Gå til innhold

Hva mener dere? Personlighetsforstyrrelser.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg mener som så at folk med personlighetsforstyrrelse eller andre psykiske lidelser kunne gjort ting annerledes i barndom/ungdom/voksenlivet for å unngå dette. 

Hva mener dere?

Anonymkode: b55b0...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jeg mener dumme mennesker som deg kunne gjort noe med det fra de var små, slik at vi andre slipper og forholde oss til ekstremt teite uttalelser fra enkle mennesker uten IQ og sosial forståelse mellom ørene. 

 

Anonymkode: 96188...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå har vel ikke akkurat alle med slike lidelser like opplevelser fra barndommen da..

Jeg har en kusine med personlighetsforstyrrelse og angst, hun ble misbrukt seksuelt i barnehagealder, og da hun gikk på barneskolen dro pappaen hennes fra mammaen og ville ikke ha mer med dem å gjøre. Hun ble alstå kraftig sviktet to ganger i sitt liv, første gang av en nabo som forgrep seg på henne og andre gang av sin far som dro fra henne.

Hun fikk spiseforstyrrelser og andre psykiske problemer allerede på barneskolen, har blitt fulgt opp av bup, psykolog, terapigrupper osv gjennom tenår og som ung voksen.

Jeg vet ikke helt hva hun skulle gjort annerledes, hun har oppsøkt og fått hjelp, men ingen har klart å hjelpe henne skikkelig.

Anonymkode: 93ba7...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar et eksempel da. En som har personlighetsforstyrrelse og annet psykisk lidelde og ikke klarer jobbe. Det er vel som oftest bare unnskyldninger for å slippe jobb, dagens mas osv osv... Rett meg opp hvis jeg har feil. 

Hi

Anonymkode: b55b0...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi tar et eksempel da. En som har personlighetsforstyrrelse og annet psykisk lidelde og ikke klarer jobbe. Det er vel som oftest bare unnskyldninger for å slippe jobb, dagens mas osv osv... Rett meg opp hvis jeg har feil. 

Hi

Anonymkode: b55b0...7c9

Anse deg herved for opprettet. 

Anonymkode: 7e436...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi tar et eksempel da. En som har personlighetsforstyrrelse og annet psykisk lidelde og ikke klarer jobbe. Det er vel som oftest bare unnskyldninger for å slippe jobb, dagens mas osv osv... Rett meg opp hvis jeg har feil. 

Hi

Anonymkode: b55b0...7c9

Du tar feil.

Du har tydeligvis null kunnskap om dette og bør holde kjeft så ingen skjønner hvor dum du er.

Anonymkode: 93ba7...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener som så at folk med personlighetsforstyrrelse eller andre psykiske lidelser kunne gjort ting annerledes i barndom/ungdom/voksenlivet for å unngå dette. 

Hva mener dere?

Anonymkode: b55b0...7c9

Jeg mener at du ikke bør synse så veldig mye om komplekse temaer som f eks psykiatri. Du har neppe den mentale kapasiteten som behøves for å nærme deg dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at personer som så tydelig ikke har noen kunnskap om et tema burde holde seg for god til å synse om det. Det eneste du beviser med din synsing er at du ikke har noe som helst kunnskaper om temaet psykiatri, og at du, som Pashla sier, trolig heller ikke har den mentale kapasiteten som trengs for å tilegne deg nok kunnskap om det.

Tar jeg feil - bruk det neste året på å lese deg opp og sette deg inn i temaet og kom tilbake med en ny tråd etter at du har tilegnet deg kunnskap.

Det er svært fristende å spørre om du stemmer Frp også?

Anonymkode: 06f6e...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Educate your self, dette blir bare flaut.

Å ta modne veloverveide valg forutsetter at man har ulike typer strategier til rådighet i verktøykassa si, som igjen forutsetter at noen har tatt seg bryet å lære personen disse strategiene i barne- og ungdomsår. Samt at personen ikke bare har forstått leksa, men også klarer å omsette den til handling i sitt eget liv.

Har man ikke en hammer så blir det vanskelig å spikre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...