Gå til innhold

Ferie med barn i Bergen denne uken


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barna mine er fire og syv år. Det er meldt et par dager med sol/overskyet, de andre dagene er det meldt regn. Har du forslag? Den ene dagen tenker jeg å dra på Fløyen med barna. En dag har jeg planer om at vi skal gå til butikken for at minste (og kanskje eldste) skal få kjøpe en bok som hun ønsker seg. Vurderte en tur til Ulriken, men det er kanskje veldig fuktig der? Hvis vi er to voksne kan vi bade på ADO, men sannsynligvis blir det bare jeg og barna. Kan legge til at jeg og barna allerede har hatt to uker med hjemmeferier. Tilbringer en del tid i huset/hagen også.

Jeg tar imot råd og innspill!

Anonymkode: e82d1...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du ikke lov å ha med to barn på ADO? 

Er jo OK med barnesklier og plaskebssseng. Treningsbassenget er jo også bra. 

Anonymkode: e2ca5...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du ikke lov å ha med to barn på ADO? 

Er jo OK med barnesklier og plaskebssseng. Treningsbassenget er jo også bra. 

Anonymkode: e2ca5...45c

Jeg har sikkert lov, men begge barna trenger såpass mye hjelp at det bør være to voksne. 

 

HI

Anonymkode: e82d1...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en finværsdag er nordnes sjøbad herlig. Der er det også oppvarmet utendørsbasseng. Deilig å kose seg i sola. Så kan dere gå en tur i Nordnesparken og i de koselige smugene samtidig. Ellers er det en koselig sandstrand i Canadaskogen, om dere vil bade i ferskvann. Bussen til Nipedalen stopper rett ved stien ned til stranden. AdO kan dere ta på en regnværsdag, eller Vannkanten.

Fløyen er flott. Kjekk lekeplass på toppen, klatreløype og ziplines inni skogen, og enda mer leketårn oppover mot Rundemannen. Tror dere kan leie kano gratis ved vannet der også. 

Ulriken har Norges raskeste zip-line på toppen, og enda mer storslått utsikt enn fløyen. Samme vær der som på fløyen. 

Dere må jo dra på Akvariet også. Trenger ikke være sol da. Et must med barn i Bergen. Etterpå kan dere ta Beffen (en liten båt) fra nordnes til bryggen. 

Klatreparken Høyt og Lavt på Nesttun er kjekk for store og små. 

Gå innom fisketorget. 

Leo's lekeland er er bra alternativ på en regnværsdag. 

Sjekk forøvrig ut denne siden for barn i byen:

http://www.barnibyen.no/bergen/

 

Anonymkode: f470f...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akvariet er sinnsykt dyrt da. Om det blir regnværsdag så ville jeg gått på VilVite,det er veldig gøy for barna.

Anonymkode: b46ad...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg. Hvorfor i huleste drar du til Bergen på ferie?? Alle vet jo at det er høst og regnbyen fremfor noen. 

Forvent deg ingen dag med sol og opplett, det regner konstant. Planlegg bare inneaktiviteter. Kode har en bra samling for barn. Det kan oppholde dere ett par timer. Vil vite er fint. Det finnes et Leos lekeland ved flyplassen. 

Anonymkode: 203bb...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Stakkars deg. Hvorfor i huleste drar du til Bergen på ferie?? Alle vet jo at det er høst og regnbyen fremfor noen. 

Forvent deg ingen dag med sol og opplett, det regner konstant. Planlegg bare inneaktiviteter. Kode har en bra samling for barn. Det kan oppholde dere ett par timer. Vil vite er fint. Det finnes et Leos lekeland ved flyplassen. 

Anonymkode: 203bb...31c

Det er meldt knall vær på onsdag og torsdag 😎

Anonymkode: 9fe90...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Stakkars deg. Hvorfor i huleste drar du til Bergen på ferie?? Alle vet jo at det er høst og regnbyen fremfor noen. 

Forvent deg ingen dag med sol og opplett, det regner konstant. Planlegg bare inneaktiviteter. Kode har en bra samling for barn. Det kan oppholde dere ett par timer. Vil vite er fint. Det finnes et Leos lekeland ved flyplassen. 

Anonymkode: 203bb...31c

Wow. For det første er det meldt ganske fint vær denne uken.

For det andre er Bergen en utrolig vakker og kul by, og det er mye å finne på for alle. 

For det tredje så er du garantert en østlending. 

-ikke HI men indignert bergenser 

ps. HI: Ta ungene med på Roll and rock diner i Skostredet. Veldig kult og barnevennlig sted 😊

Anonymkode: 326a0...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Wow. For det første er det meldt ganske fint vær denne uken.

For det andre er Bergen en utrolig vakker og kul by, og det er mye å finne på for alle. 

For det tredje så er du garantert en østlending. 

-ikke HI men indignert bergenser 

ps. HI: Ta ungene med på Roll and rock diner i Skostredet. Veldig kult og barnevennlig sted 😊

Anonymkode: 326a0...5c4

Haha, du må være bergenser for å bli indignert over dette innlegget, ja. Stakkars, må bare ikke si noe stygt om Bergen som alle bergensere er såååå stolt av! Bare ikke si at det regner hele tiden, for husk! Det var et solgløtt i forrige uke, og det vaaaar så fint! 

Niks, jeg er ikke østlending, som dere bergensere forakter så mye. Bergensere tror at østlendinger bryr seg om Bergen. Men dessverre, det er ikke sant. Østlendinger bryr seg midt der sola aldri skinner om Bergen. #lillebrorkompleksDeLux. 

Anonymkode: 203bb...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også hjemmeferie i Bergen, på tredje uken 😅 Er innstilt på å bruke en del penger på lekeland og liknende, og har vært mange av stedene som er alt nevnt. 

I tillegg har vi lekt i botanisk hage, og spist lunsj på Godt Brød i musehagen. Vi skal definitivt spise is på Hallaisen i Skostredet, og jeg har lovet ungene en tur med "plingetoget", turisttoget som går fra bryggen. Arboretet på Milde er veldig fint i fint vær, og ok i dårlig vær. Trollhaugen og Lysøen er fint for barn. Mine barn på 4 og 7 digger å leke på Ole Bulls plass mens jeg drikker kaffe, de er enkle sånn (vet ikke om du er bergenser, der er det "plumpefare", men det vet du kanskje. Ha med skift). 

Og så må dere snope i sjokoladebutikken på Galleriet! Vi er opptatt av mat i ferien, ser jeg. Kos dere i Bergen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Haha, du må være bergenser for å bli indignert over dette innlegget, ja. Stakkars, må bare ikke si noe stygt om Bergen som alle bergensere er såååå stolt av! Bare ikke si at det regner hele tiden, for husk! Det var et solgløtt i forrige uke, og det vaaaar så fint! 

Niks, jeg er ikke østlending, som dere bergensere forakter så mye. Bergensere tror at østlendinger bryr seg om Bergen. Men dessverre, det er ikke sant. Østlendinger bryr seg midt der sola aldri skinner om Bergen. #lillebrorkompleksDeLux. 

Anonymkode: 203bb...31c

Interessant at du vet dette dersom du er østlending. Du kan kalle det lillebrorkompleks om du vil. Jeg kaller det "for evig berettiget til harme etter at dere stjal hovedstaden fra oss og attpåtil tror at staten det er dere".

Anonymkode: 326a0...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Interessant at du vet dette dersom du er østlending. Du kan kalle det lillebrorkompleks om du vil. Jeg kaller det "for evig berettiget til harme etter at dere stjal hovedstaden fra oss og attpåtil tror at staten det er dere".

Anonymkode: 326a0...5c4

*Dersom du IKKE er østlending. 💩

Anonymkode: 326a0...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

*Dersom du IKKE er østlending. 💩

Anonymkode: 326a0...5c4

Har bodd der noen år. Har bodd i Trondheim, Oslo og nå i Bergen, så har blitt kjent med folkesjelen alle stedene. Alle steder har flotte folk, Trondheim er iskald om vinteren, Bergen har regn hele året og Oslo har rå vind men stort sett sol og varmt om sommeren. 

Din holdning til østlendinger er gjengs blant bergensere og gjør dere ganske smålige, noe som er synd siden dere ønsker å være rause og åpne. :-) 

sorry for avsporingen, HI. Jeg gir meg nå ;)

 

Anonymkode: 203bb...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kulturhistoriske samlinger og evt sjøfartsmuseet på Nygårdshøyden. Om du velger ett av de er Kulturhistoriske samlinger min anbefaling med barn. 

Og lunsj på Godt Brød Christie , hvor man også kan sitte i Musèhagen dersom det er fint vær. 

 

Anonymkode: e37bd...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2017 den 15.04, Anonym bruker skrev:

Stakkars deg. Hvorfor i huleste drar du til Bergen på ferie?? Alle vet jo at det er høst og regnbyen fremfor noen. 

Forvent deg ingen dag med sol og opplett, det regner konstant. Planlegg bare inneaktiviteter. Kode har en bra samling for barn. Det kan oppholde dere ett par timer. Vil vite er fint. Det finnes et Leos lekeland ved flyplassen. 

Anonymkode: 203bb...31c

Har du sett ut vinduet i dag??☀️

Anonymkode: ce70e...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...