Gå til innhold

Råd tas i mot med stor takknemlighet, og please ikke døm meg....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skrev ett par innlegg i helgen og lurte på ett par ting ang SA. Jeg hadde rier ett døgn, som tilslutt var så sterke at jeg har besvimt og våknet oppi haugen med klær som lå til vask. Og idet jeg våknet så visste jeg at nå kommer babyen. Og det gjorde han. En vakker bitteliten  guttebabykropp. Perfekte små lange fingre, som fredfullt lå samlet over magen hans. Jeg har mistet før, og denne gang var det anderledes for jeg var lengre på vei, uke 12. Forventet ikke det skulle komme ut en så nydelig babykropp. Pakket han inn i servietten de tørket dåpsvannet av hodet til minstemann i huset, og la han oppi ett arvet smykkeskrin.

Det blir helt feil for meg å trekke han i do, det klarer jeg bare ikke. Klarer heller ikke å grave han ned i hagen der jeg leier, og skammer meg over at jeg plasserte han i fryseskapet :( Men jeg vil ikke han skal råtne, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, for jeg har aldri før vært nødt å begrave mitt barn, jeg føler meg unormal for jeg har han der. Og hodet mitt sier "ikke søren om han skal begraves hvor som helst", føles nesten som jeg har blitt besatt av å finne den beste plassen og ingenting er godt nok! 

Vær så snill, er det noen som kan komme med noen gode råd her, for jeg kan ikke ha han i fryseboksen for alltid (herregud,  føler meg ukomfortabel med å skrive at han er der for jeg vet det ikke er normalt !!) 

Jeg er klar over at dette er veldig spesielt men hver så snill, ikke kom med noen stygge kommentarer. Jeg elsket han siden jeg visste han skulle komme, men jeg er i for stor sorg til å tenke klart og jeg håper dere kan spare eventuelt slemme kommentarer akkurat nå, ting er veldig vanskelige for meg fra før...

Håper noen har noen gode råd til en fortvilet meg i sorg, prøvde å lese litt på nett men det er for mye info å ta inn. 

Jeg har alltid sagt jeg vil kremeres selv, men jeg klarer ikke å gjøre det med han, brenne han føles og helt feil....

 

Klem fra en trist mamma

Anonymkode: 2cc0a...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med din lokale prest eller en du stoler på imorra. De kan hjelpe deg gjennom dette uten å legge noe religion i det. Det bare sier du ifra om, så respekterer de det. Kondolerer med babyen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, klem til deg - jeg har dessverre ingen gode råd, men skjønner at det er vanskelig og trist for deg! 

Anonymkode: c3f02...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med SuperFries i at en prest kan være en god person å kontakte, selv om du ikke er spesielt religiøs selv. Fastlegen din også. Eller sykehuset. Du bør uansett undersøkes av gynekolog med såpass sen abort, så ta kontakt med helsevesenet i morgen.

Du er i sjokk, du er i sorg, Hi. Ta kontakt med en av de nevnte i morgen, da får du hjelp til å avslutte dette på best mulig måte.

En god klem til deg <3

Anonymkode: 1421b...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg så veldig godt. Jeg har mistet selv (på sykehuset) og uvissheten om hva det var (kjønn) og hvor de gjorde av h*n etterpå tærer i med den dag i dag, 13 år etter. 

Jeg var også 12 uker på vei. 

 

Det første jeg vil råde deg til er å komme deg til legen. Få en undersøkelse for å sjekke at alt har kommet ut som det skal og at formen din er fin. 

Du kan be om å få snakke med noen der. Er det på sykehuset du har legevakt så kan du be om å få snakke med noen fra kapellet. 

 

Stor god klem❤️❤️

 

 

 

Anonymkode: da1f8...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette må da være tull?

Anonymkode: 35cb3...9de

Dette ER tull. Ingen kan se en babykropp i uke 12. Man har heller ikke rier i uke 12, det er som en hvilken som helst menstruasjon.

Anonymkode: b326c...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stopp, kanskje du tror det er tull fordi du ikke har opplevd det (og det håper jeg du slipper å noen gang oppleve) men dette er veldig reelt for meg. Jeg aner ikke hvem jeg skal henvende meg til, for hvem vil forstå uansett. 

Og alle mennesker er forskjellige, jeg fikk rier, men jeg er også sengeliggende ved mensensmerter så kanskje derfor jeg kjente det så kraftig. Og jo, det var fingrer, nese,  tær og negler, og munn lik sin bror. (Ikke utfyllende lepper da men det minnet om hans bror UL bilde som baby. 

Jeg har ikke hatt mensen i år, så termin 26 jan. 2018 ble satt når jeg tok UL. Om jeg var 12, 13 eller 14 uker vet jeg ikke for jeg fikk bare tatt en i uke 9 da jeg oppdaget jeg var gravid, men ikke si at denne sorgen er tull er du snill. Den er så realistisk og vond at jeg kaster opp ofte fordi det er for mye å ta inn hvis du forstår. 

Skjønner godt du tviler, surrealistisk alt men tull er det dessverre ikke.... 

💔

Anonymkode: 2cc0a...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Stopp, kanskje du tror det er tull fordi du ikke har opplevd det (og det håper jeg du slipper å noen gang oppleve) men dette er veldig reelt for meg. Jeg aner ikke hvem jeg skal henvende meg til, for hvem vil forstå uansett. 

Og alle mennesker er forskjellige, jeg fikk rier, men jeg er også sengeliggende ved mensensmerter så kanskje derfor jeg kjente det så kraftig. Og jo, det var fingrer, nese,  tær og negler, og munn lik sin bror. (Ikke utfyllende lepper da men det minnet om hans bror UL bilde som baby. 

Jeg har ikke hatt mensen i år, så termin 26 jan. 2018 ble satt når jeg tok UL. Om jeg var 12, 13 eller 14 uker vet jeg ikke for jeg fikk bare tatt en i uke 9 da jeg oppdaget jeg var gravid, men ikke si at denne sorgen er tull er du snill. Den er så realistisk og vond at jeg kaster opp ofte fordi det er for mye å ta inn hvis du forstår. 

Skjønner godt du tviler, surrealistisk alt men tull er det dessverre ikke.... 

💔

Anonymkode: 2cc0a...818

Jeg var på ukentlige ultralyder sist jeg mistet, pga komplikasjoner. Og nei, du kan ikke se det i uke 12. 

Anonymkode: b326c...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har ikke energi til å diskutere om du mener det er tull eller ei. Min sønn så ut som jeg forklarer over, og sånn er det! Lang og perfekt, like stor som hånden min. 

27 juli skulle jeg på ultralyd igjen og se om termin dato stemte. 

En baby er ikke lik seg selv på ultralyd som den er når den kommer ut, såklart. 

Hvis du ikke har noen gode råd å komme med så les gjerne andre plasser, jeg synes det var vanskelig nok å skrive dette innlegget så blir for dumt at du skal fortelle meg at mitt barn ikke kan se ut som en babykropp i uke 12, for med mindre du har sett din baby i uke 12 utenfor kroppen din så aner du ikke hva du snakker om.... 

Anonymkode: 2cc0a...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vel, jeg har ikke energi til å diskutere om du mener det er tull eller ei. Min sønn så ut som jeg forklarer over, og sånn er det! Lang og perfekt, like stor som hånden min. 

27 juli skulle jeg på ultralyd igjen og se om termin dato stemte. 

En baby er ikke lik seg selv på ultralyd som den er når den kommer ut, såklart. 

Hvis du ikke har noen gode råd å komme med så les gjerne andre plasser, jeg synes det var vanskelig nok å skrive dette innlegget så blir for dumt at du skal fortelle meg at mitt barn ikke kan se ut som en babykropp i uke 12, for med mindre du har sett din baby i uke 12 utenfor kroppen din så aner du ikke hva du snakker om.... 

Anonymkode: 2cc0a...818

Jeg har sett det mange ganger. Habituell abort. Og et foster som er like langt som hånden din er kommet minst 16 uker...

Anonymkode: b326c...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har sett det mange ganger. Habituell abort. Og et foster som er like langt som hånden din er kommet minst 16 uker...

Anonymkode: b326c...770

Ok, beklager om jeg var kvass men jeg synes det er vanskelig dette. 

Jeg har bestemt meg for å snakke med prest i morgen, og få han gravlagt på den katolske kirkegården. Jeg kommer til å miste forstanden om det ikke gjør snarest, samtidig vanskelig å si adjø. Og bare den setningen der viser jo at jeg har nok allerede mistet den for jeg MÅ jo si adjø! Klarer hverken å spise eller sove så bra jeg skal til legen i morgen, for om en uke kommer de andre barna mine hjem og de kan ikke se meg slikt :/ 

 

Anonymkode: 2cc0a...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit at du mistet hi! Men Helt ærlig, du kan da ikke begrave et foster, tenk om alle hadde gjort det.. hadde jo vært overfylt på alle kirkegårder. Det sies at nærmest alle kvinner opplever abort en eller annen gang i livet. Jeg tror du heller burde få snakke med en psykolog. 

Anonymkode: e4036...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Leit at du mistet hi! Men Helt ærlig, du kan da ikke begrave et foster, tenk om alle hadde gjort det.. hadde jo vært overfylt på alle kirkegårder. Det sies at nærmest alle kvinner opplever abort en eller annen gang i livet. Jeg tror du heller burde få snakke med en psykolog. 

Anonymkode: e4036...4ba

Skjønner hva du mener, men hva skal jeg gjøre? Kaste han, det føles bare grusomt feil ut. Men har lest meg frem til en plass i nærheten for ufødte barn og håper han kan få plass der. 

Skjønner ikke hvorfor jeg reagerer så veldig sterkt denne gangen, har mistet en gang før og det taklet jeg "fint" men nå går det alt annet enn fint. Unormalt dårlig vil jeg selv si, så håper dette bare er noe som går over fort og at jeg kan bli meg selv igjen med en "normal sorg" om du skjønner. 

Uff, angrer på at jeg la dette ut; innser jo at jeg virker helt gal og beklager for det :/ 

Anonymkode: 2cc0a...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit at du mistet. Ta kontakt med en prest i morgen. Jeg har sett graver for ufødte barn på kirkegården, med avtrykk av fot og hånd i innskriften på steinen, så det går an. Det er da helt normalt å sørge, ikke bry deg om de slemme kommentarene.

Anonymkode: 93565...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet i uke 11 og de ble begravet på en minnelund. De kaster ikke foster som er kommet så langt på sykehusene heller. 

Anonymkode: 6dfaf...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette ER tull. Ingen kan se en babykropp i uke 12. Man har heller ikke rier i uke 12, det er som en hvilken som helst menstruasjon.

Anonymkode: b326c...770

Jeg har vært på tidlig ultralyd 11+6 i begge mine svangerskap, og har ultralydbildene, og man ser veldig tydelig at det er en baby (eller ett foster). Fosteret er vel rundt 4-5 cm i uke 12. Jeg har også fått vite kjønn på begge på tidlig ultralyd.

 

Til HI: Støtter det som flere har skrevet, kontakt prest så kan han/hun hjelpe deg videre. Trist å høre om tapet ditt, og lykke til videre.

Anonymkode: 2d7d6...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette ER tull. Ingen kan se en babykropp i uke 12. Man har heller ikke rier i uke 12, det er som en hvilken som helst menstruasjon.

Anonymkode: b326c...770

Rier kan man ha. Jeg hadde så kraftige rier at jeg også besvimte. Mistet uke 13. 

Om det kalles rier vet jeg ikke, jeg ble uansett hentet i ambulanse fordi jeg slo hodet så kraftig og jeg blødde vanvittig på kort tid. Ambulansefolka var redd jeg hadde indre blødninger. 

På sykehuset sa de at man kunne få så kraftige blødninger hvis kroppen kvittet seg med det veldig raskt. Jeg hadde en "propp" i livmorhalsen og da startet sammentrekningene/riene for å forsøke å få det ut. 

Jeg så dog ikke noe foster da. Bare digre slimklumper. Har ingen formening om man kan se et barn da. Uansett, om det er en liten sjanse for at historien til HI er sann burde dere holde dere for god til å si historien er oppspinn. 

Anonymkode: 04d54...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er da ikke gal,kjære deg.

Grunnen til at du reagerer så sterkt på denne aborten i forhold til forrige gang er vel fordi du plutselig satt med en liten kropp i hendene dine. Tipper du ikke gjorde det sist.

Jeg hadde garantert reagert som deg. Aldri om jeg hadde klart å bare kaste den lille i søppelet.

En god trøsteklem til deg er på sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette ER tull. Ingen kan se en babykropp i uke 12. Man har heller ikke rier i uke 12, det er som en hvilken som helst menstruasjon.

Anonymkode: b326c...770

Skjerp deg! 

Jeg hadde også rier i 4-5 timer da jeg spontanaborterte i uke 8-9. Det er IKKE som en hvilken som helst menstruasjon!

her har du bilde av fosteret i mors uke 12:

week12%20baby.jpg

Om du har lyst til å være møkkakjerring så får du slutte å rakke ned på henne i sorgen. Skaff deg din egen tråd!

 

Anonymkode: 4e686...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette ER tull. Ingen kan se en babykropp i uke 12. Man har heller ikke rier i uke 12, det er som en hvilken som helst menstruasjon.

Anonymkode: b326c...770

I uke 12 er fosteret omtrent så stort som en plomme, og ser litt ut som en krysning mellom en reke og en baby, mest som en baby.

Rier kan man absolutt ha ved en abort, livmoren støter jo ut et dødt foster og trekker seg sammen som i rier.

Anonymkode: 6703d...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ MÅ DERE GI DERE! GI HI EN SJANSE TIL Å SØRGE Å IKkE TRÅKK PÅ NOEN som ligger nede! Har man ikke noe pent å si så ti stille!

 

Fra 12 uker og 0 dager til 12 uker og 6 dager av svangerskapet.
Vekt: 10-20 g
CRL: 52 mm

Om barnet:

Det lille fosteret ligner stadig mer på et lite menneskebarn, selv om det ikke er mange centimeter langt. Ansiktet har øyne, nese og munn, og nå formes også strupen og stemme­­båndene. Leveren begynner å skille ut galle, som lagres i den ferdige galleblæren.

Det er fremdeles vanskelig å bestemme barnets kjønn ved ultralyd, men fosteret begynner å vise karakteristiske trekk i de ytre kjønnsorganene. 

Anonymkode: 3922a...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjerp deg! 

Jeg hadde også rier i 4-5 timer da jeg spontanaborterte i uke 8-9. Det er IKKE som en hvilken som helst menstruasjon!

her har du bilde av fosteret i mors uke 12:

week12%20baby.jpg

Om du har lyst til å være møkkakjerring så får du slutte å rakke ned på henne i sorgen. Skaff deg din egen tråd!

 

Anonymkode: 4e686...3fb

Er det å rakke ned på henne hvis man påpeker feil? Hun må jo være MYE lenger kommet hvis fosteret er så stort som hun sa. Og ordinær ultralyd er normalt i uke 17-18, den skulle hun ha i neste uke.

Anonymkode: b326c...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...