Gå til innhold

Dere nattevakter


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Som kun jobber natt. Har dere mye besøk mellom vaktene? Lurer på om jeg kanskje virker litt sur når det gjelder det, har så ofte besøk mellom vaktene og jeg blir helt utslitt. Folk som kommer med skikkelig aktive barn og forventer full oppvartning. Sier jeg at det ikke passer blir de sure og dukker gjerne opp likevel; "du jobber jo bare natt, lenge siden du gikk av vakt!". Jeg synes det er greit av og til altså, men ikke hele tiden. Hva gjør dere?

Jeg er kun våkende nattevakt og springer stort sett fra jeg begynner til jeg slutter. Sover ikke så lenge etter vakt heller pga 3 barn, så blir en 5-6 timer maks. Jobber 10-timers vakt på natt.

Anonymkode: 8673e...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lite besøk etter nattevakter, føles nesten som å være fyllesyk de første 5 timene etter jeg har stått opp. Hodet virker ikke, så hadde ikke orket å varte opp folk.

Du kan jo prøve å dra på besøk til disse og forlange full oppvartning kl 04 på morgenen :scorpis:

Anonymkode: b1ed2...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg ut av familien mellom vaktene, mannen tar alle med ut på tur. Besøk hadde jeg nektet.. 

Å jobbe natt handler om å overleve. Jeg er beinhard i mitt krav om nok søvn mellom vaktene! 😈

Anonymkode: 5bd13...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent ikke besøk de periodene jeg jobber. Jobber fire og fem netter i strekk, går liksom inn i en boble. Men er som oftest kvikk når jeg våkner på ettermiddagen, så hender jeg drar ut selv. Men jeg planlegger ikke sånt, da blir gjerne søvnen påvirket av at jeg vet jeg skal noe.

Anonymkode: 44542...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nettopp søvnen som blir påvirket. Jeg sover dårlig når det er evig mas om besøk mellom vaktene. Denne uken har jeg 5 nattevakter og fikk slengt idag at "det passer jo aldri!". Jeg har hatt ferie og ikke hørt et kvekk, men med en gang jeg skal på jobb da er det mas. Blir helt stressa.

HI

Anonymkode: 8673e...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er nettopp søvnen som blir påvirket. Jeg sover dårlig når det er evig mas om besøk mellom vaktene. Denne uken har jeg 5 nattevakter og fikk slengt idag at "det passer jo aldri!". Jeg har hatt ferie og ikke hørt et kvekk, men med en gang jeg skal på jobb da er det mas. Blir helt stressa.

HI

Anonymkode: 8673e...3f7

Høres egentlig ut som om du trenger litt nye venner ;)

Hva med å spørre dem - "prøv å springe hele nettene og sov 5-6 timer på dagen (som gir dårligere søvn) noen dager, så kommer jeg med alle ungene og krever full oppvartning av deg - det er vel helt ok, er det ikke?".

Anonymkode: 443d5...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er helst familie som forventer dette, venner forstår mye bedre. 

Anonymkode: 8673e...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke overskud til å ta imot besøk mellom to nattevakter, den tiden jeg er våken melom to vakter har jeg ikke energi til noe mer en det som kreves for å få hverdagslivet til å fungere. Hender mannen inviterer folk, men da står han selv for oppvartningen, og benytter seg av kjellerstua, så jeg slipper å forholde meg til det.

Men det spiller vel egentlig ikke noen rolle hva alle andre orker Hi? Det som er viktig for deg, er jo hva du orker, og du sier jo at dette blir for mye for deg. Da skal du ikke ta imot besøk! Hvis folk kommer på døra ubett, eller enda verre, når de har fått beskjed om at det ikke passer, så er du faktisk ikke pliktig til å slippe dem inn. Hvis noen hadde kommet på døra her etter å ha fått beskjed om at det ikke passet, hadde de ikke kommet inn. Å trenge seg på på den måen er veldig respektløst, jeg lar meg ikke behandle på den måten. "Beklager, det passer ikke nå. Det er synd at dere har kjørt hele den veien for å måtte snu, men sånn går det når dere ikke kan respektere det jeg sier i telefonen." Dersom det var snakk om mennesker som jeg ønsket å opprettholde et godt forhold til, kunne jeg ha slengt på "Dere må gjerne komme på besøk en annen dag. Hva med neste helg? Da har jeg fri. Passer det for dere?" Etter at vi eventuelt hadde avtalt en tid som passet for begge parter, hadde jeg lukket og låst døra, med "gjestene" på utsiden!

Anonymkode: c6bde...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...