Gå til innhold

Hvor raskt får deres svigers/foreldre møte babyen etter fødsel ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her har jeg alltid vært i god form etter fødsel så har reist raskt hjem etter fødsel og har på veien svingt innom svigermor sånn at hun får møte babyen hun har dessuten stått klar med middag 😋( hun har verken lappen eller bil). Mine foreldre har stukket innom en time og to etter at jeg har kommet hjem (sånn at jeg har fått dusjet,skiftet klær ), de har alltid hatt kake med 😁 . De blir jo bare en liten stund. Så kan jeg slappe av med god samvittighet og konsentre meg om baby og amming siden ivrige besteforeldre har fått møte det nye vidunderet 😀.

Syns dette har vært en grei løsning alle gangene, men nå leser jeg så mye her inne og det går nesten sport i og vente lengst mulig med å introdusere babyen for omverdenen. Skjønner selvsagt de som vil vente om de har hatt en krevende fødsel, sliter med amming, krevende besteforeldre osv. Men om mor er i god form og besteforeldrene er "normale", så hvorfor vente ? 

Anonymkode: 5b391...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må få komme hjem først. Så ikke sykehusbesøk selvom familie ønsker det. Må gjerne komme dagen etter hjemkomst og ellers når de vil 😊

Anonymkode: 02b06...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa møtte datteren min for første gang da hun var 2 mnd, mamma møtte henne første gang da hun var 4 mnd. De var inderlig ønsket på sykehuset, men hadde ikke noe behov for å komme visstnok. Jeg var svært dårlig etter fødselen og gråt ofte i ukene etterpå og ba mamma komme og hjelpe meg litt, men fikk bare en kald skulder. Dette til tross for at jeg i bunn og grunn har et godt forhold til foreldrene mine, selv om de bor et stykke unna. De er velkomne på sykehuset når jeg føder nå i november, men jeg tipper vi vil være langt ut i 2018 før de viser seg. Denne gangen skal jeg føde alene siden mannen må være hjemme med datteren vår, med mindre jeg klarer å føde mens bhg er åpen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første som kom mine foreldre på besøk på sykehuset et par timer etter han kom ut. Var helt greit for meg. Var i god form og de skulle reise bort. Svigers på sykehuset  kom dagen etter.

Med nr. 2 som kom min mor på besøk 5 timer etter fødsel. Hun jobber på sykehuset og kom innom når det passer vakten hennes. Svigers i løpet av den samme dagen ( jeg fødte på natta) 

Anonymkode: 912db...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mumua skrev:

Pappa møtte datteren min for første gang da hun var 2 mnd, mamma møtte henne første gang da hun var 4 mnd. De var inderlig ønsket på sykehuset, men hadde ikke noe behov for å komme visstnok. Jeg var svært dårlig etter fødselen og gråt ofte i ukene etterpå og ba mamma komme og hjelpe meg litt, men fikk bare en kald skulder. Dette til tross for at jeg i bunn og grunn har et godt forhold til foreldrene mine, selv om de bor et stykke unna. De er velkomne på sykehuset når jeg føder nå i november, men jeg tipper vi vil være langt ut i 2018 før de viser seg. Denne gangen skal jeg føde alene siden mannen må være hjemme med datteren vår, med mindre jeg klarer å føde mens bhg er åpen :P 

Tror jeg hadde parkert foreldrene for lengst!!! Har du pratet med de om dette? Er jo bare tragisk!

Anonymkode: 65e51...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gått helt fint både om de kom på besøk på sykehuset, og om de kom samme dag som vi hadde kommet hjem. Svigerfar "lovte" faktisk at han skulle komme på besøk på sykehuset, eller aller helst skulle han være med på fødselen. Jeg protesterte ikke når han sa det, for jeg tenkte med meg selv at så interessert som de har vært, så blir det nok ikke aktuelt uansett, og rett fikk jeg. Nå bor ikke mine svigerforeldre i nærheten, bor på andre kanten av landet, minsta var faktisk nesten 7 mnd når de så henne første gang. Og da dro vi dit. De har ikke vært så veldig mye i barnas liv for å si det sånn.

Anonymkode: 3b6c4...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De dukket opp på sykehuset i den første visittiden etter at barnet var født, alle tre gangene. Og det var helt greit for meg, jeg har hatt lette fødsler og var kjempestolt og sprekkeferdig etter å få vise fram vidunderet. Mine foreldre bor langt unna og har kommet etter at vi kom hjem, men vi snakker noen dager etterpå, ikke uker og måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mumua skrev:

Pappa møtte datteren min for første gang da hun var 2 mnd, mamma møtte henne første gang da hun var 4 mnd. De var inderlig ønsket på sykehuset, men hadde ikke noe behov for å komme visstnok. Jeg var svært dårlig etter fødselen og gråt ofte i ukene etterpå og ba mamma komme og hjelpe meg litt, men fikk bare en kald skulder. Dette til tross for at jeg i bunn og grunn har et godt forhold til foreldrene mine, selv om de bor et stykke unna. De er velkomne på sykehuset når jeg føder nå i november, men jeg tipper vi vil være langt ut i 2018 før de viser seg. Denne gangen skal jeg føde alene siden mannen må være hjemme med datteren vår, med mindre jeg klarer å føde mens bhg er åpen :P 

Kan du ikke spørre en av de ansatte i bhg om de kan være så snill og passe eldste om fødsel skjer utenom bhg-tid? Mot betaling selvsagt. Min søster gjorde det da hun var i turnus og ikke hadde rukket å få nettverk på det stedet de var. 

Anonymkode: 159ab...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både mine foreldre og svigers er velkommen på sykehuset samme dag. Jeg/vi synes det er kjempekoselig å vise fram det nye tilskuddet til familien:) Første fødselen var lang og tøff, nr 2 gikk raskt og greit. Men jeg begynner ikke å dolle meg opp for besøk altså, sminker meg ikke og sykehusskjorta er bra nok.

Anonymkode: a2c0f...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både mine foreldre og svigers kom på besøk så snart vi hadde kommet oss ut fra føden og var innlosjert på pasienthotellet. Ser ingen grunn til at det blir annerledes denne gangen, men da vil trolig en av de ha med seg storebroren i tillegg.

Anonymkode: 30723...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma får komme på sykehuset, men resten må vente. Søsken og hund skal ha litt tid først til å bli kjent med den nye. Formen min er aldri bra etter fødsel så jeg trenger å komme meg. Pappa og søsken får komme etter et par dager/når vi kommer hjem fra sykehuset. Svifers etter to-tre uker. De vet ikke å oppføre seg, de er slitsomme, intense og jeg blir helt utslitt. Nå har det også vært noe med barna hver gang som gjør alt litt ekstra styrete. 

Anonymkode: af530...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fire barn og alle gangene ligget 3-4 dager på sykehuset pga komplikasjoner. 

Alle gangene har alle besteforeldre fått komme og hilse på vidunderet første dagen. For meg er det en selvfølge, de ventet jo nesten like mye på å bli besteforeldre som vi ventet på å bli foreldre. 

Synes også det har vært greit med besøk på sykehuset, der tenger jeg ikke være vertinne og de blir akkurat passe lenge 😉

Anonymkode: 05e13...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi var klare for det. Pappa sneik seg inn på sykehuset når jeg hadde født første, han måtte plutselig noe på føddeVdelingen den dagen jeg fødte. For meg var det helt greit, han kom vel en time etter jeg ble trillet ut fra fødestuen. At jeg så ut som en dass og følte meg helt mørbanket gjorde meg ingenting. Han viste ungen hadde satt seg fast, fødselen ble hard og ungen ble tatt ved vakum. Mulig han også viste jeg hadde blitt sydd fra a til å også. Men det skal sies at pappa var den som skulle være med meg på sykehuset om min mann ikke rakk. Han pendlet til jobb og vinterføre gjorde at jeg måtte ha en backup. Endel på visa var at det var mamma som ble backupen, men mannen rakk å komme før ungen var ute. Resten av besteforeldrene og oldeforeldrene kom noen timer etter. En veninne av meg kom også innom, hun var på vei til flyplassen for å fly til afrika for ett halvt år. Så flaks for henne rakk hun å hilse på babyen før hun dro. 

Andre gang fødte jeg sent på kvelden og bestforeldrene kom dagen etter. 

Begge gangene dro vi rett til mine besteforeldre når vi reiste fra sykehuset. De var ikke spreke nok til å besøke på sykehuset, så vi kom til de på middag istede. Veldig koselig. Vi bodde hos mine foreldr før og etter begge fødslene. Med reisevei og dårlige veier fristet det ikke å være hjemme rett rundt fødsel. All familie bodde i samme by, så det ble en perfekt løsning for oss. Jeg fikk muligheten til å slappe litt av før vi reiste hjem, alle fikk kost masse med ungene og livet var igrunn bare koselig. 

 

Selv om jeg hadde en hard fødsel og følte kropoen var mørbanket syns jeg det bare var kolig med besøk. Min søster var mye hos oss de første mnd, noe som passet meg perfekt. Da kunne jeg ta en dusj, gå på do uten å ha øra på stilk osv. Og ikke minst ta meg en høneblund når det trengtes. 

Anonymkode: 1dabd...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så snart som mulig. Dagen etter fødselen. Helst samtidig, så ingen føler seg forbigått.

For meg er dette en selvfølge og en stor glede. Men jeg har observert det samme som deg, at det nesten går sport i å holde de på pinebenken. Her på DIB that is...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror jeg hadde parkert foreldrene for lengst!!! Har du pratet med de om dette? Er jo bare tragisk!

Anonymkode: 65e51...c98

Jada, har snakket, grått, kjeftet og prøvd de fleste innfallsvinkler. Men for meg er det så viktig at ungene har litt familie siden de ikke har noen på farssiden at jeg er villig til å svelge latterlige mengder med kameler. Jeg klarer meg heldigvis greit selv og har en støttende mann. Det er for meg uforståelig, men det har nå sunket inn at dette er realiteten og neppe vil endre seg. Datteren min er veldig glad i besteforeldrene sine selv om hun sjelden ser de, så jeg vil at de skal ha kontakt så lenge de ikke sårer henne. At de sårer meg får så være, jeg tåler det for barna mine så lenge de ikke er store nok til å se hvordan ting henger sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke spørre en av de ansatte i bhg om de kan være så snill og passe eldste om fødsel skjer utenom bhg-tid? Mot betaling selvsagt. Min søster gjorde det da hun var i turnus og ikke hadde rukket å få nettverk på det stedet de var. 

Anonymkode: 159ab...036

Jeg har vurdert det, men det er vanskelig siden de datteren min har god kontakt med har egne barn osv, føler ikke jeg kan be noen om å stå stand-by i tilfelle fødsel slik at de må ha en plan for egne barn. Hun må helst passes her hjemme siden hun bruker lang tid på å tilpasse seg nye steder og vi ikke kjenner så mange her vi bor. Har ei venninne som gjerne stiller opp, men mannen hennes er offshore tre uker rundt min termin og hun selv jobber mye natt den perioden og har en 2-åring selv. Men om jeg må føde alene så klarer jeg det så lenge jeg vet at datteren min har det godt hjemme med pappaen. Det er nok verst for han som ikke får vært med isåfall. Forhåpentligvis blir denne fødselen lettere, sist holdt jeg på å stryke med etterpå så jeg regner med sykehuset er mer forberedt og føre var neste gang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første kom mamma og svigers første dag etter fødsel (pappa var bortreist på jobb) 

Med andre kom pappa på sykehuset (han var barnevakt for nr 1 og mamma var syk så hun fikk ikke komme) svigers var bortreist. Når vi kom hjem fra sykehuset sto svigers å tok i mot og fikk hilse på. 

Anonymkode: 1157e...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første fikk jeg besøk av familie/svigerfamilie på fødestuen et par timer etter fødsel, med nummer 2 kom besøket dagen etter på barsel (fødte midnatt) og nummer 3 var 1 time og 9 minutter ved første besøk, fortsatt inne på føden. En noe ivrig storfamilie. 😂 Syntes bare det var morsomt å vise dem frem. Jeg tar ikke meg selv så veldig høytidelig, og om noen forventet en fresh nybakt mor rett etter fødsel, fikk de i så fall realiteten slengt i fjeset ganske hardt. 😉 

Anonymkode: ed68f...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men første kom det storinnrykk bare noen timer etter fødsel. Dette ble veldig stress, så med nr to ventet vi med besøk til babyen var tre dager gammel. Ingen sure miner, i min familie ble det akseptert at vi ønsket noen rolige dager alene med babyen.

Anonymkode: b2c5a...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om noe annet sted enn her inne at ikke besteforeldrene får komme på besøk på sykehuset! Her var mine foreldre, søster og svoger på plass samme dag som fødselen begge ganger. Ble selvsagt bare en liten stund. Svigers bor i utlandet, og fikk først se barna etter ca 1 måned.

Anonymkode: 81236...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har aldri hørt om noe annet sted enn her inne at ikke besteforeldrene får komme på besøk på sykehuset! 

Anonymkode: 81236...0b5

Så rart. På sykehuset jeg fødte ved sist tillot de kun besøk av den nyfødtes far og søsken. Så SÅ uvanlig kan det nok ikke være at besteforeldre må vente til babyen kommer hjem.

Anonymkode: b2c5a...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så rart. På sykehuset jeg fødte ved sist tillot de kun besøk av den nyfødtes far og søsken. Så SÅ uvanlig kan det nok ikke være at besteforeldre må vente til babyen kommer hjem.

Anonymkode: b2c5a...5ea

Ja det var virkelig rart. Jeg har til og med besøkt venninner på sykehus (ble invitert selvsagt), så synes det er merkelig dersom det er slik at sykehuset forbyr besøk.

Anonymkode: 81236...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sykehuset når jeg fikk min sønn så kom hele slekta på sykehuset. Jeg hadde verken mulighet til å si verken ja eller nei når alle bare dukket opp en etter en. Mine foreldre og søsken og deres barn kom også, men de var der kanskje i 1 time så dro de. Mens familien til mannen tok hele kaka. Alt fra kusiner til nieser, nevøer, onkler og tanter, søstre, brødre med menn og kone å barn OMG kommer aldri til å glemme hvor mye det irriterte meg at jeg ikke fikk slappe av etter en veldig laaang og dag.. jeg hadde ikke fått sovet etter fødsel en gang. Så ut som en sliten sliten sliten junkie. Dopet på morfin og Alt mulig. Kateter/pose med urin (lå fortsatt i seng) barnet ble tatt med KS til slutt. Jeg mener seriøst jeg ble bare trillet her og der. Kunne ikke si noe i mot fordi jeg ville ikke ødelegge den gleden min mann og hans familie hadde. Familien min dro jo fordi det rett og slett ikke var rom mine stakkar. Nei huff av meg

Anonymkode: f2c55...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun ett barn, og vi ventet til vi var hjemme før foreldrene til mannen fikk møte han. V ville ikke ha besøk på sykehuset, siden jeg syntes jeg hadde nok med ny baby og amming osv. Var på sykehuset litt over ett døgn, så de måtte ikke vente lenge. De kom på besøk ca 3-4 timer etter vi kom hjem.

Foreldrene mine bor langt unna, så det gikk 3 uker før de fikk besøkt oss, men de hadde fått besøkt oss så snart de kom hjem hvis de hadde hatt muligheten.

Neste gang tror jeg jeg godt kan få besøk på sykehuset, siden jeg ikke kommer til å være helt overveldet over ny baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja det var virkelig rart. Jeg har til og med besøkt venninner på sykehus (ble invitert selvsagt), så synes det er merkelig dersom det er slik at sykehuset forbyr besøk.

Anonymkode: 81236...0b5

Jeg fødte på Rikshospitalet sist, der har kun far og søsken lov inn på barsel. Skal man ha besøk av andre så må man møte de i kantinen/kafeen. Vet at flere sykehus har begynt med det. Og det er deilig, sepesielt hvis man ligger på flermanns rom 😉

Anonymkode: 4e1d2...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...