atemor skrev:

Åh 💜 så koselig! Det er stas. Visste du d eller var d en overraskelse?

Jeg fikk d med første barn. Forventer ikke noe denne gangen, men er litt spent. Det er stas å bli skjemt bort av gode venner nå mot slutten 💜🌻🌼 

De klarte å holde det hemmelig i 3(!!) mnd. Men jeg fant ut av det for en drøy uke siden🙈 Uansett - veldig stas altså. Jeg forventet jo ikke noe sånt! Litt glad det ikke blei overraskelse i dag også, da jeg er ganske sjenert! Tror det kunne blitt litt mye for meg, selvom de er gode venner😅 Så var helt greit å kunne forberede seg litt på all oppmerksomheten! Og det ble en kjempefin dag🌸😍🎀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Vi nærmer oss virkelig nå.. jeg tenker så mye på fødselen. Jeg er så spent på når det skjer. Kommer vannet til å gå hjemme denne gangen også? Kommer lillebror også før tida? Kan jeg føde vaginalt? Vil d bli seteleie denne gangen også? Skal jeg ta epiduralen denne gangen også? Kunne ikke velge sist pga seteleie. Kommer jeg til å få til ammingen denne gangen? Kommer jeg til å bli like hormonelt overveldet?

Satt og så på jordmødrene på NRK nett TV her en kveld. Gleder meg. Gruer meg. Forventningsfull. Guriland 🌻🌼💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Atemor skrev:

Herregud. Vi nærmer oss virkelig nå.. jeg tenker så mye på fødselen. Jeg er så spent på når det skjer. Kommer vannet til å gå hjemme denne gangen også? Kommer lillebror også før tida? Kan jeg føde vaginalt? Vil d bli seteleie denne gangen også? Skal jeg ta epiduralen denne gangen også? Kunne ikke velge sist pga seteleie. Kommer jeg til å få til ammingen denne gangen? Kommer jeg til å bli like hormonelt overveldet?

Satt og så på jordmødrene på NRK nett TV her en kveld. Gleder meg. Gruer meg. Forventningsfull. Guriland 🌻🌼💜

Kan jeg spørre; fødte du vaginalt sist, eller ble det ks? 

Men ja fy, som det nærmer seg!! Jeg både gruer og gleder meg.. Mest spent på å få treffe frøkna som lager så mye leven inni magen 🙊🌸 Noen tips til hvordan man kan forberede seg mentalt?! Jeg driver med litt gravidyoga, pusteøvelser og ymse.. Men har ikke noe tilbud i kommunen når det gjelder fødselsforberedende kurs :o ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh! Så stas, jeg fikk også i går 😍💗👶🏼

Det var sååå hyggelig og fikk så mye fine gaver! Herregud 💖

Nei, nå er det ikke lenge igjen altså. Dere er jo litt lenger enn meg, men likevel! Har begynt å bli litt sånn småkvalm igjen, flere som opplever det? Tipper det er fordi det begynner å bli trangt om plassen 😅 Ellers er formen veldig god ☺️❤️ 30+3!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 hours ago, FrøkenKokos said:

Kan jeg spørre; fødte du vaginalt sist, eller ble det ks? 

Men ja fy, som det nærmer seg!! Jeg både gruer og gleder meg.. Mest spent på å få treffe frøkna som lager så mye leven inni magen 🙊🌸 Noen tips til hvordan man kan forberede seg mentalt?! Jeg driver med litt gravidyoga, pusteøvelser og ymse.. Men har ikke noe tilbud i kommunen når det gjelder fødselsforberedende kurs :o ... 

Jeg var innstilt på å prøve vaginal fødsel og var med på hele pakka frem til full åpning. Men frøkna kom ikke langt nok ned til at jeg kunne presse, dermed endte det med akutt keisersnitt etter ca 30-40 min med full åpning! 

Jeg jobber med å fokusere på at jeg skal klare det. På at dette er en naturlig greie! Det er ikke morsomt, men en helt ubeskrivelig opplevelse. Mye forventninger, ventning, pusting, kjærlighet, hormoner.. en merkelig og fantastisk greie 💜 klarer du å puste godt  tror jeg mye er gjort. Alle fødsler er forskjellig og alle opplever det ulikt. Tror det er lurt å ikke ha noen forventninger til hvordan fødselen skal være / bli, for den blir trolig annerledes på en eller annen måte. Uten at det trenger å være noe negativt i det 💜

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Atemor skrev:

Jeg var innstilt på å prøve vaginal fødsel og var med på hele pakka frem til full åpning. Men frøkna kom ikke langt nok ned til at jeg kunne presse, dermed endte det med akutt keisersnitt etter ca 30-40 min med full åpning! 

Jeg jobber med å fokusere på at jeg skal klare det. På at dette er en naturlig greie! Det er ikke morsomt, men en helt ubeskrivelig opplevelse. Mye forventninger, ventning, pusting, kjærlighet, hormoner.. en merkelig og fantastisk greie 💜 klarer du å puste godt  tror jeg mye er gjort. Alle fødsler er forskjellig og alle opplever det ulikt. Tror det er lurt å ikke ha noen forventninger til hvordan fødselen skal være / bli, for den blir trolig annerledes på en eller annen måte. Uten at det trenger å være noe negativt i det 💜

 

 

Åhh, jeg håper nå virkelig på at jeg skal klare å gjennomføre en vaginal fødsel!! Har vært ekstremt redd for fødsel så lenge jeg kan huske, men har jobbet med hodet hver dag.. Så nå er jeg egentlig ikke så redd mer! Jeg gleder meg til å komme i gang, å bli ferdig, å få møte vesla i magen🌸 Det er motivasjonen nå!! 

Og jeg driver som sagt med gravidyoga hjemme, og kjenner at pustingen roer meg! Så den blir nok til stor hjelp, så sant jeg klarer å bruke den når det gjelder💪🏻

Mandy’s: Jeg opplever også litt kvalme igjen😮 Men det er nok helt normalt. Klarer ikke spise så mye som vanlig heller, så har nok med plassmangel å gjøre!

Hold ut siste tiden nå, damer! Snart får vi møte de små menneskene i magen🎀🙊 Det blir helt fantastisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Mandys said:

Åhh! Så stas, jeg fikk også i går 😍💗👶🏼

Det var sååå hyggelig og fikk så mye fine gaver! Herregud 💖

Nei, nå er det ikke lenge igjen altså. Dere er jo litt lenger enn meg, men likevel! Har begynt å bli litt sånn småkvalm igjen, flere som opplever det? Tipper det er fordi det begynner å bli trangt om plassen 😅 Ellers er formen veldig god ☺️❤️ 30+3!

Jeg er mye kvalm igjen. Skjedde etter uke 30 her også! Trolig pga plassmangel inni her.. 🙈

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Atemor skrev:

Jeg er mye kvalm igjen. Skjedde etter uke 30 her også! Trolig pga plassmangel inni her.. 🙈

 

Åhh! Ja, nå kjemper vi om plassen 😅 Men jeg gir den gledelig ifra meg (sier jeg nå), nå er det ikke lenge igjen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg til fødselen. Prøver å tenke positivt men de negative tankene tar over ("du vil ikke greie det, det kommer til å gjøre dødsvondt, fødselen kommer til å ta en evighet")... Jeg må snakke med jordmor om dette. Kvinner gjør dette hver dag, da må vel jeg også få det til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stoort ønske om en til... skrev:

Jeg gruer meg til fødselen. Prøver å tenke positivt men de negative tankene tar over ("du vil ikke greie det, det kommer til å gjøre dødsvondt, fødselen kommer til å ta en evighet")... Jeg må snakke med jordmor om dette. Kvinner gjør dette hver dag, da må vel jeg også få det til...

Jeg har også fått noen sånne "OI shit, nå skal jeg føde snart!" men en ting beroliger meg: Hvis det var så uutholdelig å føde, og så sinnsykt vondt at vi ikke klarer det, så hadde mennesket vært utdødd for lenge siden. Så det er akkurat nok smerte til att vi kan tolerere det :) Det er jo dette vår kropp er lagd til, og mange sier jo at bare det å puste rett vil gjøre ting bedre. Tror dette går bra jeg, hvis ikke hadde det jo ikke blitt noen barn på jorda :hjerte::blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutes ago, Lissygloss said:

Jeg har også fått noen sånne "OI shit, nå skal jeg føde snart!" men en ting beroliger meg: Hvis det var så uutholdelig å føde, og så sinnsykt vondt at vi ikke klarer det, så hadde mennesket vært utdødd for lenge siden. Så det er akkurat nok smerte til att vi kan tolerere det :) Det er jo dette vår kropp er lagd til, og mange sier jo at bare det å puste rett vil gjøre ting bedre. Tror dette går bra jeg, hvis ikke hadde det jo ikke blitt noen barn på jorda :hjerte::blomst:

Den trengte jeg i dag 😍💜 Takk for kloke ord  :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Lissygloss skrev:

Jeg har også fått noen sånne "OI shit, nå skal jeg føde snart!" men en ting beroliger meg: Hvis det var så uutholdelig å føde, og så sinnsykt vondt at vi ikke klarer det, så hadde mennesket vært utdødd for lenge siden. Så det er akkurat nok smerte til att vi kan tolerere det :) Det er jo dette vår kropp er lagd til, og mange sier jo at bare det å puste rett vil gjøre ting bedre. Tror dette går bra jeg, hvis ikke hadde det jo ikke blitt noen barn på jorda :hjerte::blomst:

Ja ikke sant. Kan jo ikke være sååååå forferdelig å føde (!?!?!????)

Har også lest om det at å puste rett vil gjøre fødselen lettere. Fokusere på å slappe av og puste dypt i stedet for å spenne seg.

Men jeg innrømmer at jeg er skikkelig REDD!! Redd for det ukjente og det å ikke ha kontroll og det å miste troen på at jeg kommer til å klare det. Jeg hater disse tankene! 

Hvem her har termin tidlig i april? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har dere termin, vakre gravidedamer? 💗 jeg har termin 5.mai! Begynner også å kjenne på den frykten for det ukjente. Men gleder meg samtidig så enormt til å møte den lille og prøver å holde fokuset på det 😁 Det andre får jeg jo liksom ikke forberedt meg så mye på, annet enn å puste, prøve å lytte til kroppen og ta det som det kommer 👶🏼💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 15. April.

Min første kom i uke 36+6. Så jeg er så spent på hva som skjer denne gangen! 

Jeg har sett på jordmødrene på NRK og fødeavdelingen på DPlay. Syns d er kjempeinteressant å se hvordan de ulike takler fødselen. Ser jo at de som er flinke til å puste og gjøre som jordmødrene sier, ser ut til å ha "gode" fødsler. 

Personlig syns jeg ikke delen frem til pressingen var avskrekkende. Men jeg har jo ikke presset og tenker så mye på den delen! 

Jeg håper hodet fester seg og at fødselen starter av seg selv, slik at jeg kan være hjemme lengst mulig før jeg drar til sykehuset. Sist måtte jeg legges inn da vannet gikk pga seteleie. 

Vi kommer til å klare det alle sammen! For noen spennende uker vi har forran oss 😍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 13.april (fredag 13.😱) Hehe. Begynner å bli veldig klar for å møte trollet i magen🌸 Prøver å ikke tenke så veldig mye på fødsel, selvom det er vanskelig å la være.. Hadde det verst tenkelige utgangspunktet i forhold til hvor redd jeg var, alt jeg gruet meg til og og generelt frykten for det ukjente. Mens nå - etter x antall mnd med mental jobbing - føler jeg meg overraskende klar. Ja, jeg gruer meg.. Men jeg gleder meg så veldig til å få tilbake kroppen min, til å få fødselen overstått, til å få vesla opp på brystet💗 

Dette kommer vi til å klare kjempebra, det er jeg overbevist om!! La kroppen gjøre jobben, så henger vi oss på. Ikke kjemp i mot, for kroppen vet hva den gjør 😊🙌🏻 heia

Endret av FrøkenKokos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 10.4. 

Å fokusere på å puste og slappe av under riene er kjempelurt! Det høres rart ut at du skal slappe av når det gjør så vondt, men ved å åpne hendene i stedetfor å knytte dem, åpne munnen og kjeven istedetfor å stramme, vil resten av kroppen også slappe av og åpne seg, og det er jo det man egentlig vil! Pluss at det tar fokuset litt bort fra smertene.

Grugleder meg til fødselen og håper jeg får en grei jm! Og jeg skal bruke de siste ukene på mentale forberedelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg begynt å neste for fult :strix:

Tenker på denne fødebaggen. Min første kom i uke 36. Så det er greit å være klar. Var ikke det da... ikke i d hele tatt. Det ble stress for mannen gitt 🤣🤣 Tør ikke tro at lillebror også er så utålmodig. Men er greit å være forberedt. 

Hvordan har dere det. Kjenner dere at bebisen fester seg? Kan man kjenne det? Jeg føler mer "press" og stikking nedover. Men bebisen begynner jo å ta mer plass. Har så mye kynnere og stram mage så blir sannelig ikke klok på hvordan denne kidden ligger inni her.. 🙈😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg termin før 8 mai, men babyen har allerede lagt seg med hodet ned. Hadde en følelse på det, siden jeg føler hun har ryggen mot venstre side og føttene opp, og fikk bekreftet på jordmortimen denne uka :) Noen ganger så presser hun mellomgulvet såpass oppover at jeg får sting i magen, lungene og halsen, nesten så jeg føler jeg blir kvelt! Da må jeg stå på alle fire og vugge hun løs :klaske: Det er utrolig ubehagelig, men heldigvis bre skjedd et par ganger til nå. 

Har sydd ferdig babynest og skal snart ta fatt på klesvasken :) Så  nesting har startet her å

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i fasen hvor jeg sluttgjør forberedelsene. Har laget nye lapper til kommoder for å ha litt oversikt. 

Alt av ting er på plass, bortsett fra de tingene jeg har ønsket meg :)

ikke mange ukene igjen nå, og virkelig ikke mange arbeidsdager igjen :)

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke hodet her har festet seg, enda... Skal til kontroll på tors så får vel vite det da.

Sliter veldig med kynnere. Uansett hva jeg gjør så får jeg de. Vaske gulv, gå tur ute, reise meg opp, får kynnere. På kvelden kommer de enda oftere. Dette er veldig slitsom 😖 Tar magnesium da dette skal hjelpe, men synes egentlig ikke det blir bedre... Ellers er formen ok og alt annet er klart til babyens ankomst 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er alt klart for den lille :) bare fire små uker igjen til termin ! Har mye vonde kynnere, kommer til og med regelmessig hver kveld og varer i noen timer.. skal på ul til uka nå, vekstkontroll, så gleder meg til å se lille igjen  :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også snakk om å ferdigstille forberedelsene; ikke mye som gjenstår :) Og syns det er helt herlig, da jeg vil prøve å slappe av mest mulig nå de siste ukene. Fokusere på den mentale forberedelsen! Er jo så veldig klar for å møte mageboeren😍

Mye kynnere; begynner å komme oftere! Ganske slitsomt, men legger meg ned og hviler for at de skal forsvinne:) funker bra! 

Ellers er stort sett alt plutselig veldig mye tyngere!! Ta på seg sokker, lufte hunden, gå i trapper.. Jeg som hittil har vært så lett på tå. Jaja. Termin nærmer seg med stormskritt - Dette blir spennende 🌸🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Hildeks skrev:

Her er alt klart for den lille :) bare fire små uker igjen til termin ! Har mye vonde kynnere, kommer til og med regelmessig hver kveld og varer i noen timer.. skal på ul til uka nå, vekstkontroll, så gleder meg til å se lille igjen  :strix: 

Hvordan kommer de regelmessig hver kveld? Og at de varer i noen timer? Kan du utdype det? Jeg er bedt i hele to store bursdagsfeiringer i april og etter hva jeg har lest så får man flere kynnere jo nærmere termin man kommer 😧 Aner ikke hvordan jeg skal overleve feiringen når jeg allerede nå sliter med kynnere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...