Gå til innhold

Abort på Ahus * fortvilet*


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 17.8.2017 den 8.38, Anonym bruker skrev:

Ikke hør så mye på skrekkhistorier. Å oppleve det slik som noen her skriver er veldig sjelden og rammer kanskje de som er litt "frynsete" fra før, eller sliter med andre ting fra før. Det foretas mange medisinske aborter hver dag, både provoserte og pga avvik/dødt foster. Jeg kan love deg at de ikke hadde gjort det hvis de fleste ble traumatisert av det. Det viktigste er at du er fortrolig med avgjørelsen din, og det virker absolutt slik. Senk skuldrene og ta de smertestillende du før tilbud om. Lykke til. 

Anonymkode: 97841...69c

Takk, ja jeg er helt sikker, mannen er også sikker, selv om han har sagt at jeg bestemmer- hadde jeg ombestemt meg så skulle vi klare det også. Det var godt å høre på en måte- men jeg vet at vi hverken har tid eller lyst på en til. Vi har alltid sett for oss tre barn, og det har vi jo allerede! :) 

Jeg synes det er grusomt å skulle ta avgjørelsen om å stoppe utviklingen til et foster- for i utgangspunktet har jeg alltid tenkt at jeg aldri kom til å ta abort- men denne tiden har gjort meg mer reflektert og  ydmyk. Jeg trenger å fokusere på de tre fantastiske jeg har- de trenger meg.

takk for at du satt det i perspektiv for meg. 

Anonymkode: 45508...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 17.8.2017 den 7.43, Anonym bruker skrev:

Jeg tviler ikke på at de som forteller om smerter og traumer har opplevd deg, men jeg har tatt to aborter (en ma på tvillinger i uke 12 og en provosert abort i uke 16 pga skader uforenelig med liv) og hadde ikke mer smerter enn at de to paracetene jeg fikk på forhånd holdt. Kanskje jeg tok noen paracet i ettertid, men det var i alle fall ikke noen smerter å snakke om. 

Om du er trygg på abort er riktig for deg syns jeg ikke at du skal tenke så mye på selve prosessen. De er svært profesjonelle og medfølende og om du får være på sykehuset tar de godt vare på deg. 

Jeg har ingen erfaring med å ta det hjemme, men de færreste reagerer nok så sterkt som noen av de man leser om over her. 

 

Anonymkode: 49516...9e3

Grudde meg som bare det for å RINGE å br om time, men hun jeg snakket med var så fin og jeg følte meg veldig godt ivaretatt.

Så jeg er ganske trygg på at de jeg møter vil ta vare på meg. 

En kjip ting er at mannen må i en begravelse akkurat når jeg er på sykehuset-  han vil jeg skal bytte time eller heller bli med meg. Jeg orker ikke bytte time, og jeg orker ikke at alle skal spørre og grave hvorfor han ikke drar in begravelsen ( det er en person nær som er død så alle vil lure) så jeg vil bare dra dit alene for å komme igang. Er det lurt eller burde jeg ha med noen? 

Anonymkode: 45508...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Grudde meg som bare det for å RINGE å br om time, men hun jeg snakket med var så fin og jeg følte meg veldig godt ivaretatt.

Så jeg er ganske trygg på at de jeg møter vil ta vare på meg. 

En kjip ting er at mannen må i en begravelse akkurat når jeg er på sykehuset-  han vil jeg skal bytte time eller heller bli med meg. Jeg orker ikke bytte time, og jeg orker ikke at alle skal spørre og grave hvorfor han ikke drar in begravelsen ( det er en person nær som er død så alle vil lure) så jeg vil bare dra dit alene for å komme igang. Er det lurt eller burde jeg ha med noen? 

Anonymkode: 45508...838

Jeg dro alene uten samboer (han var på kurs). Jeg tenkte da at det gikk helt fint uten, men nå i ettertid ville jeg absolutt hatt med meg noen :) men du blir også godt tatt vare på av sykepleierne på ahus👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/17/2017 den 7.43, Anonym bruker skrev:

Jeg tviler ikke på at de som forteller om smerter og traumer har opplevd deg, men jeg har tatt to aborter (en ma på tvillinger i uke 12 og en provosert abort i uke 16 pga skader uforenelig med liv) og hadde ikke mer smerter enn at de to paracetene jeg fikk på forhånd holdt. Kanskje jeg tok noen paracet i ettertid, men det var i alle fall ikke noen smerter å snakke om. 

Om du er trygg på abort er riktig for deg syns jeg ikke at du skal tenke så mye på selve prosessen. De er svært profesjonelle og medfølende og om du får være på sykehuset tar de godt vare på deg. 

Jeg har ingen erfaring med å ta det hjemme, men de færreste reagerer nok så sterkt som noen av de man leser om over her. 

 

Anonymkode: 49516...9e3

Det vet du ingenting om. Om at de færreste reagerer så sterkt. 

Anonymkode: 58d68...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det vet du ingenting om. Om at de færreste reagerer så sterkt. 

Anonymkode: 58d68...053

Men jeg vet en del om det. Og jo, de færreste reagerer slik. Da ville det blitt slutt på medisinske aborter. 

Anonymkode: 97841...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...