Gå til innhold

Om jeg er gravid nå blir jeg lei meg..


Lamlie

Anbefalte innlegg

Hei jenter, håper dere kan hjelpe meg med å sortere litt tanker..

Jeg har 4 barn, 10år, 6år, 22 mnd og 6 mnd..

Enkelt fortalt har vi vært uforsiktige, jeg temper og vet (nesten) alt som har med sykluser å gjøre, dermed har jeg satt meg i en vanskelig situasjon. Ikke helt sikker enda, men trolig :/

Jeg hadde min første el 13 juli, dagen før hadde vi samleie og jeg er nå 4 dpo... Saken er at jeg har fullammet og ikke gitt poden mat slik at mensen skulle holde seg borte. Men 24 juni ga jeg ham sitt første måltid, lite, men gjerne nok til at kroppen min reagerer. Får på mandag 26 juni spottet jeg plutselig, det har jeg aldri opplevd, var bare i 3 dager, og lysebrunt/rosaisch..egentlig ingen grunn til å tenke at dette kunne være en mens, hm..

Uansett, tenkte ikke så mye over det egentlig, det er sjeldent jeg og mannen min får tid til å ha oss noe da jeg samsover med minsten også, og han omtrent holder min døgnrytme ;) Men selvfølgelig kommer el dagen etter samleie.. dette vet jeg da jeg temper og har gjort det i mange år.. Bruker FF, og tempen gikk opp over en halvgrad fra torsdag til fredag sist uke og har holdt seg der..

Som nevnt, mange barn og alle er unnfanget enten på piller eller på første forsøk, de to siste ved sex dagen før el..

har også mistet 2 som også kom til ved sex dagen før el..

Tankene er mange akkurat nå og jeg føler meg rådvill.. tenker på om kroppen takler et nytt svangerskap?!? Er det mulig da jeg ikke har hatt mensen først (ja jeg vet det er det), men tenker likevel på at kroppen ikke har fått rensket opp etter sist fødsel :/

Vi har hus og plass, veletablert og et godt forhold jeg og mannen min, men den verste skrekken er økonomien..

Jeg er i perm frem til starten av sep, ferie ut sep, pgså har jeg søkt om et års ekstra permisjon fra min 100% stilling fra okt av, men at jeg likevel skal jobbe en dag i uka og annen hver helg fra da av.. om jeg er gravid igjen nå rakner jo alt tror jeg.. kan jeg be sjefen min om stillingen min tilbake?!? Hvor lang varsel må det være? Jeg blir tussete, virkelig. 

På en annen side er jeg griseheldig, jeg vet, får jeg er glad om jeg ikke er gravid og i mitt tilfelle er jeg mest trolig det..

Jeg er vist alltid gravid...

Noen råd til meg? noen som har erfaringer eller tanker å dele med meg?

(jeg skal teste på fredag, har fått positiv med med de to siste på 8dpo, så skal jeg oppdatere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som ei som prøver hardt på førstemann, og opplever stor skuffelse kvar mnd når spiren ikkje sitter så klarer eg ikkje heilt å føle med deg. Eg syns du er fantastisk heldig!

Vil anbefale å klippe strengen om du ikkje vil ha fleire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, leahr skrev:

Som ei som prøver hardt på førstemann, og opplever stor skuffelse kvar mnd når spiren ikkje sitter så klarer eg ikkje heilt å føle med deg. Eg syns du er fantastisk heldig!

Vil anbefale å klippe strengen om du ikkje vil ha fleire

Må si meg enig med leahr her, klarer ikke finne den helt store empatien.. Veldig mange på denne siden som sliter med å bli gravid - meg selv inkludert. I mine øyne har du et luksusproblem 😔

Bruk prevensjon hvis du ikke vil bli gravid - så enkelt er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har verken skrevet at jeg ikke er heldig eller at jeg ikke vil ha flere..

Jeg tenker at livet gir oss hver vår last, så om jeg har lett for å bli gravid så er andre ting vanskelig..

jeg dømmer ingen får å ikke finne empatien her, skjønner dere så godt selv om jeg ikke nødvendigvis har funnet meg i samme situasjon, men jeg kan si at etter nr to kom gikk det nærmere 5 år før vi fikk neste mann, og i den mellomtien mistet vi i MA to ganger.. etter hver abort gikk det et år før jeg ble gravid igjen, så jeg vet hvor tungt det kan være..

 

Om jeg har en spire nå, noe som langt fra er sikkert, så er den mer enn velkommen.. det var først og fremst den økonomiske situasjonen som ble litt usikker nå :/

 

Beklager om jeg støtte noen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvrdan går det med deg, Lamlie?

 

Skjønner godt tankene dine! Vent til nærmere ikm og dropp alkohol fremtil da, ta saken når du vet, ikke bruk hodet på grubling fra 4 dpo, det er ikke sikkert du er gravid. Hvis du er, hjelper vi deg med å sortere den dagen du eventuelt får det bekreftet:-) Varm klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Cybele skrev:

Hvrdan går det med deg, Lamlie?

 

Skjønner godt tankene dine! Vent til nærmere ikm og dropp alkohol fremtil da, ta saken når du vet, ikke bruk hodet på grubling fra 4 dpo, det er ikke sikkert du er gravid. Hvis du er, hjelper vi deg med å sortere den dagen du eventuelt får det bekreftet:-) Varm klem

Tusen takk for et fint svar Cybele :) 

Jeg kan vel egentlig ikke si det går så bra, er optimistisk da mtp begge mulige utfall...

Jeg sitter og leser notatene mine på fertilityfriend fra mine to siste graviditeter og sammenligner, klarer ikke la være.

Nå er jo kroppen min i ulage regner jeg med og har vært det en stund. Har målt tempen siden renselsen var over i Januar og kun et hopp tidligere pga bryst betennelse, ellers stabilt på 36,2, som er helt vanlig får meg. Det jeg har stusset på tidligere er at jeg sånn hips som haps har testet med el tester om sekretet har forandret seg, men opplevde kun positive tester. Dermed konkluderte jeg med at jeg er i hormonell ubalanse da jeg hverken jeg eller ff fant el..

Så da jeg fikk negative tester rundt 10 juli burde jeg skjønt at noe var igjerde, men hadde ikke mer tester og var lei hele greia får å prøve å få kontroll på hvor jeg var i løypa.

Vi har snakket om det så ofte, at en ny graviditet nå krasjer hele økonomien omtrent, attpåtil bor vi på vestlandet og her tviholder vi på jobbene våre alle mann.. Tenker på hvordan i all verden vi har kunnet være så dumme, vi bruker jo også stort sett kondom, hopper av i svingen i det minste eller lar være om jeg har merket sekret forandringer..

Så nei, en liten spire skal ikke ha skylda får at foreldrene ikke tenkte seg om, men være like velkommen som sine søsken:)

Jeg både tror og ikke tror det er noe.. Jeg ser også at etter min første el etter fødsel i 2015 hadde jeg kun 9 dagers lutealfase, altså så var ikke kroppen klar får å ta i mot en ny spire men derimot 3 uker etter ;) Jeg forbereder meg på en ny reise samtidig som jeg tenker og tror litt på at kroppen ikke er klar før jeg har hatt en skikkelig mens igjen,,

Sorry får langt innlegg, jeg har bare så mye på hjertet vistnok..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjølv om eg sleit litt med å bli gravid har eg ikkje problem med å sjå/høyre om andre som har blitt gravid og som det ikkje passer for. Slik er det berre og eg synst alle skal få poste det ein vil inne på slike forum.

Forstår godt du har mange tanker. Håper du får det svaret du vil ha når du tester om nokon dager ☺ 

Anonymkode: cf986...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sjølv om eg sleit litt med å bli gravid har eg ikkje problem med å sjå/høyre om andre som har blitt gravid og som det ikkje passer for. Slik er det berre og eg synst alle skal få poste det ein vil inne på slike forum.

Forstår godt du har mange tanker. Håper du får det svaret du vil ha når du tester om nokon dager ☺ 

Anonymkode: cf986...a33

Eg har ikkje sagt noko om at eg ikkje syns ho burde poste... Berre at eg syns det er vanskelig å føle med henne. Håper du ser forskjellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg kommet til 8 dpo.. tempen er fremdeles høy, så jeg tok en test i morges--

Ikke overraskende er den positiv! Jeg viste det hele tiden.. svak strek, men godt synlig.. 

Men nå i ettermiddag her jeg startet å blø.. regner da med at det blir som i fjor, den første eggløsningen før første mens, der mensen kom på 9 dpo.. klarte ikje la være å teste igjen fordet om, og ser tydelig strek der og..

Da var kroppen i ulage da, og jeg slipper å tenke for mye.. men jeg må faktisk ærlig innrømme at det er litt trist. Hadde begynt å forberede meg på hvordan ta dette opp med sjefen og hvordan vi skulle få dette til.. men naturen styrer dette og kroppen min var ikke mottakelig uten en reell opprenskning først.

Lykke til alle prøvere, sender fruktbarheten videre <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...