Gå til innhold

Kjøper du piratkopier?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vanligvis ikke. Kunne aldri kjøpt etterligninger av dyre ting. Jeg har kjøpt en del reimer til fitbiten min på ebay. Har vært litt ymse kvalitet på de jeg har fått.

Ser mange kjøper falske sko. Det ville jeg aldri gjort. Er avhengig av gode sko. Du vet aldri hva du får når du kjøper kopivarer. 

Anonymkode: b7cc3...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. Gjorde det i min ungdom da. Visste ikke bedre. 

Nå kjøper jeg ekte varer og i en prisklasse jeg synes er OK. 

Anonymkode: 87098...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov til eget bruk i Norge, så ja det gjør jeg. Ikke fordi det er kopier av kjente merker, men fordi de veskene jeg liker ofte er de typene. Har flere vesker uten merke og, kjøpt både her og i utlandet. Driter i hva det står på de så lenge jeg liker de 

Anonymkode: 59b21...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en falsk liten skulderveske på et marked i Spania. Veldig glad i den vesken og har brukt den mye, men kommer ikke til å kjøpe flere eller større kopier.

Anonymkode: 899f8...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper ikke den type produkter i utgangspunktet, men om jeg skulle finne på å gjøre det: Hvordan skal jeg som ikke har peiling vite hva som er piratkopi og hva som bare er et billig merke f.eks? Jeg vet ikke navnene på de dyre merkene så kan ikke se det ut fra eventuelle etterligninger av navn eller at det er mye billigere enn det skulle vært. Finnes det andre måter jeg kan vite det på?

Anonymkode: c437a...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er lov til eget bruk i Norge, så ja det gjør jeg. Ikke fordi det er kopier av kjente merker, men fordi de veskene jeg liker ofte er de typene. Har flere vesker uten merke og, kjøpt både her og i utlandet. Driter i hva det står på de så lenge jeg liker de 

Anonymkode: 59b21...634

Selv om det er lov i Norge kan du bli bøtelagt ved mellomlanding i land hvor det ikke er lov.

Anonymkode: 441fb...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjøper ikke den type produkter i utgangspunktet, men om jeg skulle finne på å gjøre det: Hvordan skal jeg som ikke har peiling vite hva som er piratkopi og hva som bare er et billig merke f.eks? Jeg vet ikke navnene på de dyre merkene så kan ikke se det ut fra eventuelle etterligninger av navn eller at det er mye billigere enn det skulle vært. Finnes det andre måter jeg kan vite det på?

Anonymkode: c437a...927

Vel, en første pekepinn bør jo være pris. Neste punkt er utsalgssted, en selger med butikken i fanget, eller nær sagt bare over skulderen har kun fake. Turistsjappene som det finnes hundretalls av, de som har prikk like varer alle sammen, de har også kun fake. Finner du derimot en ordentlig butikk, en spesialforretning, så kan det være håp om ekte vare. Skinn er det enkelt å se om er ekte, det ser du i kanten av skinnet og kjenner det dessuten på lukta. 

Dette er i alle fall noe å begynne med. 

Anonymkode: fa62b...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er lov til eget bruk i Norge, så ja det gjør jeg. Ikke fordi det er kopier av kjente merker, men fordi de veskene jeg liker ofte er de typene. Har flere vesker uten merke og, kjøpt både her og i utlandet. Driter i hva det står på de så lenge jeg liker de 

Anonymkode: 59b21...634

Ja ja, du om det. 

Anonymkode: fa62b...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, en første pekepinn bør jo være pris. Neste punkt er utsalgssted, en selger med butikken i fanget, eller nær sagt bare over skulderen har kun fake. Turistsjappene som det finnes hundretalls av, de som har prikk like varer alle sammen, de har også kun fake. Finner du derimot en ordentlig butikk, en spesialforretning, så kan det være håp om ekte vare. Skinn er det enkelt å se om er ekte, det ser du i kanten av skinnet og kjenner det dessuten på lukta. 

Dette er i alle fall noe å begynne med. 

Anonymkode: fa62b...821

Så man må rett og slett ha litt peiling for å unngå å bli kriminell? Da tror jeg at jeg bare unngår shopping i utlandet og/eller mellomlandinger. :P

Anonymkode: c437a...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selv om det er lov i Norge kan du bli bøtelagt ved mellomlanding i land hvor det ikke er lov.

Anonymkode: 441fb...628

Ja men da skal jeg heller passe på det om jeg skal mellomlande noe sted 

Anonymkode: 59b21...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...