Gå til innhold

April 2018


1-2-3 <3

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner ikke liv så godt som med førstemann. Jeg har morkaken foran så sikkert derfor. Men er nå ganske urolig da jeg ikke har kjent liv i dag. Nada, null liv!! Er skikkelig stressa selv om jeg leser på nettet at det er vanlig å ikke kjenne liv så tidlig hver dag. Husker dere om dere kjente liv hver dag i uke 18-19? Det har ikke hjulpet å drikke kaldt vann eller å spise noe søtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos meg startet det i uke 19, og vært hver dag siden. Med unntak av en dag, og da ringte jeg jordmor! Hun sa det var helt normalt og at det fortsatt er for tidlig. Så bebisen har mest sannsynlig snudd seg inn mot ryggen din <3 Det sa hun iallefall til meg!! Og siden har jeg kjent masse igjen :) Alt er nok i skjønneste orden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, FrøkenKokos skrev:

Men - ville egentlig dele en gladnyhet!! Vi kjøpte oss hus i dag, yeey! Innflytting 15.des, så nå kaster vi oss rundt!! Woho. 

Ellers kjenner jeg masse liv i magen hver dag 😍 Helt nydelig!! 

Åh, gratulerer så mye med hus!!! Moro! 😄 Da er det bare å stå på, så er dere inne før jul. Og i goood tid før lille kommer 🖒😊

Jeg er så misunnelig på dere som kjenner masse liv. Synes jeg kjenner så lite jeg, blir nesten litt bekymra 😕 Skal på ny ul om en uke, så håper jeg blir litt roligere etter det igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Stoort ønske om en til... skrev:

Jeg kjenner ikke liv så godt som med førstemann. Jeg har morkaken foran så sikkert derfor. Men er nå ganske urolig da jeg ikke har kjent liv i dag. Nada, null liv!! Er skikkelig stressa selv om jeg leser på nettet at det er vanlig å ikke kjenne liv så tidlig hver dag. Husker dere om dere kjente liv hver dag i uke 18-19? Det har ikke hjulpet å drikke kaldt vann eller å spise noe søtt...

Jeg kjente ikke daglig liv i uke 19. Gjør det nå i uke 20, men ikke veldig tydelig, jeg må være i ro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og frøkenkokos: når jeg tenker at fødsel virket helt umulig, ser jeg for meg diverse folk jeg vet av eller ser på Fødeavdelingen på tv, og seriøst, hvis DE klarer det, må da jeg også?! 😉😂 

Du vet sikkert også om noen som har født og som du aldri ville trodd skulle klare noe sånt. Så når selv de kan, kan du også! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Tusenfryd84 skrev:

Åh, gratulerer så mye med hus!!! Moro! 😄 Da er det bare å stå på, så er dere inne før jul. Og i goood tid før lille kommer 🖒😊

Jeg er så misunnelig på dere som kjenner masse liv. Synes jeg kjenner så lite jeg, blir nesten litt bekymra 😕 Skal på ny ul om en uke, så håper jeg blir litt roligere etter det igjen. 

Tusen takk!! Det blir helt topp 🙌🏻🏡😍 Vi skal stå på som rakkern, og er helt sikre på å klare det før jul ❤️

Ingen selvfølge å kjenne så mye liv nå.. I følge jordmor er det vanlig fra uke 24-25! Så du har god tid enda :) Har du fått henvisning til ul eller tar du privat? Lykke til💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, MilleMarmelade skrev:

Og frøkenkokos: når jeg tenker at fødsel virket helt umulig, ser jeg for meg diverse folk jeg vet av eller ser på Fødeavdelingen på tv, og seriøst, hvis DE klarer det, må da jeg også?! 😉😂 

Du vet sikkert også om noen som har født og som du aldri ville trodd skulle klare noe sånt. Så når selv de kan, kan du også! 😁

Ja, det er helt sant!! Er ganske innstilt på at jeg SKAL føde vanlig.. Må bare presse meg gjennom det, bokstavelig talt 😂🙊 Og nå skal jeg til jordmor i dag, og samtale på sykehuset om 2 uker, så jeg får bruke apparatet rundt meg. Få kunnskap, bli trygg :) Takk for oppmuntring :D Jeg skal klare det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og som en jordmor på den svenske versjonen av "fødeavdelingen" sa, når mor bare ville gi opp og så svart på det hele: "jag har aldri vorit med at et barn har blivit igjen der inne." 😂👍

Så ut kommer de, enten vi tror det eller ei, på etellerannet vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, FrøkenKokos skrev:

Har du fått henvisning til ul eller tar du privat? Lykke til💕

Som jeg skrev etter at jeg hadde vært på oul i forrige uke, fikk ikke jordmor kontrollert den ene blodåren nok til at hun ville krysse av det på skjemaet. Hun så at alle var der og at de var på rett sted, men hun ville ha meg inn en gang til. Så jeg har prøvd å legge vekk bekymringene, og heller tenke "Jippi, jeg får en ekstra titt på lillegutt!" 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Tusenfryd84 skrev:

Som jeg skrev etter at jeg hadde vært på oul i forrige uke, fikk ikke jordmor kontrollert den ene blodåren nok til at hun ville krysse av det på skjemaet. Hun så at alle var der og at de var på rett sted, men hun ville ha meg inn en gang til. Så jeg har prøvd å legge vekk bekymringene, og heller tenke "Jippi, jeg får en ekstra titt på lillegutt!" 🙄

Åjaa, stemmer det!! Det går nok veldig fint😍 Krysser fingre og tær for deg🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å få en del smerter i ryggen, typ at jeg nesten ikke klarer å gå?! Håper det ikke har noe med bekken å gjøre, men heller det at kanskje belastning ift flytting har blitt litt for mye... (Jeg skjønner jo ikke hvor bekkenet er)

I dag har jeg en del stikke-smerter i magen.. :( Kan dette komme av at livmor strekker seg? Typ midt mellom skamben og navel.

Ellers alt bra.. :P Hehe. Hva med deg, Tusenfryd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går d fint. Sliter litt med søvnen for tida. Finner ingen god stilling. Liker best å sove på magen. Det har jeg sperre for nå. Vet det sies at det ikke er farlig. Men allikevel.

I natt var det fest i magen. Kjente tydelig sparkene på utsiden. Det er stas 💖 

Jeg begynner å merke tempoet mitt i november og deaember. Gleder meg til å roe ned fra januar. Må prøve å få inn noe trening. Styrketrening. Kondisjonstrening skal j åpenbart ikke gjøre da jeg får vonde kynnere av å gå fort til bussen og maxpuls av å gå rolig opp en trapp🙈 det er fryktelig uvant! Jeg er vant til å løpe 3-4 ganger i uken!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har frem til nå bodd i 4.etg uten heis, og det har fått opp makspulsen min 😆 Nå har vi kommet oss inn i nytt hus, og det skal bli godt å slippe alt stresset som følger med flytting. 

Ellers er formen fin. Lite vondter for tida, og det er godt. Med tanke på søvn kjøpte samboer en gave til meg, som jeg elsker! Hadde klaget litt på dårlig søvn og problemer med å finne en god stilling. Fikk da en stor Doomoo ammepute, som jeg enn så lenge bruker som støtte om natta. Ligger da på siden med den foran meg og mellom bena (hvis dere skjønner). Den har ihvertfall hjulpet meg 🖒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammepute/gravidpute er gull! Funker med flere vanlige puter også da. Jeg har hatt pute mellom bena lenge, nå begynner det å bli godt med litt støtte til magen også og etterhvert tar jeg i bruk hele puta og får støtte i korsryggen i tillegg. Og tilslutt er det ingenting som hjelper! 😝

Formen er grei, men jeg har jobbet nesten bare vakter i det siste, så da kan jeg ta det med ro på dagtid og det er stort sett stille på jobb. Jeg har igjen bare ti dagvakter fordelt på 5 uker før jeg begynner i ny jobb! Og minst like mange kvelder/netter, da. Grugleder meg til ny jobb, det er nesten bare dagtid! Har alltid jobbet skift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med ny jobb da, MilleMarmelade! Men skjønner at du grugleder deg 🙄

Og når du nevner ny jobb, kan jeg spørre hvordan det gikk med intervjuet ditt, FrøkenKokos? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tusenfryd84 skrev:

Og når du nevner ny jobb, kan jeg spørre hvordan det gikk med intervjuet ditt, FrøkenKokos? 

Jeg dro faktisk ikke.. Pratet med mange (familie, venner etc) og alle var enige om at uansett hvordan man vrir og vender på det, ville jeg ikke blitt vurdert på lik linje med andre kandidater! Og iom at jeg måtte reise nesten 2 TIMER for å komme til intervjuet, og det ville blitt kostbart både mtp drivstoff, piggdekkavgift og bompenger. Så da ga jeg blaffen! 

NAV setter jo opp aktivitetsplan eller noe.. Som gjør at jeg kan komme inn i en bedrift via dem, og vil da ha en mye større sjanse for å ha en jobb å komme tilbake til etter permisjon :) Wow, jeg klarte virkelig å dra dette svaret ut i det lengste.. Haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, FrøkenKokos skrev:

Jeg dro faktisk ikke.. Pratet med mange (familie, venner etc) og alle var enige om at uansett hvordan man vrir og vender på det, ville jeg ikke blitt vurdert på lik linje med andre kandidater! Og iom at jeg måtte reise nesten 2 TIMER for å komme til intervjuet, og det ville blitt kostbart både mtp drivstoff, piggdekkavgift og bompenger. Så da ga jeg blaffen! 

NAV setter jo opp aktivitetsplan eller noe.. Som gjør at jeg kan komme inn i en bedrift via dem, og vil da ha en mye større sjanse for å ha en jobb å komme tilbake til etter permisjon :) Wow, jeg klarte virkelig å dra dette svaret ut i det lengste.. Haha. 

Krysser fingrene for at det løser seg, på en eller annen måte, til slutt! 🤞😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2017 den 19.19, Tusenfryd84 skrev:

Var det ikke noen her inne som skulle på ul i dag? Hvordan gikk det i så fall? 😊 Eller roter jeg fælt nå? 🤔😄 

Jeg var den 21 i alle fall! Så moro at du husket 😄 her gikk det veldig bra, en frisk og fin gutt vokser hos meg. Litt lav morkake, men skal tilbake for en sjekk i februar - jordmoren sa det var helt normalt. Ble satt fram med 5 dager, så termin er 22.april!

Endret av Sljee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.11.2017 den 18.28, Stoort ønske om en til... skrev:

Jeg kjenner ikke liv så godt som med førstemann. Jeg har morkaken foran så sikkert derfor. Men er nå ganske urolig da jeg ikke har kjent liv i dag. Nada, null liv!! Er skikkelig stressa selv om jeg leser på nettet at det er vanlig å ikke kjenne liv så tidlig hver dag. Husker dere om dere kjente liv hver dag i uke 18-19? Det har ikke hjulpet å drikke kaldt vann eller å spise noe søtt...

Morkaken min var litt lav, sa jordmoren, men det var helt normalt og ingenting å bekymre seg over. Jeg er 19+5 i dag, og har heller ikke kjent noe! Kanskje litt leamus helt nederst i magen, men vet ikke om det er babyen? Så vanskelig når jeg ikke vet hva jeg skal kjenne etter 🤔 håper jeg kjenner noe snart.. 

Endret av Sljee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at jeg er sent ute med å finne denne gruppen! Jeg har også termin i april. Finnes det en Facebook-gruppe for oss? Jeg synes det er så mye kjekkere enn å skrive på forum. Blir veldig glad om jeg får være med i alle fall! Send meg en pm i så fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Sljee skrev:

Jeg var den 21 i alle fall! Så moro at du husket 😄 her gikk det veldig bra, en frisk og fin gutt vokser hos meg. Litt lav morkake, men skal tilbake for en sjekk i februar - jordmoren sa det var helt normalt. Ble satt fram med 5 dager, så termin er 22.april!

Da var det ikke jeg som rotet! 😆

Godt å høre at alt sto bra til med gutten! 😊 For to uker siden lå morkaken min kant i kant, og dekte litt for fødselskanalen, men på ul i dag hadde den flyttet seg. Så det var absolutt ingen grunn til bekymring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Tusenfryd84 skrev:

For to uker siden lå morkaken min kant i kant, og dekte litt for fødselskanalen, men på ul i dag hadde den flyttet seg. Så det var absolutt ingen grunn til bekymring.

Så flott å høre at alt var bra :D Da er det bare å senke skuldrene og nyte! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...