Gå til innhold

Noen som har opplevd å få svake på morgning og sterkere på ettermiddag?


Tiin

Anbefalte innlegg

Skjønner ingenting jeg. I 8 dager nå har jeg fått svake positive. Om jeg tar test på ettermiddag er de sterkere. Dog ingen har vært så sterke som den i dag men begge er fra samme dag. Jeg er 3 dager over ikm. Og fikk små spor av brun utflod idag. Ingen menssmerter. Har hatt dette fra 4dpo. Men ikke kommet noe mer spotting om man kan kalle det det for det var såååå lite. Siden kl 12. 

Noen som har opplevd dette?

1500302847679-1251352060.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en digital. Hvis den viser gravid, så slutter du å ta flere tester. Å begyne og teste seg 5 dager før ikm er bare tullete, for da får man svake streker og vil hele tiden testetesteteste.

Anonymkode: bddb0...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Tiin skrev:

Mensen kom idag😢

Så leit ☹ men gjør deg selv en tjeneste fremover. La være med disse testene før IKM. Jeg kan ikke begripe hva det skal være godt for. Er vel bedre å vente til flere dager etter IKM enn før.

Anonymkode: bddb0...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så leit ☹ men gjør deg selv en tjeneste fremover. La være med disse testene før IKM. Jeg kan ikke begripe hva det skal være godt for. Er vel bedre å vente til flere dager etter IKM enn før.

Anonymkode: bddb0...660

Er det eit problem kva vi prøvere gjør ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, UTGÅTT PÅ DATO MEN DET ER MULI skrev:

Er det eit problem kva vi prøvere gjør ? 

 

Problem er det vel ikke :) bare sparer seg for unødig bekymring

Anonymkode: 68a6a...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Problem er det vel ikke :) bare sparer seg for unødig bekymring

Anonymkode: 68a6a...a10

La no oss prøvere få lov og teste når vi vil og spørre om det vi vil.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, UTGÅTT PÅ DATO MEN DET ER MULI skrev:

La no oss prøvere få lov og teste når vi vil og spørre om det vi vil.

 

 

No er det ikke jeg som er første anonym her men regner med dette var kun ment som et råd for å beskytte seg selv mot skuffelser. Ikke kritikk for at det vart spurt om andre såg strek på testen eller ikke. 

Vet selv jeg fikk det mye bedre etter jeg var streng med meg selv og ikke testa før IKM.

Anonymkode: 68a6a...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

No er det ikke jeg som er første anonym her men regner med dette var kun ment som et råd for å beskytte seg selv mot skuffelser. Ikke kritikk for at det vart spurt om andre såg strek på testen eller ikke. 

Vet selv jeg fikk det mye bedre etter jeg var streng med meg selv og ikke testa før IKM.

Anonymkode: 68a6a...a10

Det var akkurat det som var tanken.

Er prøver selv, og fikk som deg det mye bedre etter jeg tok meg selv i nakken og lot være med alle testene før ikm. 

Anonymkode: bddb0...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv vært prøver i fire år. Må ærlig innrømme at jeg har testet for spenningens del. 

På den ene siden er det veldig nervepirrende å ikke vite, samtidig som skuffelsen ligger og lurer... 

Et skikkelig tveegget sverd. 

Gjør som dere vil med hjemmetester før IKM, men vær litt varsom med å ta opp tid på legekontoret for hcg-blodprøver hos legen før IKM. Det er faktisk IKKE greit at folk løper ned legekontoret før forventet mens. Det er virkelig ikke god samfunnsøkonomi!!!! 

Anonymkode: 58e51...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har selv vært prøver i fire år. Må ærlig innrømme at jeg har testet for spenningens del. 

På den ene siden er det veldig nervepirrende å ikke vite, samtidig som skuffelsen ligger og lurer... 

Et skikkelig tveegget sverd. 

Gjør som dere vil med hjemmetester før IKM, men vær litt varsom med å ta opp tid på legekontoret for hcg-blodprøver hos legen før IKM. Det er faktisk IKKE greit at folk løper ned legekontoret før forventet mens. Det er virkelig ikke god samfunnsøkonomi!!!! 

Anonymkode: 58e51...a31

Legen bestemmer om hcg prøve skal takest og får dei hcg prøven før IKM så er det ein grunn. Grunnen veit ikkje vi og da dømmer vi den personen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, UTGÅTT PÅ DATO MEN DET ER MULI skrev:

Legen bestemmer om hcg prøve skal takest og får dei hcg prøven før IKM så er det ein grunn. Grunnen veit ikkje vi og da dømmer vi den personen. 

 

Veldig mange pasienter kommer og forlanger blodprøver uten at lege har samtykket i dette. 

Dette er noe jeg vet siden jeg selv jobber i helsevesenet. 

Som sagt, det er ikke greit!

Anonymkode: 58e51...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Veldig mange pasienter kommer og forlanger blodprøver uten at lege har samtykket i dette. 

Dette er noe jeg vet siden jeg selv jobber i helsevesenet. 

Som sagt, det er ikke greit!

Anonymkode: 58e51...a31

Det får ikkje jeg lov på mitt legekontor. Måtte nok snakke med legen.

Slik var reglane fikk jeg beskjed. 

Når det ikkje er greit kven ordener den slik til da ? 

Kjenner alle på legekontoret og slik sier dei at reglene er .

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig ang blodprøver før ikm, det er helt unødvendig. Ser ikke helt hva som skal være god grunn til at lege ser behovet for blodprøver så tidlig heller. Her er det nok pasientene som argumenterer seg til prøver ja. Vet blant annet at mange sier de ikke vet hvor de er i syklusen, bare for å få tatt prøve. Og ja, jobber også i helsevesenet. Om man får påvist stigning eller ikke før ikm har jo uansett ingenting å si for om det går bra eller ikke. Man blir ikke mer eller mindre gravid av det heller. 

Som nevnt over her, dårlig samfunnsøkonomi, og i tillegg tar man opp tiden til pasienter som faktisk trenger den. Ikke greit! 

 

Anonymkode: 09b81...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vel det er mindretallet som tar blodprøve før en ikm. Jeg fikk jo ganske positive tester så rart at det ikke festet seg. Har vært så bortskjemt at det festet seg på første forsøk 3 ganger. Nå ble jeg bare paff egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...