Gå til innhold

Nå fikk jeg grisekjeft


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Du får mange rare svar fordi du forklarte veldig dårlig i hovedinnlegget ditt. Det virket som dere hadde fire barn. 

Men slik jeg forstår det nå er jeg enig med deg. 

Anonymkode: 6cb0a...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan dere ikke bare besøke henne når svigerinnen ikke er der? 

Synes kanskje din mann bør ta en prat med sin søster og mor om hvordan dere skal ha det. 

Anonymkode: 97808...69c

Svigerinnen min er her hele tiden, nesten like mye her som hos seg selv fordi mannen hennes jobber på sjøen (hun sparer mye penger på mat og får hjelp med barna slik). Vi er invitert på sommerbesøk fordi svigermor vil være sammen med oss og barnebarna som hun ikke ser så ofte. Du mener det er vi som skal tilpasse oss svigerinnen sine ønsker?

Anonymkode: bf629...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Darwinia:-) skrev:

Herregud så rare svar HI får. Er dere fulle?

HI og mannen er på ferie hos mannens mor. Mannens søster, som bor i byen, kommer innom med sitt barn. Bestemor pleier å ha smoothies i skapet, fordi 4åringen liker dem. Når de store barnebarna får is får babyen, som er for liten til å få en hel is, en smoothie istedenfor. HIs svigersøster klikker da i vinkel fordi det er urettferdig at ikke hennes sønn også kan få smoothie...i tillegg til de to isene han allerede har fått.

1) HI har ikke forsynt seg av andres mat. Det er svigermora som har kjøpt inn smoothie og hun står helt fritt til å gi dem til hvem hun vil. Og hun sa det var helt greit at babyen fikk en.

2) Det er ikke synd på 4åringen som ikke får smoothie. Han har allerede fått to is

3) HI har ikke reist uten å ha med mat til babyen. Babyen fikk en godsak av bestemor. Det er da helt normalt å få godsaker når man er på besøk hos besteforeldre.

4) HIs svigersøster er helt på bærtur.

Takk, lurte seriøst på om det hadde klikket for meg.

Anonymkode: bf629...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du får mange rare svar fordi du forklarte veldig dårlig i hovedinnlegget ditt. Det virket som dere hadde fire barn. 

Men slik jeg forstår det nå er jeg enig med deg. 

Anonymkode: 6cb0a...e53

Hvorfor hadde situasjonen vært annerledes om vi hadde fire barn? Svigermor hadde vel ønsket å ha dem på besøk etc. likevel? Det har vel heller ingenting å si for om det var ok at babyen fikk smoothie om det var flere barn der totalt?

Anonymkode: bf629...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg har en følelse av at du har en erfaring med folk som tar seg til rette og derfor regner med at vi gjør det i stedet for å respondere på den faktiske situasjonen. Svigermor er bestemor til alle fire og ønsker å gi alle fire både mat og godsaker. 

Det kan godt hende at hun føler at vi tar oss til rette ved å være her, både hun og barna hennes tåler dårlig å dele på oppmerksomhet etc. Jeg ser at hun ikke liker at svigermor duller med babyen. Hun blir også misunnelig når svigermor gir mannen noe, selv om hun får økonomisk hjelp, barnepass og gaver hele tiden. Det får ikke ha fordi han ikke spør og fordi han alltid har klart seg selv. Nå var ha så syndig at han spurte om babyen hans kunne få en fruktpose til 14,90, skjønner jo at det er provoserende.

Anonymkode: bf629...c7c

Nei, vet du , jeg bare reflekterer litt og forsøker å se alle sider når konflikter oppstår...fordi at med "filleting" så er det ytterst sjeldent bare det. -Du bekrefter jo det selv, ved at du blir helt forferdet og mener at hun har skjelt deg ut over en fruktmos. Hadde deres forhold vært tipp topp ellers så hadde det ikke kjentes så hardt for deg...(og det kommer jo frem at det ligger mer bak mtp hennes oppførsel, som du nevner nå) 
Ikke kjenner jeg dere, ikke kjenner jeg bestemoren, søsteren, mannen, barna... Det baseres jo kun utifra det du skriver, og som så veldig mange andre som skriver ned ett eller annet de selv ønsker sympati for (kamuflert som spørsmål) så kommer det ett og annet drypp etterhvert. Som det du skriver nå om hennes tidligere oppførsel, det viste ingen før nå :)

Sånn på generelt grunnlag så fatter jeg ikke sånn "sitte på hver sin tue" greie dere driver med nå heller... Det beste hadde vært, når dette oppstår, å si med en gang "hva i all verden mener du med dette?", så får du en forklaring og så er saken ute av verden. 

Men det er vel litt stas å ha noe å komme med på forum også, hva vet jeg. 

Anonymkode: 48c04...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Svigerinnen min er her hele tiden, nesten like mye her som hos seg selv fordi mannen hennes jobber på sjøen (hun sparer mye penger på mat og får hjelp med barna slik). Vi er invitert på sommerbesøk fordi svigermor vil være sammen med oss og barnebarna som hun ikke ser så ofte. Du mener det er vi som skal tilpasse oss svigerinnen sine ønsker?

Anonymkode: bf629...c7c

Jeg er enig med deg altså. Det ligger noe bak utskjellingen fra svigerinnen men det er sikkert ikke smoothien. Jeg har en svigerinne som er veldig sjalu og overbeskyttende overfor sine barn og seg selv. Alt skal gis til dem,overfløden kan gå til andre. Det er sånn hun er,ingen måte å forandre det på. Kjøp smoothien og nyt ferien.

Anonymkode: 802c4...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, vet du , jeg bare reflekterer litt og forsøker å se alle sider når konflikter oppstår...fordi at med "filleting" så er det ytterst sjeldent bare det. -Du bekrefter jo det selv, ved at du blir helt forferdet og mener at hun har skjelt deg ut over en fruktmos. Hadde deres forhold vært tipp topp ellers så hadde det ikke kjentes så hardt for deg...(og det kommer jo frem at det ligger mer bak mtp hennes oppførsel, som du nevner nå) 
Ikke kjenner jeg dere, ikke kjenner jeg bestemoren, søsteren, mannen, barna... Det baseres jo kun utifra det du skriver, og som så veldig mange andre som skriver ned ett eller annet de selv ønsker sympati for (kamuflert som spørsmål) så kommer det ett og annet drypp etterhvert. Som det du skriver nå om hennes tidligere oppførsel, det viste ingen før nå :)

Sånn på generelt grunnlag så fatter jeg ikke sånn "sitte på hver sin tue" greie dere driver med nå heller... Det beste hadde vært, når dette oppstår, å si med en gang "hva i all verden mener du med dette?", så får du en forklaring og så er saken ute av verden. 

Men det er vel litt stas å ha noe å komme med på forum også, hva vet jeg. 

Anonymkode: 48c04...cf1

Jeg mener ikke at hun skjelte meg ut, hun ble rasende og smelte med dørene. Jeg syns forøvrig det er rart at hun skjeller ut meg, jeg var faktisk ikke involvert før hun gjorde det. Forhistorien er likevel ikke relevant for spørsmålet jeg stiller, den kommer fordi brukerne her går antagelser om at vi oppfører oss dårlig, trenger oss på og stjeler andres mat 

Anonymkode: bf629...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig med deg altså. Det ligger noe bak utskjellingen fra svigerinnen men det er sikkert ikke smoothien. Jeg har en svigerinne som er veldig sjalu og overbeskyttende overfor sine barn og seg selv. Alt skal gis til dem,overfløden kan gå til andre. Det er sånn hun er,ingen måte å forandre det på. Kjøp smoothien og nyt ferien.

Anonymkode: 802c4...02a

Da er nok våre ganske like. De to eldste er jenter og hennes er 1,5 år eldre enn vår. Likevel har jeg alltid opplevd at hun har ment at den yngste skal ta mer hensyn og tilpasse seg til den eldste enn omvendt. Det har vært mange sære episoder, men ingen så voldsomme som i dag. Nå blir det jo mer tydelig fordi det faktisk er snaut fire års forskjell på de yngste, syns det er ganske absurd når hun setter seg ned og sier strengt til babyen at han må tåle å låne bort leker til fetteren. Da fordi han gråt da fireåringen rev leken ut a hånden på han.

Anonymkode: bf629...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da er nok våre ganske like. De to eldste er jenter og hennes er 1,5 år eldre enn vår. Likevel har jeg alltid opplevd at hun har ment at den yngste skal ta mer hensyn og tilpasse seg til den eldste enn omvendt. Det har vært mange sære episoder, men ingen så voldsomme som i dag. Nå blir det jo mer tydelig fordi det faktisk er snaut fire års forskjell på de yngste, syns det er ganske absurd når hun setter seg ned og sier strengt til babyen at han må tåle å låne bort leker til fetteren. Da fordi han gråt da fireåringen rev leken ut a hånden på han.

Anonymkode: bf629...c7c

Hun er jo gæren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Darwinia:-) skrev:

Herregud så rare svar HI får. Er dere fulle?

Haha, det lurer jeg og på

Anonymkode: ee995...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Svigerinnen min er her hele tiden, nesten like mye her som hos seg selv fordi mannen hennes jobber på sjøen (hun sparer mye penger på mat og får hjelp med barna slik). Vi er invitert på sommerbesøk fordi svigermor vil være sammen med oss og barnebarna som hun ikke ser så ofte. Du mener det er vi som skal tilpasse oss svigerinnen sine ønsker?

Anonymkode: bf629...c7c

Hvis du har lest noe av det  jeg har skrevet tidligere så skrev jeg at din svigerinne tar feil og det er hun som tar seg til rette. 

Men synes d bør prates med svigermor og svigerinne om hvordan ting skal være, slik at det blir levelig for dere der. Og da bør vel din mann ta det ikke du. Ingenting vil endre seg hvis ikke dette blir gjort, da hun tydeligvis anser sin mors hjem som like mye sitt og dere er inntrengere som forstyrrer og "tar" moren hennes. Svigermor bør vel også sette noen regler for din datter. 

Anonymkode: 97808...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du har lest noe av det  jeg har skrevet tidligere så skrev jeg at din svigerinne tar feil og det er hun som tar seg til rette. 

Men synes d bør prates med svigermor og svigerinne om hvordan ting skal være, slik at det blir levelig for dere der. Og da bør vel din mann ta det ikke du. Ingenting vil endre seg hvis ikke dette blir gjort, da hun tydeligvis anser sin mors hjem som like mye sitt og dere er inntrengere som forstyrrer og "tar" moren hennes. Svigermor bør vel også sette noen regler for din datter. 

Anonymkode: 97808...69c

Enig i dette, det er vel ofte slik at den delen av familien som bor i nærheten og er "husvarme" tar seg litt vel mye til rette. 

Ikke for at jeg sier det er slik i dette tilfellet, men husker tråder herfra om folk som husker seg "skvisa ut" eller at ungene føler seg slik når de besøker besteforeldre på hjemstedet fordi søsken som bor der alltid er der når de kommer på besøk. Ungene følte aldri at de fikk besteforeldrene for seg selv, oppleve å være på skikkelig overnatting hos bestemor, fordi kusiner og fettere alltid kom når de var der. 

Anonymkode: 7c1fb...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også forvirret av HIs første innlegg. Er fireåringen svigerinnens barn? Da gir dette *litt* mer mening. Mener uansett at svigerinnen din er på bærtur. Og det er spesielt at hun skjeller ut deg, hvis det er mannen din som spurte om babyen kunne få en smoothiepose.

Anonymkode: 2dff6...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tullete av svigerinnen, fireåringen hadde allerede fått to is. Uansett en filleting å gi grisekjeft for, drama for ingenting. 

Anonymkode: 25d1e...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke hovedinnlegget var vanskelig å forstå. Darwinia og Pashla har egentlig oppsummert det meste som trengs å sies.

Det er jo tydelig at det ligger noe helt annet bak din svigerinnes væremåte. Vil tro det er gammelt grums som kommer opp. Jeg synes din mann (og ev. du, men først og fremst din mann) bør snakke med sin mor en dag i ferien når hans søster ikke er tilstede. Snakk med moren, ta opp det at hun synes å bli tatt for gitt - og kanskje også utnyttet? - av datteren når hennes mann er off shore. Om det ikke er tilfelle bør moren ta opp med datteren hvordan hun oppfører seg når broren er hjemme med sin familie, at datteren IKKE er den som setter regler i morens hjem, og at datteren har det med å være høflig uansett, at oppførselen i dag var helt uakseptabel.

Anonymkode: 2ff35...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da er nok våre ganske like. De to eldste er jenter og hennes er 1,5 år eldre enn vår. Likevel har jeg alltid opplevd at hun har ment at den yngste skal ta mer hensyn og tilpasse seg til den eldste enn omvendt. Det har vært mange sære episoder, men ingen så voldsomme som i dag. Nå blir det jo mer tydelig fordi det faktisk er snaut fire års forskjell på de yngste, syns det er ganske absurd når hun setter seg ned og sier strengt til babyen at han må tåle å låne bort leker til fetteren. Da fordi han gråt da fireåringen rev leken ut a hånden på han.

Anonymkode: bf629...c7c

I vår svigerinnetilfelle kan jeg fortelle deg at hun har vært sjalu på allr mulige ting:sjalu da vi hadde (bare) ett barn og overskuddet til det barnet (hun hadde to,som om det er verdens undergang men hun mente besteforeldre sskulle gi mer penger,gaver osv til hennes barn),sjalu fordi vi var sammen (hun ble skilt og ja,penger,gaver osv skal til henne), sjalu fordi vi reiste (enda hun reiste mer),sjalu da vi fikk andremann( fordi vi hadde småbarn og det er jo ikke i nærheten hennes tenåringene. Ja,penger gaver osv skal til stakkars henne), sjalu fordi vi fikk tredjemann osv osv. Altså,det eneste som funket her,er å ta avstand. Lang,lang avstand. Og passe på lommeboka fordi før du vet ordet av det og vips har jeg eller mannen gitt penger til stakkars 18 åringen hennes. 

Gå tur bestemora høres grei. Hun har jo sagt at hun skal gi smoothien til den hun ønsker.

Svigerinna di er gal. Barnet er jo brors barn,jeg anser min brors barn som mine egne! De kan komme og gå når de vil og ta hva de vil. 4åringer er i stand til å ta hensyn til babyer!

Anonymkode: 802c4...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...