Gå til innhold

PU eller stoffsofa?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sånn bortsett fra at PU blir ansett som harry? 😉

Vi har barn i bhgalder og søl er ikke til å komme unna i dette huset. Stoffsofa er absolutt det fineste, synes jeg selv da, men tenker på om vi bør velge fornuftig foran komfort. Hva har dere i hus?

Anonymkode: 18bbb...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde sånn "sky", som vi kalte det før i gamle dager, når barn var mindre. Har stoff nå, når de er store. 

Anonymkode: ce8b8...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart skinnsofa. Blitt veldig gammel og slitt nå så må vel bytte etterhvert. 

Sikler litt på sofaen på det første bildet, men ønsker en hjørnesofa. Synes ikke skinn er harry. Det er meget holdbart og enkelt å fjerne flekker fra. Stoffsofaer og småbarn/dyr er en mindre heldig kombinasjon for å si det slik.

skylinemetropolitan900x600.jpg

ed5c7459dd7e04dd77fb034495175cc2.jpg

122856_Stressless_E200_C-22_m_LS_1859630

Anonymkode: 88766...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du velger noe så ikke velg pu (kunstskinn) det er Harry og ekstremt ubehagelig og klamt! Jeg har hunder og små barn derfor må jeg ha skinn sofa. Vaser den 2 ganger i uken og har holdt seg bra i mange år. Ser absolutt ikke hva som er Harry med en skinnsofa.

Anonymkode: aed1f...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om du velger noe så ikke velg pu (kunstskinn) det er Harry og ekstremt ubehagelig og klamt! Jeg har hunder og små barn derfor må jeg ha skinn sofa. Vaser den 2 ganger i uken og har holdt seg bra i mange år. Ser absolutt ikke hva som er Harry med en skinnsofa.

Anonymkode: aed1f...38a

Hva er alternativene da? PU eller ekte? Er det ikke noe som kalles hud også?  (Eller er det kanskje det samme..?) 

Tenker jo også på hvor mye mer lettvint det er med skinn, men er så redd den skal bli klam og svett og sitte i. 

Anonymkode: 18bbb...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Svart skinnsofa. Blitt veldig gammel og slitt nå så må vel bytte etterhvert. 

Sikler litt på sofaen på det første bildet, men ønsker en hjørnesofa. Synes ikke skinn er harry. Det er meget holdbart og enkelt å fjerne flekker fra. Stoffsofaer og småbarn/dyr er en mindre heldig kombinasjon for å si det slik.

skylinemetropolitan900x600.jpg

ed5c7459dd7e04dd77fb034495175cc2.jpg

122856_Stressless_E200_C-22_m_LS_1859630

Anonymkode: 88766...14e

Nr 2 var jo flott jo! Hvor får man tak i slikt? 🤔

Anonymkode: 18bbb...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PU er klamt og kjipt. Skinn/hud er ok om det er gjennomfarget og av god kvalitet. Stoff er mest behagelig. Styr hvertfall unna billig skinn/hud og pu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, amandine skrev:

PU er klamt og kjipt. Skinn/hud er ok om det er gjennomfarget og av god kvalitet. Stoff er mest behagelig. Styr hvertfall unna billig skinn/hud og pu.

Hvor kommer bonded leather inn i dette? Blir det også klamt?

Anonymkode: 18bbb...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn er nå 10 og 13 år. Vi har alltid hatt stoff sofa. Vi har to stuer en med stoffsofa og en med velursofa. Vi har stor hund også. Det har aldri vært noe problem med barn og skikkelig sofa.

Alle måltider inntas i spisestuen og når barna var små, frem til ca skolealder, fikk de feks ikke sitte i sofa når de spiste lørdagsgodt og drakk saft. Da satt de på puter på gulvet. Nå kan vi feks som familie finne på å spise en pizza forran tv i sofaen, men ungene er nå så store at de ikke søler. De har ofte mange venner på besøk, men de har da lært seg at da får de spise pizza i spisestuen sammen og så gå inn i stuen for å fortsette å se tv el.l. med mange venner på besøk er det likevel hyggelig å dele et måltid rundt et spisebord og ikke foran TV.

Så jeg ville valgt en sofa du syntes var fin og heller laget regler om at mat ikke spises der før man er eldre.

Anonymkode: 4f6e2...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på stoff også. Vi har sofa fra Møbelringen, og valgte et stoff med ekstremt høy slitestyrke. Stoffet er faktisk godkjent for bruk i offentlig rom. I tillegg har vi sprayet sofaen med impregnering. Det et ikke en flekk vi ikke har fått av ennå med bare å tørke over den. Stoffet kan også tas av hvis noen er ordentlig uheldig å søler f.eks kakao. 

Få hjelp i butikken så finner du en sofa som tåler en haug med unger også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nr 2 var jo flott jo! Hvor får man tak i slikt? 🤔

Anonymkode: 18bbb...0fe

Stressless forhandlere :)

Stressless.no

Anonymkode: 88766...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor kommer bonded leather inn i dette? Blir det også klamt?

Anonymkode: 18bbb...0fe

Både bonded leather og bicast er laget av dårlig kvalitetslær. Første er nesten som støpt av rester og en type lim, andre er slipt og delt og lakkert. Billig drit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...