Gå til innhold

Knust, gravid og forlatt


Mjc

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ei jente/dame på 26år og min tidligere samboer/barnefar er 29år. Vi har vært samboere i 5år. Vi har hus, bil, full jobb og utdanning. Så vi planla at nå skulle vi få barn, dette et ønske fra begge. Vi kjøpte ny bil i mai og gledet oss til sommeren da vi hadde mange planer i det nye huset. En dag kom han hjem og sa han plutselig var usikker på forholdet og at vi ikke passet sammen. Vi tok en god prat og dagen etterpå hadde jeg positiv graviditetstest, det svartna helt for han. Han sa han ikke ville ha barnet og jeg måtte ta abort. 

Vi bodde fortsatt sammen og vi dro på sykehuset for en abort. Jeg klarte overhode ikke gjennomføre. Han var kald og holdt avstand fra meg, jeg spurte flere ganger er det slutt mellom oss skal jeg dra!? Da sa han nei, jeg vet ikke jeg er usikker... plutselig kom han å sa at det er slutt og det for alltid. Deg og barnet gir jeg faen i... dere er luft.

jeg vet han har god kontakt med ei kollega som akkurat er fylt 20år. Han har innrømt at de har god kontakt og han har hatt følelser for hu.. de er sammen nesten hver dag nå, og han gjorde det slutt med meg for ca 1mnd siden. Fortår ikke at han kan bytte meg ut med ei som var russ i fjor!!! 

Jeg vet jeg blir alenemor og forstår ingen ting da han har maset mest på barn. Er utrolig knust.

Noen som har opplevd noe lignende? Kan han komme tilbake? Han sa han elsket meg helt frem til dagen han gjorde det slutt. Hva kan jeg forvente? Vil det gå et lys opp for han? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

42 minutter siden, Mjc skrev:

Hei. Jeg er ei jente/dame på 26år og min tidligere samboer/barnefar er 29år. Vi har vært samboere i 5år. Vi har hus, bil, full jobb og utdanning. Så vi planla at nå skulle vi få barn, dette et ønske fra begge. Vi kjøpte ny bil i mai og gledet oss til sommeren da vi hadde mange planer i det nye huset. En dag kom han hjem og sa han plutselig var usikker på forholdet og at vi ikke passet sammen. Vi tok en god prat og dagen etterpå hadde jeg positiv graviditetstest, det svartna helt for han. Han sa han ikke ville ha barnet og jeg måtte ta abort. 

Vi bodde fortsatt sammen og vi dro på sykehuset for en abort. Jeg klarte overhode ikke gjennomføre. Han var kald og holdt avstand fra meg, jeg spurte flere ganger er det slutt mellom oss skal jeg dra!? Da sa han nei, jeg vet ikke jeg er usikker... plutselig kom han å sa at det er slutt og det for alltid. Deg og barnet gir jeg faen i... dere er luft.

jeg vet han har god kontakt med ei kollega som akkurat er fylt 20år. Han har innrømt at de har god kontakt og han har hatt følelser for hu.. de er sammen nesten hver dag nå, og han gjorde det slutt med meg for ca 1mnd siden. Fortår ikke at han kan bytte meg ut med ei som var russ i fjor!!! 

Jeg vet jeg blir alenemor og forstår ingen ting da han har maset mest på barn. Er utrolig knust.

Noen som har opplevd noe lignende? Kan han komme tilbake? Han sa han elsket meg helt frem til dagen han gjorde det slutt. Hva kan jeg forvente? Vil det gå et lys opp for han? 

Har opplevd det samme, var 26 og gravid, han fant tilbake til eksen. Jeg var allerede kommet 4 måneder på vei og kunne ikke ta abort.

Svaret på spørsmålet ditt er NEI. Det kommer ikke til å gå noe lys opp for ham. Selv om du er gravid. Han går ikke og drømmer om babylykke med deg... Ta den aborten. Ikke vær knyttet til en tulling de neste 18 år! 

(Min var bare sammen med den andre dama i 6 måneder, men rakk å sette henne på tjukken også, så nå har han to barn med et års avstand. Ett med meg og ett med eksen.) 

Anonymkode: 8e4d0...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 15år siden var jeg i lignende situasjon. Den endte i abort. Klarte aldri å tilgi samboeren min for å svikte på den måten, og ville ikke klart å stole på at han noen gang ville vært der når det gjelder senere i livet, så jeg pakket baggen og dro. 
De gangene jeg hører om historier som din så er det ikke ofte gutta som feiger ut kommer tilbake. -Og unnskyld meg men vil du virkelig det etter hva slags guttunge han har vist at han er?

Du kan ikke sitte på gjerdet nå. Innse tapet, plukk deg selv opp, og planlegg din og barnets fremtid -uten han. Snakk med familievernkontoret eller Amathea for å få oversikt over dine rettigheter, og planlegg videre dialog med barnefaren...for det må dere ha, i iallefall 18år fremover, uansett. 

Anonymkode: fe35b...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Mjc skrev:

Hei. Jeg er ei jente/dame på 26år og min tidligere samboer/barnefar er 29år. Vi har vært samboere i 5år. Vi har hus, bil, full jobb og utdanning. Så vi planla at nå skulle vi få barn, dette et ønske fra begge. Vi kjøpte ny bil i mai og gledet oss til sommeren da vi hadde mange planer i det nye huset. En dag kom han hjem og sa han plutselig var usikker på forholdet og at vi ikke passet sammen. Vi tok en god prat og dagen etterpå hadde jeg positiv graviditetstest, det svartna helt for han. Han sa han ikke ville ha barnet og jeg måtte ta abort. 

Vi bodde fortsatt sammen og vi dro på sykehuset for en abort. Jeg klarte overhode ikke gjennomføre. Han var kald og holdt avstand fra meg, jeg spurte flere ganger er det slutt mellom oss skal jeg dra!? Da sa han nei, jeg vet ikke jeg er usikker... plutselig kom han å sa at det er slutt og det for alltid. Deg og barnet gir jeg faen i... dere er luft.

jeg vet han har god kontakt med ei kollega som akkurat er fylt 20år. Han har innrømt at de har god kontakt og han har hatt følelser for hu.. de er sammen nesten hver dag nå, og han gjorde det slutt med meg for ca 1mnd siden. Fortår ikke at han kan bytte meg ut med ei som var russ i fjor!!! 

Jeg vet jeg blir alenemor og forstår ingen ting da han har maset mest på barn. Er utrolig knust.

Noen som har opplevd noe lignende? Kan han komme tilbake? Han sa han elsket meg helt frem til dagen han gjorde det slutt. Hva kan jeg forvente? Vil det gå et lys opp for han? 

Ikke Ta abort om det ikke er det du vill. Grei deg selv og få rikelig med bidrag fra den idioten!!

Anonymkode: 8da06...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Evablaum skrev:

Og hvordan i alle dager tenker du at VI skal kunne vite det? 

For ett fattig liv du må ha.  Jeg syns oppriktig synd på deg. 

Anonymkode: 907fe...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For ett fattig liv du må ha.  Jeg syns oppriktig synd på deg. 

Anonymkode: 907fe...7ac

OK, da får jeg svare da..

Nei, hi, han kommer ikke tilbake. Han har valgt en annen, fremfor deg og ditt ufødte barn. Han ønsker at barnet du har i magen dør, og at han dermed slipper å forholde seg mer til deg. Han mener at du øddelegger livet hans. Hvis du spontanaborterer nå, så kommer han til å juble av glede. 

 

Vil du ha denne mannen tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evablaum skrev:

OK, da får jeg svare da..

Nei, hi, han kommer ikke tilbake. Han har valgt en annen, fremfor deg og ditt ufødte barn. Han ønsker at barnet du har i magen dør, og at han dermed slipper å forholde seg mer til deg. Han mener at du øddelegger livet hans. Hvis du spontanaborterer nå, så kommer han til å juble av glede. 

 

Vil du ha denne mannen tilbake?

Så unødvendig å skrive sånt 

Anonymkode: b3bc9...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så unødvendig å skrive sånt 

Anonymkode: b3bc9...e0d

Å, hvorfor det? Noen må få det inn med teskje, for å skjønne hvordan realiteten faktisk er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, overse hun med de stygge svarene! Hun er ikke verdt hverken din eller andres oppmerksomhet!

Jeg forstår du har det vondt, HI. Men om du tenker på fremtiden din så tror jeg du vil se at du aldri vil kunne stole på denne mannen igjen. Han har tydeligvis hatt noe på gang med hun andre uten å fortelle det til deg. Når du så blir gravid så slår han av absolutt alle følelser for både deg og det barnet han selv sa han ønsket og var med på å skape helt bevisst. En mann som er så ustabil kan du aldri stole på. En mann som så enkelt kan slå av og på følelser kan du ikke stole på, for han føler ikke særlig dypt. Han viste deg omsider sin sanne natur nå. Det er ikke en type mann du ønsker å dele livet ditt med. Den du skal dele livet ditt med må være til å stole på, han må være stabil, han må ha omsorg for deg og ikke minst respekt for deg. Og han må være en mann som tar ansvar for de valgene han tar og for de handlingene han gjør.

Om du vil ha barnet, da innstiller du deg på å greie deg alene. Undersøk alle rettigheter du har og sørg for at du og din eks har flyttet fra hverandre før barnet blir født. Ordne opp i alt praktisk så fort som du bare kan slik at du kan finne mer ro resten av svangerskapet. Skaff deg ditt eget sted å bo og lag det koselig for deg og barnet som kommer. Selv om han ikke ønsker barnet så kan du og barnet få det fint. Få hjelp og støtte av familie og venner i tiden fremover. Stå ved det valget du tar om du beholder barnet, og stå for det fullt og helt - og ikke minst gled deg over graviditeten og barnet som kommer.

Ta vare på deg selv fremover. Ordne opp i alt praktisk med bolig og økonomi så fort som mulig slik at du ikke har noen bånd til din eks. Innstill deg på at han har tatt et valg. Det at han har valgt deg bort gjør ikke at du ikke også kan velge ham bort følelsesmessig.  Aksepter at det er slutt og gjør alt du kan for å gå videre og bli kvitt alle ting som binder deg og han sammen praktisk/økonomisk. Bestem deg for at en så ustabil og ansvarsløs er ikke noe du vil ha i livet ditt - for du fortjener mye, mye bedre enn ham! Etter at barnet er født må dere - hvis han da likevel vil ha noe med barnet å gjøre - finne en form for samvær. Dere må også ordne med at han betaler bidrag. Siden han er så ustabil og kan snu så fort rundt som han gjør synes jeg det smarteste for deg vil være å be om at bidrag blir ordnet gjennom Nav.

 

Anonymkode: a9dee...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var gift og hadde nettopp født vårt barn da mannen min plutselig sa at han ikke ville mer. Dagen etter dro han. To uker etter flyttet han inn til en kollega... I begynnelsen var jeg villig til  gjøre alt for å få han tilbake, jeg var helt knust, men barnet holdt meg i gang og fikk tankene mine over på noe annet. Nå har det gått 5 år og jeg er så uendelig takknemlig for at han ikke kom tilbake. Nå ser jeg han for den selvsentrerte idioten han er. Et liv med han ville vært på hans premisser og jeg og ungen måtte bare diltet etter. Slik er det for hans nye kone og barn. Synes synd på henne.

Anonymkode: c8bbe...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så unødvendig å skrive sånt 

Anonymkode: b3bc9...e0d

Men det er jo faktisk sant. Det er da mye slemmere å piske opp et håp som det ikke fins grunnlag for.

Anonymkode: 8e4d0...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke vet jeg hva han kommer til å gjøre - men hvis han kommer krypende tilbake og vil bli sammen med deg igjen, bør du være VELDIG forsiktig. Høres ut som om det er for det beste at du er kvitt ham!

Anonymkode: f3c36...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han der hadde ikke fått komme tilbake. Et slikt svik tilgir man ikke. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt abort, fått fordelt alt som har med felles eiendeler å gjøre og dratt. Man kan jo bare prøve å tenke på hvordan resten av livet kommer til å bli med han der som barnefar. Vil ha barn et sekund også er du og barnet luft for han neste sekund. Hva blir det neste? At han forlanger full foreldrerett og ene ansvar for ungen? Fordi han plutselig ombestemmer seg.

Kom deg bort mens du enda kan. 

Anonymkode: 96a5b...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Evablaum skrev:

OK, da får jeg svare da..

Nei, hi, han kommer ikke tilbake. Han har valgt en annen, fremfor deg og ditt ufødte barn. Han ønsker at barnet du har i magen dør, og at han dermed slipper å forholde seg mer til deg. Han mener at du øddelegger livet hans. Hvis du spontanaborterer nå, så kommer han til å juble av glede. 

 

Vil du ha denne mannen tilbake?

 

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så unødvendig å skrive sånt 

Anonymkode: b3bc9...e0d

Det er jo helt sant. #noFilter Og faktisk nødvendig, så hun ikke kaster bort tid hun ikke har på denne mannen. 

Heller sannheten en "dikke dall". Dette er alvor, ikke kos.

Anonymkode: fe35b...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...