Gå til innhold

Hvor mange dager klarer du å gå uten å vaske håret?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er på hytte uten innlagt vann nå i ferien.

Vasker meg med klut og vann på kroppen men syns det er problematisk med håret siden det er langt og tykt.

Anonymkode: 89667...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kok opp vann, bland med kaldt og ta det i ei saftmugge. Ei kanne for å bløte håret og et par for å skylle ut. Slik gjør vi på hytta👌🏼

I mitt hode føler jeg larvene ha swingers i hodebunnen min etter to dager, så det er det jeg går, max. Såfremt det er anledning på vann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går rundt en uke da må jeg vaske. Jeg har trent hodebunnen min til lenger og lenger unna for hver vask en stund. Håret har det absolutt ikke bra når det blir vasket så ofte!

Anonymkode: e431a...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg går rundt en uke da må jeg vaske. Jeg har trent hodebunnen min til lenger og lenger unna for hver vask en stund. Håret har det absolutt ikke bra når det blir vasket så ofte!

Anonymkode: e431a...c10

Har du trent bort luktesansen din også? Andre lukter og ser det uansett.

Anonymkode: fc6c5...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To dager. Da ser det ut som noen har klint smør i det. Vasker egentlig håret hver dag, men prøver å drøye det i håp om at talgproduksjonen skal gå ned.

Anonymkode: 3e904...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gå et par uker nå om sommeren hvor jeg bare skyller det når jeg bader.

Anonymkode: 2e2f2...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Max 4-5 dager. Har langt hår, men sp lenge det er oppsatt kan man bruke Batiste tørrsjampo fra 2 dager etter hårvaskingen og deretter hver dag.

Anonymkode: 1b752...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg går rundt en uke da må jeg vaske. Jeg har trent hodebunnen min til lenger og lenger unna for hver vask en stund. Håret har det absolutt ikke bra når det blir vasket så ofte!

Anonymkode: e431a...c10

Går max to dager uten vask, og håret har ikke klaget ennå. 

Hvilket grunnlag har du for å si at (alt) hår ikke har det bra av å være rent?

Anonymkode: 29e94...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en slik hytta fra tirsdag til søndag må i sommer. Det gikk fint i grunn. Dvs, siste morgenen jeg våknet var jeg veldig glad for å skulle dra hjem og da begynte vel spesielt bakhodet å bli ganske flatt og småfett 😝 Hender jeg går fire dager uten å vaske det her hjemme, men det er egentlig maksgrensen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du trent bort luktesansen din også? Andre lukter og ser det uansett.

Anonymkode: fc6c5...b96

😂 nei ingen ser det! Jeg har veldig langt hår som er tørt. Det er ikke fett i det hele tatt. Første 3-4 dagene kan jeg gå med håret løst, de resterende har jeg det i strikk. Vasker det sånn mellom dag 5-7. Og nei det stinker absolutt ikke! Har en datter også som har hår til langt under rompa og hun vasker det også kun en gang i uken. Om du har vasket det daglig eller annenhver dag er hodebunnen i ubalanse og da utskiller den mye mer fett en det den burde. Er bare å spørre frisører om den saken.

Anonymkode: e431a...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😂 nei ingen ser det! Jeg har veldig langt hår som er tørt. Det er ikke fett i det hele tatt. Første 3-4 dagene kan jeg gå med håret løst, de resterende har jeg det i strikk. Vasker det sånn mellom dag 5-7. Og nei det stinker absolutt ikke! Har en datter også som har hår til langt under rompa og hun vasker det også kun en gang i uken. Om du har vasket det daglig eller annenhver dag er hodebunnen i ubalanse og da utskiller den mye mer fett en det den burde. Er bare å spørre frisører om den saken.

Anonymkode: e431a...c10

Jeg har det akkurat likt. Hadde mye trøbbel med kløe i hodebunnen, men da jeg reduserte antall hårvask per uke ble det bedre. Jeg får også høre av frisør at håret har godt av å ikke vaskes så hyppig. Jeg vasker det mellom hver 6.-7. dag. Det lukter ikke, men ser fett ut rett før vask. Skyller håret hver gang jeg dusjer.

Anonymkode: 79ed9...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har atopisk eksem, og vasker håret ca hver 5 dag. Skulle jeg vaske håret daglig, så blir hodebunnen ett eneste stort sår. Og hodebunnen blir vant til å ikke bli vasket ofte, jeg har veldig tørr hodebunn. Så det lukter ikke noe.  Og jeg kan gå 3 dager med håret utslått, før jeg må ha det i hestehale. Hadde stinket mye mer, hvis jeg vasket daglig, da er jo hele hodebunnen et verkende stinkende sår. Kan love deg, at det lukter vondt. Og ikke vaske håret på 5 dager, da hodebunnen er vant til det, det lukter ikke.

Anonymkode: 40fb2...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker håret hver dag.

Klarer å gå lenger 1 gang i året, og det er når vi reiser på ferie. Da vasker jeg håret den dagen vi reiser hjemmefra og må vente til 3.dagen før jeg får vasket det igjen. Det er sånn sett greit dag 1 og 2. Vi sitter jo bare i bilen. Men så sliter jeg litt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Max 4 dagar, men då må eg ha strikk i. Vaskar vanlegvis kvar 3. dag.

Anonymkode: 0a748...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig langt hår. Pleier å vaske det hver tredje dag. På hytta kan jeg gå fire, fem dager uten vask 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du trent bort luktesansen din også? Andre lukter og ser det uansett.

Anonymkode: fc6c5...b96

Eh, nei. 

Bare fordi du har ødelagt hårbunnen din med shampoo, slik at håret ditt blir fett etter et kvarter, så gjelder ikke det alle andre. 

Håret mitt lukter definitivt ikke vondt etter fem dager uten hårvask. Men så er det jo noen som tror at helt normal kroppslukt lukter vondt, da. Du er kanskje en av dem?

Det er ikke meningen at man skal gå rundt og lukte som en tax free-sjappe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også jevnlig på sånn hytte, hi, men nå på sommeren er det ikke problematisk når det kan vaskes utendørs med bøttevann og øse eller mugge, eller jeg kan ta med shampo på badetur i ett eller annet iskaldt tjern. Verre i påsken, men jeg har greid en vask i uka da også, etter tre-fire dager klør hodebunnen fryktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Max to dager. Har halvlang og ekstremt tykt hår. Blir fort svett og klam i hodebunnen. Møkkete hodebunn lukter sinnsykt vondt. 

Her vasker mannen håret mitt. 😊

Anonymkode: 90ff4...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hannasbananas skrev:

Eh, nei. 

Bare fordi du har ødelagt hårbunnen din med shampoo, slik at håret ditt blir fett etter et kvarter, så gjelder ikke det alle andre. 

Håret mitt lukter definitivt ikke vondt etter fem dager uten hårvask. Men så er det jo noen som tror at helt normal kroppslukt lukter vondt, da. Du er kanskje en av dem?

Det er ikke meningen at man skal gå rundt og lukte som en tax free-sjappe. 

Mitt hår blir ikke fett, men vasker det hver eller annen hver dag. 

Bruker ingen produkter med parfyme så lukter ikke rax free-sjappe. Og jeg har god luktesans og syns andres kroppslukt er ekkle når de ikke har vasket seg.

Anonymkode: fc6c5...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til vanlig vasker jeg håret ca hver 3. dag. 

Er vi på hytte uten vann kan jeg gå 5-6 dager uten å vaske det. 

Det er sant som de andre skriver at hyppighet på hårvask er noe som håret tilpasser seg. Vasker du ofte blir det fett med én gang. 

Og du som skriver at håret lukter hvis du ikke vasker det annenhver dag bør få sjekket huden/hodebunnen din - det er ikke normalt, kanskje du har en hudsykdom. 

Anonymkode: fb8d7...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

😂 nei ingen ser det! Jeg har veldig langt hår som er tørt. Det er ikke fett i det hele tatt. Første 3-4 dagene kan jeg gå med håret løst, de resterende har jeg det i strikk. Vasker det sånn mellom dag 5-7. Og nei det stinker absolutt ikke! Har en datter også som har hår til langt under rompa og hun vasker det også kun en gang i uken. Om du har vasket det daglig eller annenhver dag er hodebunnen i ubalanse og da utskiller den mye mer fett en det den burde. Er bare å spørre frisører om den saken.

Anonymkode: e431a...c10

Sorry, men jo, du lukter! 

Anonymkode: 29e94...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig lukter det😂🙈

 ingen frisører oppfordrer til å vaske håret 1 gang i uka,å ja jeg har jobbet i bransjen i 12 år.

du ligger og sover på det å svetter og ligger i ei ikke nyvasket seng hverdag å svetter.du blir vant med dine egne lukter og kjenner de ikke så godt,men jeg kan garantere at jeg hadde luktet det om jeg passerte deg på gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...